Rok výroby:1995Typ motoru:Š 781.136 BStav km při koupi:182 000 kmStav km nyní:190 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:8. 8. 2016
Spotřeba laciná běžná údržba ceny a nabídka náhradních dílů
Slabé stránky
Neustálé přehřívání se Značná koroze (podlaha, prahy, lemy) nesmyslné šroubky nad sáním motoru zakusující se pedál brzdy zakusující se pedál spojky při silných vedrech do auta zatékalo přes asi měněné okno
Závady a opravy na autě
Výměna startéru Výměna baterie Vyvaření zadní části prahů (3000 Kč) Připevnění plastových lemů Sbíhavost Oprava brzd, výměna brzdového válečku Výměna teplotního čidla Výměna termostatu Výměna budíků Výměna větráku Vykytování pátých dveří Vyvaření prahu Výměna čepu Výměna všech brzdových a benzínových trubiček Vyvaření podlahy Výměna motoru Doplnění chybějícího oleje v převodovce Výměna pojistkového panelu Výměna zatuhlých stěračů po dlouhém stání Výměna nefunkčního topení Po nehodě výměna pravého ramene, poloosy, čepu, přední části výfuku a obou předních pneumatik
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil neuváženě za 3550 Kč na Aukru. Bylo v takovém stavu, že z dnešního pohledu byl naprostý nesmysl ho opravovat. Možná tak dodělat na poli. Zprvu bylo zatuhlé pravé přední kolo po dlouhém stání, nefunkční autobaterie, nefunkční startér, nefunkční větrák na chlazení, přehřívalo se. Hlavním problémem byla ale naprosto katastrofální koroze. Podlaha byla v takovém stavu, že v ní šlo prorazit pěstmi díru o velikosti metr krát 30 cm. Nicméně držela natolik pohromadě, že po důkladném zamaskování prošla Felicie bez oprav na TK. Po pár týdnech a odpadnutí kytu v ní byly dvě menší díry ven z auta. Přední kolo bylo uvolněno ručně, vyměněna baterie, startér, větrák. Přehřívání se vlastně dodnes (po 5 letech nepodařilo vyřešit). Bylo vyměněno čidlo, budíky, větrák, situace se zmírnila. Nakonec provedena výměna i motoru, což situaci ještě zhoršilo. Auto hospodaří s teplotou na červených čárkách - první či druhé. K poslední bílé se naštěstí nedostává často, to už je zle. Před první technickou bylo nutno vyvařit částečně prahy, aby opakovaně prošlo a opravit brzdy (ocelový pístek, ...).
Po dvou letech platné TK bylo auto odstaveno. Po nich mu byly vyvařeny prahy, vyměněny brzdové a benzínové trubičky. Brzdové šly na skrz, auto přestalo brzdit při krátké projíždce (nejprve začalo chodit jedno kolo do smyku). Vyvařena byla i děravá podlaha, šrouby byly tak zarezlé, že musely být sedačky uřezány i s nimi. Po všech opravách ale došlo ke katastrofě. Vyklepaly se naprosto nesmyslně umístěné šroubky (uvolněné, stržené) nad sáním přímo do něj. Nebyla zde jakákoliv zábrana, sítko nic. Praskl válec, jelikož auto bylo roztahováno, kvůli tomu, že nechtělo chytit. Bodejť se šroubkama ve spalovacím prostoru. Šroubky vyrazily několik otisků v pístu i válci. Jeden z válců praskl. Bylo nutno vyměnit motor. Byl vyměněn (1500 Kč za motor) u autoopraváře. Zprvu trvalo než se zaběhl, byl dán i k autoelektrikáři, který ho šteloval. Zůstal ale problém s přehříváním. Vyměněny stěrače, pojistková skříňka (do vozu zatékalo).
Při nehodě jsem projel ve vyšší rychlosti přes obrubník, obě kola bouchla. Jedno rameno se ohnulo a vypadla poloosa. Bylo ještě možné auto odtáhnout domů naštěstí, vysypal se výfuk a jedna další součástka byla vyměněna. Oprava byla provedena i s opravou okolo 3 tisíc (použité díly).
Díky bohu za obrovskou nabídku laciných dílů nejen nových ale především z vrakovišť. Ale oprava tohoto vozu byl naprostý nesmysl z dnešního pohledu.
