Rok výroby:1999Typ motoru:136 MPiStav km při koupi:158 000 kmStav km nyní:256 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:28. 3. 2016
Samozřejmě že se něco semtam objevilo,je to 17 let starý auto. Ale doposud nic vážnýho,vše spíš v rámci údržby odstraněno dokud s tím nebyl problém. Nikdy se nestalo že bych nedojel. Dělalalo se -Kompletní generálka brzd,kotouče,desky,bubny,pakny,trubky,lanovody,hadice atd atd,vše kupováno originál -Přední náprava-všechny čepy,vnitřní klouby a manžety na venkovních kloubech,tlumiče(ateso)+uložení,generálka řízení,taktéž vše originál -Zadní náprava-horní uložení tlumičů -Motor+převodovka-rozvody,pravidelná výměna olejů,výměna gufer na převodovce a na motoru To bude asi tak vše na co si vzpomínám
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil v roce 2012 a jelikož s ním nějaký ten rok jezdím,měl jsem šanci je poznat dokonale. S autem jezdím každodenně a i velice dlouhé trasy,takže je opečovávám aby mě někde nevypeklo. Nejdřív začnu o korozi,protože to je jak všichni majitelé felicií vědí,nepřítel číslo 1 těchto aut. Mě se válku proti korozi daří vyhrávat,ale za cenu velkého úsilí. Každý rok po zimě musím zkontrolovat stav náprav,a pokud to někde vyleze,hnedka to odrbat a zatřít tlumexem,to samý karoserie,všechna nadkolí a okolo prahů mám poctivě zatřeno tlumexem,takže tam to nerezne. Každý rok po zimě rovněž taky napouštím dutiny vyjetým olejem,namažu to pod zadní lištou kde to často kvete a díky bohu se zatím nikde koroze neobjevila,ale dá to práci,kdybych se na to vykašlal tak už je to sežraný nejspíš až po střechu,díky tomu že řidičák dostane každý pako a na silnici se musí sypat tuny soli.
Motor-škodovácká celohliníková třináctistovka s rozvodem OHV a třikrát uloženou klikou,v mém případě ta silnější s 50KW. Motor velice zastaralý,hlučný a nekultivovaný,ovšem mechanicky velmi odolný a je prakticky k neutahání,ani po 250 tisících nesežere ani kapičku oleje a všechny kompresní tlaky má jako nový motor. A to jej nijak nešetřím,auto tahá i těžký přívěsy-jezdí na obyčejný levný olej 10W-40 který měním po 10 tisících,za motor velký plus.
Převodovka-mechanický pětikvalt,do felicií se nic jinýho nedávalo. Řazení je katastrofa,kdo to zažil tak ví o čem mluvím,kvalty tam sice skáčou docela lehce,ale ta páka připomíná vařečku v guláši a naučit se s tím dobře zacházet chce nějaký ten cvik. Po nějaký době mě to naštvalo a udělal jsem repasi řadících táhel,teď už se to celkem i dá. V mém případě se postupně objevil jeden problém,synchron na 5 stupni se odporoučel a 5 už jde řadit jenom s dvojtým vyšlapováním spojky,jinak to prostě jde přes zuby. Na radu mechanika jsem přešel z oleje 75W na syntetiku 75W-90,prvně se zdálo že to ten problém vyřeší,ale po čase to začalo dělat i tím lepším olejem
Jízdní vlastnosti- Na nových tlumičích a s nápravou která je v pořádku to není taková katastrofa,auto celkem ochotně jde za volantem,netancuje a jízdní vlastnosti nejsou nijak záludné,ještě dost se to zlepšilo tím že jsem si domontoval přední stabilizátor,který se dával na vybavenější verze. Pružení je takové neslané nemastné,když člověk potřebuje aby bylo měkčí tak je tvrdý a když je zase potřeba tvrdší tak je měkký,ale nic tragickýho to taky není,plomby v zubech mám všechny a záda mě taky nebolí.
Spojka a brzdy-spojka má poměrně velkou ovládací sílu,to se mě na tom autě moc nelíbí,hlavně na delší cesty je to až otravné a nepomohlo na to nic,podle rad jsem promazával lanko,uložení pedálu,vypínací páku,pořád stejný. Naopak se mě líbí chod brzdy,je velice přesně dávkovatelná,ten nástup účinku je pěkně pozvolný,v pár autech jsem zažil pravý opak,už při lehkém sešlápnutí jsem letěl skoro do skla,tady ne když šlápnu málo,brzdí to málo,když razantně,tak to brzdí razantně,přesně jak by to mělo být všude.
Interiér-trošku slabina,bylo to laciné auto a úroveň dílenského zpracování je úplně jinde za dnešními standardy,od někud od okna se ozývá vrzání(nevyřešeno),deska je z tvrdého plastu,sedačky mají malé boční vedení. Volant není nastavitelný v žádném směru. Ergonomie ovládacích prvků to se celkem dá,těch pár tlačítek co v autě vůbec je je hnedka po ruce,páčky pod volantem jsou narozdíl od favoritu tam kde mají být. Velice kladně hodnotím topení,velmi výkonné,po dvou kilometrech už topí skoro naplno a i v silném mrazu je stačí mít na polovinu a v autě je krásně teploučko. Další dobrá věc je palubní PC od firmy apri,byla to doplňková výbava a má na svou dobu hodně fukncí,umí okamžitou a průměrnou spotřebu,venkovní teplotu,voltmetr,dobu jízdy,varování před námrazou,průměrnou rychlost-velice dobrá věc
Řízení-Na ně mám trochu rozpolcený názor,na jednu stranu mě při parkování štve že je bez posilovače,na druhou stranu za to děkuju na náledí,kdy má tak krásnou zpětnou odezvu jako žádný jiný auto a hodně často mě to už pomohlo rozpoznat hrozící nebezpečí. Pokud je v pořádku tak je přesné,tam není žádný problém
Súhlasím s majiteľom felicie. Nie je umenie iba sucho kritizovať staršie autá, ktoré niekto neservisuje a potom sa čuduje poruchám. V nových autách je veľakrát viac elektroniky a plastu ako ocele. Cena sa znižuje na úkor kvality dôležitých častí. Felicia je auto ktoré pri starostlivosti nesklame v žiadnych podmienkach, ale neda sa pohodlnostou porovnať s novými autami.
28.03.2016 | 16:46:18 | Jozef
| 91.127.151.*Reagovat
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Felicia
recenzia ako ma byt
Súhlasím s majiteľom felicie. Nie je umenie iba sucho kritizovať staršie autá, ktoré niekto neservisuje a potom sa čuduje poruchám. V nových autách je veľakrát viac elektroniky a plastu ako ocele. Cena sa znižuje na úkor kvality dôležitých častí. Felicia je auto ktoré pri starostlivosti nesklame v žiadnych podmienkach, ale neda sa pohodlnostou porovnať s novými autami.
28.03.2016 | 16:46:18 | Jozef | 91.127.151.* Reagovat