Rok výroby:1999Typ motoru:1994Stav km při koupi:165 000 kmStav km nyní:167 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:10,5 l/100 kmVloženo:23. 2. 2006
S touto Imprezou jezdí hlavně má přítelkyně a protože je to slečna, tak preferovala automatickou převodovku. Osobně bych samozřejmě volil manuální řazení, ale na svojí Imprezu si budu muset ještě počkat :-(
Každopádně mé dojmy z tohoto auta předčily má předchozí očekávání. Hodně jsem srovnával právě se Škodou Octavií 1.9TDi (obdobná velikost), kterou vlastním já. Musím říct, že Impreza je v téměř všech ohledech mnohem mnohem lepší, prostě nesnese srovnání. Jediné dvě věci, které bych hodnotil kladne u Octavie je nízká spotřeba a větší zavazadlový prostor. Jízda v dvoulitrové impreze je velmi velmi příjemná. Auto poslouchá, přednosti náhonu 4x4 oceňuji častěji než jsem původně myslel. Zpočátku jsem se domníval, že rozdíl oproti předokolce bude jen na sněhu a mokru, ale ta úžasná trakce a výtečný podvozek ve spojení s trvalým náhonem na všechna kola a nízkým těžištěm Imprezy tvoří velmi příjemný celek jistých a čitelných jízdních vlastností. Ten pocit jistoty se těžko popisuje, rozhodně není jen subjektivní ale i objektivní. Impreza se i při dynamičtější jízdě nedá na suchu v zatáčce téměř utrhnout a i na mokru je mez ztráty adheze položena mnohem výš než by běžný řidič očekával. S imprezou se dá jet mnohem rychleji do zatáčky, jízda je velmi zábavná a čitelná ve všech směrech. Svezení je opravdu potěšení a musím říct, že přítelkyni její auto tak trochu závidím a vždy se těším na přesednutí z mé Octavie do Imprezy :-) Občas je u Imprezy znát mírná nedotáčivost, ale to je znát snad jen při ostřejší jízdě, tj. přítelkyně to při své pohodové jízdě nemá šanci poznat. Impreza skvěle sedí na silnici, tuhost pérování hodnotím jako optimální pro každodenní jízdu a s nerovnostmi vozovky se vyrovnává nesrovnatelně lépe než např. zmiňovaná Škoda Octavia. Je také dost znát tuhost karoserie, která je u Imprezy vynikající. Při přejíždění větších nerovností se auto rozhodně nekroutí jak harmonika (tj. jako Škoda Octavia).
Motor je do cca 3500ot. dost tichý a má velmi příjemný zvuk. Vytáčením nad cca 4500ot. se charakter velmi změní a zvuk motoru je jadrnější, sytější, značně specifický a nádherně se poslouchá. Ve vyšších otáčkách se motor samozřejmě více ozývá, ale je to pastva pro uši.
Co se prostoru týče, interiér na první pohled působí trochu subtilněji, avšak při přímém srovnání s octavií je např. na zadních sedadlech více místa pro kolena.
Zatím se vyjelo asi čtyři až pět nádrží a spotřeba zatím osciluje mezi 10-11 litry na 100km. Faktem ale je, že s Imprezou se zatím jezdí z 80 % v městském režimu a zbytek byl výlet přes vrchovinu plný zatáček, kde jsem si plně využil dynamiku vozu. Ta sice není kvůli automatickému řazení nijak ohromující, avšak dostatečná. Přičtu-li k tomu, že automat se na spotřebě taky podepsal svou měrou, je spotřeba nakonec přijatelná (i když oproti většině aut nadprůměrná). Tato auta si ale lidé asi nekupují s cílem šetřit palivo, na to jsou jiná auta (TDI,...). Impreza je o příjemném a jistém svezení, o kvalitě, spolehlivosti a výjimečnosti.
