Recenze Suzuki SX4 1,9 DDiS 4x4
“Svojim spôsobom jedinečné auto, ale už by som si ho nekúpil”

Autor recenze: pepa (39 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2008 Typ motoru:1,9DDiS Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:35 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 6,6 l/100 km Vloženo: 17. 3. 2010

Hodnocení inzerátu: 6 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Renault Thalia Opel Corsa

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

1. Ťažšie radenie 1,2,3 a R. V servise doštelovali tiahla, od vtedy je problém iba s radením dvojky za studena, s tým už nehodlali nič robiť, takže sme si zvykli. Nie žeby sa dvojka nedala zaradiť, len to tam ide ťažšie.
2. Vŕzganie, rezonancia a klepotanie plastov. Ten najhorší klepot odstránili, niečo nebolo dobre zacvaknuté. Ozdobné pliešky okolo rádia prestali časom rezonovať samé. Ostal kopec pazvukov, ktoré až tak nevadia, takže už to neriešim.
3. Cukanie motora pri záťaži, najmä v kopci, pri určitých otáčkach (cca 25000km na tachometri). V servise to nevedeli opraviť, vymenili EGR ventil a keď to nepomohlo, tak už boli bezradní, lebo počítač nič neukazoval. Už som bol zúfaly, tak som vypustil vodu z palivového filtra podľa užívateľského návodu a bolo po probléme. Tento úkon sa síce má robiť až keď zasvieti nejaká kontrolka, ale keď som sa dočítal, že pri PSA motore (1,6DDiS) sa to má robiť pravidelne pri každej prehliadke, tak už som neváhal. Čo je ale smutné, keď som sa v servise pýtal, či nestačí urobiť toto, dostal som odpoveď "Tým to isto nebude".


Hodnocení a zkušenosti s autem

Toto auto som vybral z pomedzi rôznych značiek a rôznych typov áut. Cena nebola rozhodujúca. Do úvahy pripadali aj klasické SUV (Tucson, RAV4), z crossoverov hlavne Qashqai, resp. aj kompaktne auttá typu Fusion, resp. Note. Jednoducho malo to byť bezpečné auto pre ženu, ktoré by už splnilo funkciu rodinného auta. Bezpečné hlavne v zmysle zimnej prevádzky vozidla (ESP, 4x4). Takže keď som zohľadnil všetky faktory, tak mi toto auto ostalo asi ako jediné. SUV sme vylúčili z dôvodu veľkosti, menšie autá zase z dôvodu absencie pohonu 4x4. Ešte podotýkam, že niektoré značky si nekúpim len z toho dôvodu, že sa kradnú, inak proti ním nič nemám.
Aj keď po kúpe prišlo veľké rozčarovanie, hlavne v podobe už spomínanej prevodovky a vŕzgania plastov, skúsim vymenovať pár pozitív tohoto auta:
- dizajn, tam nie je čo dodať, myslím, že toto auto predáva hlavne dizajn
- vysoké sedenie, zo začiatku som mal pocit, že šoférujem dodávku
- bezkľúčové otváranie dverí a bezkľúčové štartovanie, super vec, dá sa nato ľahko zvyknúť, aj keď odborníci z už spomínaného servisu mi namontovali alarm tak, že bezkľúčové otváranie mi funguje iba z vodičových dveri, keď otvorím kufor alebo dvere spolujazdca, začne húkať alarm
- silný a relatívne úsporný motor v kombinácii so 6-stupňovou prevodovkou, dízel som volil hlavne z dôvodu vyššieho nájazdu, cca 20-30 000km ročne, rozdiel v akcových cenách bol cca 50000Sk, to nie je až taký strašný príplatok za dízel, okrem toho sú paradoxne pre tento motor nižšie náklady na servis, hlavne na cene oleja v autorizovaných servisoch pri prehliadkach (gro ceny prehliadky),
- pohon 4x4, tu naozaj nemám výhrady
- multifunkčnosť tohoto auta - auto aj na lyžovačku a aj na letnú dovolenku, práve vďaka motoru, si toto auto nezapýta veľa pri jazde na dialnici a ani neobťažuje nadmerným hlukom, keďže pri 130-ke točí necelých 2500ot/min, celkove mám pocit, že tomuto autu najviac sedí dialnica

