Rok výroby:2003Typ motoru:2.0 turbo 225HPStav km při koupi:0 kmStav km nyní:73 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:11,5 l/100 kmVloženo:16. 8. 2006
Pri cca 60.000 km sa prejavila netesnosť hadice servoriadenia a čiastčný únik servooleja. Porucha bez problémov odstránená v rámci garancie výmenou chybného dielu.
Nespokojný som so sériovými brzdami. Sú očividne poddimenzované v porovnaní s agilnosťou motora (subjektívne auto spoľahlivejšie zrýchľuje ako spomaľuje). Aj pri šetrnom zaobchádzaní mením predné segmenty po 30.000 km, kotúče po 60.000 km.
Nič výnimočné, ale keby to aspoň brzdilo ... auto núti brzdiť motorom, už po krátkej športovej jazde sa brzdy prehrievajú a prejavuje sa fading.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto používam ako rodinný sedan, slúži na jazdy po meste, aj dovolenkové cesty. Z hľadiska jazdných vlastností, je to permanentná štvorkolka s miernou nedotáčavosťou.
Sériový podvozok na 17 palcových gumách prekvapivo pohodlný, napriek tomu schopný prenášať parádne bočné preťaženie. Veľké turbo dáva motoru silu od 3.000 otáčok až po maximum (nedochádza k výraznejšiemu poklesu výkonu po prekonaní jeho maxima pri 5.600 otáčkach). Mechanický nádherne presná prevodovka+spojka+podvozok robia aj z kľudnej jazdy pôžitok. Je nutné zvyknúť si na prudký pokles výkonu pod 3.000 otáčkami, túto oblasť využívať na kľudné jazdenie.
Podľa GPS namerané zrýchlenie 0-100km 6.1sec (výrobca 5.9), maximálka 238kmh (výrobca 232kmh). Dlhodobá spotreba asi 11-12 litrov. Dovolenkové diaľkové jazdy s limitom dialničného tempa 150kmh znamenajú spotrebu tesne nad 9 litrov. Čisto mestská prevádzka aj pri snahe šetriť pýta minimálne 12-13 litrov. Využívanie potenciálu motora znamená prudký rast spotreby, ale 14-15 litrov rovná sa adrenalínový zážitok.
Suverenita na mokrej ceste alebo na snehu je oproti dvojkolkám neuveriteľná. Plus je slušná svetlá výška 155mm, čiže žiadne problémy s nespevnenou cestou, vjazdom do garáže alebo obrubníkmi. Rýchla diaľničná jazda nad cca 170kmh autu nesedí - nárast spotreby, aerodynamický hluk, slabšie brzdy.
Ako ryba vo vode sa auto cíti na bežných cestách, predbiehací manéver s podradením do 3 je vždy zážitok. Prevádzkové náklady zvyšuje spotreba oleja 1,5 -2 deci /1000km, cena originálych dielov.
Doporučuji instalaci sady OMP Racing, alespoň na přední nápravu. Cena je v podstatě srovnatelná s originálem, verze 971C ale brzdí nesrovnatelně lépe při slušné životnosti. Další možností je použít Brembo Racing Kit, ale cena už je dost vysoká (pravda, kvalita jí plně odpovídá). Levnější, ale horší ve srovnání s OMP je kombinace Sparco kotoučů a Ferodo Racing desek, ale hodně to špiní, má to krátkou životnost (DS2500), nebrzdí to za studena (DS3000) a je to dražší než OMP.
Pěkně napsaná recenze. Uvažuju o koupi Imprezy WRX (možná Sti) nebo Hondy S2000 a tak nějak se nemůžu rozhodnout. U Imprezy mě straší spotřeba a cena dílů, ale jinak je dost praktická a čtyřkolka je velký plus.
...na tie brzdy by som odporúčal Power disky od ATE a platničky od rovnakého výrobcu (prvovýroba VW group). Asi 500km ich zabehnúť a potom hurá na WRC jazdu!! :)
imprezu mám taky, spotřeba oleje je naprosto v pořádku tech cca 2dcl/1000km.Spotreba benzínu je cca 12-36l/100km takže tady se lišíme,brzdy mi přijdou velmi silné,pravděpodobně vám montují blbé destičky
Zdravim som fanda Imprezi a EVA samozrejme, ale ta spotreba oleja ma sokovala, 1,5 - 2 na 1000. to je priserne...nie na 10000. Co na to katalyzator a servis, to je normalna spotreba na 10000 i u tak vykoneho auta, chapem turbo si nieco sosne, ale 2l na 1000, to nie je normalne, nikde som o spotrebe oleje u Suparu nepocul...
Pekne, pekne .. i kdyz sjet brzdy na WRXu za 30 tisic, to jezdite hodne pianko. Ja je menim cca po 15-18 tisicich a to jezdim primarne po meste a velmi plynule :)).
Komentáře uživatelů k recenzi Subaru Impreza
Brzdy
Doporučuji instalaci sady OMP Racing, alespoň na přední nápravu. Cena je v podstatě srovnatelná s originálem, verze 971C ale brzdí nesrovnatelně lépe při slušné životnosti.
Další možností je použít Brembo Racing Kit, ale cena už je dost vysoká (pravda, kvalita jí plně odpovídá). Levnější, ale horší ve srovnání s OMP je kombinace Sparco kotoučů a Ferodo Racing desek, ale hodně to špiní, má to krátkou životnost (DS2500), nebrzdí to za studena (DS3000) a je to dražší než OMP.
28.07.2008 | 14:25:17 | Reagovat
Impreza
Pěkně napsaná recenze. Uvažuju o koupi Imprezy WRX (možná Sti) nebo Hondy S2000 a tak nějak se nemůžu rozhodnout. U Imprezy mě straší spotřeba a cena dílů, ale jinak je dost praktická a čtyřkolka je velký plus.
28.08.2006 | 11:59:57 | Portorico Reagovat
brzdy
...na tie brzdy by som odporúčal Power disky od ATE a platničky od rovnakého výrobcu (prvovýroba VW group). Asi 500km ich zabehnúť a potom hurá na WRC jazdu!! :)
17.08.2006 | 21:14:05 | Janíčko Reagovat
imprezu mám taky, spotřeba oleje je naprosto v pořádku tech cca 2dcl/1000km.Spotreba benzínu je cca 12-36l/100km takže tady se lišíme,brzdy mi přijdou velmi silné,pravděpodobně vám montují blbé destičky
17.08.2006 | 18:57:44 | Reagovat
Sorry
Jasneee, clovek o jednej v noci si dost domysla, 1-2 deci na 1000 je v poho
17.08.2006 | 14:51:40 | igi69 Reagovat
Deci a liter nie je to isté ....
17.08.2006 | 08:12:00 | Reagovat
olej
Zdravim som fanda Imprezi a EVA samozrejme, ale ta spotreba oleja ma sokovala, 1,5 - 2 na 1000. to je priserne...nie na 10000. Co na to katalyzator a servis, to je normalna spotreba na 10000 i u tak vykoneho auta, chapem turbo si nieco sosne, ale 2l na 1000, to nie je normalne, nikde som o spotrebe oleje u Suparu nepocul...
16.08.2006 | 23:30:27 | igi69 Reagovat
pekne :)
Pekne, pekne .. i kdyz sjet brzdy na WRXu za 30 tisic, to jezdite hodne pianko. Ja je menim cca po 15-18 tisicich a to jezdim primarne po meste a velmi plynule :)).
16.08.2006 | 16:28:02 | DD Reagovat