Rok výroby:2006Typ motoru:1,6Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:11 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:8,2 l/100 kmVloženo:4. 5. 2007
Mám sx4 1,6 , najeto 11 000 km, čtyřkolka.Nejprve dotaz,suzuki svolávala do servisu určitá čísla Sx4 k nějaké opravě,snad nastavení lanka ruční brzdy,nevíte o tom něco? Auto stále budí pozornost,je velmi pěkné,tvrdé a má malý kufr.
Co mi trochu vadí je jízda a spotřeba.Před tím jsem měl Ford Focus 1,6.Jezdil jsem po dálnici 150,auto bylo velmi živé ,na trojku táhlo jako ďas,to vše za 8 litrů.Se suzuki jezdím velmi opatrně,po dálnici 110,při sebemenším stoupání je spotřeba ihned 15 l.Stále si hlídám pedal a pouštím ho,takto jezdím za 8 l.
Nemohu uvěřit,že někdo se stejným motorem jede pod 7,5 l.A ještě jedna věc,auto stále působí dojmem,že má mírně zataženou ruční brzdu,když se na vrcholu kopce vyhodí rychlost,vůz se rozjíždí velmi líně a stále je cítit ,že ho něco brzdí,s focusem se to nedá srovnat.V servisu mi řekli ,že autu nic není,nejspíš jsem si ještě nezvykl na valivý odpor velkých pneu. nebo nevím...
Jinak ho samozřejmě miluju. Máte někdo podobnou zkušenost?Ještě radu závěrem,když budete někoho na suchém povrchu vytahova z příkopu nezapojujte čtyřkolku,není stavěná na tento typ zátěže a při pořádném záběru plynu se začne pálit olej v diferenciálu,děsný smrad v kabině.
Pánové, spotřeba je hlavně v noze a stylu jízdy. Mám 1,6/79Kw dvoukolka předělaná na LPG. Po dálnici nejezdím, ale mám průměrnou spotřebu 7,3, najeto 70000km.
dobrý den u naší SX4 1,6 88kw 4WD je to jak na houpačce, normální chlapský řidičský styl 7-7,5 litrů / 100km, moje žena, jež jí jezdí pravidelně do práce denně 30 km to umí za 6,1 l/100 km asi tak.. jinak dálnice a pružnost motoru je prohra, takže pravý pruh, 130 km/h a 7,5 L, jinak Vám zbaští SX4 účet během pár výletů po D1
Já jsem na tom zhruba stejně, ale musím říct že na 1,2,3 táhne při plnym plynu slušně. Na 5 když je třeba zrychlit z 80 na 120....to abyste si dali stavět vodu na kafe, zkrátka 3 a plnej plyn. Jinak jezdí moc pěkně.
13.07.2015 | 21:56:47 | Karel
| 185.14.232.*Reagovat
spotreba SX4
Jazdim trasy dalnice Brno - Bratislava na priemerku 5,2 l/100km ale to jedu tak max 100km/ h nepredbieham a jazdim kludne, kombinovanu spotrebu , co je vacsinou mesto mam tak 6,8 v zime a to maximalne . cez leto 6,2 ... to je tym ako ma kto tazku nohu a ako jazdi .
Mám velmi nepříjemnou zkušenost s ruční brzdou. Dva roky jsem ji používal před vjezdem do garáže v suterénu, kdy jsem musem napřed odemknou. Auto tak stálo mírně nakloněné, motor puštěný a operace otevření garáže trvala tak cca 5 minut. Naposledy mne však překvapilo, že se po cca oněch 5_ti minutách se Sx4 sama rozjela. Brzda stále zatažená. Tetno úkon dělám již 10 let s auty trabant, felicie, fabie a pokud ruční nebyla dobržděna, projevilo se o okamžitě a většinou s vrzáním brzd. Sx4 se rozjela tiše bez varování po cca 5 minutách. Mohl jsem pouze uskočit. Zadní brzda mi připadá tak trochu natahovací a vytahovací a nelze ji věřit. Doporučuji vyzkoušet si kontrolavaně na šikmině potřebnou sílu zatažení a případně uvolnění při běžném zatažení.
