Rok výroby:1996Typ motoru:1,3 i 50kWStav km při koupi:55 000 kmStav km nyní:95 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:4. 2. 2010
Předchozí auto:Škoda 100Škoda 120 Opel Vectra B 1,6
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ne
Závady a opravy na autě
Nic nečekaného, nic,než běžné opotřebení. Opravoval jsem zatím těsnění olejové vany, měnil svíčky, tlumiče (to jsem nechal vyměnit rovnou vše kolem nich, když už to bylo rozebrané). Občas něco přestane běžet, kvůli pojistce. Výměna trvá 1minutu. Jen - koupil jsem to s problémem: Při sešlápnutí plynu vynechávání motoru v akceleraci. Vyřešili to v neautorizovaném servisu za půl hodiny.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Ačkoliv se v očích mnoha lidí může jednat o vůz, o kterém už není třeba diskutovat, pro mě je to stále dobrý sluha. Felicia neoplývá výbavou, ale mi tam teda zatím nic nechybělo. Auto používám po přepravu rodiny, nikoliv k bydlení. Opravy typu: Nový klínový řemen, nová autobaterie, nové tlumiče, apod. nepovažuji za poruchy. Navíc, vše vydrželo tak, jak uvádí výrobce a často i mnohem více. Motor je 1,3 jednobodový přímý vstřik 50kw. Nebudu ho srovnávat s konkurencí. Jen uvedu poznatky. Řídící jednotka si pamatuje styl jízdy. Já používám motor od 1800 do 4000 ot/min a vůz mi tam nabídne maximum. Když jsem vyjímečně překonal 4500 ot, motor dal najevo, že na to není zvyklý. Výkon tam velice klesal a začaly cinkat ventily. Takže jsem si zvykl to nedělat a nechybí mi to. Když v kopci jedu na 3.rychl. stup a mám mírně nad 4000ot.min, zařadím 4. a je to pohoda. Přičemž to už musí být kopec, protože i plně naložený s rodinou se jen v serpentinách dostanu k řazení nížších stupňů, než 4. Na zátah si nemohu stěžovat. Vždy za sebou nechám příbuzné s peugeotem 307 motor 1,4 55kw. Ti mě pak doženou, když jsme rozjetí. Felicia od 120km/h zrychluje už jen velmi skromně, kdežto peugeot 55kw se nechá vytáčet, má dokonce kratší 5ku, takže pohyb jeho ručičky na tachometru nad 120km/h je viditelnější o nějakou tu chvíli déle.
Spotřeba je různá. Když jsem jezdil sám do práce přes celou Ostravu rychl. 50 - 80km/h, měl jsem s naturalem 95 od LUKOIL spotřebu 5,3 - 5,7kmL/100km. Podotýkám, že jsem jezdil hlavně na spotřebu. Takže téměř stále zařazená 5ka. I při 50km/h. A myslím, že to bylo i benzínem. Když jsem tankoval jinde, spotřeba byla na stejné trase při stejné snaze o celý litr větší. Takže od té doby čerpám LUKoil. Plně naložený na dlouhých cestách spotřeba 6,3 - 6,7. Po Ostravě pak 6,7 - 7,5l.
Vzhledem k tomu, jak mi auto přirostlo k srdci, trápí mě skrz na skrz prorezlé plechy na, pro tento vůz, známých místech. Prahy u zadních blatníků, lemy blatníků, vrchy předních blatníků. Zadní křídlo kupodivu naprosto bez známek koroze. Nebýt, toho, věřím, že mi poslouží dalších 15 let, protože motor šlape jako hodinky a to jen s olejem 15W-40 minerál.
Jízdní vlastnosti - k závodění to není, pokud si to neupravíte. Mi to stačí. Jízda je pro rodinný výlet pohodlná, houpavá. Náklon - no já zatáčky neřežu, takže na náklon si nemůžu stěžovat. Pro můj styl jízdy auto sedí a poslouchá. Má to ABS a při brzdění s ním mohu brzdit a přitom zatáčet i na sněhu. U tak lehkého vozu s ABS vítězím nad modernějšími auty. Horší je to s těmi, kdo jsou zrovna za mnou.
