Rok výroby:2007Typ motoru:1.9 DDiS 120kStav km při koupi:5 kmStav km nyní:2 090 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:6-6.5 l/100 kmVloženo:25. 8. 2007
Zatiaľ nie, všetko v poriadku až na vŕzgajúcu sedačku vodiča,teda najmä pri pohýnaní.Sem tam povrzáva niečo pri úchyte pásu na vodičovej strane.
Vadí mi silný aerodynamický hluk pri otvorených oknách,strašne to piští a tak, to je tou atypickou karoseriou a Ačkovi stlpík pri prejazde ostrými zákrutami dosť prekáža vo výhľade.
Ešte detail,sťahovanie okien má len na vodičovej strane automatiku aj to len smerom dolu, to je nepremyslené.Veľké mínus za to ,že dieselova verzia sa nedodáva s aut. klimou len manual.
Ale motor je predsa len základ.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto je celkom vydarené.Čo sa týka podvozku je tvrdší,ale za to dokážem sa v zákrutách naňho spoľahúť ,na svoju výšku auto drží na ceste skvele.
Ostatné všetko na výbornú.Diesel je dobrý,má silu,je potrebne mať aspoň 1800ot. ,vtedy naberá pekne na sile.Síce je hlučnejší ,ale je to diesel,taže neberiem to tak negatívne.Spotreba je fajn,teda na to ,že auto má predsa len nejakú tú väčšiu váhu a je vyššie.
Normálka je tých 6-6.5l / 100km a to už so zapnutou klímou a nehorovím o nejakej nedymanickej jazde ,naopak.Mala by ešte klesnuť.Veľkým pozitívom je 6 stup. prevodovka,pri ktorej na 130km/h točí 2450ot/min. na šestke.
Sprevodovaná je akurát ,stále ponúkne dostatok sily aj na najvyššiom stupni.Presna,len niekedy pri studenom motore,treba do dvojky silnejšie zatlačiť,ale je to v normále.Auto je v podstate ešte surové.Veľké + za bezkľúčové otváranie a štartovanie.Sýstem 4x4 som ešte veľmi netestoval,počkam si na zimu,sneh,ale zatiaľ všetko ok.
my sme mali problem s radenim 1,2,3 a R. V servise dostelovali tiahla a pomohlo to hlavne jednotke, spiatocke a asi aj trojke, neviem to tak posudit, lebo medzitym uz pribudli kilometre na tachometri. V zasade ostal iba problem s radenim dvojky za studena. Stretol som sa uz aj ja s nazorom, ze by pomohla vymena oleja, skor si vsak myslim ze to je synchronom. Neviem posudit kolko percent majitelov dieselovych SX4-iek ma tento problem, ale kazdopadne by sa mali inzinieri v Suzuki nad tym zamysliet. A predajcovia by nemuseli robit zo zakaznikov debilov.
Ale ano, já na to v servisu upozorňoval již 2x, ale bylo mě řečeno, že se tam nedá nic štelovat právě, poprvý mě řekli, když jsem jim říkal, že mám problém s řazením 2. rychl. stupně, že je vše v pořádku a podruhý jsem byl na gar. prohlídce a to mi řekli, že přihnuli něco u Constructu, že to asi bylo tím, ale dělá to furt, akorát já řadím dvojku pomale, tak je to lepší. Ptal jsem se na to i jednoho uznávaného automechanika u nás a ten mi řekl, že by prvně vyměnil olej v převodovce, než by cokoliv nechal rozdělávat, ale když je to v záruce, tak nemůžu, musím se domluvit na gar. prohlídce v servise.
Motor JTD je výborný. Převodovka nebude pochopitelně stejná, jako u benzínu. Spíše jde o to, jestli při hledání problému se neobrátit na servis Fiat, pokud převodovka bude jejich. Určitě o tom budou vědět více, než u Suzuki.
Motor naftový je Fiat, avšak motor benzín je Suzuki, ale nevím, že by italské motory byly špatné. V několika recenzích jsem se i dočetl, že Honda Civic měla také problém s řazením.
