Rok výroby:2007Typ motoru:2.0i 16VStav km při koupi:0 kmStav km nyní:13 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:9.7 l/100 kmVloženo:6. 7. 2007
Předchozí auto: Š100,F Uno 1.1,Peugeot 106,1.0Kia Sephia 1.5,R Laguna 2.0,Alfa Romeo 156 2.4 JTD,Volvo V40D
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Ne, malý počet km asi 13 tisíc. Zatím ani žárovka.
V kolonce náhradní díly jsem zadal 10, protože nemohu zatím posoudit.
Hodnocení a zkušenosti s autem
První malé zkušenosti s pořízenímí Suzuki Vitary 5-dvéř, 2.0i.
Se slevami 40 tis. od leasingovky a 40 tisíc od Suzuki vyšla kolem 510 tisíc bez DPH, s N1 pro 4 osoby, což byla koupě na firmu dost dobrá, jinak kolem 606 900 Kč.
Nechávají při přestavbě na užitkovou verzi N1 ve voze pás i opěrku hlavy. Kia například údajně ne. Dle mého, čistě OSOBNÍHO posouzení má Suzuki jeden z nejlepších interiéru, co se líbivosti týče a hlavně palubku a čalounění, podsvícení budíků, nevím přesně počet airbagů,ale boční zde jsou, vestavěné radio s CD s ovl.na volantu a pro mne velice příjemný tříramenný volant. (Je to hnus, když většina várobců vyplní airbagem volant a není problém v něm při otáčení nechat prsty.)
Kdysi jsme obcházeli už minulosti před léty autosalóny, už například u Hondy CRV nás znechutil ubohý strohý a "plastový" interiér a naopak mile překvapil interiér i předchozí Suzuki Vitary. Jednoduše řečeno nejpěknější prvky z toho, co jsme viděli. Nová Suzuki nás překvapila na japonce ještě více.
V terénu jsem za to posadil moji 160 cm manželku. Přes prvotní strach a obavy z řízení "většího" vozu s nadšením velmi ocenila lehké řízení a přehled budíků a prvků ovládání ve voze i výhled z vozu. O okamžitém pocitu bezpečnosti a bezstarostnosti o to, že by někde nevyjela nebo zapadla ani snad nemusím mluvit. Přiznám, že se ulevilo i mi, když jsem si uvědomil, že mi odpadla jedna nepříjemná záležitost jako promrzlé prsty a nepříjemný vítr se sněhem při nasazování řetězů :o)
Za sebe : Perfektní výhled, vyhřívání předních sedadel, velká zrcátka a vynikající nastupování a vystupování, dveře mají dokonce tři polohy otevírání a jsou zabezpečeny těsněním zespoda od kol, aby jste si o špinavé lemy blatníku (hlavně vzadu) pod dveřmi neušpinili oděv -perfektní!!! Asi někdo pořádně uvažoval. Auto na je příjemné i na delší cestování, dobře drží stopu a v kolejích neplave.
Oslovilo a přesvědčilo hlavně to, že Vitara snad jako jediná ve své třídě má a uzamykatelný pohon 4x4 do 60 km/h+ další volbu - uzávěrku diferenciálu s redukcí, samozřejmě s použitím jen na sněhu. Činí se tak elektronicky otáčením kolečka, které má čtyři polohy. Zvolený typ náhonu svítí i v prostoru budíku ukazatele rychlosti.
První je na rozpojení veškerého náhonu pro případné snadné tažení za jiným vozidlem v případě poruchy. Druhá poloha pro provozní stálý náhon přední s připojením zadního při prokluzu. Třetí je uzamčení stál. pohonu 4x4 50:50 do oněch 60 Km/h. Čtvrtá je st. pohon 4x4 uzávěra diferenciálu+redukce, Ostatní značky mají údajně jen do 30 km/h, což na dvojku máte ihned. A s tím se žádný jiný prodejce asi nechlubí!
Benzín je ale bohužel v terénu slabý jako čaj, protože na dvojku to v terénu do stoupání jet nechtělo. Na sněhu se to dá vyřešit přepnutím na uzamčení a redukci, ale v létě nevím, nevím. Auto váží kolem 1.6.t a na rozjezd nemá tah, musí se vytáčet. Po rovince je příjemná jízda a kolem stovky už cítím, že motor je opravdu dvoulitrový - motor a je příjemně tichý. Stačí už potom jen lehce lehtat plyn.