Světlá výška vozu je dost dobrá i na to, abych vystoupal v Beskydech po lesní cestě s vyjetými kolejemi a kořeny vysoko za příbuznými na chatu. Chlazení funguje jak má, takže stoupající teplotu při jízdě na 1. a 2. srazí pohotově ventilátor. Na přehřívání si nemohu stěžovat. Ani pomalá jízda městem v létě hned tak teplotu chladící kapaliny nezvedne.
Pro koupi stejného vozu jakožto následníka samozřejmě neuvažuji. A doporučit jej mohu hlavně začínajícím řidičům, protože felicia je naučí vnímat rychlost, jaká je, dá jim vědět, co se s autem děje, když jedou rachle zatáčkou. Moderní auta to maskují podvozkem a odhlučněním a mladí si pak nemumí udělat obrázek o silách, které na vůz skutečně působí. Také bych ho doporučil nenáročným mladým rodinám, které chtějí nenáročného sluhu. Kdyby mi však někdo nabídl ročník 2000, 2001 málo jetý, asi bych neváhal a bral bych jej. Jinak chci do 5let přesedlat na Focus I Kombi. Ostatní novější modely Škodovek mě neoslovily.
mám felicii 1,6 55kW, je to 300 z místa, ale jak píše Bohouš pořád nějaký problém, takře se docela těším až bude z domu. Dokonce jsem koupil nový motor a vetšinu věcí vyměnil, ale všechno špatně. Teď mám mercedes 190 a vůbec nechápu, co mě vedlo k tomu abych udržoval v chátrání felicii. Karoserie rezne sama zevnitř, elektrika měla každou chvíli nějakou závadu a to vůbec nemluvím o bezpečnosti, protože o ní u felicie vůbec nemůže být řeč. Když jsem to rovnal po menší kolizi, tak všechno ručně, bez použití násilí, to je papír a ne auto. S tím motorem a brzdama je to neřízená střela. Na druhou stranu namachrovaní oktávkáři s údivem sledují vaše rychle se vzdalující světla. 1,9 oktávka vás nikdy nedožene :):) natož aby vás předjela :):)
Ty nižší objemy pětikvalty benzíňáky potřebují kratší pětku jinak by naložený vůbec nejely a člověk by musel jezdit 90 na čtyřku. Až turbo tomu trochu dodalo sílu (TSI 1.2) .
6V HTP mělo asi jiné převody než 12V. Je pravda že i moderní 1,6tky jsou taženy dost do otáček. Někdo tu psal o 1,6VVTi, která točí při 130 na pětku 4000ot. Já mám staršího(nu dobrá velmi starého osmiventila1,6 55Kw z "Vlčího hradu"), ale ten při 130 točí na pětku 3300ot.
ohledně HTP, ta krátké zpřevodování nemá , viz. http://magazin.auto.cz/testy/skoda-fabia-junior-cena-jako-zaklinadlo.html.Pětka při 130 má 3800 ot. I vyšší objemy aut benzíňáků pětikvaltů mají při 130 4000 ot.
16V motory mají vždy kratší převody než starší 8V. Jinak nevím jak to chápat s tím duem Felicie-Fabie. 1,3 Feldu 50Kw s MPi máme doma a 100Km/h na pětce je 2700ot., u Fábií se to nedá házet do jednoho pytle. HTP mají velmi krátké převodovky, ale 1,4MPi 44a 50kw jsou na tom podobně jako ve Felicii.
Nevím nevím, ale já měl s felicií jen špatné zkušenosti. Při ježdění okolo komína dobrý, ale když jsem se vydal dál, dovezla mě odtahovka. Mimo to odešel startér, alternátor, poloosa, brzdy, a pořád to stálo v servisu. Tečku nakonec udělala koroze. Šlo to z domu. A ten Pežot při 120 má jistě teprve čtyřku, není totiž možné, aby měl kratší pětku než felicie. Felicie a Fabie mají snad nejkratší převody jaké znám.