Jestli Ti cosi smrdí při prudším rozjezdu na sněhu, tak je to viscospojka!!!Olej v dif.takhle rychle nezahřeješ na to aby se začal pálit a smrdět. Kdežto ve viscospojce je speciální kapalina, která se právě při vyšším tepelném namáhání takto může projevit. P.S.: raději bych "rychlé starty"omezil...na to není viscospojka stavěná.Bratr přesně tímto způsobem už DVĚ odpálil na Balenu Combi 4x4.
SX4 4x4 benzin 1.6 je dobrá volba, čekal jsem na ni půl roku, jezdím od 20.12.2006. Bydlím poblíž Vysokého nad Jizerou, naproti sjezdovce Šachty, v zimě bez problémů, pneu Pirelli Snowsport, na sněhové řetězy jsem zapomněl. Spotřeba 8,2 litru na prvých 2,500 km, většinou se 4WD lock. Po 16.000 km mám prům.spotřebu 7,5 litru, koncem léta jsme byli v pěti v Chorvatsku. Na střeše rakev, kufr narván pivem,sodovou vodou,neoprénem,hadrami... Po dálnici z Vídně k Postojne většinou 130, sedačky pohodlné, motor jen mírně hlučný (srovnám s Toyotou Corolla r.v.1997, jeli jsme tuhle štreku r. 2004 a 2005, sedačky nízké, nepohodlné, motor hlučný, spotřeba Toyoty 1.4 ale o 1 litr nižší). Servis v Jablonci nad Nisou vyměnil v létě preventivně lanko ruční brzdy, snad dal silnější. Nedostatky: -zesílený sloupek předního skla brání výhledu (např. na chodce vstupující na zebru). -odlupuje se plast chránící zadní nárazník, ale nehrozí odpadnutím. -cosi drnčí ve výfuku, prý mřížky katalyzátoru, servis nám to v prosinci zdarma vymění. Plusy: --po 16.000 km spotřeba 7.5, plasty nevržou, sedačky velmi pohodlné, potahy se neodírají, radio nechrastí, přehrávač CD funguje... p.s. při rozjíždění ve sněhu na plný plyn při 4WD to opravdu smrdí,snad ten olej v diferenciálu ? Mám se rozjíždět na 4WD automat ? Poraďte..
Mam SX4 2006 (Urban Line - 1,5) najazdene cca 5200km, bez 4x4. Ked idem dolu kopcom tiez mam pocit ako keby mi brzdy brzdili - je pocut suchanie, na rovine to nerobi. Tiez maju predne okna zlu aerodynamika, ked su otvorene dost to vnutry huci, asi treba dat listy "nad dvere".
Jimny je offroad a SX4 osobák. Jediný co je spojuje je náhon na všechna kola a znak Suzuki na kapotě. S Jimnym jsem nejezdil přiliš dlouho na to, abych dokázal říci něco o spotřebě, ale když jsem s ním jel po ose z Kielu (SRN) do Chomutova, dálniční provoz (stálá rychlost minimálně 110km/h, maximální 170km/h), dostal jsem se bez snažení na 8,5l/100km. A SX4? Ta v tuto chvíli jezdí za krásných 7/100km a v zimě o litr více.
Především Subaru je minimálně za dvojnásobek peněz, na druhou stranu je i kvalitou jinde. Jinak měl jsem Suzuki Jimny 1.3, osobně jsem s tím najel 63.000km a spotřeba je pod 10L dostala jen velice zřídka. Nebylo to zapříčiněno až příliš těžkou nohou, ale prostě konstrukcí vozu a převodovky - při 130km/h to na 5. st. točí 4.500ot (!). Takže velice pochybuji, že by šla spotřeba dolů nějakým zásadním způsobem.