Tých negatív je asi podstatne viac:
- už spomínaná prevodovka a plasty
- nechutne tvrdý a hlučný podvozok, rozdiel medzi starým a novým, ktorý som si uvedomil po kúpe Corsy, som po kúpe SX4-ky nezažil, skôr naopak, tak trochu je to daň za vysoké sedenie
- široký A stĺpik, ľahko môžete niekoho zakylovať, hlavne keď chcete prudšie vyraziť z vedľajšej cesty na hlavnú a tam ide hluchá babka po prechode
- slabé osvetlenie pri cúvaní, pomáham si brzdovým svetlom
- kľučky auta sa špinia, nato som doteraz nebol zvyknuty, aj thlalia a aj corsa mali kľučky kryté
- slabá, resp. málo účinná klíma, vždy je nastavená na maximum (chladenia) a v horúčavách z auta aj tak vystupujem spotený, okrem toho, najdrahší model s dizlom a má iba mechanickú klímu, dnes už to tak nie je
- relatívne malý kufor, píšem to iba ako fakt, ja s tým vôbec nemám problém, mal som 500 litrový kufor v Thalii a plný bol raz do roka, dnes si aj tak na dovolenku stačí zobrať iba kreditku a niečo na seba a to sa tam v pohode zmestí
- celková nekvalita, napríklad spätné zrkadlá sú doškriabané takmer od nova, a takých drobností je na tomto aute viac, jednoducho sa na ňom podpísala maďarská výroba, podotýkam, že ja som bol spokojny aj s Renaultom Thalia a tá sa robila a asi do dnes robí v Turecku

Na záver hádam len toľko, že šoférovať toto auto nie je žiaden zážitok, pomerne úzke spektrum použiteľných otáčok, vás núti radiť pomerne často, čo nie je až také príjemné. Je to môj prvý dízel a môžem konštatovať, že viac mi sedí benzínový motor. Efekt turba je takmer nebadateľný, od určitej doby mám pocit, že tam to turbo ani nieje. Jednoducho nie je to žiaden športovec, v meste sa mi oveľa lepšie pohybuje na Corse s litrovým trojvalcom. Určite má tento motor navrch na diaľnici, tam sa jeho sila prejavuje asi najviac. Tvrdý podvozok vás síce podrží v zákrute, ale na menej kvalitných cestách treba aj tak v zákrutach spomaliť, lebo zadok auta môže odskočiť, hlavne na vytrhanom asfalte.
Myslím, že už by som si ho nekúpil, aj keď dnes sa predáva s výkonnejším, tichším a oveľa úspornejším dvojlitrom (takisto od fiatu) a navyše má už aj automatickú klímu. Možno stojí za úvahu benzínová verzia, ktorá je tiež po facelifte úspornejšia.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 6


Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki SX4

Vložit komentář

vrzganie

Dobrý deň na vŕzganie palubovky máme produkt, ktorý sa používa v prvovýrobe je to produkt CARBAFLO KSP 105 10 g pero s ihlou ktoré sa dostane aj do najmenších škár .
Ak máte záujem tak ma kontaktujte na obchod@stap-tn.sk (nie je to nič drahé )
Prajem pekný deň .

12.03.2018 | 09:47:19 | tomasmartinek  | 178.41.44.* Reagovat

fiat z maďarska

Fiat Sedici- sourozenec suzuki SX4, vyrábějí se společně v maďarské tovnárně Suzuki.

21.01.2011 | 11:59:55 | petaoldova Reagovat

RE: fiat z maďarska

pasuje zadný brzdový bubon z SX4 1.9 D na Fiat Sedici 1.9 D , rok výroby-2008 ?