Zdravím, mám najeto přes 14 tis. km. S řazením se vyrovnávám téměř od začátku a stále čekám, že se to zlepší. Když se rozjíždím, tak se jedničce vůbec nechce vyřadit, avšak jen někdy a hlavně při studeném motoru, ale někdy i při teplém, ne však tak často a zařazení 2. rychl. stupně při rozjezdu je kapitola sama pro sebe, ale řadím to s jakousi pauzou a jde to... Ostatní rychl. stupně včetně zpátečky jdou řadit bez jakéhokoliv problému, a´t za studena či za teplého motoru. Jinak je auto super, ale to řazení..., což oto auto mám ještě v záruce, ale co potom, jak tak zjišťuji, tak tento problém trápí už docela dost vlastníků tohoto jinak velice si myslím povedeného automobilu a nejen tohoto, ale dočetl jsem se v jedné recenzi, že i u Grant Vitary, kde tedy japonští konstruktéři udělali chybu??? a jak tento problém dále řešit?... :o(
Po dlhšom čase som tu opäť. Najazdených je 11 000km, auto ide dobre akúrat má jeden problem (u 1.9DDis nejako dosť známy) ,proste prevodovka sa se..e. Raz mi doslova ostala páka v ruke,absolutne bez drah,poškodili sa tiahla. V servise urobené,ale stále to nie je ono. Radenie do dvojky,je dosť čudne,raz to ide pekne hladko raz to treba tlačiť ako keby boli v ritke synchróny.Proste zase len čakam, kedy sa to opäť pokazí.Planujem to isť riešiť lebo vôbec sa mi to nepáči. Inak motor a ostatné veci sú bez problémov.
mne ten motor chodi hladucko uz od nejakych 1400ot/min, naopak niekde medzi 1800-1900 ma taky nezdravy zvuk, myslim ze v tych otackach sa najviac prenasaju rezonancie z motora do kabiny,ked je auto studene. Prejavuje sa to rezonovanim niektorych plastov. Oziva az nad 2000ot/min, to uz je potom lahoda. Par krat sa mi podarilo podradit pri predbiehani, zvyk z benzinu, nema to absolutne zmysel, pokial ma nad 2000 ot/min, staci zosliapnut plyn a auto "vystreli". Kazdopadne diesel v tomto aute je dobra volba.
Dobry den, prave sa o par dni chystam kupit 1,9 4x4 /4x4 koli chalupe na samote/. Moze mi prosim majitel napisat aku ma skutocnu kombinovanu spotrebu? Kedze robim denne cca 250 kilometrov /zvacsa dialnica/- dost mi na tom zalezi a benzinove prevedenie som zamietla prave koli vyssej spotrebe. Vopred dakujem.
Nemyslim,že by to museli byť len dve, zaleži od zaťaženia kolies, ak by boli rovnomerne možu kludne aj viac aj obe zadne a predne alebo inak. ESP sa to snaži korigovať,teda pribrzdovať to koleso, ktore aj tak stale nema adheziu napr. aj zadne . Je to take akože "uzamknutie dif."samozrejme neda sa to porovnat s originalom. Podstatné je ,že v praxi je to naozaj fajn a v bežnom lahšom teréne, na čo je aj crossover určeny to postačuje :-) PS: Treba písať presnejšie,aby sme sa rozumeli.
Samozrejme, že pri režime 4x4 sa k preklzujúcim kolesám poháňanej nápravy pripojí aj druhá náprava a zaberajú spolu. Ako môže niekto napísať takú hovadinu, že nie. Je to obdobné ako pri Passate syncro, ibaže tam sa nedá tento pohon uzamknúť.
