Rok výroby:2000Typ motoru:1.3 MPi, 50kWStav km při koupi:42 000 kmStav km nyní:68 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:6,8 l/100 kmVloženo:15. 8. 2007
- odešel centrál v řidičových dveřích (nový díl z vrakoviště) - bylo třeba ošetřit začínající rez pátých dveří (což ani není porucha)
Jinak asi nic, jen nedávno prasklo hned několik žárovek současně, vpředu i vzadu (ale proti fabii, kde se mění hrst měsíčně, to nic není).
Hodnocení a zkušenosti s autem
Felda je naše rodinné vozítko. Koupena byla jako vyřazované zásahové vozidlo energetiků, což by mohlo znamenat kruté zacházení. Nicméně měla málo najeto a motor ve výborné kondici. Samozřejmě v rámci kubatury - 1.3 s 50 kW není žádný rychlík. Předjíždění znamená vykukovat a čekat na 200 metrovou rovinku ;)
Pár zkušeností: - prostornost je v rámci třídy na velmi dobré úrovni, kufr kombíku (i zmenšený o nádrž LPG) je dostačující
- oproti tomu výbava je velmi chudá - naše Felda nemá airbagy, ABS, dokonce ani posilovač, o nějaké elektrice nebo klimatizaci si můžeme nechat jen zdát; má jen centrál s DO a alarmem (a to jsme se divili ;)
- interiér je poměrně útulný a prostorný (víc než fabia), přední sedačky jsou ale méně povedené (malé)
- jízdní vlastnosti patří k průměru - na silnici drží služně, pomohly i letní 14" micheliny, samozřejmě není na řádění v zatáčkách
- řízení bez posilovače zajišťuje dobrý kontakt s vozem - podle mě lepší než s posilovačem
- brzdy (kotouč-buben) jsou solidní - nastupují rychle a jsou citlivě dávkovatelné, při vyrovnané jízdě se neopotřebovávají
- motor je slabší stránkou - dynamika je slabá i u prázdného vozu, co teprv u naloženého; motor se hůř vytáčí a ve vyšších otáčkách (nad 3500/min) je VELMI hlučný; zato vyniká slušnou spotřebou a poměrně obstojnou pružností ve velmi nízkých otáčkách (měl jsem možnost jet i s 1.6 a subjektivně to není ve zrychlení žádný oslnivý rozdíl, při stejných otáčkách jede ale o cca 20 km/h víc)
Celkově hodnotím felicii jako nenáročné rodinné auto s levným provozem i náhradními díly a servisem. Motoricky a jízdními vlastnostmi ale nenadchne (ani nezklame) a výbava je skoro nulová. Podle mě je to dobrý základ, a při dnešní nabídce lze snadno narazit na velmi zajímavé vozy.
Přátelé mám 1,3 MPI 50 Kw, R.2001 jeden z posledních 5 modelů co sjeli z linky a jsem nadmíru spokojen. Jezdím na E85 mix N95 spotřeba 6-8L podle stylu jízdy. Max. rychlosti jsem dosáhl na rovině na dálnici neuvěřitelných 180 Km/h !!! Felda je pěkně zajetá /110x. km/ dobře pečovaná /nástřiky komplet/, servisovaná originálními díly a garážovaná. Pohodlí pravda trochu spartánské, výbava žádná, ale doveze kam má, dobře vypadá, nikde nenechá a znáte levnější auto za srovnatelné peníze ??? Co si přát víc ? Jedině novou feldu ... :)
13.05.2014 | 00:18:22 | Don Feldič
| 213.192.60.*Reagovat
Další zkušenosti
Zdravím, tak po nějaké době bych mohl přidat nějaké další postřehy. Spotřeba se dlouhodobě pohybuje lehce pod 8 litry plynu, což mi přijde celkem dost, a to jezdíme docela šetrně. Co se týká toho řízení a posilovače - asi bych to měl poopravit - manévrování bez posilovače na místě je opravdu dost náročné, ale už v malé rychlosti tato nevýhoda padá. Nedávno se měnily tlumiče, už na to měly po 80tis km nárok, nový je akumulátor a taky výfuk - ten mě v poslední době štve, už zase hodně bublá, tentokrát někde vpředu, ale výměna není nijak nákladná. Vůbec výhodné ceny dílů jsou mnohokrák omletou výhodou Felicií. Začíná mě taky trápit koroze, ne vzadu na kufru (jako u většiny Feld), ale spíš dveře, prahy a lemy blatníků, ale to opravím. Výbavu jsem obohatil o origo přední mlhovky, teď už je to vyloženě luxus ;-) . Celkově proti Feldě nemůžu říct křivé slovo - solidní pohodlí, provozní nenáročnost, spolehlivost - nikdy jsem nechápal, že Felicie dlouhodobě končí poslední ve statistikách spolehlivosti TUV.