Bez rozjezdu vyjelo do kopce s redukcí odhadem 50-60° náklonu při 30-40 cm sněhu. Když jsem zastavil, sklouzlo zpět. Bylo to opravdu hodně, neměli jsme moc příjemný pocit. Použité pneumatiky výrobcem v létě 205/70/16 a vzimě to byly širší, myslím 225/70/16.
Dlouhodobá spotřeba (na displeji) při normálním ježdění zahrnujíc denní jízdu do práce po výpadovce 18 km a sem tam po městě, ukazuje 9.7 l benzínu. Je na displeji téměř od počátku koupě vozu. Nesledoval jsem přesně spotřebu městem v terénu a dálkově. Na 50 km dálkově při 100 -110 km/h to ukazovalo při klidné jízdě průměr 7.5 l. Chvilkovou jízdu normálním terénem nebo ve sněhu bych si jen tipl kolem 12-14 l benzínu, podle terénu. Přesně nevím. Pro ježdění v zasněžených městských a příměstských těžších místěch bych benzínovou verzi Suzuki 2.0i doporučil pro nízkou cenu. Rozdíl oproti dieslu je kolem 100 tisíc.
Já bych volil určitě naftu. Silnější kroutící moment u dieslových motorů dává možnost jízdy v terénu a vyjetí do prudkých kopců celkem dobře na trojku a potom hravě na dvojku. Spotřebou bude určitě o něco nižší.
Vozidlo máme zatím asi 6 měsíců. Uvidíme jestli se projeví nějaké bolesti poruch a závad.
Jazdil som novu GV 1.9dci a mam nasledovne skusenosti. Aby bolo jasno, viem, ze ma kazdy ine preferencie, ja teda uprednostnujem v prvom rade bezporuchovost (spolahlivost), potom servisne vydavky (narocky to nespajam do jednej kategorie) a nakoniec delim auta na tie, ktore maju a ktore nemaju vo svojej kategorii dobry podvozok. V principe ma velmi nezaujima motor, jednak su same obmedzenia, policajti a naviac nie som typ, ktory potrebuje mat "dobry pocit", ked ide nalozeny hore kopcom a nema 200 konovu rezervu, tak ohrna nosom. Vo svojej kategorii vyborny podvozok (najma pre toho kto sedi v predu), a to tak pri jazde po ceste, v terene je tiez vyborny. Samozrejme necitim, ci auto ma alebo nema ram. Riadim sa samozrejem ako mnohi "odbornici" pocitmi. Asfalt: ak je kvalitny, je to potesenie, ak nie je, ti vzdau sediaci nemaju velky komfort (normalne nadskakuju). Teren: auto vydrzi hrube zaobchadzanie, alebo ak chcete, tak take ake ja ako off road zaciatocnik v lese predvadzam. Motor je pre mna ako vyznavaca benzinu najslabsi clanok. Pre mna sa naftou ma kurit v kachliach a pod. Ak sa niekto pyta, tak preco mas dci, nech si odpovie co chce. Ponuka bola taka aka bola, 2.4 som si zial nemohol vyskusat. K veci, Sila GV dci na dialnici je velmi zavisla na protivetre (jasne, to su vsetky auta...). Max. v protivetre podla tachometra pri 3800ot. som mal iba 165km a to rychlomer dost predbieha. Nic extra. Celkovo su prevody velmi kratke, v terene super (hoci paradoxne, naco potom tam je ta redukcia, ked ju GV dci prakticky nepotrebuje?). Z toho vyplyva spotreba pri tatkovskom style (dodrziavanie rychlosti, nevytacanie a brzdenie motorom) cca 8 litrov, rezkejsia jazda (mesto s vytacanim a brzdenim, dialnica tych 150 km/hod.) 9,5. Najlepsia spotreba je v meste, tatkovsky do 7 litrov (plachtu pri tom nevytahujem, ak sa niekto pyta).