17.09.2014 | 14:34:31 | DINO  | 178.40.154.* Reagovat

vrzganie sedacky

ta sedacka mi asi mesiac po oprave v servise zacala vrzgat znovu, vobec nepomohla vymena skrutiek, vtedy som nechapal, preco tie spoje mastili vazelinou, teraz to uz chapem, ten mesiac to nevrzgalo prave vdaka tej vazeline. Liezlo mi to dost na nervy, tak som to rozobral, dal som tam normalne skrutky s velkymi podlozkami a medzi spoje som vlozil gumenne tesnenia, odvtedy je klud. Jedina nevyhoda mojho riesenia je, ze sedacka sa uz neda vyskovo polohovat, co mi vobec nevadi. Samotna pricina vrzgania je v tom ze tie diely su krive a jeden diel zarezava do druheho hranou a vtedy to vrzga. Preto to aj vydrzalo 40t km nevrzgat, lebo tie diely sa casom pod vahou sofera ohnu, ide hlavne o lavy zadny spoj, ktory je najviac namahany pri nastupovani a vystupovani z auta. Tomu hovorim japonska kvalita z Ostrihomu.

07.01.2011 | 10:33:56 | pepa Reagovat

nove skusenosti

- To cukanie motora sa pri dalsej dovolenke zopakovalo, zaujimave ze uz to robilo niekde v Budapesti, po ostatnom tankovani na nejakej Shell-ke v KE. Cely rok som tankoval na Shell v PO a problem som nemal, jednoducho je to o pumpe a nie o znacke. Zrejme budem castejsie tankovat naftu s aditivami (OMV Premium), jedna zlozka je aj proti vode, tzv. deemulgacna zlozka, ktora odburava vodu v spolupraci s palivovym filtrom.
- Po vymene oleja pri 3. prehliadke mi museli nasledne vymenit drziak olejoveho filtra, ktory je zle vyrieseny a zrejme ho casom aj inovovali, akurat ze mne ho vymenili za taky isty, takze sa ten problem moze este zopakovat.
- Po cca 40t km zacal vrzgat sedacka aj mne, poriesili mi to takisto pri 3. prehliadke.
Inak auto slabe jak hodinky, mozno si ho nakoniec aj oblubim.

27.09.2010 | 13:48:22 | pepa Reagovat

súhlasím

dobrý deň,
úplne s vami súhlasím. Mám Sx4 2 rok a mám za sebou 2 opravy v sevise čo sa týka prevodovky. našťastie sú chlapci v TN veľmi ochotný, všetko bez problémov uznali a riešieli. Najprv menili ložisko na 3 stupni a po roku museli meniť znova ale už všetky ložiská a veci čo k tomu patria. Auto pri 2000 otáčkach a po prudkom pridaní plynu vydávalo zvláštny drnčavý zvuk ktorý sa stupňoval. po výmene ložísk už to nie je také výrazné ale vraj isté zvýšenie hlučnosti pri prudkom pridávaní plynu je na všetkých autách. No neviem, určite ak máte problém s prevodovkou riešte to v záruke, máte na to plné právo a určite nie ste jediný kto pocítil maďarskú nekvalitu. Bohužiaľ, kúplia som dnes už viem dovolím si tvrdiť zlé auto. Nehovorím o iných popri tomto maličkostiach ako sú plasty a hluk v kabíne. A čo sa pokazí po uplynutí 3 ročnej záručnej doby, keď už dnes mám za sebou 2krát skladanú prevodovku?Suzuki už nikdy viac, veľká nekvalita!držím palce. lucy

15.04.2010 | 14:25:50 | Lucy Reagovat

Co máte všichni s tim hroznym střepem C?!?!
To fakt nechápu

24.03.2010 | 13:00:02 |  Reagovat

Ááááá, kormidelník vozu C1?

