Recenze Škoda Felicia 1.3 LXi
“Lidové a nenáročné auto, ale se slabou bezpečností a antikorozní ochranou”

Autor recenze: Honza (24 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1996 Typ motoru:1.3 Stav km při koupi:110 000 km Stav km nyní:130 000 km Způsob řazení: Jak dlouho auto používáte? 4 roky Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 29. 12. 2012

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Levný servis a díly
Jednoduchá a celkem spolehlivá technika
Prostornost

Slabé stránky

Koroze a zase koroze
Menší ale častejší závady
Bezpečnost

Závady a opravy na autě

Za ty čtyři roky tak nějak menší závady, ale ve větším počtu. Na to, že najedu dost málo. Navíc máme auto po tchánovi a ten se o něj dobře staral. Byly to ale klasické věci jako zadní díl výfuku, přední díl výfuku, zadní tlumiče, uložení tlumičů, ložisko zadního kola, zrezlé brzdové potrubí, termostat.... věčné zatékání do auta předním oknem - to je snad vlastnost a né závada. Četl jsem, že to je úplně běžné. Ale řekněme, že na 16 let staré auto se to dá přehlédnout.
A pak závady, které nechávám zatím být jako např. hučísí ložisko spojky nebo hučící ložisko předního kola.

No a samozřejmě KOROZE. To je smrt tihle aut. Každé dva roky to někde vyleze. A to nechci vidět, jak to vypadá, tam kam není vidět.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Felicia je jinak takové auto, které se snadno opraví a díly stojí pár korun. Podle mě je i celkem poctivě udělané, až na antiokrozní ochranu. Jinak je hodně znát zpracování pod taktovkou VW. Oproti Favoritu to je skok, i když základ je stejný. Ale přesto to je jiné auto. Palubní deska, těsnění dveří a oken (krom předního), plasty a sposutu dalších věcí je na mnohem lepší úrovni. Zatékání předním oknem jsem řešil několik měsíců. A pořád to nezmizelo úplně a občas mám molitan pod přísrtojovkou mokrý.

Jízdní vlastnosti asi každý zná. Žádná sláva, ale na klidnou jízdu to stačí. Navíc mě vysloveně baví řídit tohle autíčko. Je to takové bez ničeho, syrové, bez asistentů, posilovače řízení, ESP apod. Oproti dnešním autům prostě ve feldě opravdu řídíte.

Posaz je hodně nízký, což mi moc nevyhovuje. Jinak poloha za volantem mi sedí. Cítím se pohodlnějí než třeba v berlingu. K sedadlům také nemám větší výtku, jen mají slabé boční vedení. Plasty i sedačky občas povrzávají, ale jde to. Ovšem, jak každí ví třeba topení je výborné. Aspoň tedy rychlost s jakou vám začne teplý vzduch proudit do kabiny. I v minus deseti to je otázka dvou minut a už je vzduch vlažný a během pěti deseti už pořádně auto fajruje.

Tlumení nerovností je hodně bída, v zatáčkách to moc nesedí a při vyšších rychlostech plave, ale o tom to u feldy není. I když se ještě nedávno prodávala ojetá za příšerné ceny, to je ovšem dáno naším trhem a velkou poptávou.... Ani nevím, jestli bych si ojetou feldu koupil, spíš ne. My jí máme po tchánovi. Auto co věčně rezne a bezpečnost je téměř nulová....jen ten levný servis a díly.

Výkon motoru (silnější verze) je 50kW , což je tak nějak pro feldu s dvouma lidma dostačující. Motor je pružný, ale když chcete, aby zabral tak ho musíte víc vytočit. U MPIčka už tolik ne, to táhne víc odspodu. Aspoň můj pocit. Ale přesto někdy výkon chybí. A to nejsem závodník. Jezdím na pohodu. Nedokážu si představit slabší motor a to je felda lehké auto.
Jinak je tenhle motor asi nezničitelný a nebyla třeba žádná oprava už od dob, co měl feldu tchán. Papká akorát olej. Asi 1 deci na 1000 km, což neřeším.

Jinak spotřeba benzínu. Na obsah motoru žádná sláva. Mimo město s lehkou nohou a rychlostí do 90 se dá jet i přibližně za 5. Ale s přidáním plynu rapidně roste nebo při dálniční rychlosti to tam úplně teče. No a město přibližně tich 9 litrů...

A zapomněl jsem na kufr. Obsahem to není přeborník, ale většinou jsem naložil vše potřebné a řekl bych, že na běžné používání úplně stačí. Dokonce jsem do něja dal složený čtyřkolový kočárek i s korbičkou. Ale je tam úplně akorát a víko kufr zavřu i s platem jen tak tak.

Auto má střešní okno a to je také další původce problémů. Spíše přináší více starostí než radostí. Celou dobu řeším buď hvízdání okna nebo zatékání přes něj. Po velice pracném sehnání nového těsnění se to zlepšilo, ale občas si stejně hvízdne :-).

Designově se mi auto jinak moc líbí. Lepší než po feceliftu . snažím se to brát nezaujatě. Mně se prostě stará maska líbí víc. Je to klasika.

Takže Felicie je takové lidové auto a léty osvědčené, ale není to žádný zázrak, za který ho mělo plno lidí nebo ještě má.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Felicia

Vložit komentář

přední okno

Také mě teklo předním oknem. Známý automechanik okno vyndal a vyměnil spodní část rámu okna která byla prohnilá. Od té doby mě už na nohy neteče. Felicie 1996, 165.000 km

26.01.2013 | 13:59:05 | Láďa  | 88.101.19.* Reagovat

RE: přední okno

Četl jsem o tom spoustu diskuzí a pomůže třeba i jen výmena gumy toho skla, ale často také ne a je to právě tím, že to tam je prohnilé. Raději se do toho už nepouštím, brzo budu feldu prodávat.

01.03.2013 | 11:38:04 | Honza  | 178.255.169.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Škoda Felicia