Mne sa najviac paci, ze s GV zidem z cesty tam, kde chcem a to doslova. Mam zazitok (nie taky, z ktoreho by som nezaspal, jednoducho skusenost), ked Outlander vysiel iba do polovice kopca co ja. Aby bolo jasno, ze iba opisujem kvality staleho pohonu a nemasirujem si ego. Mal by si GV kupit niekto, kto je v prvom rade dost bohaty (pisem to preto, lebo som alergicky na autoplatky, kde su recenzie na najmodely, ktore si nikto nekupuje a auto je pritom take dobre, aky dobry je jeho zakladny model), servis je drahy. Odporucam nikdy nekupovat GV, ktora ma cca 90 tis. km. Odchadza (ako aj inde) turbo a to nie je lacne. Ostatne veci vydrzia viac ako konkurencia. Zaver: nemam rad nemecke auta, osobitne VW, Ford a ostatny smejd. Kolko ludi tolko chuti, moj znamy ich naopak rad ma, lebo furt su slavne BMW, passaty a audiny (Ecko je osobitna kap.) pokazene a on ma co robit. Zaver koncim nemeckym porekadlom: tam fordom, spat vlakom. Tak chcel som vychvalit GV alebo nadavat na nemcov? Chvalit GV.
Nad těmi pátými dveřmi... jsem uvažoval a měl jsem na to úplně stejný názor až do té doby, než jsem stál na chatě na užší cestě s vozíkem a to samozřejmě pravou stranou k břehu kopce a nosil jsem věci do kufru. Zprava nebyl dobrý přístup. Zde jsem asi uznal, že mysleli na tuhle situaci, že to má logiku, jelikož když zaparkujete např. i u rodinného domu na dvoře a kvůli místu to postavíte ke stěně tak asi zcela jasně vždy pravou stranou ke zdi,aby jste jako řidič vystoupil vůbec z auta. Kdyby se dveře otvíraly na druhou stranu, tak by to bylo s vozíkem problém a i bez něho u stěny hloupější. Muselo by se to obcházet přes tyhle dveře. Není to opravdu kvůli nakládání z chodníku. Po pravdě, kdo dnes stojí ve městě na hlavním tahu a jde do obchodu - navíc, asi uznáte, že na těchto místech /až na vyjímky/ se dávno už nesmí parkovat nebo zastavit.Parkuje se šikmo, či podélně mimo úroveň vozovky. A věci většinou strká do auta šofér. Tedy , dovolím si pozn. že na vyjímky my, chlapi. :o)
Dle mého názoru je to uplně úžasné auto se skvělým vzhledem . Nejvíc musím pochválit výhled z vozu a perfektní řízení.Dvě věci bych však vytknul a to že klasické dvoulitrové motory ve vitaře jsou slabé (projevuje se hlavně v terénu) a druhá věc co mi vadí je poskakování do strany při přejíždění příčných překážek na cestě.Dost lidí ješě nadává na otervírání 5tých dveří směrem k chodníku ale tahle věc mi osobně nikdy nevadila. Za rok 2008 jsme ve vitaře najezdili 40tis. Km a jediný problém byl s pravou přední žárovkou, takže pohoda :-) Vyzvednout musím že auto je velmi pohledné a to jak exteriér tak interiér je prostorné pro posádku i zavazadla. Jen je celkem nákladné na provoz ale s tím musí člověk počítat když si koupí větší auto.
Beru zpět Karle, nebere to jen na předek,ale na sněhu jsem se přesvědčil, že to šlape opravdu tvrdě na všechny čtyři. Byl jsem se vyřádit na parkovišti a šlape to ihned na čtyři. Když se podaří za jízdy protočit kola, tak se to chová při zatáčení jako zadokolka a jde to vesele do smyku a jde to jen do určité meze pod plynem a otočení předních kol proti smyku srovnat, jinak se to rádo a nekompromisně otočí. Zkoušel jsem to letos na Silvestra na horách do celkem slušného stoupání v asi 20-30 cm kvalitního sněhu. Pokud se nezastaví nebo nepoleví v rychlosti/měl jsem tam jedničku/, vyjede to dost slušně i bez redukce i uzávěrky. Stoupání bylo takové, že nepomohla při zastavení ani uzávěrka dif. a následně ani redukce.
Vím, že pouští kroutící moment podle potřeby,ale stálý je jen předek a zadní občas dostane podle potřeby. Trvalý pohon má jen třeba Subaru. Jinak s těmi gumami...v terénu-/v pořádném/ u těchto vozů ANO, ovšem na nižším nebo uježděném sněhu na silnici v klasickém provozu mne nikdo nepřesvědčí, jelikož to mám vyzkoušené. Odjakživa platí, že větší plocha zabírá více a samo to i lépe brzdí. Na mokrém nebo teda spíš v mokrém a hutném sněhu užší, ale NAD 20 cm jen terénní vozy 4x4, u osobního mi nepomohly ani řetězy, kousaly, kousaly, ale bylo to jen trápení - pěšky. Na Alfě Romeo 156 byly nové 185/65/15 Michelin Alpin, rovnalo se to letnímu ojetému vzorku. Když bylo více sněhu, otec mne vždy volal,ať pro něj přijedu, že není schopen vyjet a šílel, že jsem jel drze až k jeho domu z kopce, vytočil jsem se a odjeli jsme pryč. Sám jsem zkoušel s jeho autem vyjet - bez šance.