Automat řadí ve většině režimech slušně - relativně rychle se dostaví kickdown při rychlém přidání plynu a při přepnutí do režimu Power řadí o cca 300ot. výše (tj. kolem 6200ot.). Nejvíce mi automatická převodovka vadí při jízdě např. po klikatých kopcovitých okreskách, kde to řadí dost nevyzpytatelně a řidič bohužel nemá téměř šanci ovlivnit řazení. Hlavně není možno si např. podřadit do zatáčky. Automat podřadi až při přidání plynu na výjezdu ze zatáčky... Ale jak říkám, auto patří mé přítelkyni a ta si automat nemůže vynachválit.
Celkově je z Imprezy ohromně unešená a počáteční nedůvěra (musel jsem ji na Imprezu hodně přemlouvat) se obrátila v naprostou až neskutečnou spokojenost, přímo si toto auto hned po několika kilometrech zamilovala.
A až se já zbavím své Octavie, koupím si URČITĚ taky Imprezu - novější generaci v kombiku a samozřejmě s manuálem. Už se nemůžu dočkat. Znovu musím potvrdit to, co jsem předtím slýchával ze všech stran ale až teď můžu potvrdit že je to naprostá pravda: "Kdo měl možnost jezdit s Imprezou (nebo jiným Subaru), už se jen těžko bude vracet ke svému stávajícímu autu..." :-)))
opravdu POVEDENÁ A SUPER recenze,takových je tady opravdu hodně málo Já jsem řídil jenom jednou automat -forda fiestu,a to jenom na cca 2km,a musim říct-je to samozřejmě nezvyk,ale nijak vehementně bych se automatu taky nebránil-i když zatim si myslim,neni nad fofrklacek,a hezky to tam sázet ručně... Autorovy recenze přeju,ať Subaru i Oktávka dlouho slouží,a hlavně bez poruch a bez nehod
To by ma teda zaujimalo, ci niekto z miestnych nadludi (okrem autora samozrejme) niekedy soferoval auto s automatom. Mal som dve auta s manualom, s radenim som problemy nemal ani v autoskole, ale po tom, co som si vyskusal Mondeo s automatom som si povedal, ze manual uz nikdy. Kazdemu holt vyhovuje nieco ine. Ja si automat nemozem vynachvalit, nie kvoli svojej neschopnosti, ale kvoli komfortu a bezpecia s rukami na volante.
Zdarec!Plně souhlasím s touto větou:"Kdo měl možnost jezdit s Imprezou (nebo jiným Subaru), už se jen těžko bude vracet ke svému stávajícímu autu..." :-)))!!!!-Subaru-prostě skvělé auto a super zážitky s ním!:-)
Jistě budou mnozí namítat, že tyto auta srovnávat nelze. Ono obectě to tak být může, leč pominu-li fakt skvělý kufr Oktavie, kde se mi vleze vše a s přehledem a o něco menší u Imprezy, kde jeden musí i zaimprovizovat, pak tyto auta srovnat můžu. Vezmu rok. výroby kolem 2001-2002, ruční řazení, žádné extra vybavení a úpravy (to by se pak srovnat nedalo, kokátva bude o řády níže :)) V jízdních vlastnostech je rozdíl přímo propastný a to hlavně v okamžiku, kdy chci po autu něco nad rámec běžné jízdy (rychlý průjezd zatáčkou, rozjezd do ostrého kopce s hill-holder, vyjet opravdu "divný" kopec na mokré trávě apod.). Sedí se mi v tom lépe, neujedu v sedle do strany ani při ořezání zatážky po psychickou mez, kdy už se bojím přidal, přestože má auto značnou rezervu a šlo by to i notně rychleji. V koktávce mám při rychlých zatáčkách smíšené pocity a mnohem více nejistoty, to co s Imprezou bych si s ní nikdy nedovolil. V kvalitě pozvozku je jasno - české cesty Impreze vadí méně než koktávce. U koktávky nám 2x (jednou kolegovi při jízdě a jednou mě při couvání z parkoviště) upadlo/se sklopilo zadní kolo - divný pocit a velmi nepříjemné (teď už to je u nových verzí vyřešeno a snad to nehrozí). S Imprezou se mi lépe parkuje. Koktávka vyjede hodně, Impreza však vyjede až neskutečně moc (stačí se rozjet na mokré trávě do prudkého kopce - Impreza ani neprohrábne a vyrazí kupředu se svou typickou dravostí). Dosud jsem také nejel do kopce, kde bych s redukcí musel podřadit na 1. rychlostní stupeň. Na 2 jsem vyjel vše s rezervou. Závěrem bych označil Octávii 4x4 za velmi dobré a povedené auto, které jsem si koupit chtěl, Impreza to však vyhrála a já rozhodně nelituji, bral bych ji znovu a bez váhání. Už se těším na zimu a na jaře napíši nějakou recenzi včetně chyb a problémů (žádné auto nebude bez chyby - já však chci vždy hlavně vyjet a dojet). Do našich hor a na naše cesty se tyto auta srovnávat dají a pro koktávku to je jen nepříjemné, ale jejich pro majitele mnohdy přímo zdrcující, vidí-li Subaru, jak projede kolem a vyjede dál, kde on už vyjet nemůže.