Doplnění recenze ze dne 06.08.2016
Auto si dokáže dlouhodobě držet spotřebu okolo 6 litrů, při velmi úsporné jízdě i okolo 5,5 litru. V rámci běžného provozu se po opravách mezi jednotlivými TK dalo považovat i relativně za spolehlivé. Zápory nicméně převažovali. Jízdní vlasnosti nejsou nicmoc, je to Felicie no. Felicie nemá posilovač řízení, na to je řízení ale výborné v porovnání se Žigulíkem. Objevily se menší problémy se synchrony na jedníčce a dvojce. Jednička tam při malém pohybu bez meziplynu již nešla dát, dvojka s obtížemi. Zpátečka se musela dorazit až dozadu. Komfort je při řezání zatáček otřesný. To máte velké problémy se udržet na sedačce. A celkově to není zrovna pohodlné auto. V autě se dá najít celá řada nedomyšlených věcí, kterým se při dalším vývoji Felicií již výrobci částečně vyhnuli. Felicie byla mezi prvními tísíci vyrobenými (v lednu 1995).
Pěkná recenze, velmi mne pobavilo jak humornou formou autor popisuje krutou realitu tohoto auta :-) Spolehlivost felicií je skutečně žalostná, především v porovnání se zahraničními auty své doby je nutné spoustu dílů měnit mnohem častěji a počítat s vyšší poruchovostí + jízdní vlastnosti rovněž zaostávají. Výroba se tehdy navíc potýkala stále s kolísavou kvalitou - občas bylo možné narazit i na "mírně spolehlivější" kus. Naštěstí na trhu je přiměřená cena těchto ojetin i náhradních dílů, stále je to auto co má (s trochou štěstí) 4 kola, zbytek karoserie, volant a nějak to "jede", zvládne (většinou) odvézt z bodu A do bodu B a o to v tomto případě jde. Můžeme nalézt i pozitiva - objem zavazadelníku je tuším o poznání větší než např. u první generace Fabie, rovněž výhled z vozidla je lepší v porovnání s pozdějšími modely ŠA.
11.08.2016 | 10:51:22 | K.
| 194.108.199.*Reagovat
Felicia
Recenze mě také pobavila ale bohužel sem tento vůz také vlastnil,naštěstí už ho nemám dal jsem ho loni na vrakoviště.Neskutečná koroze,množství poruch,silně podprůměrně auto.Nikdy víc.Byl to rok výroby 1998.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Felicia
Odpovídá ceně
Pěkná recenze, velmi mne pobavilo jak humornou formou autor popisuje krutou realitu tohoto auta :-)
Spolehlivost felicií je skutečně žalostná, především v porovnání se zahraničními auty své doby je nutné spoustu dílů měnit mnohem častěji a počítat s vyšší poruchovostí + jízdní vlastnosti rovněž zaostávají. Výroba se tehdy navíc potýkala stále s kolísavou kvalitou - občas bylo možné narazit i na "mírně spolehlivější" kus.
Naštěstí na trhu je přiměřená cena těchto ojetin i náhradních dílů, stále je to auto co má (s trochou štěstí) 4 kola, zbytek karoserie, volant a nějak to "jede", zvládne (většinou) odvézt z bodu A do bodu B a o to v tomto případě jde.
Můžeme nalézt i pozitiva - objem zavazadelníku je tuším o poznání větší než např. u první generace Fabie, rovněž výhled z vozidla je lepší v porovnání s pozdějšími modely ŠA.
11.08.2016 | 10:51:22 | K. | 194.108.199.* Reagovat
Felicia
Recenze mě také pobavila ale bohužel sem tento vůz také vlastnil,naštěstí už ho nemám dal jsem ho loni na vrakoviště.Neskutečná koroze,množství poruch,silně podprůměrně auto.Nikdy víc.Byl to rok výroby 1998.
08.08.2016 | 20:37:11 | rak0815 | 193.85.36.* Reagovat
Řechtal sem se jak Šemik v hořycym seniku
Recenze mě pobavila, Jiří Grossman by potíže s tímhle autem nenapsal líp! A to neznal Pata a Mata!!! Mueheheeeee :-D :-D :-D
08.08.2016 | 10:01:09 | Jankovski | 109.81.245.* Reagovat
mohlo to byť jednoduchšie
Nebolo by jednoduchšie odmontovať značky a medzi ne strčiť nejaké iné auto v lepšom stave?
08.08.2016 | 07:56:51 | Igoe | 78.98.163.* Reagovat