Vážený pozor toto je stálá čtyřkolka, takže když jedeš na normální režim mezinápravový diferenciál pouští otáčky dopředu, nebo dozadu podle odporu. Např. v zatáčkách na suché cestě! A do sněhu vždy ušší profil! Novou Vitaru mám dva roky cca113tis. Supr auto, ale Ti matláci v těch značkových servisech!Hrozně by mne zajímalo co s tím autem při garančce dělají 4 a 1/2 hodiny!?!
Uvažuji o koupi vozu SUZUKI GRAND VITARA XL-7 2.0 D, ale ctěl bych vědět něco o pohodlí, jezdím denně po městě i po vesnicích, má to dobré sezení - mám 193 cm ? Ta 7 v označení je počet sedadel ? Je to asi 2 roky staré a má to 60 000 km- mám si dát na něco pozor ? Díky
A konec onomu zmrzlému nasazování řetězů :o). Trochu mne zarazil studený vzduch, ktrerý proudí do kabiny i přesto,že je zap. teplý.Při garančce jsem se na to ptal,ale je to tak /blbě/ nastaveno.Myslím,že to fouká prostředkem. Když budete pro přední rám: nechali jsme ho dělat jinde,ale je přivařen dost s odstupem od spodku,párkrát jsem s ním už jemně škrábl při najíždění přes chodník a hlavně bych si dal ukázat jak drží nahoře, protože my ho máme uchycen dvěma šrouby za přední masku,což je totální kravina. Při ťuknutí to půjde vše do háje....je to jen okrasa. Máte někdo jinou zkušenost nebo je to opravdu jen okrasa?
Včera jsem složil zálohu na Grand Vitaru a už se nemůžu dočkat.Měla by být za 2-3 týdny. Kupuju ji v naftě a v lepší výbavě. Za ty peníze ( 730.000 bez DPH) je to super auto i když jsem s ujel na předváděčce cca 30 km a asi 500m v terénu. Rozhodoval jsem se mezi Santaféčkem a Xtrailem. Nissan moc drahý a pro Hyundaiy mluví sice velký kufr a trošku lepší výbava,ale ten interiér je strašnej. A hlavně kdo nemá Octávku tak má Santaféčko. Suzuki ma skvělý design a je to auto s duší.(můj názor) Až ho zajedu tak dám vědět jak se řídí.
Nemohu souhlasit p. Kamile s užšími pneumatikami. Popisoval jsem moje zkušenosti se "galuskami" :o) šíře185 -195 v moji recenzi Volva V40. Otec měl Michelin Alpin 185/65/15 na Alfě Romeo 156. Nebyl schopen vyjet z garáže k bráně a ani já s jeho vozem. S V40-kou na Avon 205/65/15 jsem tam přijel, s úsměvem se vytočil se na dvorku, vyjel k bráně a odjel...do hor to samé. Hodně často jsem slyšel : "podívej, co obouvají na rallye". Ano,hluboký sníh a rychlost snad až 160km/h. Já jen ujetý ...a tak do 120-ti. Pokud máte v extrému zkušenost s užšími - beru.
Měl jsem sice Jimny, ale velice se mi osvědčili Fulda Tramp 4x4 205/70/15 (u Vitary pochopitelně rozměr jiný), jak v terénu, tak na suchu, tak v zimě. Původní Brigestone (sliky na silnic - nechápu, proč to dávají terénní vůz) byly po 20.000km na vyhození. Ty Fuldy po 40.000km měli minimálně třetinu vzorku při stejném stylu jízdy. Cena byla též vynikající, tuším kolem 2.000kč/ks, ale to nevím přesně.