24.03.2010 | 12:42:18 |  Reagovat

TEDA VY TADY ZASE ZE SEBE POTÍTE TAKOVÝ BLÁBOLY,NESMYSLY,A KRAVINY... -se tady u toho směju jak blázen.Smích prý prodlužuje život,díky vám budu minimálně do stovky
Dííííííííííííííííííííky

24.03.2010 | 11:25:28 |  Reagovat

Pepa

Motor 1.9JTD není špatný, ale na vozidlo 4x4, s krabicoidními tvary, je prostě slabý, případně převodovka je špatně odstupňovaná. Na offroadech mám něco najeto a vždycky je tam nutný mastodontní motor nebo krátká převodovka a jezdit pomalu. Co se týká nafty, tak ta u Shellu je taky pěkný aušus. Filtr jsem na L200 měnil po 40.000km a to jsem bral jen u Shellu. Jinak jezdím na japonci z Japonska - kupováno lehce ojeté a za 20.000mil se nepodělalo nic, nic nemlátí a ani nevrže. Na našich silnicích je, bohužel, nutné použít nějaký obrovitý rozměr pneumatik, jinak budeš pod tím furt ležet - 235 / 75 / R16.

24.03.2010 | 10:21:55 | Radek Reagovat

Lekes

Než označíte nějakou značku za výrazně problémovou, měl byste o ní alespoň něco vědět, pokud auto této značky nevlastníte. http://tn.nova.cz/magazin/auta/ojeta-auta/prehled-nejspolehlivejsi-auta-sveta.html (dole jsou komplet tabulky v PDF formátu)

24.03.2010 | 10:09:18 | marne Reagovat

komfort a podvozok

ja nechcem za 550 litrov ML-ko. Polovicu vybavy tohoto auta by som vymenil za normalnu prevodovku a nevrzgajuce plasty.
Tvrdy podvozok berem ako fakt, myslim ze to je vseobecne domena japoncov. Verim tomu ze je to vec zvyku, problem je ked clovek presadne do ineho auta, potom sa uz tazko zvyka. Paradoxne u auta s pohonom 4x4 sa do urcitej miery predpoklada aj pouzitie mimo asfaltu, takze maksi podvozok by bol urcite na mieste. Chapem ze do urcitej miery je ten tvrdy podvozok aj kompenzacia vyssie polozeneho taziska, ale aj tak sa neubranim pocitu, ze japonci maju na podvozok iny standard ako europania. Dalsia kapitola je hluk, ktory auto prenasa do kabiny pri prechode aj malymi nerovnostami. Ked uz ten podvozok musi byt tvrdy, aspon nemusel byt taky hlucny.

24.03.2010 | 09:33:58 | pepa Reagovat

sviznost motora

my sme vtedy natankovali v Tescu, lebo sme tam boli pred dovolenkou na nakup a bolo to po ruke, osobne si myslim ze zato mohlo skor niektore esso v taliansku, ale zrejme sa ta voda v tom filtri aj tak kumuluje. Ja odvtedy tankujem iba Shell Diesel extra, cize normalnu naftu, nedavam ziadne aditiva a ani naftu s aditivami.
Co sa tyka sviznosti motora, tu je recenzia na nove Sedici a su tam vyjadrenia aj o starom motore 1,9JTD:
http://magazin.auto.cz/testy/test-fiat-sedici-2-0-multijet-4x4.html

Vyjadrenia typu:
"Reakce na sešlápnutí akcelerátoru připomínaly u starého provedení s motorem 1,9 JTD pomalý malotraktor, zatímco modernizovaný Sedici s novým agregátem 2,0 JTD vyráží nadšeně kupředu. Nová pohonná jednotka je konečně důstojným partnerem pro šestistupňovou manuální převodovku."
hovoria za vsetko, takze to nie je zle zabehnute auto, jednoducho ten motor je taky. Ja som netvrdil ze je menej svizny ako Corsa, ale aj vdaka tej drbnutej prevdovke sa s nim z krizovatky rozbieha horsie.
Urcite sa s tymto autom lahsie predbieha ako s Corsou, ale do sedadla vas neopre, rekcia na plyn je oneskorena a zrychlenie linearne.

