Recenze Suzuki Ignis 1,3 VVT GL/AC 4x4
“Dojede všude.”

Autor recenze: krizmi (26 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2007 Typ motoru:1326 Stav km při koupi:20 km Stav km nyní:800 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km Vloženo: 9. 10. 2007

Hodnocení inzerátu: 7 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.8

Spolehlivost

6
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

3
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Nissan Patrol GR

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Zatím žádné.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto se jeví zatím dobře. Jeho cena samozřejmě limituje výbavu, zpracování komponent a celkové provedení. Je to v podstatě taková trošku přizdobená plechovka, která má ale pár vychytaných věcí (střešní hagusy, líbivý interiér - až na sedadla, vyšší světlou výšku, kompaktní rozměry aj.).

Pořídil jsem záměrně čtyřkolku, protože jsem ještě donedávna býval zarytým offroaďákem a na jiný auta než na 4x4 nedám stále dopustit, auta s 2WD mi příjdou v jistých situacích dost handycapovaná. Nutno připustit, že ani tento Ignis není pravou čtyřkolkou, viskozní spojka, která de-facto přerušuje kardan vedoucí k zadní pevné nápravě (který by se jinak točil stále, jestli jsem to správně pochopil), se spíná jen když to sama uzná za vhodné, resp. tehdy když se přední kola začnou prokluzovat. Je to stejné jako na Octavia 4x4. Pohon 4x4 jsem, jak se patří, otestoval, ale o tom až níže.
Na Ignisu mě asi nejvíc dostala ta tuhá zadní náprava. Doposud jsem jezdil v autech co měla obě nápravy tuhé (samurai, patrol), takže u Ignisu jsem rád alespoň za tu jednu. Nějak to ve mě evokuje větší odolnost, což samozřejmě nemusí být u tohoto vozu pravda.

Test 4x4:
Hned druhý den, co jsem měl toto vozítko, jsem ho protáhl polníma a lesníma cestama, kde jsem před tím jezdil s patrolem a před tím i se samuraiem. Nejsou tam žádné brutállní výmoly apod., ale je tam jedno pěkné stoupání, lehce do zatáčky a jelikož bylo po dešti, tak bylo i pěkně rozblácené. Na tomto stoupání měly moje předchozí offroady menší problémy, hlavně patrol, který je o poznání těžší, tak si docela zahrabal, než se mu podařilo vysoukat se nahoru (a to i na pneu BFG Mud Terrain). Ignis vyjel na 4. pokus na letních pneu. Hned jak se začaly prokluzovat přední, tak se přidaly i zadní kola. Autu jsem musel neustále nakládat a nepolevit, kola hrabala všechny 4. Byla cítit spojka (ta viskózní) lehkou spáleninou. Patrně tím jak byla nová, po čase se z ní ale novota vypálila a už to není cítit. Tímto testem mě Ignis docela nadchnul. S lepšími pneu by mělo poměrně dobré ambice na zdolávání kopců a to jak na blátě tak i na sněhu (i to bude potřeba ještě vyzkoušet).
Nutno dodat, že s tímto autem je potřeba jezdit v terénu pomalu, jelikož na to není stavěno. Jako poměrně zranitelnou částí mi příjde olejový filtr, který vyloženě čouhá z pod motoru, a stejně tak koleno výfuku, které si říká o pěknou ránu. Kola drží na 4 šroubech a jejich zavěšení - především přední vzpěry, by nemusely vydržet projíždění kdejakých děr.

Na dálnici dosáhne auto s přehledem 160 km/h, ale já osobně nerad závodím a navíc to podle aktuální spotřeby docela žere.

Ještě poznámka ke světlu v kabině. Jeho nevýhoda je, že se skutečně nedá vypnout, jsou li otevřené dveře nebo kufr. Dá se ale poměrně dobře odklopit ten průhledný plastový kryt a do něj by se dal namontovat drobný spínač, který by přerušoval kontakt k žárovičce. Až seženu spínač, který by se hodil k interiéru, tak se do toho pustím.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 7


Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Ignis

Vložit komentář

Ignis

Musím říct, že mam ignise 4x4 a cítím, že spojku budu měnit tak při 50tis. Ale musím dodat, že tahám za sebou vlek (bržděný, cca každý týden) který občas váží i 1,5t a jízda s tím je masakr. A v terénu jezdí dobře (jezdím na chatu a auta s 2WD maj občas problem). Když jsem na zahradě zapadl tak mne musel tahat pásový bagr (ofroud nebil k dispozici). Ale pozor na sněhu jakmile se to utrhne tak to nezastavíte. Pozor na práci s plynem v zatáčkách, sem to zkoušel na zkušebním okruhu a až na po 7 jsem projel zatáčku řízeným smykem, jinak jsem pokaždý vyletěl jak po másle.

28.07.2009 | 15:45:23 | SN2000 Reagovat

spojky

Já to pochopil, šlo spíše o globální záležitost, že když na off-road to není žádný šlágr, tak u SUV bych si dal kór bacha.

10.10.2007 | 18:17:42 | Radek Reagovat

spojky

Jasný chápu to a děkuju za upozornění. Ale každý tady mluvíme o úplně jiný spojce. Jimny nemá viskózní. Ten má kardany napevno připojené k nápravám a jen jednu klasickou spojku mezi motorem a převodovkou. To že je ta spojka takhle odfláklá je smutný, Jimny se mi vždycky líbil jako plnohodnotný nástupce Samuraie. Tam by to šlo vyřešit snad jen nějakou speciální odolnější spojkovu sadou.
U ignise sem to prostě musel vyzkoušet. Už to dělat nebudu, počkám na první sníh a uvidim víc. Jezdím hodně na hory a vydrápat se třeba na Horní Mísečky, to už vyžaduje být na to trošku víc připravenej. Minulý rok sem tam samuraiem tahal zapadlé Octavie ;-)

10.10.2007 | 17:35:50 | krizmi Reagovat

spojka

Mimochodem a důležitá věc. Spojka byla u Jimnyho snad 180mm nebo nějaký takový malý žebráček, takže vážně bacha.