Precetl jsem si po case reakce pod moji recenzi a musim rict, ze jste me panove zklamali. Myslel jsem ze fandove Subaru jsou inteligentnejsi, zatimco jste se tu projevili jak totalni *=%#@!x° Takze me reakce: >Rozhodně bych tedy nesrovnával Imrezu se Octavii Srovnavat si muzu co chci s cim chci. Samozrejme treba Trabant vs Ferrari asi nema moc smysl srovnavat. Ale: Octavia a Subaru jsou +-stejne velka auta, za podobnou cenu, samozrejme Subaru Impreza je daleko odlisnejsi od beznych aut a prave proto jsem ji srovnal s Octavii se kterou jezdim, aby tam byly ty rozdily. >Imprezou jsem jel ale Octavia me pripada jako auto pro lepsi prezentaci. Nevim zda se mi české auticko vice robusnejsi Ty si myslis, ze lepsi prezentaci mas v aute, ktere ma u nas v dane tride nejvic lidi v CR? Tvuj nazor ti samozrejme neberu - me zas prijde daleko lepsi na prezentaci Impreza. Je to originalni auto, je videt, ze se neradim do stada jako vlastnici Octavii... S tou robustnosti uz vubec nesouhlasim. Kdyz jedu v Impreze, mam pocit jako bych jel v aute o tridu vys. Pri jizde v Octavii se tak nejak vic bojim, auto se chova nejsite, driv jde do smyku, porad neco nekde vrze, drnci,... >Ten automat to auto degraduje.S ním člověk zažije jen polovinu zábavy,co to auto nabízí s manualem. Ano, je s nim tak polovina zabavy oproti manualu. Ale jak jsem psal, auto jsem nekupoval pro sebe ale pro pritelkyni, ta ma jine priority nez ja a urcite jine nez ty nebo vetsina z nas a ver mi ze me to zily netrha... >Kupovat Imprezu s automatikou může jen absolutní barbar a ignorant! A ještě k tomu přítelkyni na nákupy! Zlej sen! Toho člověka nechápu! Třeba teď křivdím té slečně, jež je možná dobrá řidička, ale to by zase nechtěla ten automat ne? Nevim, co te vede k tomu me takhle bezduvodne urazet. Kdyz ma nekdo jine priority nez ty, tak je barbar a ignorant? Me zase tve projevy prijdou dost nizke a ubohe. A slecna dobra ridicka neni, prave proto jsem ji koupil bezpecne auto s pevnou karoserii, ktere je spolehlive a ma nahon 4x4. Automat jsem samozrejme nechtel a do clanku jsem to napsal, byla to volba pritelkyne a ja jeji rozhodnuti respektuju. S razenim ma slecna problemy, tak chapu jeji volbu na automat a verim ze to je pro ni i pro auto treba i lepsi... >Ono se taky dela s automatem? no fuj ano, dela se to i s automatem, jakozto vetsina aut na trhu. Tvuj nazor "fuj" ti neberu, taky to neni podle myho gusta, hlavne ze to slecne vyhovuje
Zdravím včechny! Kupovat Imprezu s automatikou může jen absolutní barbar a ignorant! A ještě k tomu přítelkyni na nákupy! Zlej sen! Toho člověka nechápu! Třeba teď křivdím té slečně, jež je možná dobrá řidička, ale to by zase nechtěla ten automat ne?