Použít jako zimní pneu 225ky je trochu protiklad k tomu, co od nich člověk očekává. Příští zimu zkus třeba 195ky a uvidíš jaký to bude příjemný rozdíl. Právě užší pneu se lépe proříznou sněhem a zaberou...ty široký si šetři na léto
Komentáře uživatelů k recenzi Suzuki Vitara
uzavierka
Medzi dif sa dá uzamknúť až do 100 km/hod - tak píše môj návod na obsluhu .
08.07.2010 | 13:04:15 | durell Reagovat
Jazdil som novu GV 1.9dci a mam nasledovne skusenosti.
Aby bolo jasno, viem, ze ma kazdy ine preferencie, ja teda uprednostnujem v prvom rade bezporuchovost (spolahlivost), potom servisne vydavky (narocky to nespajam do jednej kategorie) a nakoniec delim auta na tie, ktore maju a ktore nemaju vo svojej kategorii dobry podvozok. V principe ma velmi nezaujima motor, jednak su same obmedzenia, policajti a naviac nie som typ, ktory potrebuje mat "dobry pocit", ked ide nalozeny hore kopcom a nema 200 konovu rezervu, tak ohrna nosom.
Vo svojej kategorii vyborny podvozok (najma pre toho kto sedi v predu), a to tak pri jazde po ceste, v terene je tiez vyborny. Samozrejme necitim, ci auto ma alebo nema ram. Riadim sa samozrejem ako mnohi "odbornici" pocitmi. Asfalt: ak je kvalitny, je to potesenie, ak nie je, ti vzdau sediaci nemaju velky komfort (normalne nadskakuju). Teren: auto vydrzi hrube zaobchadzanie, alebo ak chcete, tak take ake ja ako off road zaciatocnik v lese predvadzam. Motor je pre mna ako vyznavaca benzinu najslabsi clanok. Pre mna sa naftou ma kurit v kachliach a pod. Ak sa niekto pyta, tak preco mas dci, nech si odpovie co chce. Ponuka bola taka aka bola, 2.4 som si zial nemohol vyskusat. K veci, Sila GV dci na dialnici je velmi zavisla na protivetre (jasne, to su vsetky auta...). Max. v protivetre podla tachometra pri 3800ot. som mal iba 165km a to rychlomer dost predbieha. Nic extra. Celkovo su prevody velmi kratke, v terene super (hoci paradoxne, naco potom tam je ta redukcia, ked ju GV dci prakticky nepotrebuje?). Z toho vyplyva spotreba pri tatkovskom style (dodrziavanie rychlosti, nevytacanie a brzdenie motorom) cca 8 litrov, rezkejsia jazda (mesto s vytacanim a brzdenim, dialnica tych 150 km/hod.) 9,5. Najlepsia spotreba je v meste, tatkovsky do 7 litrov (plachtu pri tom nevytahujem, ak sa niekto pyta).
Mne sa najviac paci, ze s GV zidem z cesty tam, kde chcem a to doslova. Mam zazitok (nie taky, z ktoreho by som nezaspal, jednoducho skusenost), ked Outlander vysiel iba do polovice kopca co ja. Aby bolo jasno, ze iba opisujem kvality staleho pohonu a nemasirujem si ego.
Mal by si GV kupit niekto, kto je v prvom rade dost bohaty (pisem to preto, lebo som alergicky na autoplatky, kde su recenzie na najmodely, ktore si nikto nekupuje a auto je pritom take dobre, aky dobry je jeho zakladny model), servis je drahy. Odporucam nikdy nekupovat GV, ktora ma cca 90 tis. km. Odchadza (ako aj inde) turbo a to nie je lacne. Ostatne veci vydrzia viac ako konkurencia.
Zaver: nemam rad nemecke auta, osobitne VW, Ford a ostatny smejd. Kolko ludi tolko chuti, moj znamy ich naopak rad ma, lebo furt su slavne BMW, passaty a audiny (Ecko je osobitna kap.) pokazene a on ma co robit.
Zaver koncim nemeckym porekadlom:
tam fordom, spat vlakom. Tak chcel som vychvalit GV alebo nadavat na nemcov? Chvalit GV.