10.10.2007 | 16:26:56 | Radek Reagovat

spojka

U Jimnyho ta spojka byla totálně na kaši a při velmi pomalé jízdě na redukci (přes spojku) okamžitě smrděla, jako o život. Jinak Jimny 1.3 bere kombinovaně 10L. Při jízdě po silnici a delší trasy jsem se nikdy nedostal pod 8.5L - velmi krátká převodovka.

10.10.2007 | 16:23:59 | Radek Reagovat

spojka

A helemese....To bylo u Jimnyho? To je teda monkeybusiness (čili voser). Budu si na to muset dát pozor. Ale někdo tady psal v recenzi, že mu u ignise spojku měnili 3x za sebou, tak přepokládám že to snad bylo v záruce. Přemýšlím ještě čím by šla eventuelně nahradit, ale to by bylo asi sci-fi, leda tak napevno 4x4, ale bez mezinápravovýho diferenciálu je to na zhuntování auta a peněženky za benzin.
BTW: u patrola teď taky měním spojku a pak ho prodávám. Kdyby měl někdo zájem dejte vědět. Je to jinak hodně dobrý auto.

10.10.2007 | 15:31:23 | krizmi Reagovat

spojka

Bohužel, spojku nevyměnili v rámci záruky. Důvod: její opotřebování vzniklo zátěží vozu v terénu (u off-road divné, že?) A cifra? Škoda mluvit. Auto bylo služební, takže mě to nějak netížilo.

10.10.2007 | 10:44:10 | Radek Reagovat

zadní interiérové světlo

Pravda, pokud si necháte v kufru ten zadní dekl, tak světlo, které je na stropě, nemá šanci posvítit do kufru, což mi příjde skutečně nedomyšlené. To jsem si zprvu neuvědomil.
Ale já tento dekl u každého auta hned vyhazuju ven, protože tam akorát překaží. Jeho jediný význam je, že si potencionální zloděj nemůže prohlédnout co tam máte.

10.10.2007 | 10:30:46 | krizmi Reagovat

patrol vs. ignis & spojka

Patrol jsem vyměnil za ignis z toho důvodu, že už končím s offroaděním, i když si to nerad připouštím. Časem bych si pořídil třeba samurai, až mě to zase chytne.
Jinak samozřejmě si uvědomuju omezenost ignise v terénu. Však to také píšu v recenzi a shrnul bych to asi takto: polní a lesní cesty ano, ale skutečně pomalu. Zimní zkušenosti nemám, ale tipuju si, že na neprohrnutých silnicích asi ano, ale tak do 10 cm sněhu a na ledovkách jen skutečně opatrně. Ale to neřikám nic nového. V suzuki mi k autu dali 4 docela pěkné zimní pneu Dunlop winter sport - směrové, mají výrazné lamely a traktorácké šípy na vytlačení břečky.

K té spojce, bylo to druhý den co jsem to auto měl, takže do té doby se viskózní spojka neměla šanci zapnout. Doufám že ten smrad byl skutečně z té novoty, protože nyní, když si někde zahrabu, tak už nesmrdí. A stejně tak doufám že to s tou spojkou Japonci v Maďarsku třeba už vyřešili, protože o její poruchovosti jsem si už také přečetl.
Takže abych objasnil svůj druhý záměr, který se skrýval za testem 4x4, vzhledem k tomu že auto má 3-letou záruku a pokud se něco se spojkou stane, tak předpokládám, že si s tím v servisu poradí sami.
K těm světlům - to vepředu zřejmě skutečně navrhoval nějaký opilec, ale vzadu mi příjde naprosto v pohodě. Je tam 3-polohový přepínač off-on-auto, takže co víc chtít :-)

10.10.2007 | 10:16:02 | krizmi Reagovat

RE: patrol vs. ignis & spojka

smrad z motoru od novoty pri zatazi je OK, cely motor je od vyroby konzervovany nejakym voskom, ci co to je a ked sa motor zohreje, tak to smrdi zo zaciatku.

28.06.2020 | 16:21:00 | niio  | 195.91.20.* Reagovat

Patrol vs. Ignis

Mohl bych znát důvod změny z Patrola na Ignise? Zdá se mi to dost nepoměl, co se týká vlastností v terénu, o celkové koncepci nemluvě. S tím ježděním v terénu bych byl dost opatrný, protože Ignis není off-road. Je to jen 4x4 do špatného počasí na silnici. Jinak jsem, mimo jiné, jezdil s Jimny a tam klasická spojka odešla po 56.000km (do té doby 4x přitahována). Jezdilo se v terénu (a Jimny je off-road) na redukci spíše sporadicky, ale měl tendenci právě hrabat (malý kroutící moment - u motoru 1.3 nic divného), čili ta spojka dostávala zahulit, i když vyjímečně.

10.10.2007 | 08:07:32 | Radek Reagovat

Spojka

Pocul som ze ta zadna spojka odchadza v ignise ako na beziacom pase takze ten smrad nemusel byt iba novotou.Pozor nato.Mozno to uz vyriesili ale viem ze s tym malo problemi dost exemplarov.A obe interierove svetla v ignise su tak neinteligentne vyriesene ze niekto kto to navrhol bol bud opity alebo pod vplivom inych latok. Inac je to za tu cenu celkom slusny spotrebny material.

09.10.2007 | 22:50:59 | Roman Reagovat