Co si budes doazovat s manualem 1, 2, 1, 2 v kolonach automat je o pohodli a kdyz mas nedej boze uraz automat je k nezaplaceni Nebo si fitipaůdy ze umis radit a slapat oplyn a brzdu pravou nohou Pak gratului a mezi nama prumernyma nemas co delat Sam mam auto v manualu a kdyz sedam do automatu nemuzu si vynachvalit Naopak zachoval ses tu jak hovadu Ktery tu pritelkyny nema
02.08.2022 | 02:09:54 | Josef
| 94.112.68.*Reagovat
No umí,ono wrx zase není.Já osobně bych tam automat bral.Jinak 4 x 4 bych bral taky a Subaru se mi líbí(jen ne Impreza kombi)
automat nikdy a taky vlastnim Octavku. Imprezou jsem jel ale Octavia me pripada jako auto pro lepsi prezentaci. Nevim zda se mi české auticko vice robusnejsi
Jako ze kdyz prijedes ovci se s tebe posadi na prdel a reknou prijel buh vyveste vlajky?? Dalsi dement co si leci komplex autem I kdyby si prijel v Bentley nezmeni ze si debil a ignorant
02.08.2022 | 02:11:46 | Josef
| 94.112.68.*Reagovat
Srovnání?
Rozhodně bych tedy nesrovnával Imrezu se Octavii, jsou to uplně jiná auta co se týká praktičnosti. A přijde mi to recenze na přítelkyni a jeji převodovku
Komentáře uživatelů k recenzi Subaru Impreza
Taky souhlasím,
opravdu POVEDENÁ A SUPER recenze,takových je tady opravdu hodně málo
Já jsem řídil jenom jednou automat -forda fiestu,a to jenom na cca 2km,a musim říct-je to samozřejmě nezvyk,ale nijak vehementně bych se automatu taky nebránil-i když zatim si myslim,neni nad fofrklacek,a hezky to tam sázet ručně...
Autorovy recenze přeju,ať Subaru i Oktávka dlouho slouží,a hlavně bez poruch a bez nehod
03.03.2010 | 11:46:55 | pozorovatel Reagovat
Subaru - tudy vede cesta :o)
vytecna recenze ! takovych vic
03.03.2010 | 09:56:45 | yohn Reagovat
Subaru
Dnes už aj legálne sa dá namontovat LPG
a auto bude mať lacnejší "provoz" výkon detto
03.11.2008 | 21:28:41 | Peter Reagovat
Automat
To by ma teda zaujimalo, ci niekto z miestnych nadludi (okrem autora samozrejme) niekedy soferoval auto s automatom. Mal som dve auta s manualom, s radenim som problemy nemal ani v autoskole, ale po tom, co som si vyskusal Mondeo s automatom som si povedal, ze manual uz nikdy. Kazdemu holt vyhovuje nieco ine. Ja si automat nemozem vynachvalit, nie kvoli svojej neschopnosti, ale kvoli komfortu a bezpecia s rukami na volante.