Zdravím, čo som sa teraz dočítal tak veľa ľudí vraví že rozdiel v 1.6ke a 1.3 Mpi neni až taký veľký a musím len súhlasiť. Pred 4 rokmi sme mali 1.3Mpi a musím povedať že autíčko bolo riadne svižné do kopcov ťahalo a rado sa vytáčalo do otáčok. Za nami ostávali skoro všetký autá a to s plným obsadením rodiny. Raz sme dokonca s plným autom dali na dialnici 186 km/h najprv sme si mysleli že sa pokazil tachometer no po prezretí odborníkom v servise bolo všetko bez poruchy. Takže ja by som jednoznačne bral 1.3Mpi a keď sa o auto človek stará tak neni problém.Záleži na tom ako sa človek o auto stará. Nám vydržala 10 rokov a to pri plnej prevádzke v zime aj cez leto. Za rok aj 15 krát do BA a aj do PO jazdilo sa na nej vkuse. Potom už prišla prvá nehoda a už doslúžila. :-D
Ohľadom toho riadenia bez posilovača by som teda oponoval, mal som 1.6 s posilovačom a aj bez neho. Pri parkovaní bez posilovača sa človek vážne ponamáhal a riadenie išlo dosť ztuha až do rýchlosti cca 60km/h. Pri 1.3 to bez posilovača ešte išlo, ale tiež parkovanie nič moc. A posilovač vo Felícii mi pripadal tak akurát, vôbec som nemal z neho nejaký zlý pocit. .
U silensej 1.3 je rozdiel 5kw, 50vs55. Vykon je ale nie je tak dolezity, ako priebeh krutiaceho momentu ktory je u 1.6 lepsi, hlavne oproti povodnej 1.3 Spi...ale ani 1.3Mpi sa na 1.6 nechyta. Konstrukcia, 1.6 je OHC, v 1.3 je uz v europskych autach asi nepouzivany OHV.
Je fakt, že 1.6 samozřejmě 1.3 překoná pružností i zrychlením, nicméně vzhledem k tomu, že to byl největší benzinový motor ve feldě, čekal jsem od něj víc (i když je to starší konstrukce a parametry nic moc). Navíc je taky dost hlučný. Nevím, který motor ve feldě je vlastně nejlepší volba
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Felicia
FELDA
Přátelé mám 1,3 MPI 50 Kw, R.2001 jeden z posledních 5 modelů co sjeli z linky a jsem nadmíru spokojen. Jezdím na E85 mix N95 spotřeba 6-8L podle stylu jízdy. Max. rychlosti jsem dosáhl na rovině na dálnici neuvěřitelných 180 Km/h !!! Felda je pěkně zajetá /110x. km/ dobře pečovaná /nástřiky komplet/, servisovaná originálními díly a garážovaná. Pohodlí pravda trochu spartánské, výbava žádná, ale doveze kam má, dobře vypadá, nikde nenechá a znáte levnější auto za srovnatelné peníze ??? Co si přát víc ? Jedině novou feldu ... :)
13.05.2014 | 00:18:22 | Don Feldič | 213.192.60.* Reagovat
Další zkušenosti
Zdravím, tak po nějaké době bych mohl přidat nějaké další postřehy. Spotřeba se dlouhodobě pohybuje lehce pod 8 litry plynu, což mi přijde celkem dost, a to jezdíme docela šetrně. Co se týká toho řízení a posilovače - asi bych to měl poopravit - manévrování bez posilovače na místě je opravdu dost náročné, ale už v malé rychlosti tato nevýhoda padá. Nedávno se měnily tlumiče, už na to měly po 80tis km nárok, nový je akumulátor a taky výfuk - ten mě v poslední době štve, už zase hodně bublá, tentokrát někde vpředu, ale výměna není nijak nákladná. Vůbec výhodné ceny dílů jsou mnohokrák omletou výhodou Felicií. Začíná mě taky trápit koroze, ne vzadu na kufru (jako u většiny Feld), ale spíš dveře, prahy a lemy blatníků, ale to opravím. Výbavu jsem obohatil o origo přední mlhovky, teď už je to vyloženě luxus ;-) . Celkově proti Feldě nemůžu říct křivé slovo - solidní pohodlí, provozní nenáročnost, spolehlivost - nikdy jsem nechápal, že Felicie dlouhodobě končí poslední ve statistikách spolehlivosti TUV.