24.03.2010 | 09:03:35 | pepa Reagovat

Nafta z Tesca, no nekúp, keď je taká lacná...:))

Občas zvyknem z Metra, ale radšej dolievam VIF, neviem či pomáha, ale aspoň pre pokoj duše....:))
A raz do mesiaca dávam bezsírnu naftu / z OMW/, tankujem každý týždeň a častejšie, cca 75-78/ nádrž, zatiaľ OK. A samozrejme prebehnúť motor na 90% maxima, 1 hodinku celkovo mesačne, t.j. okolo 180-200 km/h, ožije.
Naftový filter zvyknem meniť "od pohľadu". Keď som zistil, že si mechanik tie moje odkladá a dáva do svojho HDi..../ vychádza to na cca 60-80.000 km/. Ale proti zlej nafte sú vstrekovače bezmocné... .
Nech slúži. Kamarát má Vaše Suzuki. Až na servis je veľmi spokojný. Spotrebu má 6,2l, 3 osoby.
Akurát mu museli meniť pri 60.000 km vodnú pumpu, čo ho po skúsenosti s TD Citroenom mierne rozladilo. Tam od 160.000 km až do bezvedomia.

24.03.2010 | 08:35:42 | ľuboš Reagovat

voda vo filtri

Recenziu som pisal dost narychlo takze niektore veci trochu rozvediem.
Je sice fakt ze pred dovolenkou som natankoval v Tescu, ale slabe cukania som citil uz vtedy, takze ta nafta z Tesca to sposobit nemohla. Potom som tankoval niekde pred Blavou (asi Slovnaft) a nasledne asi 2-3x v taliansku alebo rakusku, myslim ze vzdy to bolo esso, lebo to je tam asi najcastejsia pumpa. Dovtedy sa nic nedialo iba mierne sklbnutia, ktore som si nevsimal. Vrchol bol, ked som vychadzal z Monte Carla na dialnicu (su to serpentiny do kopca), vtedy to cukalo poriadne, vlastne az vtedy som si uvedomil ze nieco nieje v poriadku. Nie je to nic prijemne byt s autom 1500km z domu a mat takyto problem. Cestou nazad som striktne tankoval iba Shell a to cukanie postupne slablo, takze som sa skludnil, myslel som ze to postupne prestane, ale neprestavalo, bolo to slabsie ale stale to tam bolo, mozno aj po najazdeni dalsich 3000km. Tak som sa rozhodol ist s tym do servisu, ved auto v zaruke, tak nech riesia. Porozpraval som im celu genezu, doslova som ich navadzal nato ze to bude v palivovej ceste, ukazoval som im v navode o tom filtri, ci nestaci z neho vypustit vodu. Nie, tym to podla nich nemohlo byt a tak radsej vymenili EGR ventil a povedali mi ze uz nic necuka, ze "auto ide jak pila". Samozrejme ze cukalo dalej, ked uz som bol bezradny, tak som tu vodu vypustil ja a odvtedy nic necuka, okrem toho auto ozilo a motor ma taky "suchsi" zvuk, evidentne lepsie spaluje naftu.
Tento filter ma predpisanu vymenu kazdych 60 tisic km, okrem toho auto ma signalizaciu vody vo filtri, takze by som netvrdil, ze voda vo filtry moze byt az po prejdeni 200 000 km, lebo pri tych km tam uz bude asi 4-ty filter. Zavisi to jednoducho od kvality nafty. To co som urobil ja, sa pri motore 1,6DDiS (PSA motor) ma robit pri kazdej prehliadke, pisa sa to v uzivatelskom navode, silne pochybujem ze to v servisoch aj robia.
To ze nie som jediny kto mal takyto problem sa mozete docitat na tomto fore suzukiclubu, su tam aj moje prispevky:
http://www.suzukiclub.sk/showthread.php?t=386&highlight=sklbanie+motora

