Rok výroby:1998Typ motoru:benzínStav km při koupi:70 000 kmStav km nyní:105 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6,7 l/100 kmVloženo:28. 2. 2012
Předchozí auto:Škoda Felicia 1,3i BMMŠkoda 120 Škoda 110
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ne
Silné stránky
vnitřní prostor vzhledem k celkový rozměrům spotřeba
Slabé stránky
na dnešní dobu horší bezpečnost pro posádku
Závady a opravy na autě
Po zakoupení v bazaru seřízení geometrie, výměna brzdových kotoučů a destiček, repase bubnových brzd, rozvody, olej. Za celých pět let užívání pouze problém s centrálem na zadních dveří za spolujezdcem.
A pak vážnější, ale ne svou vinou nebo nekvalitní výrobou nýbrž: Servisem jsme byli ujištěni, že se do auta dával polosyntetický olej 10W/40. Takže spolu s preventivní výměnou rozvodů jsme nechali dát do motoru nový, značkový olej polosynt. 10W/40. Motor trochu zlobil a až se tvářil, jakoby měl na kahánku. Chodím s auty odjakživa k neautorizovaným, šikovným servisákům, kteří opravdu rozumí všemu od motorky po kamion. Během pár minut věděli, která bije. V motoru asi dříve nebyla polosyntetika, nebo hodně špatná. Nový olej rozpustil karbonové usazeniny a ty pak ucpaly, co mohly. Částečně mechanické, částečně chemické číštění všeho, co bylo třeba, vyšlo v tomto servisu na 3500,- Kč. Momentálně mě trápi v letních měsících rychlý vzestup teploty motoru při zpomalení jízdy. Servis zkontroloval termostat, čerpadlo a pod. Verdikt zní: zanesený chladič. Jelikož se jedná o druhé auto v domácnosti, které slouží na krátké cesty do práce a do obchodu, budu řešit pokus s chemickým čištěním chladiče (před případnou výměnou), pokud se budu chystat s autem na delší cestu. Jinak auto vlastně fantastický slouží a žádná věc nedělá problémy a nestávkuje.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Felicia 1,6 MPi GLX, hatchback Klimatizace, ABS, elektrická zrcátka, stavitelné sedačky výškově, posilovač řízení - tolik k výbavě, která je u těchto aut vyjímkou. Vše funguje bez poruchy. Klima v létě chladí po 30vteřinách.
Auto bylo kupováno jako druhé auto pro ženu. Po-té, co jsme prodali starší Felicii kombi 96´, sloužilo rok jako jediné vozidlo. Po celou dobu bez jediného zádrhele. Po-té, co jsme pořešili po koupi tohoto vozu jeho zanedbanou údržbu po předchozím majiteli, jsme krom koncového dílu výfuku nic nespravovali. Auto má na klasických místech začínající korozi (spoj zadního blatníku s prahem.)
Motorově je to fantazie. Nepyšní se extra výkonem, ale točivý moment na tento vůz je perfektní. Už kolem 1750ot/min. cítíte slušnou sílu a bez problémů můžete sešlápnout plynový pedál. Auto okamžitě vyrazí. Je až neuvěřitelné, jak se svým charakterem dá srovnat s naftovým motorem. Nad 4500ot/min. jen sotva dýchá, ale točit ho výš nemá smysl, vzhledem k tomu, jakou sílu má už ve 2000ot/min.
Felicia je výborné auto pro mladé rodiny pro svůj prostor a finančně nenáročný servis. Jako že na felicii se nic nezkazí jen tak - tak když už, tak i vážnější poruchu zvládnete opravit u šikovných neautorizovaných servisáků obvykle z toho, co máte zrovna v peněžence. je vhodná také pro začínající řidiče, kteří se s tímto autem naučí vnímat fyzikální zákony, které felicia nezastírá supermoderním podvozkem, přičemž však řidiče rozhodně nenechá ve štychu a ochotně jde za jeho příkazy udávané volantem a pedály. ABS u tohoto lehkého auta je fantastická věc. Navíc vozy vybavené ABS mají příčné stabilizátory.
S autem se dá jezdit velice úsporně právě proto, co umí nabídnout mezi 2-3tis. otáčkami. I při mých krátkých jízdách do práce a na nákup do centra města 50% 50km/h, 50% svižnější úseky, se vejdu pravidelně do 7 litrů. Na jedné dlouhé cestě na dovolenou naložení do plna s dálničním provozem 130km/h jsme měli spotřebu 6,3 litrů. Vše vždy měřeno po dotankování do plné nadrže. Při 130km/h nemá felicia ani 4000/ot min. Resp. při 4000ot/min. ukazuje rychloměr 150km/h (Pro hnidopichy uvádím vysledovanou odchylku: když míjíme radar, který ukazuje 50km/h, rychloměr je v poloze cca 53km/h. Pneu 165/70 R13). Přesto, že 5. stupeň je relativně dlouhý, vzhledem k povaze osmiventilového motoru není problém zařadit pětku na rovince právě už při 50km/h. Jakmile ale silnice míří jen trochu do kopce, cítíte, že to už to pravé není a řadíte na 4. Klimatizace je fajn, ale pro zachování dobré spotřeby s ní neplýtvám. Ačkoliv při rychlosti 90km/h mají otevřené okna asi stejně negativní vliv na spotřebu, jako puštěná klimatizace. Pokles výkonu je znát. Při předbíhání radím klimu vypnout.
Auto má relativně málo najeto a poctivě se staráme, měnímě včas náplně, a tak i díky tomu nyní, po 14 letech života, funguje perfektně a až na tu korozi na prazích, jejíž oprava bude vyřešená za řádově stovky korun, vypadá a chová se jako nové.
S tímto vozem mám ty nejlepší zkušenosti, ale momentálně Škoda nenabízí auto, které bych si místo tohoto koupil, takže dávám do kolonky, že bych si od tohoto výrobce další auto nekoupil.
Teda nevím no,ale řadit na 5 stupeň při 50km/h to být tím motorem tak vylezu a někomu nakopu víš co.....chudáci ojniční ložiska,takhle to trápit I když vím že ten motor se chová trochu jako diesel,pořád je to benzín,a ten takhle nízké otáčky opravdu nemusí a škodí mu to-nehledě na to že palivo s tím neušetříš,ba právě naopak
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Felicia
Řazení
Teda nevím no,ale řadit na 5 stupeň při 50km/h to být tím motorem tak vylezu a někomu nakopu víš co.....chudáci ojniční ložiska,takhle to trápit
I když vím že ten motor se chová trochu jako diesel,pořád je to benzín,a ten takhle nízké otáčky opravdu nemusí a škodí mu to-nehledě na to že palivo s tím neušetříš,ba právě naopak
01.03.2013 | 09:04:02 | Rambo-x | 109.238.43.* Reagovat
RE: Řazení
Ked auto pocuvas - vies co sa motoru este paci a co uz nie tak nie je 5 pri 50km na rovinke problem...
11.11.2013 | 16:47:26 | Andrej | 95.105.251.* Reagovat