Rok výroby:1996Typ motoru:1,6Stav km při koupi:119 000 kmStav km nyní:120 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:7,5 l/100 kmVloženo:25. 9. 2008
Felíciu 1,6 L&K r.v. 1996 combi vlastním 3 mesiace. Mala najazdených 119000 km. Hned po kúpe som ju dal dvornému mechanikovy prehliadnuť.
Bolo potrebné vymeniť brzdové obleženie na predných kolesách, brzdovú kvapalinu, chladiacu kvapalinu, alternátor, motorový olej, bolo potrebné nastaviť otáčky a chod spojky. Spojka je aj tak veľmi citlivá a zaberá kdesi v polovici a skoro naraz, nie plynule.
Ale už som si zvykol. Piate dvere už začínajú hrzdzavieť v oblasti vonkajšej lišty a na spodnej hrane Zatvárajú sa až po riadnom buchnutí. Trocha hrdze je aj na zadných blatníkoch. Počas horúcich dní nefunguje zapínanie stretávacích svetiel. Hmlovka nesvieti ani s novou žiarovkou.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Z michaloviec domov felcka spálila presne pol nádrže na 400 km. Vôbec sme ju nešetrili tlačili sme jej na plyn. Motor ide pekne a je ochotný. V horských zákrutách okolo Jelšavy sa držala prekvapivo dobre (liatinové disky originál Škoda 175/60 R14).
V meste má spotrebu podstatne vyššiu 7,5 l/100 km aj to s veľmi ľahkou nohou. Spokojný som s kuform, je veľký a hlboký. Inak auto necerí zuby iba občas predná náprava vydáva čudesné zvuky. Ťažkosti sú s parkovaním na mieste. Auto nemá servo riadenie. Momentálne sa chystám dať namontovať splynovac.
Z auta mám niekedy pocit ako keby to bola plechovka : )
L&K s klimatizaci, dvema airbagy, 4x elektrická okna možná tak dovážená do D, A atp. U nás opravdu jen rádoby luxus v podobě kožených sedaček, pěknému stylingu s hezčím lakem
El. okna v roce 96 (i 95)už některé felicie měly(třeba v D jich je daleko víc než u nás)..Přední samozřejmě, zadní byly podle mě u fšech feld výhradně na kličku..Kamarádka měla i formana (1993bosch)s el. okny(originál škoda).Já sám jsem jezdil s feldou combi, byl to sport line combi, červená s orig. liťáky, měla ABS, el. zrcátka a i el. okna(klimu ne) a v těch el. oknech jsem stejně žádnou výhodu neviděl, protože ovládání je na pěkně blbém místě za řadící pákou a navíc ani nemá funkci aut.otvírání..Takže je dohromady jedno, jestli švihadlem, nebo takto řešeným el. ovládáním..
Jěště jsem dohledal nějaké povídání z té doby: Škoda Felicia Combi 1.6 Laurin&Klement, ČR 1996 Pětidveřový čtyř až pětimístný vůz kombi, motor vpředu a pohon předních kol. Řadový čtyřválec VW s rozvodem OHC, objem 1598 cm³, vrtání 76,5 mm, zdvih 86,9 mm, komprese 9,8, vícebodové vstřikování, výkon 55 kW (75 koní) při 4500 ot/min, točivý moment 135 Nm při 3500 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, vnější rozměry 4205x1635x1420 mm, hmotnost 1100 kg, maximální rychlost 170 km/h, zrychlení na stovku za 13,0 s. V letech 1995 až 1996 nabízela Škodovka vozy Felicia v luxusním provedení Laurin&Klement. Zatímco hatchback byl dodáván s motorem Škoda 1.3/50 kW, kombi dostalo větší motor z produkce Volkswagen. Výbava Laurin&Klement zahrnovala například elektricky seřiditelná zrcátka, kožená sedadla s vyhříváním, ostřikovače světlometů, palubní počítač a další doplňky. Paradoxně ale zůstalo zachováno například ruční mechanické stahování bočních oken. Ve své době to byly nejdražší vozy Škoda, cena verze Felicia Combi Laurin&Klement se pohybovala na hranici 400 000 Kč.
I tato nejlepší verze se prodávala bez metalické barvy, a se švihadly na předních oknech. Dobře si pamatuji na test v jednom časopise, kde tohle bylo terčem značného posměchu. Kůže a švihadla. Opravdu český luxus poloviny devadesátých let.
LaK ´96 souhlasí, v tomto roce jich bylo vyrobeno dost.Je ale fakt, že to byl spíše trapný pokus škodovky, udělat ,,luxusní" felicii.El. okna to nemívalo, vzadu určitě ne a v předu jen občas.El.zrcátka většinou ano.
LaK na Felicii 96 je blbost. Možná nějaká akční výbava, ale spíš mi to připadá jako GLX. Nenalepil náhodou někdo to LaK jen tak ze srandy? Pravá Felicia LaK opravdu měla posilovač, klimatizaci, dva airbagy, 4x elektrická okna, metalízu, litá kola, sedadla v kůži...
Mali sme v práci 1.3 a 1.6 krátku bez serva a 1.6 kombi so servom. S 1.3 bez serva sa dalo ako tak jazdiť, ale 1.6 bez serva bol pekný údes. Riadenie išlo dosť tuho tak do 60km/h.
