Recenze Škoda Felicia GLXi
“Levné prostorné a spolehlivé vozítko.”

Autor recenze: psion (27 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1997 Typ motoru:1289 Stav km při koupi:152 000 km Stav km nyní:164 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 6 l/100 km Vloženo: 5. 8. 2007

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: š105

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

Poruchy? Rez zadních lemů a trocha rzi na pátých dveřích asi poruchou nazvat nejde. Spíš vadou. Další vady vznikly při parkování na ulici - jeden zloděj s dlažební kostkou a jedna holka co neuměla couvat a koukla se mi do dveří u řidiče.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Koupeno jako ojetina v bazaru. Dříve firemní auto. Díky nadšení jsem přehlédl pár vad. Prvotní přehlédnuté vady byly drobné a neobtěžující provoz. Čelní sklo sice 4x prasklé, ale bez problémů prošlo technickou. Po obou stranách auta jsou drobné škrábance, asi od parkování před supermarkety. Mechanismu na zavírání střešního okna kus chybí, ale kupodivu to na funkci nemá vliv :-). Všiml jsem si, že světlo v kufru nesvítí (bylo odpojené).

Tak jsem ho zapojil a příště musel jet jiným autem - došla baterka (díky tomu, že byla původní odešla do věčných lovišť). Dále se ozývalo bouchání od přední nápravy při přejíždění nerovností. Hledal jsem dlouho, nakonec jsem přišel na to, že je to prasklou pružinkou na brzdové destičce. Když jsem destičky chtěl vyměnit zjistil jsem, že je roztržená prachovka a prasátko hezky orezlé (v servisu i s výměnou brzdové kapaliny za cca 800 Kč). Další peníze jsem utratil za nová kola (jak letní tak zimní + disky), palubní pc, část povinné výbavy, kupu žárovek, výměnu oleje a filtru.

Autem jezdím většinou sám a to jak po městě tak i někam dál. Na krátké cesty je to ideální auto a jeho výbava mi stačí. Na delší cesty to není ideální. Citelně mi chybí klimatizace a mnohdy i výkon. Poklidná jízda je tak do 120 km/h. Pak je motor už dost hlučný a začíná někde kvílet vítr. Spotřeba auta dle palubního pc je celkem pěkná. 1100 km výlet - dálnice jen kousek, jinak okresky a mimo čr dost často omezení na 70 km/h: 5,4 l / 100 km (semtam i pěkně do kopce, např. orlí hnízdo). Jinak při krátkých cestách po praze to baští 6 - 6,2 l / 100 km. Jízdní vlastnosti jsou průměrné. Vadou je uskakování v zatáčkách na nerovnostech.

Vnitřní prostor je velký a na svou dobu i variabilní (zadní dělená sedadla opustí auto během pár vteřin). Výtku si zaslouží spodní díl plastového obložení kufru. Stačí si na něj jednou sednout (např. když si člověk obouvá kolečkové brusle) a už tam nikdy nebude držet. Pokud si pamatuji tak u 3 ze 4 felicií nedržel nebo pochvíli navždy odpadl. Dále mě fascinuje, že auto je v kufru vybaveno úchty (myšlenka dobrá, ale když ty úchyty jsou pod gumovou vanou postrádají efekt). Pochválit musím topení - hřeje rychle a dost. Interiér také rozhodoval při výběru tohoto auta - líbí se mi. Přístrojová deska má dle mého soudu nadčasový design. A čalounění na celé části dveří nemají dnes i o dost dražší auta.

Dříve jsem uvažoval o montáži el. stahování předních oken, ale díky vysoké ceně a kritice některých uživatelů, jsem od toho upustil. V zimě jsem začal polemizovat o koupi vyhřívaných skel do zrcátek. Věcička, která se hodí. Stále je v plánu a uvidím kdy na to bude čas.

Náklady v blízké době:

Asi již nadešel čas vyměnit svíčky a vzduchový filtr.
Trochu opravit lak a mírný boj s rzí.
Pokud praskne víc tak čelní sklo.
Něco napatlat na gumové těsnění dveří - po dešti jdou hůře otvírat.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Felicia

Vložit komentář