Rok výroby:1995Typ motoru:1,3 40kWStav km při koupi:150 000 kmStav km nyní:213 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:6,7 l/100 kmVloženo:12. 12. 2006
Předchozí auto:Škoda 105 LLada 2102 kombiLada 2107
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Při koupi ve 150 tis. km preventivní výměna rozvodů - 1400,- za materiál i s prací v servisu Škoda.
Přední i zadní tlumiče.
Jinak jen běžná výměna oleje 15W40 a filtrů po 15ti tisících km a svíček po 30ti tisících, vše svépomocí doma.
Výměna 5. dveří z důvodu koroze, naštěstí jsem sehnal stejně modré za 2 tisíce KČ. Nyní začínají korodovat lemy zadních blatníků.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Kombík má velký a myslím, že plně dostačující kufr, ve kterém se odveze snad vše. Po sklopení 1/3 zadního opěradla (vlevo) je možné v autě převážet se zavřenými 5. dveřmi menší počet prken, nebo trubek dlouhých 3 metry!
Auto používám při opravě rodinného domu a spíš než maximální rychlost mě zajímala přepravní kapacita. I s občasným využitím přívěsu je spotřeba 5,8 až 7,6 litru na 100 km.
Předpokládal jsem prodat auto při 200 tisících km, ale pro naprostou spokojenost ještě alespoň rok počkám.
Zdravím všechny, zhruba po roce jsem se vrátil ke svojí recenzi a musím dodat několik příspěvků. Auto pořád a s úspěchem jezdí, i když jsem ho asi před půl rokem prodal kamarádovi. Najeto má cca 230 tisíc a pořád šlape. Netušil jsem, jaký ohlas vyvolá mnou použitý olej 15W40 - který byl doporučený výrobcem v servisní knížce. Po zkušenostech s několika služ. Feldama s životností cca 300 tisíc km na stejném oleji jsem nic neřešil a kupoval ten nejlevnější. Bohužel už se neprodává, ale 4L kanystr stál 204,- a při doprodeji dokonce asi stošede. A jak nám vyzradil známý z autoriz. prodejny, Škodovka ho stejně leje (resp. lila) pro snížení nákladů i do nových Felicií!! Ještě mi nějaký zbyl, tak jsem ho přidal k autu, protože si mezi výměnama tak litr, mažná litr a půl vzala. Ale při spočítaných nákladech na kilometr jsem to vůbec neřešil. Celkově po zhodnocení musím Feldinku (tu mojí bejvalou) jen pochválit, a to nehodnotím jen podle aut, která jsem vlastnil, ale i těch služebních, se kterýma jsem najel zhruba milion kilometrů. Na závěr musím dodat, že teď máme Ford Mondeo Turnier 1,8 Ghia, jenže o něm až v další recenzi.
V oleji bych problém opravdu neviděl. Osobně bych asi zvolil 10w 40, ale záleží na stavu motoru. Při takovém náběhu je rozhodně lepší 15w než 5w! Jinak k té spokojenosti - autor článku je zjevně skromný člověk - vzhledem k jeho předchozím autům tu spokojenost ale chápu!
Osobne si myslim ze 10W-40 by bolo pre nase podmienky vhodnejsie, v zime obcas byva hodne pod nulou, ale inak rozdelovat mineral alebo syntetiku v dnesnej dobe nema zmysel...
Souhlas s Davidem. Na oleji taky nevidím žádnej problém. Údaj 15W - 40 vypovídá pouze o viskozitě, pokud splňuje obsahem aditiv odpovídající výkonnostní třídu dle API předepsanou výrobcem motoru, nevidím nejmenší důvod proč by do 8-ventilu s náběhem nad 150 tis. nemohl dávat kvalitní minerál. I mezi oleji 15W-40 můžou být v oblasti kvality značné rozdíly a moderní syntetika 5W-40, navíc za citelně vyšší cenu, může konkrétně u tohodle motoru nadělat víc škody než užitku. Nevidím tedy nejmenší důvod urážet autora recenze.
Nevidím nic špatného na tom dávat 15W40 do 11 let starého 8-vent. motoru o relativně nízkém výkonu a měnit ho po 15000 km. Naopak nalít tam v tuto chvíli 5W40 bude znamenat smrt motoru zejména pokud jsou tam nějaké přísady na rozpouštění karbonu.
No tedy do Feldy dávat olej 15 W 40 ( minerál ) a měnit ho po 15 000 km ??? Buď dotyčný neví jaký je rozdíl mezi 15 W 40 a 5 W 40, nebo je fakt borec !!!