Takže ak je - 4WD auto - režim a predne kolesa stratia adheziu, tak zaberu len zádne ?Hmm? Predok + zadok, nevravim, že je to ako pri uzavierkach, ale ten zadok tam jednoducho ide a samozrejme spolu s prednym nahohom a je to citit, to nie je vymysel.Prečo by sa krútiaci moment rozdeloval do pomerov napr. 50:50 ?Pri režime LOCK4WD ide už od sameho začiatku na zadnu napravu 30% krut. momentu a podla dalšich podmienok až do 50%.Takže predna napr. na od 70 po 50%.Samozrejme rad prijmem akekolvek nazory a budem rad, ked este o tom popiseme.Možno prideme na niečo zaujimave.Pre istotu dodavam, nie len moj nazor:http://www.autorevue.cz/Prehled-testu/Test-Suzuki-SX4-19-JTD-4x4-az-za-polarni-kruh/Je-to-ctyrkolka-Po-nastartovani-Brzdy-Spotreba-Chovani-v-krajnich-situacich/sc-132-sr-1-a-13373-ch-32464/default.aspx
Takže ak je - 4WD auto - režim a predne kolesa stratia adheziu, tak zaberu len zádne ?Hmm? Predok + zadok, nevravim, že je to ako pri uzavierkach, ale ten zadok tam jednoducho ide a samozrejme spolu s prednym nahohom a je to citit, to nie je vymysel.Prečo by sa krútiaci moment rozdeloval do pomerov napr. 50:50 ?Pri režime LOCK4WD ide už od sameho začiatku na zadnu napravu 30% krut. momentu a podla dalšich podmienok až do 50%.Takže predna napr. na od 70 po 50%.Samozrejme rad prijmem akekolvek nazory a budem rad, ked este o tom popiseme.Možno prideme na niečo zaujimave.Pre istotu dodavam, nie len moj nazor:http://www.autorevue.cz/Prehled-testu/Test-Suzuki-SX4-19-JTD-4x4-az-za-polarni-kruh/Je-to-ctyrkolka-Po-nastartovani-Brzdy-Spotreba-Chovani-v-krajnich-situacich/sc-132-sr-1-a-13373-ch-32464/default.aspx
Obávam sa že pri pohone 4x4 nie sú v zábere 4 kolesá, ale iba dve. To by auto muselo mať aj uzávierky nápravových diferenciálov, ktorými väčšinou bežne nedisponujú ani čistokrvné off roady.
Je to tak, že režim auto, znamena připojeni zadni napravy přes lamelovu spojku v případě rozdílu otáček přední a zadní nápravy větším než stanovená tolerance. Lock rezim znamená, že spojení je trvalé, aniž by se vyhodnocoval rozdíl otáček náprav. Vypíná se až při určité rychlosti. Pokud je ESP, pak ESP přibržďuje prokluzující se kolo. Tento systém tedy pomáhá na ledu. Jestliže se jedno kolo dostane na led a začne se protkluzovat, pak se druhé kolo díky diferenciálu zastaví a vlastně se točí diferák. Systém tak sepne zadní nápravu a zapojí se všechna kola. Modernější systémy spolupracují, tedy systém ESP umí dát pokyn na připojení zadní nápravy a systém reaguje rychleji. Některé systémy umí přibrzdit protáčení diferenciálu nebo ho úplně uzamknout, což je mnohem účinnější řešení než brždění kola. Když totiž nejste na ledu, ale v sněhové závěji, pak je brždění kol kontraproduktivní. Jakmile vám začnou klouzat už dvě kola, tak vám ESP kola brzdí a vy se perete s plynem a motor vám to stejně udusí. Když jsem se chtěl vyhrabat z hlubokého sněhu, musel jsem ESP vypnout. Dnešní systémy, co třeba používá BMV dokonce dovedou prokluz kol i předvídat a reagují skutečně okamžitě bez cukání tak, že připojení dalších kol ani nepoznáte.
Ako napadol prvy sneh, hned som išiel vyskúšať 4WD, sám som bol zvedavý ako to bude fungovat a musím povedať, že som bol spokojný.Lúka plná snehu, zasnežené lesné cestičky,rozbehy v poriadnych stúpaniach všetko s prehľadom zvládlo.4WD auto- je optimalne riešenie pre pohýb na nespevnených cestách.4WD Lock(Fulltime do 60km/h) tak s týmto to bolo už naozaj super, ked ťakaju už od samého začiatku 4 kolesá, tak je to už úplna pohoda.Križil som aj nápravy, tam už bol problem troška, kedže auto nemá uzávierku dif.,sice sa ESP pokušalo nejako pribrzdit koleso,ktore bolo vo vzduchu,ale moc to nepomohlo, predsa to nie je offroad, ale crossover.Inak som veľmi spokojný.Svetlá výška postačila, len domontoval som si predný rám a ten mi ju dosť snižil, lebo rúry pod autom sú okruhle a nie sploštene a kedže sú hrubé tak dosť odstávaju, sem tam sa mi podari ho čuchnúť, ale chcem to vyriešiť.
Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki SX4
problemova dvojka
mne ta dvojka za studena tiez robi problem
03.03.2011 | 20:55:39 | lukas Reagovat
nestastna dvojka
my sme mali problem s radenim 1,2,3 a R. V servise dostelovali tiahla a pomohlo to hlavne jednotke, spiatocke a asi aj trojke, neviem to tak posudit, lebo medzitym uz pribudli kilometre na tachometri. V zasade ostal iba problem s radenim dvojky za studena. Stretol som sa uz aj ja s nazorom, ze by pomohla vymena oleja, skor si vsak myslim ze to je synchronom. Neviem posudit kolko percent majitelov dieselovych SX4-iek ma tento problem, ale kazdopadne by sa mali inzinieri v Suzuki nad tym zamysliet. A predajcovia by nemuseli robit zo zakaznikov debilov.
21.04.2009 | 12:17:40 | pepa Reagovat
Převodovka
Ale ano, já na to v servisu upozorňoval již 2x, ale bylo mě řečeno, že se tam nedá nic štelovat právě, poprvý mě řekli, když jsem jim říkal, že mám problém s řazením 2. rychl. stupně, že je vše v pořádku a podruhý jsem byl na gar. prohlídce a to mi řekli, že přihnuli něco u Constructu, že to asi bylo tím, ale dělá to furt, akorát já řadím dvojku pomale, tak je to lepší. Ptal jsem se na to i jednoho uznávaného automechanika u nás a ten mi řekl, že by prvně vyměnil olej v převodovce, než by cokoliv nechal rozdělávat, ale když je to v záruce, tak nemůžu, musím se domluvit na gar. prohlídce v servise.
20.04.2009 | 09:18:38 | strady Reagovat
Strady
U většiny převodovek lze seřídit táhla a tím chod řazení. Tím bys asi měl začít v servisu.
19.04.2009 | 20:02:56 | Reagovat
Motor JTD je výborný. Převodovka nebude pochopitelně stejná, jako u benzínu. Spíše jde o to, jestli při hledání problému se neobrátit na servis Fiat, pokud převodovka bude jejich. Určitě o tom budou vědět více, než u Suzuki.
19.04.2009 | 18:36:02 | Radek Reagovat
Motor naftový je Fiat, avšak motor benzín je Suzuki, ale nevím, že by italské motory byly špatné. V několika recenzích jsem se i dočetl, že Honda Civic měla také problém s řazením.
19.04.2009 | 18:09:14 | strady Reagovat
RE:
motor je od renaultu
07.02.2019 | 18:11:43 | adam | 90.64.108.* Reagovat
RE:
A tuhle pitomost jsi vzal kde? Motor je od Fiatu, který se podílel na vývoji a designu a vyráběl i jeho dvojče Fiat Sedici.
08.02.2019 | 14:37:25 | nocomment | 188.175.52.* Reagovat
Není náhodou převodovka italská, jako je motor?
19.04.2009 | 14:05:59 | Radek Reagovat
14000 km
Zdravím, mám najeto přes 14 tis. km. S řazením se vyrovnávám téměř od začátku a stále čekám, že se to zlepší. Když se rozjíždím, tak se jedničce vůbec nechce vyřadit, avšak jen někdy a hlavně při studeném motoru, ale někdy i při teplém, ne však tak často a zařazení 2. rychl. stupně při rozjezdu je kapitola sama pro sebe, ale řadím to s jakousi pauzou a jde to... Ostatní rychl. stupně včetně zpátečky jdou řadit bez jakéhokoliv problému, a´t za studena či za teplého motoru. Jinak je auto super, ale to řazení..., což oto auto mám ještě v záruce, ale co potom, jak tak zjišťuji, tak tento problém trápí už docela dost vlastníků tohoto jinak velice si myslím povedeného automobilu a nejen tohoto, ale dočetl jsem se v jedné recenzi, že i u Grant Vitary, kde tedy japonští konstruktéři udělali chybu??? a jak tento problém dále řešit?... :o(
19.04.2009 | 12:17:38 | strady Reagovat
teraz je to 11 000 km
Po dlhšom čase som tu opäť. Najazdených je 11 000km, auto ide dobre akúrat má jeden problem (u 1.9DDis nejako dosť známy) ,proste prevodovka sa se..e. Raz mi doslova ostala páka v ruke,absolutne bez drah,poškodili sa tiahla. V servise urobené,ale stále to nie je ono. Radenie do dvojky,je dosť čudne,raz to ide pekne hladko raz to treba tlačiť ako keby boli v ritke synchróny.Proste zase len čakam, kedy sa to opäť pokazí.Planujem to isť riešiť lebo vôbec sa mi to nepáči. Inak motor a ostatné veci sú bez problémov.