09.11.2009 | 12:45:06 | m Reagovat
Zdravím Hanzi
Nad těmi pátými dveřmi... jsem uvažoval a měl jsem na to úplně stejný názor až do té doby, než jsem stál na chatě na užší cestě s vozíkem a to samozřejmě pravou stranou k břehu kopce a nosil jsem věci do kufru. Zprava nebyl dobrý přístup. Zde jsem asi uznal, že mysleli na tuhle situaci, že to má logiku, jelikož když zaparkujete např. i u rodinného domu na dvoře a kvůli místu to postavíte ke stěně tak asi zcela jasně vždy pravou stranou ke zdi,aby jste jako řidič vystoupil vůbec z auta. Kdyby se dveře otvíraly na druhou stranu, tak by to bylo s vozíkem problém a i bez něho u stěny hloupější. Muselo by se to obcházet přes tyhle dveře. Není to opravdu kvůli nakládání z chodníku. Po pravdě, kdo dnes stojí ve městě na hlavním tahu a jde do obchodu - navíc, asi uznáte, že na těchto místech /až na vyjímky/ se dávno už nesmí parkovat nebo zastavit.Parkuje se šikmo, či podélně mimo úroveň vozovky. A věci většinou strká do auta šofér. Tedy , dovolím si pozn. že na vyjímky my, chlapi. :o)
03.02.2009 | 22:07:42 | Pitrs2277 Reagovat
Grand Vitara
Dle mého názoru je to uplně úžasné auto se skvělým vzhledem . Nejvíc musím pochválit výhled z vozu a perfektní řízení.Dvě věci bych však vytknul a to že klasické dvoulitrové motory ve vitaře jsou slabé (projevuje se hlavně v terénu) a druhá věc co mi vadí je poskakování do strany při přejíždění příčných překážek na cestě.Dost lidí ješě nadává na otervírání 5tých dveří směrem k chodníku ale tahle věc mi osobně nikdy nevadila. Za rok 2008 jsme ve vitaře najezdili 40tis. Km a jediný problém byl s pravou přední žárovkou, takže pohoda :-) Vyzvednout musím že auto je velmi pohledné a to jak exteriér tak interiér je prostorné pro posádku i zavazadla. Jen je celkem nákladné na provoz ale s tím musí člověk počítat když si koupí větší auto.
31.01.2009 | 23:16:27 | Hanz Reagovat
Beru zpět...
Beru zpět Karle, nebere to jen na předek,ale na sněhu jsem se přesvědčil, že to šlape opravdu tvrdě na všechny čtyři. Byl jsem se vyřádit na parkovišti a šlape to ihned na čtyři. Když se podaří za jízdy protočit kola, tak se to chová při zatáčení jako zadokolka a jde to vesele do smyku a jde to jen do určité meze pod plynem a otočení předních kol proti smyku srovnat, jinak se to rádo a nekompromisně otočí. Zkoušel jsem to letos na Silvestra na horách do celkem slušného stoupání v asi 20-30 cm kvalitního sněhu. Pokud se nezastaví nebo nepoleví v rychlosti/měl jsem tam jedničku/, vyjede to dost slušně i bez redukce i uzávěrky. Stoupání bylo takové, že nepomohla při zastavení ani uzávěrka dif. a následně ani redukce.
07.01.2009 | 21:19:22 | pitrs40 Reagovat
zapomněl jsem napsat...
..že jsem měl Volvo 1.9D V40 a obuto na zimních 205/60/15
25.11.2008 | 14:32:39 | pitrs2277 Reagovat
pro ok taxi
Vím, že pouští kroutící moment podle potřeby,ale stálý je jen předek a zadní občas dostane podle potřeby. Trvalý pohon má jen třeba Subaru. Jinak s těmi gumami...v terénu-/v pořádném/ u těchto vozů ANO, ovšem na nižším nebo uježděném sněhu na silnici v klasickém provozu mne nikdo nepřesvědčí, jelikož to mám vyzkoušené. Odjakživa platí, že větší plocha zabírá více a samo to i lépe brzdí. Na mokrém nebo teda spíš v mokrém a hutném sněhu užší, ale NAD 20 cm jen terénní vozy 4x4, u osobního mi nepomohly ani řetězy, kousaly, kousaly, ale bylo to jen trápení - pěšky. Na Alfě Romeo 156 byly nové 185/65/15 Michelin Alpin, rovnalo se to letnímu ojetému vzorku. Když bylo více sněhu, otec mne vždy volal,ať pro něj přijedu, že není schopen vyjet a šílel, že jsem jel drze až k jeho domu z kopce, vytočil jsem se a odjeli jsme pryč. Sám jsem zkoušel s jeho autem vyjet - bez šance.