07.07.2008 | 19:01:07 | Reagovat
Subaru-perfektní auto
Zdarec!Plně souhlasím s touto větou:"Kdo měl možnost jezdit s Imprezou (nebo jiným Subaru), už se jen těžko bude vracet ke svému stávajícímu autu..." :-)))!!!!-Subaru-prostě skvělé auto a super zážitky s ním!:-)
29.09.2007 | 10:45:09 | medojed Reagovat
super
moc pěkná recenze! při čtení mě tyto řádky úplně zvedají z křesla
02.09.2007 | 23:01:33 | alda Reagovat
Impreza vs. Octavia 4x4
Jistě budou mnozí namítat, že tyto auta srovnávat nelze. Ono obectě to tak být může, leč pominu-li fakt skvělý kufr Oktavie, kde se mi vleze vše a s přehledem a o něco menší u Imprezy, kde jeden musí i zaimprovizovat, pak tyto auta srovnat můžu. Vezmu rok. výroby kolem 2001-2002, ruční řazení, žádné extra vybavení a úpravy (to by se pak srovnat nedalo, kokátva bude o řády níže :))
V jízdních vlastnostech je rozdíl přímo propastný a to hlavně v okamžiku, kdy chci po autu něco nad rámec běžné jízdy (rychlý průjezd zatáčkou, rozjezd do ostrého kopce s hill-holder, vyjet opravdu "divný" kopec na mokré trávě apod.). Sedí se mi v tom lépe, neujedu v sedle do strany ani při ořezání zatážky po psychickou mez, kdy už se bojím přidal, přestože má auto značnou rezervu a šlo by to i notně rychleji. V koktávce mám při rychlých zatáčkách smíšené pocity a mnohem více nejistoty, to co s Imprezou bych si s ní nikdy nedovolil.
V kvalitě pozvozku je jasno - české cesty Impreze vadí méně než koktávce. U koktávky nám 2x (jednou kolegovi při jízdě a jednou mě při couvání z parkoviště) upadlo/se sklopilo zadní kolo - divný pocit a velmi nepříjemné (teď už to je u nových verzí vyřešeno a snad to nehrozí). S Imprezou se mi lépe parkuje. Koktávka vyjede hodně, Impreza však vyjede až neskutečně moc (stačí se rozjet na mokré trávě do prudkého kopce - Impreza ani neprohrábne a vyrazí kupředu se svou typickou dravostí). Dosud jsem také nejel do kopce, kde bych s redukcí musel podřadit na 1. rychlostní stupeň. Na 2 jsem vyjel vše s rezervou.
Závěrem bych označil Octávii 4x4 za velmi dobré a povedené auto, které jsem si koupit chtěl, Impreza to však vyhrála a já rozhodně nelituji, bral bych ji znovu a bez váhání. Už se těším na zimu a na jaře napíši nějakou recenzi včetně chyb a problémů (žádné auto nebude bez chyby - já však chci vždy hlavně vyjet a dojet).
Do našich hor a na naše cesty se tyto auta srovnávat dají a pro koktávku to je jen nepříjemné, ale jejich pro majitele mnohdy přímo zdrcující, vidí-li Subaru, jak projede kolem a vyjede dál, kde on už vyjet nemůže.
30.09.2006 | 19:27:53 | Doro Reagovat
ale no tak pánové...
Precetl jsem si po case reakce pod moji recenzi a musim rict, ze jste me panove zklamali. Myslel jsem ze fandove Subaru jsou inteligentnejsi, zatimco jste se tu projevili jak totalni *=%#@!x°
Takze me reakce:
>Rozhodně bych tedy nesrovnával Imrezu se Octavii
Srovnavat si muzu co chci s cim chci. Samozrejme treba Trabant vs Ferrari asi nema moc smysl srovnavat. Ale: Octavia a Subaru jsou +-stejne velka auta, za podobnou cenu, samozrejme Subaru Impreza je daleko odlisnejsi od beznych aut a prave proto jsem ji srovnal s Octavii se kterou jezdim, aby tam byly ty rozdily.
>Imprezou jsem jel ale Octavia me pripada jako auto pro lepsi prezentaci. Nevim zda se mi české auticko vice robusnejsi
Ty si myslis, ze lepsi prezentaci mas v aute, ktere ma u nas v dane tride nejvic lidi v CR? Tvuj nazor ti samozrejme neberu - me zas prijde daleko lepsi na prezentaci Impreza. Je to originalni auto, je videt, ze se neradim do stada jako vlastnici Octavii... S tou robustnosti uz vubec nesouhlasim. Kdyz jedu v Impreze, mam pocit jako bych jel v aute o tridu vys. Pri jizde v Octavii se tak nejak vic bojim, auto se chova nejsite, driv jde do smyku, porad neco nekde vrze, drnci,...