19.04.2009 | 00:06:55 | retro Reagovat
otacky
mne ten motor chodi hladucko uz od nejakych 1400ot/min, naopak niekde medzi 1800-1900 ma taky nezdravy zvuk, myslim ze v tych otackach sa najviac prenasaju rezonancie z motora do kabiny,ked je auto studene. Prejavuje sa to rezonovanim niektorych plastov. Oziva az nad 2000ot/min, to uz je potom lahoda. Par krat sa mi podarilo podradit pri predbiehani, zvyk z benzinu, nema to absolutne zmysel, pokial ma nad 2000 ot/min, staci zosliapnut plyn a auto "vystreli". Kazdopadne diesel v tomto aute je dobra volba.
06.03.2009 | 08:45:19 | pepa Reagovat
spotreba u diesla
Dobry den, prave sa o par dni chystam kupit 1,9 4x4 /4x4 koli chalupe na samote/. Moze mi prosim majitel napisat aku ma skutocnu kombinovanu spotrebu? Kedze robim denne cca 250 kilometrov /zvacsa dialnica/- dost mi na tom zalezi a benzinove prevedenie som zamietla prave koli vyssej spotrebe. Vopred dakujem.
13.05.2008 | 10:30:28 | ariell Reagovat
Nemyslim,že by to museli byť len dve, zaleži od zaťaženia kolies, ak by boli rovnomerne možu kludne aj viac aj obe zadne a predne alebo inak. ESP sa to snaži korigovať,teda pribrzdovať to koleso, ktore aj tak stale nema adheziu napr. aj zadne . Je to take akože "uzamknutie dif."samozrejme neda sa to porovnat s originalom. Podstatné je ,že v praxi je to naozaj fajn a v bežnom lahšom teréne, na čo je aj crossover určeny to postačuje :-) PS: Treba písať presnejšie,aby sme sa rozumeli.
09.01.2008 | 11:39:49 | retro Reagovat
4x4
Myslel som to tak že na každej náprave sa točí iba jedno koleso.
09.01.2008 | 00:31:05 | neb Reagovat
Samozrejme, že pri režime 4x4 sa k preklzujúcim kolesám poháňanej nápravy pripojí aj druhá náprava a zaberajú spolu. Ako môže niekto napísať takú hovadinu, že nie. Je to obdobné ako pri Passate syncro, ibaže tam sa nedá tento pohon uzamknúť.
08.01.2008 | 22:04:13 | Reagovat
je to tak
Takže ak je - 4WD auto - režim a predne kolesa stratia adheziu, tak zaberu len zádne ?Hmm? Predok + zadok, nevravim, že je to ako pri uzavierkach, ale ten zadok tam jednoducho ide a samozrejme spolu s prednym nahohom a je to citit, to nie je vymysel.Prečo by sa krútiaci moment rozdeloval do pomerov napr. 50:50 ?Pri režime LOCK4WD ide už od sameho začiatku na zadnu napravu 30% krut. momentu a podla dalšich podmienok až do 50%.Takže predna napr. na od 70 po 50%.Samozrejme rad prijmem akekolvek nazory a budem rad, ked este o tom popiseme.Možno prideme na niečo zaujimave.Pre istotu dodavam, nie len moj nazor:http://www.autorevue.cz/Prehled-testu/Test-Suzuki-SX4-19-JTD-4x4-az-za-polarni-kruh/Je-to-ctyrkolka-Po-nastartovani-Brzdy-Spotreba-Chovani-v-krajnich-situacich/sc-132-sr-1-a-13373-ch-32464/default.aspx
08.01.2008 | 21:00:57 | retro Reagovat
je to tak
Takže ak je - 4WD auto - režim a predne kolesa stratia adheziu, tak zaberu len zádne ?Hmm? Predok + zadok, nevravim, že je to ako pri uzavierkach, ale ten zadok tam jednoducho ide a samozrejme spolu s prednym nahohom a je to citit, to nie je vymysel.Prečo by sa krútiaci moment rozdeloval do pomerov napr. 50:50 ?Pri režime LOCK4WD ide už od sameho začiatku na zadnu napravu 30% krut. momentu a podla dalšich podmienok až do 50%.Takže predna napr. na od 70 po 50%.Samozrejme rad prijmem akekolvek nazory a budem rad, ked este o tom popiseme.Možno prideme na niečo zaujimave.Pre istotu dodavam, nie len moj nazor:http://www.autorevue.cz/Prehled-testu/Test-Suzuki-SX4-19-JTD-4x4-az-za-polarni-kruh/Je-to-ctyrkolka-Po-nastartovani-Brzdy-Spotreba-Chovani-v-krajnich-situacich/sc-132-sr-1-a-13373-ch-32464/default.aspx
08.01.2008 | 21:00:57 | retro Reagovat
4x4
Obávam sa že pri pohone 4x4 nie sú v zábere 4 kolesá, ale iba dve. To by auto muselo mať aj uzávierky nápravových diferenciálov, ktorými väčšinou bežne nedisponujú ani čistokrvné off roady.