Milý Bohouši,je fakt "příjemný" číst srovnání náhonu SX4 a Legacy. Sice to jsou obě čtyřkolky,ale diametrálně odlišné. Jedna používá "měkký" systém pomocí viscospojky (a ta je právě spolu s dalšími komponenty příčinou špatně jedoucího auta "na vyhozenou") a druhá má náhon natvrdo pomocí mezinápravového diferenciálu. Proto ten rozdíl v jízdních vlastnostech a proto mi připadá trapný je srovnávat. To lze snad akorát s quattrem od Audi. Jinak...Jene...neboj se toho, že ti auto připadá, že nejede. U nás v rodině máme zrovna takovou SX4 4x4 a motor začal ožívat až kolem 15000 až 20000 najetých kilometrech. Prostě to chce jezdit, honit otáčky zleva doprava a řadit,řadit a řadit...každopádně DOBRÁ VOLBA
U nazoru mi predevsim chybi to, zda pan uz nekdy ctyrkolku mel. Dvoukolka a ctyrkolka setezko daji srovnavat jinak, nez na zavodech. Ctyrkolka toho "sebou veze" opravdu podstatne vice a je prost emozne, ze motor nestaci (vaha SX4 je ostatne tusim kolem 1200 kg). Spotreba pod 9 l mi prijde normalni (mam Subaru Legacy 2 l). Rozhodne bych to nesrovnavatl s Focusem. Napr. moje Subaru ma nesrovnatelne lepsi jizdni vlastnosti a to na jakemkoli povrchu. Na such plne srovnatelne s BMW se zapnutou elektronikou. Jinak lepsi (prakticky neutralni chovani)
Ono se to nezdá, ale ten odpor nedělají jen gumy, nezapomeň, že vezeš navíc visco spojku, kardan, zadní diferenciál, lažiska navíc atd. Je tam opravdu o dost víc věcí, které se točí a rozdíl je proti dvoukolce vždy opravdu znát, to mi věř, mám také čtyřkolku. Je prostě potřeba se smířit s tím, že tohle auto rozhodně na dálnici není. Důležité je, že ji využiješ přes rok a na tu dovolenku se to s tou 110 km rychlostí jednou za rok přežít přece dá. Jinak ta spotřeba je normální. Ahoj
Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki SX4
sx4
lava zadna strana počut hrkanie
25.03.2019 | 19:56:42 | Dušky | 85.237.234.* Reagovat
Spotřeba
Pánové, spotřeba je hlavně v noze a stylu jízdy. Mám 1,6/79Kw dvoukolka předělaná na LPG. Po dálnici nejezdím, ale mám průměrnou spotřebu 7,3, najeto 70000km.
09.04.2012 | 00:27:42 | Sojka | 82.142.103.* Reagovat
RE: Spotřeba
dobrý den u naší SX4 1,6 88kw 4WD je to jak na houpačce, normální chlapský řidičský styl 7-7,5 litrů / 100km, moje žena, jež jí jezdí pravidelně do práce denně 30 km to umí za 6,1 l/100 km asi tak.. jinak dálnice a pružnost motoru je prohra, takže pravý pruh, 130 km/h a 7,5 L, jinak Vám zbaští SX4 účet během pár výletů po D1
08.05.2014 | 09:31:50 | mirek | 109.80.88.* Reagovat
RE: Spotřeba
Já jsem na tom zhruba stejně, ale musím říct že na 1,2,3 táhne při plnym plynu slušně. Na 5 když je třeba zrychlit z 80 na 120....to abyste si dali stavět vodu na kafe, zkrátka 3 a plnej plyn. Jinak jezdí moc pěkně.
13.07.2015 | 21:56:47 | Karel | 185.14.232.* Reagovat
spotreba SX4
Jazdim trasy dalnice Brno - Bratislava na priemerku 5,2 l/100km ale to jedu tak max 100km/ h nepredbieham a jazdim kludne, kombinovanu spotrebu , co je vacsinou mesto mam tak 6,8 v zime a to maximalne . cez leto 6,2 ...
to je tym ako ma kto tazku nohu a ako jazdi .