>Ten automat to auto degraduje.S ním člověk zažije jen polovinu zábavy,co to auto nabízí s manualem.
Ano, je s nim tak polovina zabavy oproti manualu. Ale jak jsem psal, auto jsem nekupoval pro sebe ale pro pritelkyni, ta ma jine priority nez ja a urcite jine nez ty nebo vetsina z nas a ver mi ze me to zily netrha...
>Kupovat Imprezu s automatikou může jen absolutní barbar a ignorant! A ještě k tomu přítelkyni na nákupy! Zlej sen! Toho člověka nechápu! Třeba teď křivdím té slečně, jež je možná dobrá řidička, ale to by zase nechtěla ten automat ne?
Nevim, co te vede k tomu me takhle bezduvodne urazet. Kdyz ma nekdo jine priority nez ty, tak je barbar a ignorant? Me zase tve projevy prijdou dost nizke a ubohe. A slecna dobra ridicka neni, prave proto jsem ji koupil bezpecne auto s pevnou karoserii, ktere je spolehlive a ma nahon 4x4. Automat jsem samozrejme nechtel a do clanku jsem to napsal, byla to volba pritelkyne a ja jeji rozhodnuti respektuju. S razenim ma slecna problemy, tak chapu jeji volbu na automat a verim ze to je pro ni i pro auto treba i lepsi...
>Ono se taky dela s automatem? no fuj
ano, dela se to i s automatem, jakozto vetsina aut na trhu. Tvuj nazor "fuj" ti neberu, taky to neni podle myho gusta, hlavne ze to slecne vyhovuje
11.09.2006 | 10:55:47 | Vavru Reagovat
Impreza
Ono se taky dela s automatem? no fuj
29.04.2006 | 22:09:35 | Reagovat
Automat?????
Zdravím včechny! Kupovat Imprezu s automatikou může jen absolutní barbar a ignorant! A ještě k tomu přítelkyni na nákupy! Zlej sen! Toho člověka nechápu! Třeba teď křivdím té slečně, jež je možná dobrá řidička, ale to by zase nechtěla ten automat ne?
06.04.2006 | 14:31:28 | Marty24 Reagovat
RE: Automat?????
Co si budes doazovat s manualem 1, 2, 1, 2 v kolonach automat je o pohodli a kdyz mas nedej boze uraz automat je k nezaplaceni
Nebo si fitipaůdy ze umis radit a slapat oplyn a brzdu pravou nohou
Pak gratului a mezi nama prumernyma nemas co delat
Sam mam auto v manualu a kdyz sedam do automatu nemuzu si vynachvalit
Naopak zachoval ses tu jak hovadu
Ktery tu pritelkyny nema
02.08.2022 | 02:09:54 | Josef | 94.112.68.* Reagovat
No umí,ono wrx zase není.Já osobně bych tam automat bral.Jinak 4 x 4 bych bral taky a Subaru se mi líbí(jen ne
Impreza kombi)
26.02.2006 | 07:25:27 | LK Reagovat
Ten automat to auto degraduje.S ním člověk zažije jen polovinu zábavy,co to auto nabízí s manualem.
24.02.2006 | 08:17:04 | REST Reagovat
automat nikdy a taky vlastnim Octavku. Imprezou jsem jel ale Octavia me pripada jako auto pro lepsi prezentaci. Nevim zda se mi české auticko vice robusnejsi
23.02.2006 | 23:03:49 | Reagovat
RE:
Jako ze kdyz prijedes ovci se s tebe posadi na prdel a reknou prijel buh vyveste vlajky??
Dalsi dement co si leci komplex autem
I kdyby si prijel v Bentley nezmeni ze si debil a ignorant
02.08.2022 | 02:11:46 | Josef | 94.112.68.* Reagovat
Srovnání?
Rozhodně bych tedy nesrovnával Imrezu se Octavii, jsou to uplně jiná auta co se týká praktičnosti. A přijde mi to recenze na přítelkyni a jeji převodovku
23.02.2006 | 22:40:58 | Pavel Reagovat