25.11.2008 | 14:04:54 | pitrs2277 Reagovat
Vážený pozor toto je stálá čtyřkolka, takže když jedeš na normální režim mezinápravový diferenciál pouští otáčky dopředu, nebo dozadu podle odporu. Např. v zatáčkách na suché cestě! A do sněhu vždy ušší profil! Novou Vitaru mám dva roky cca113tis. Supr auto, ale Ti matláci v těch značkových servisech!Hrozně by mne zajímalo co s tím autem při garančce dělají 4 a 1/2 hodiny!?!
28.12.2007 | 17:53:29 | karel Reagovat
Poraďte , prosím
Uvažuji o koupi vozu SUZUKI GRAND VITARA XL-7 2.0 D, ale ctěl bych vědět něco o pohodlí, jezdím denně po městě i po vesnicích, má to dobré sezení - mám 193 cm ? Ta 7 v označení je počet sedadel ? Je to asi 2 roky staré a má to 60 000 km- mám si dát na něco pozor ? Díky
28.11.2007 | 21:13:24 | im Reagovat
Paráda too bude...
A konec onomu zmrzlému nasazování řetězů :o). Trochu mne zarazil studený vzduch, ktrerý proudí do kabiny i přesto,že je zap. teplý.Při garančce jsem se na to ptal,ale je to tak /blbě/ nastaveno.Myslím,že to fouká prostředkem. Když budete pro přední rám: nechali jsme ho dělat jinde,ale je přivařen dost s odstupem od spodku,párkrát jsem s ním už jemně škrábl při najíždění přes chodník a hlavně bych si dal ukázat jak drží nahoře, protože my ho máme uchycen dvěma šrouby za přední masku,což je totální kravina. Při ťuknutí to půjde vše do háje....je to jen okrasa. Máte někdo jinou zkušenost nebo je to opravdu jen okrasa?
25.09.2007 | 22:20:32 | pitrs2277 Reagovat
Už se těším
Včera jsem složil zálohu na Grand Vitaru a už se nemůžu dočkat.Měla by být za 2-3 týdny. Kupuju ji v naftě a v lepší výbavě.
Za ty peníze ( 730.000 bez DPH) je to super auto i když jsem s ujel na předváděčce cca 30 km a asi 500m v terénu. Rozhodoval jsem se mezi Santaféčkem a Xtrailem. Nissan moc drahý a pro Hyundaiy mluví sice velký kufr a trošku lepší výbava,ale ten interiér je strašnej. A hlavně kdo nemá Octávku tak má Santaféčko.
Suzuki ma skvělý design a je to auto s duší.(můj názor)
Až ho zajedu tak dám vědět jak se řídí.
12.09.2007 | 10:18:27 | Petr Reagovat
Nee
Nemohu souhlasit p. Kamile s užšími pneumatikami.
Popisoval jsem moje zkušenosti se "galuskami" :o) šíře185 -195 v moji recenzi Volva V40. Otec měl Michelin Alpin 185/65/15 na Alfě Romeo 156. Nebyl schopen vyjet z garáže k bráně a ani já s jeho vozem. S V40-kou na Avon 205/65/15 jsem tam přijel, s úsměvem se vytočil se na dvorku, vyjel k bráně a odjel...do hor to samé. Hodně často jsem slyšel : "podívej, co obouvají na rallye". Ano,hluboký sníh a rychlost snad až 160km/h. Já jen ujetý ...a tak do 120-ti. Pokud máte v extrému zkušenost s užšími - beru.
09.09.2007 | 14:31:32 | Petr38 Reagovat
Měl jsem sice Jimny, ale velice se mi osvědčili Fulda Tramp 4x4 205/70/15 (u Vitary pochopitelně rozměr jiný), jak v terénu, tak na suchu, tak v zimě. Původní Brigestone (sliky na silnic - nechápu, proč to dávají terénní vůz) byly po 20.000km na vyhození. Ty Fuldy po 40.000km měli minimálně třetinu vzorku při stejném stylu jízdy. Cena byla též vynikající, tuším kolem 2.000kč/ks, ale to nevím přesně.
14.08.2007 | 19:02:05 | Radek Reagovat
PNEU v zimě
Použít jako zimní pneu 225ky je trochu protiklad k tomu, co od nich člověk očekává. Příští zimu zkus třeba 195ky a uvidíš jaký to bude příjemný rozdíl. Právě užší pneu se lépe proříznou sněhem a zaberou...ty široký si šetři na léto
14.08.2007 | 18:25:44 | Kakamil Reagovat