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Felicia
Majitel
Zdravím všechny, zhruba po roce jsem se vrátil ke svojí recenzi a musím dodat několik příspěvků. Auto pořád a s úspěchem jezdí, i když jsem ho asi před půl rokem prodal kamarádovi. Najeto má cca 230 tisíc a pořád šlape. Netušil jsem, jaký ohlas vyvolá mnou použitý olej 15W40 - který byl doporučený výrobcem v servisní knížce. Po zkušenostech s několika služ. Feldama s životností cca 300 tisíc km na stejném oleji jsem nic neřešil a kupoval ten nejlevnější. Bohužel už se neprodává, ale 4L kanystr stál 204,- a při doprodeji dokonce asi stošede. A jak nám vyzradil známý z autoriz. prodejny, Škodovka ho stejně leje (resp. lila) pro snížení nákladů i do nových Felicií!! Ještě mi nějaký zbyl, tak jsem ho přidal k autu, protože si mezi výměnama tak litr, mažná litr a půl vzala. Ale při spočítaných nákladech na kilometr jsem to vůbec neřešil. Celkově po zhodnocení musím Feldinku (tu mojí bejvalou) jen pochválit, a to nehodnotím jen podle aut, která jsem vlastnil, ale i těch služebních, se kterýma jsem najel zhruba milion kilometrů.
Na závěr musím dodat, že teď máme Ford Mondeo Turnier 1,8 Ghia, jenže o něm až v další recenzi.
17.09.2007 | 20:13:58 | Reagovat
proč ne?
V oleji bych problém opravdu neviděl. Osobně bych asi zvolil 10w 40, ale záleží na stavu motoru. Při takovém náběhu je rozhodně lepší 15w než 5w! Jinak k té spokojenosti - autor článku je zjevně skromný člověk - vzhledem k jeho předchozím autům tu spokojenost ale chápu!
17.12.2006 | 23:30:55 | Hell mutt Reagovat
Zigi ja tomu celkem verim, jsou daleko horsi auta....
17.12.2006 | 12:06:35 | diego Reagovat
hele zigi někomu se felda líbí.Mě se líbí auta z konce 80 let a začátek 90 let, a ty nový ne.znam hodně majitelů feldy a jsou sní spokojený.
17.12.2006 | 12:00:21 | Kuba Reagovat
jak může být někdo spokojenej s feldou? to je neuvěřitelný.
16.12.2006 | 21:11:00 | zigi Reagovat
10W-40
Osobne si myslim ze 10W-40 by bolo pre nase podmienky vhodnejsie, v zime obcas byva hodne pod nulou, ale inak rozdelovat mineral alebo syntetiku v dnesnej dobe nema zmysel...
16.12.2006 | 10:40:56 | olso Reagovat
Olej
Také v tom nevidím žádný problém, mám felicii 1,6 s 200tkm a je jetá na Castrol o stejné viskozitě už posledních 9 let a šlape jako hodinky.....
16.12.2006 | 07:37:52 | Honzik Reagovat
Olej
Souhlas s Davidem. Na oleji taky nevidím žádnej problém. Údaj 15W - 40 vypovídá pouze o viskozitě, pokud splňuje obsahem aditiv odpovídající výkonnostní třídu dle API předepsanou výrobcem motoru, nevidím nejmenší důvod proč by do 8-ventilu s náběhem nad 150 tis. nemohl dávat kvalitní minerál. I mezi oleji 15W-40 můžou být v oblasti kvality značné rozdíly a moderní syntetika 5W-40, navíc za citelně vyšší cenu, může konkrétně u tohodle motoru nadělat víc škody než užitku. Nevidím tedy nejmenší důvod urážet autora recenze.
15.12.2006 | 09:27:39 | Jirka Reagovat
Olej
Nevidím nic špatného na tom dávat 15W40 do 11 let starého 8-vent. motoru o relativně nízkém výkonu a měnit ho po 15000 km. Naopak nalít tam v tuto chvíli 5W40 bude znamenat smrt motoru zejména pokud jsou tam nějaké přísady na rozpouštění karbonu.
13.12.2006 | 09:11:13 | David Reagovat
Borec ! nebo chyba ?
No tedy do Feldy dávat olej 15 W 40 ( minerál ) a měnit ho po 15 000 km ???
Buď dotyčný neví jaký je rozdíl mezi 15 W 40 a 5 W 40, nebo je fakt borec !!!
13.12.2006 | 08:51:41 | džamargo Reagovat