20.03.2009 | 19:14:46 | V Reagovat
Zdravím, čo som sa teraz dočítal tak veľa ľudí vraví že rozdiel v 1.6ke a 1.3 Mpi neni až taký veľký a musím len súhlasiť. Pred 4 rokmi sme mali 1.3Mpi a musím povedať že autíčko bolo riadne svižné do kopcov ťahalo a rado sa vytáčalo do otáčok. Za nami ostávali skoro všetký autá a to s plným obsadením rodiny. Raz sme dokonca s plným autom dali na dialnici 186 km/h najprv sme si mysleli že sa pokazil tachometer no po prezretí odborníkom v servise bolo všetko bez poruchy. Takže ja by som jednoznačne bral 1.3Mpi a keď sa o auto človek stará tak neni problém.Záleži na tom ako sa človek o auto stará. Nám vydržala 10 rokov a to pri plnej prevádzke v zime aj cez leto. Za rok aj 15 krát do BA a aj do PO jazdilo sa na nej vkuse. Potom už prišla prvá nehoda a už doslúžila. :-D
14.12.2008 | 12:14:53 | Janči Reagovat
Ohľadom toho riadenia bez posilovača by som teda oponoval, mal som 1.6 s posilovačom a aj bez neho. Pri parkovaní bez posilovača sa človek vážne ponamáhal a riadenie išlo dosť ztuha až do rýchlosti cca 60km/h. Pri 1.3 to bez posilovača ešte išlo, ale tiež parkovanie nič moc. A posilovač vo Felícii mi pripadal tak akurát, vôbec som nemal z neho nejaký zlý pocit. .
20.08.2007 | 07:31:19 | neb Reagovat
U silensej 1.3 je rozdiel 5kw, 50vs55. Vykon je ale nie je tak dolezity, ako priebeh krutiaceho momentu ktory je u 1.6 lepsi, hlavne oproti povodnej 1.3 Spi...ale ani 1.3Mpi sa na 1.6 nechyta. Konstrukcia, 1.6 je OHC, v 1.3 je uz v europskych autach asi nepouzivany OHV.
19.08.2007 | 09:50:02 | olso Reagovat
někde jsem vyčetl,že mezi 1,3 a 1,6 je rozdíl pouhých 3kw
19.08.2007 | 09:23:27 | Loser Reagovat
felda 1.6
Je fakt, že 1.6 samozřejmě 1.3 překoná pružností i zrychlením, nicméně vzhledem k tomu, že to byl největší benzinový motor ve feldě, čekal jsem od něj víc (i když je to starší konstrukce a parametry nic moc). Navíc je taky dost hlučný. Nevím, který motor ve feldě je vlastně nejlepší volba
17.08.2007 | 15:29:12 | V Reagovat
1,6 vs. 1,3
Vlastnim 1,6 kombika z roku 97 a vzycky poznam rozdil, kdyz presednu z 1,3. Hlavne u nalozeneho auta a pri predjizdeni...
16.08.2007 | 22:05:04 | Honzik Reagovat