24.03.2010 | 08:23:59 | pepa Reagovat

SUZUKI

Reaguji na níže uvedený příspěvek:
Suzuki je v podstatě (a je to škoda) jediná "výrazně" problémová japonská značka.
Maďarská výroba tomu samozřejmě dost neprospívá, ale není to jen tím.
Jinak některé Mazdy se dělají přímo v Japonsku, dále některé Toyoty (ale řada v Evropě, Turecku i jinde), Lexusy v Jap., Subaru v Jap. (ty k nám oficiálně dovážené).
Několik japonců různých značek máme doma, ale VŽDY pouze MADE IN JAPAN.

24.03.2010 | 00:35:40 | Lekes Reagovat

No neviem, ale mať vodu v palivovom filtri po

25.000 km, tak to som ešte nepočul. Tak po 200.000, skôr..., odkiaľ máte naftu?
A ak po presadnutí z Corsy, al. Thálie sa Vám zdá 2x silnejší motor slabý, tak tu už sa ani nestíham čudovať.
Dobre ste ho zabehli? Ak áno, tak je to pri malej hmotnosti veľmi svižné autíčko. Corsa, ani Thália mu nesiaha ani po výfuk.
P.S. Nechcite mať všetci za 500-600.000,- komfortné, pohodlné auto 4x4 typu ML 320. Ak by bolo mäkké, budete nariekať, ža sa kníše a v zákrutách hompáľa. Podvozok je tvrdší, aby ste sa nevykotili.
Za rozbité cesty výrobca nemôže. Sadnite si aj do A6, W Passat a pod., či Vám nebudú na našich tankodromoch vrzgať plasty.

23.03.2010 | 17:26:34 | ľuboš Reagovat

Ignis na pokračovanie

To čo tu čítam,presne popisuje moje zážitky s Ignisom ktorý som od nova vlastnil.Podvozok ako rebriňák,vrzganie plastov,radenie prevodových stupňov......okrem nového-krajšieho kabáta sa na pokračovateľovi veľa nezmenilo.Proste špatná voľba.Tiež som oľutoval a pri prvej príležitosti sa ho zbavil.Jazdil som na kde čom,no myslím že nič horšie som nemal.Šokovala ma cesta na chatu.Bol tam krátky hrboľatý úsek.Auto skákalo a buchotalo ako splašená koza.Hrôza.

23.03.2010 | 17:11:50 | 07 Reagovat

Mám 308-čku a pri kúpe som vážne pokukoval po hyundai i30 alebo suzuki SX4. Po prečítaní tejto recenzie som rád že som sa rozhodol pre peugeot.

23.03.2010 | 13:28:34 | peugeotista Reagovat

Kup si Ochcávku v TýDýčku a potom teprve poznáš co je to kadla kadla a v sevrisu si usteleš

23.03.2010 | 13:28:01 |  Reagovat

Japonec z Japonska = hledání jehly v kupce sena. U nás snad jen Subaru.

23.03.2010 | 13:24:08 | Radek Reagovat

JJ, kamarád má Fiat Sedici "Made in Hungary". Padá to ze stejné linky.

23.03.2010 | 13:00:23 | Miki Reagovat

RE:...ze stejné a jediné, ne?

Než začnete tvrdit zaručené (ne)pravdy, tak si o tom něco zjistěte. Jistě, linka je v Maďarsku, ale také v Japonsku, odkud a to budete překvapen, se i k nám tyto vozy dovážely!

21.11.2015 | 19:32:35 | Suzuk  | 84.19.89.* Reagovat

ďakujem za recenziu, je to akoby som počúval "pozor zákrutu", ľudské a technické zároveň...

23.03.2010 | 12:56:24 |  Reagovat

pěkně napsaná recenze - je tam vše, co se od recenze uživatele očekává.
Jen by mně zajímalo, jestli se fiat, který vypadá uplně stejně jako suzuki sx 4 taky dělá v Madarsku.

23.03.2010 | 12:29:42 | Breta83 Reagovat