Tahle verze (Laurina a Klement) nemá servo??Jsem myslel, že to byla nejvybavenější felda co byla...Co to teda má???servo bylo základ už v R19II v roce 1992...Měl jsem i domnění, že ta felda mělo dokonce i sedačky v kůži, klimatizaci atd...
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Felicia
Aj tak je to iba Felicia!
29.09.2008 | 18:47:11 | Lukas Reagovat
L&K s klimatizaci, dvema airbagy, 4x elektrická okna možná tak dovážená do D, A atp. U nás opravdu jen rádoby luxus v podobě kožených sedaček, pěknému stylingu s hezčím lakem
29.09.2008 | 07:47:30 | Honza Reagovat
el.okna
El. okna v roce 96 (i 95)už některé felicie měly(třeba v D jich je daleko víc než u nás)..Přední samozřejmě, zadní byly podle mě u fšech feld výhradně na kličku..Kamarádka měla i formana (1993bosch)s el. okny(originál škoda).Já sám jsem jezdil s feldou combi, byl to sport line combi, červená s orig. liťáky, měla ABS, el. zrcátka a i el. okna(klimu ne) a v těch el. oknech jsem stejně žádnou výhodu neviděl, protože ovládání je na pěkně blbém místě za řadící pákou a navíc ani nemá funkci aut.otvírání..Takže je dohromady jedno, jestli švihadlem, nebo takto řešeným el. ovládáním..
28.09.2008 | 13:20:19 | jašin Reagovat
Jěště jsem dohledal nějaké povídání z té doby:
Škoda Felicia Combi 1.6 Laurin&Klement,
ČR 1996
Pětidveřový čtyř až pětimístný vůz kombi, motor vpředu a pohon předních kol. Řadový čtyřválec VW s rozvodem OHC, objem 1598 cm³, vrtání 76,5 mm, zdvih 86,9 mm, komprese 9,8, vícebodové vstřikování, výkon 55 kW (75 koní) při 4500 ot/min, točivý moment 135 Nm při 3500 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2450 mm, vnější rozměry 4205x1635x1420 mm, hmotnost 1100 kg, maximální rychlost 170 km/h, zrychlení na stovku za 13,0 s.
V letech 1995 až 1996 nabízela Škodovka vozy Felicia v luxusním provedení Laurin&Klement. Zatímco hatchback byl dodáván s motorem Škoda 1.3/50 kW, kombi dostalo větší motor z produkce Volkswagen. Výbava Laurin&Klement zahrnovala například elektricky seřiditelná zrcátka, kožená sedadla s vyhříváním, ostřikovače světlometů, palubní počítač a další doplňky. Paradoxně ale zůstalo zachováno například ruční mechanické stahování bočních oken. Ve své době to byly nejdražší vozy Škoda, cena verze Felicia Combi Laurin&Klement se pohybovala na hranici 400 000 Kč.
28.09.2008 | 11:25:00 | jandaxx Reagovat
Fotka LaK se švihadlama
http://skoda.sbazar.cz/skoda-felicia-laurin-a-klement-prostejov-o1687339.html#
28.09.2008 | 11:10:14 | jandaxx Reagovat
I tato nejlepší verze se prodávala bez metalické barvy, a se švihadly na předních oknech. Dobře si pamatuji na test v jednom časopise, kde tohle bylo terčem značného posměchu. Kůže a švihadla. Opravdu český luxus poloviny devadesátých let.
28.09.2008 | 11:00:47 | jandaxx Reagovat
LaK ´96 souhlasí, v tomto roce jich bylo vyrobeno dost.Je ale fakt, že to byl spíše trapný pokus škodovky, udělat ,,luxusní" felicii.El. okna to nemívalo, vzadu určitě ne a v předu jen občas.El.zrcátka většinou ano.
28.09.2008 | 05:14:34 | jašin Reagovat
LaK na Felicii 96 je blbost. Možná nějaká akční výbava, ale spíš mi to připadá jako GLX. Nenalepil náhodou někdo to LaK jen tak ze srandy? Pravá Felicia LaK opravdu měla posilovač, klimatizaci, dva airbagy, 4x elektrická okna, metalízu, litá kola, sedadla v kůži...
27.09.2008 | 23:42:56 | Jerry Reagovat
Přesně tak
Správně napsáno. Český luxus devadesátých let. A nová stála čtyřista tisíc.
27.09.2008 | 19:52:29 | fabian Reagovat
Má to sice kůži, ale na stahování oken švihadla. A to i ve předu. Takový český luxus poloviny devadestých let.
27.09.2008 | 16:56:33 | jandaxx Reagovat
servo
Mali sme v práci 1.3 a 1.6 krátku bez serva a 1.6 kombi so servom. S 1.3 bez serva sa dalo ako tak jazdiť, ale 1.6 bez serva bol pekný údes. Riadenie išlo dosť tuho tak do 60km/h.
27.09.2008 | 06:24:14 | neb Reagovat
Tahle verze (Laurina a Klement) nemá servo??Jsem myslel, že to byla nejvybavenější felda co byla...Co to teda má???servo bylo základ už v R19II v roce 1992...Měl jsem i domnění, že ta felda mělo dokonce i sedačky v kůži, klimatizaci atd...
26.09.2008 | 23:19:33 | Peter Pietrowski Reagovat