Komentáře uživatelů k recenzi Škoda Felicia
mám felicii 1,6 55kW, je to 300 z místa, ale jak píše Bohouš pořád nějaký problém, takře se docela těším až bude z domu. Dokonce jsem koupil nový motor a vetšinu věcí vyměnil, ale všechno špatně. Teď mám mercedes 190 a vůbec nechápu, co mě vedlo k tomu abych udržoval v chátrání felicii. Karoserie rezne sama zevnitř, elektrika měla každou chvíli nějakou závadu a to vůbec nemluvím o bezpečnosti, protože o ní u felicie vůbec nemůže být řeč. Když jsem to rovnal po menší kolizi, tak všechno ručně, bez použití násilí, to je papír a ne auto. S tím motorem a brzdama je to neřízená střela. Na druhou stranu namachrovaní oktávkáři s údivem sledují vaše rychle se vzdalující světla. 1,9 oktávka vás nikdy nedožene :):) natož aby vás předjela :):)
10.02.2010 | 11:59:24 | carborundum Reagovat
RE:
Pokud jste měl auto prohnílé durch, tak se nedivne že je jak papír. Koroze se nedá zastavit, ale dá se dost zpomalit.
30.03.2013 | 12:37:26 | | 213.211.43.* Reagovat
Ty nižší objemy pětikvalty benzíňáky potřebují kratší pětku jinak by naložený vůbec nejely a člověk by musel jezdit 90 na čtyřku. Až turbo tomu trochu dodalo sílu (TSI 1.2) .
10.02.2010 | 08:46:55 | Reagovat
6V HTP mělo asi jiné převody než 12V. Je pravda že i moderní 1,6tky jsou taženy dost do otáček. Někdo tu psal o 1,6VVTi, která točí při 130 na pětku 4000ot. Já mám staršího(nu dobrá velmi starého osmiventila1,6 55Kw z "Vlčího hradu"), ale ten při 130 točí na pětku 3300ot.
10.02.2010 | 02:36:27 | Jerry Reagovat
ohledně HTP, ta krátké zpřevodování nemá , viz.
http://magazin.auto.cz/testy/skoda-fabia-junior-cena-jako-zaklinadlo.html.Pětka při 130 má 3800 ot. I vyšší objemy aut benzíňáků pětikvaltů mají při 130 4000 ot.
09.02.2010 | 21:53:46 | Reagovat
Tuto recenzi jsem četl 2x a pořád nemůžu uvěřit.Je to parodie nebo to autor myslí vážně?
09.02.2010 | 21:14:07 | japan Reagovat
RE:
Co se ti nezdá?
30.03.2013 | 12:35:41 | | 213.211.43.* Reagovat
Právě ta 1,4 44kW má převody krátké. Utáhla by maringotku, ale po dálnici točí jako blázen.
09.02.2010 | 21:02:46 | Bohouš Reagovat
16V motory mají vždy kratší převody než starší 8V. Jinak nevím jak to chápat s tím duem Felicie-Fabie. 1,3 Feldu 50Kw s MPi máme doma a 100Km/h na pětce je 2700ot., u Fábií se to nedá házet do jednoho pytle. HTP mají velmi krátké převodovky, ale 1,4MPi 44a 50kw jsou na tom podobně jako ve Felicii.
09.02.2010 | 20:52:58 | Jerry Reagovat
Nevím nevím, ale já měl s felicií jen špatné zkušenosti. Při ježdění okolo komína dobrý, ale když jsem se vydal dál, dovezla mě odtahovka. Mimo to odešel startér, alternátor, poloosa, brzdy, a pořád to stálo v servisu. Tečku nakonec udělala koroze. Šlo to z domu. A ten Pežot při 120 má jistě teprve čtyřku, není totiž možné, aby měl kratší pětku než felicie. Felicie a Fabie mají snad nejkratší převody jaké znám.
09.02.2010 | 19:42:49 | Bohouš Reagovat
RE:
Tak to vypadá, když má někdo vůz ve špatném stavu a nebo s ním špatně zahcází.
30.03.2013 | 12:34:45 | | 213.211.43.* Reagovat