18.03.2011 | 13:02:02 | Reagovat
focus
Na trojku táhlo jako ďas-co to je za blbost.Na dvojku a jedničku to samozřejmě táhne víc.
04.03.2010 | 07:00:55 | Reagovat
Sx4 ruční brzda
Mám velmi nepříjemnou zkušenost s ruční brzdou. Dva roky jsem ji používal před vjezdem do garáže v suterénu, kdy jsem musem napřed odemknou. Auto tak stálo mírně nakloněné, motor puštěný a operace otevření garáže trvala tak cca 5 minut. Naposledy mne však překvapilo, že se po cca oněch 5_ti minutách se Sx4 sama rozjela. Brzda stále zatažená. Tetno úkon dělám již 10 let s auty trabant, felicie, fabie a pokud ruční nebyla dobržděna, projevilo se o okamžitě a většinou s vrzáním brzd. Sx4 se rozjela tiše bez varování po cca 5 minutách. Mohl jsem pouze uskočit. Zadní brzda mi připadá tak trochu natahovací a vytahovací a nelze ji věřit. Doporučuji vyzkoušet si kontrolavaně na šikmině potřebnou sílu zatažení a případně uvolnění při běžném zatažení.
03.03.2010 | 22:08:01 | Slávek Reagovat
Jestli Ti cosi smrdí při prudším rozjezdu na sněhu, tak je to viscospojka!!!Olej v dif.takhle rychle nezahřeješ na to aby se začal pálit a smrdět.
Kdežto ve viscospojce je speciální kapalina, která se právě při vyšším tepelném namáhání takto může projevit.
P.S.: raději bych "rychlé starty"omezil...na to není viscospojka stavěná.Bratr přesně tímto způsobem už DVĚ odpálil na Balenu Combi 4x4.
21.01.2008 | 21:14:11 | Kakamil Reagovat
SUZUKI SX4
SX4 4x4 benzin 1.6 je dobrá volba, čekal jsem na ni půl roku, jezdím od 20.12.2006. Bydlím poblíž Vysokého nad Jizerou, naproti sjezdovce Šachty, v zimě bez problémů, pneu Pirelli Snowsport, na sněhové řetězy jsem zapomněl. Spotřeba 8,2 litru na prvých 2,500 km, většinou se 4WD lock. Po 16.000 km mám prům.spotřebu 7,5 litru, koncem léta jsme byli v pěti v Chorvatsku. Na střeše rakev, kufr narván pivem,sodovou vodou,neoprénem,hadrami... Po dálnici z Vídně k Postojne většinou 130, sedačky pohodlné, motor jen mírně hlučný (srovnám s Toyotou Corolla r.v.1997, jeli jsme tuhle štreku r. 2004 a 2005, sedačky nízké, nepohodlné, motor hlučný, spotřeba Toyoty 1.4 ale o 1 litr nižší).
Servis v Jablonci nad Nisou vyměnil v létě preventivně lanko ruční brzdy, snad dal silnější.
Nedostatky: -zesílený sloupek předního skla brání výhledu (např. na chodce vstupující na zebru). -odlupuje se plast chránící zadní nárazník, ale nehrozí odpadnutím. -cosi drnčí ve výfuku, prý mřížky katalyzátoru, servis nám to v prosinci zdarma vymění.
Plusy: --po 16.000 km spotřeba 7.5, plasty nevržou, sedačky velmi pohodlné, potahy se neodírají, radio nechrastí, přehrávač CD funguje...
p.s. při rozjíždění ve sněhu na plný plyn při 4WD to opravdu smrdí,snad ten olej v diferenciálu ? Mám se rozjíždět na 4WD automat ? Poraďte..
13.11.2007 | 14:45:02 | magtuc Reagovat
Mam SX4 2006 (Urban Line - 1,5) najazdene cca 5200km, bez 4x4. Ked idem dolu kopcom tiez mam pocit ako keby mi brzdy brzdili - je pocut suchanie, na rovine to nerobi.