05.01.2008 | 11:21:36 | Reagovat
RE: 4x4
Je to tak, že režim auto, znamena připojeni zadni napravy přes lamelovu spojku v případě rozdílu otáček přední a zadní nápravy větším než stanovená tolerance. Lock rezim znamená, že spojení je trvalé, aniž by se vyhodnocoval rozdíl otáček náprav. Vypíná se až při určité rychlosti. Pokud je ESP, pak ESP přibržďuje prokluzující se kolo. Tento systém tedy pomáhá na ledu. Jestliže se jedno kolo dostane na led a začne se protkluzovat, pak se druhé kolo díky diferenciálu zastaví a vlastně se točí diferák. Systém tak sepne zadní nápravu a zapojí se všechna kola. Modernější systémy spolupracují, tedy systém ESP umí dát pokyn na připojení zadní nápravy a systém reaguje rychleji. Některé systémy umí přibrzdit protáčení diferenciálu nebo ho úplně uzamknout, což je mnohem účinnější řešení než brždění kola. Když totiž nejste na ledu, ale v sněhové závěji, pak je brždění kol kontraproduktivní. Jakmile vám začnou klouzat už dvě kola, tak vám ESP kola brzdí a vy se perete s plynem a motor vám to stejně udusí. Když jsem se chtěl vyhrabat z hlubokého sněhu, musel jsem ESP vypnout. Dnešní systémy, co třeba používá BMV dokonce dovedou prokluz kol i předvídat a reagují skutečně okamžitě bez cukání tak, že připojení dalších kol ani nepoznáte.
31.03.2012 | 13:47:10 | Škeřík | 77.236.196.* Reagovat
Ano zima prišla, s nou aj poznatky
Ako napadol prvy sneh, hned som išiel vyskúšať 4WD, sám som bol zvedavý ako to bude fungovat a musím povedať, že som bol spokojný.Lúka plná snehu, zasnežené lesné cestičky,rozbehy v poriadnych stúpaniach všetko s prehľadom zvládlo.4WD auto- je optimalne riešenie pre pohýb na nespevnených cestách.4WD Lock(Fulltime do 60km/h) tak s týmto to bolo už naozaj super, ked ťakaju už od samého začiatku 4 kolesá, tak je to už úplna pohoda.Križil som aj nápravy, tam už bol problem troška, kedže auto nemá uzávierku dif.,sice sa ESP pokušalo nejako pribrzdit koleso,ktore bolo vo vzduchu,ale moc to nepomohlo, predsa to nie je offroad, ale crossover.Inak som veľmi spokojný.Svetlá výška postačila, len domontoval som si predný rám a ten mi ju dosť snižil, lebo rúry pod autom sú okruhle a nie sploštene a kedže sú hrubé tak dosť odstávaju, sem tam sa mi podari ho čuchnúť, ale chcem to vyriešiť.
05.01.2008 | 09:51:41 | retro Reagovat
Zima
Tak ako ? Zima je uz tu. Nejake nove poznatky ?
03.01.2008 | 13:44:41 | rasto Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
14.11.2024 | 12:22:42 | ýňîăî ńďčńęŕ | 37.212.80.*