Tiez maju predne okna zlu aerodynamika, ked su otvorene dost to vnutry huci, asi treba dat listy "nad dvere".
15.08.2007 | 12:37:20 | Peter Reagovat
Jimny vs SX4
Jimny je offroad a SX4 osobák. Jediný co je spojuje je náhon na všechna kola a znak Suzuki na kapotě. S Jimnym jsem nejezdil přiliš dlouho na to, abych dokázal říci něco o spotřebě, ale když jsem s ním jel po ose z Kielu (SRN) do Chomutova, dálniční provoz (stálá rychlost minimálně 110km/h, maximální 170km/h), dostal jsem se bez snažení na 8,5l/100km. A SX4? Ta v tuto chvíli jezdí za krásných 7/100km a v zimě o litr více.
14.08.2007 | 19:23:11 | Kakamil Reagovat
Především Subaru je minimálně za dvojnásobek peněz, na druhou stranu je i kvalitou jinde. Jinak měl jsem Suzuki Jimny 1.3, osobně jsem s tím najel 63.000km a spotřeba je pod 10L dostala jen velice zřídka. Nebylo to zapříčiněno až příliš těžkou nohou, ale prostě konstrukcí vozu a převodovky - při 130km/h to na 5. st. točí 4.500ot (!). Takže velice pochybuji, že by šla spotřeba dolů nějakým zásadním způsobem.
14.08.2007 | 18:55:33 | Radek Reagovat
Ach jo
Milý Bohouši,je fakt "příjemný" číst srovnání náhonu SX4 a Legacy. Sice to jsou obě čtyřkolky,ale diametrálně odlišné. Jedna používá "měkký" systém pomocí viscospojky (a ta je právě spolu s dalšími komponenty příčinou špatně jedoucího auta "na vyhozenou") a druhá má náhon natvrdo pomocí mezinápravového diferenciálu. Proto ten rozdíl v jízdních vlastnostech a proto mi připadá trapný je srovnávat. To lze snad akorát s quattrem od Audi.
Jinak...Jene...neboj se toho, že ti auto připadá, že nejede. U nás v rodině máme zrovna takovou SX4 4x4 a motor začal ožívat až kolem 15000 až 20000 najetých kilometrech. Prostě to chce jezdit, honit otáčky zleva doprava a řadit,řadit a řadit...každopádně DOBRÁ VOLBA
14.08.2007 | 18:38:32 | Kakamil Reagovat
co mi chybi
U nazoru mi predevsim chybi to, zda pan uz nekdy ctyrkolku mel. Dvoukolka a ctyrkolka setezko daji srovnavat jinak, nez na zavodech. Ctyrkolka toho "sebou veze" opravdu podstatne vice a je prost emozne, ze motor nestaci (vaha SX4 je ostatne tusim kolem 1200 kg). Spotreba pod 9 l mi prijde normalni (mam Subaru Legacy 2 l).
Rozhodne bych to nesrovnavatl s Focusem. Napr. moje Subaru ma nesrovnatelne lepsi jizdni vlastnosti a to na jakemkoli povrchu. Na such plne srovnatelne s BMW se zapnutou elektronikou. Jinak lepsi (prakticky neutralni chovani)
26.06.2007 | 12:34:59 | Bohouš Herwig Reagovat
01.06.2007 | 10:24:29 | Reagovat
SX4
Ono se to nezdá, ale ten odpor nedělají jen gumy, nezapomeň, že vezeš navíc visco spojku, kardan, zadní diferenciál, lažiska navíc atd. Je tam opravdu o dost víc věcí, které se točí a rozdíl je proti dvoukolce vždy opravdu znát, to mi věř, mám také čtyřkolku. Je prostě potřeba se smířit s tím, že tohle auto rozhodně na dálnici není. Důležité je, že ji využiješ přes rok a na tu dovolenku se to s tou 110 km rychlostí jednou za rok přežít přece dá. Jinak ta spotřeba je normální. Ahoj
20.05.2007 | 08:09:27 | Alda Reagovat