Recenze Tavria ZAZ 110206
“Maximálně zjednodušené auto, technicky celkem povedené, výrobně odfláknuté.”

Autor recenze: Tulak (31 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1993 Typ motoru:1100 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:135 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 13 let Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 27. 2. 2006

Hodnocení inzerátu: 4 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.2

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 125 L

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Zdravím všechny. Tavrii jsem pořizoval v roce 1993 jako novou za cca 111 tisíc.

Bylo nutno odchytat dost much - vůle v čepech předních brzd, házející brzdové talíře, obecně problém s vyvážením kol (teď mám vlastní přípravek), nedotažené šrouby, mizerné slícování karosérie, netěsnosti v karburátoru - vytrhávání svorníků, problémy se zadnímy světly atd. Na druhé straně úsporné auto - dokud byl Super, běžná spotřeba kolem 6l, dlouhé jízdy kolem 5l. Brácha s tím byl v Curychu za necelých 8 hodin i s pauzama na kafe a čekáním na hranicích a spotřeba 5,2. V 65 tisících přestavba na LPG, současný stav 135 tisíc. Dvakrát zabrušované ventily, 2 x přetržený rozvoďák,( bez jakýchkoliv následků) 2 x přeskočil - ometený převod. Spojková lamela odešla v 60tisích, oběhové čerpadlo v 80 tisících, motůrky od stěračů asi 3x, 2x spínače světel. Vyměnil jsem brzdové písty a prasátka, ložiska na zadku 2x. Startér je dost mizerný, už mám jinej. 2 x prostřední díl výfuku. jednou poslední. Jinak jenom pneu, destičky, olej, filtry, víčko rozdělovače kabely ke svíčkám.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Poslední 4 roky denní ježdění do práce, cca 1700Km měsíčně. Odtahal jsem s tím celou stavbu - tvárnice, písek, cement, ať na přívěsu nebo vevnitř.
Startování na LPG při 16 pod nulou, po 14 dnech stání na dvoře - bez nabíjení - bez problémů. Forman v nevytápěné garáži nechytnul.

Díly jsou problém, teď už mám jednu Tavrii na díly a když mi něco schází, vozí mi to Ukrajinky z vedlejší fabriky, když jedou domů na návštěvu.

Ideální auto, pokud zvládáte základní opravy a údržbu. V servisech s tím většinou nechtějí mít nic společného, protože to neznaj. Po několika zkušenostech se značkovým servisem v MB raději opravuju sám, výsledek je většinou lepší.
Pokud jezdíte většinou ve 2-3 lidech, je to v pohodě, ale delší jízda na zadních sedadlech je dost nepohodlná. Na druhé straně neznám moc aut, kam se pohodlně složím za volant se svými 190cm, a po odsunutí sedačky dozadu téměř nedosáhnu na volant a pedály.

Teď jsem přešel na formana, ale jízdní vlastnosti, zejména v zimě, jsou neporovnatelné. Pokud někdo zná Českou Sibiř, možná si to dovede představit.

Zdraví Tulák

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 4


Komentáře uživatelů k recenzi Tavria

Vložit komentář

to bob

Tato recenze byla psana v roce 2006.Tavria mela tehdy 13 let.Autor mel tehdy 31. 31-13=18 Nauc se ratat VOLE !! :D.Jinak Tavria je naprostej omyl automobilismu čus :D

28.02.2009 | 18:34:37 | jamieson Reagovat

Českou Sibiř znám, Tavrii ne a nelituji .

27.02.2009 | 20:41:20 | Itall Reagovat

Tavrii začali soudruzi v SSSR vyrábět až na sklonku 80. let a spíš bych řek, že se v tom odráží ta doba, kdy socialismus už byl nenávratně a v prdeli a kapitalismus ještě daleko. Ono se stačí podívat třeba na ty kola. To je něco tak neuvěřitelnýho, že to museli tenkrát soudruzi vymyslet snad někde v hospodě značně posilněný vodkou jako prdel a ono jim to prošlo.
Jinak já v Tavrii nikdy nejel, ale to auto mi připadá natolik zajímavý, že byc ho docela rád otestoval na vlastní kůži.

27.02.2009 | 18:59:18 | Leonid Brežněv Reagovat

Reálný socialismus

v praxi. Takto kvalitní výrobky produkoval Rozvinutý socialismus na cestě ke komunismu. A to ještě nebyly vůbec náhradní díly a na tyto klenoty se čekalo spoustu let. O to více dnes rozum zůstává stát jak může někdo mluvit o socialismu kladně. Prostě auto na draka stejně jako SSSR, poruchovější než Olcit.

27.02.2009 | 18:40:21 | Jindra Reagovat

Tak nevím, na co to auto máte. Asi abyste se nenudili. Protože kdybyste měli normální auto, které jezdí bez poruch, asi byste se kousali nudou.

27.02.2009 | 18:23:37 |  Reagovat

?

Tuláku,jen malý detail,pokud jsi auto kupoval v roce 93 jako nové,a je Ti 31 let,nějak to nehraje,ne? To Ti bylo 16 let?

27.02.2009 | 16:12:06 | bob Reagovat

Cítím s tebou...

Jezdím s Tavrií dva roky. "dar" od táty. Nevím kolikrát co opravoval, ale určitě všechno to co jsi popisoval. Určitě čerpadlo, lamelu, tlumiče, ventily a tak. Ani nevím kolik vlastně máme celkem najeto. Na techometru je přes 100tis. Nyní děláme generálku po zimě, pěkně to hnije i když byly vystříkané dutiny a spodek. Hlavně mi vyhnilo místo u předních pružin a řízení, drží se tam asi sůl a byla tam díra na dlaň. Okolo docela dobrý. Při tý příležitosti výměna předních blatníků. Tak to je zážitek, jsou vařené a ne na šroubky. Odsekat a přibodovat. A pak natřít a nastříkat. Hlavně co ta "výstuha" zevnitř blatníků, tam se určitě pořád drží akorát bahno. Skusili jsme takovou hodně mazlavou a mastnou hmotu, aby tam ulpěla, uvidíme. Další chuťovka, odmontovat dveře. Ale jak se dostat ke šroubům uchycení a neodmontovat palubku, člověk by si zlomil ruce... A to nejlepší, zadní dveře do kufru. Musíš odlepit čalovnění stropu aby jsi se dostal k šroubům pantů. Zážitek. Ani nemluvím o zámku v pátých dveřích, často odchází a zámek u řidiče, to samý, jednou jsem si zabouchnul klíč a otevřel jsem to klíčkem od kola... Tak to mě dostalo, možná by to šlo i šroubovákem.
Jinak táta tam dal plyn v r. 2000, asi 60tis. najeto. Když ja to ohřátý tak paráda, nízká spotřeba a vysoká výdrž, jezdil jsem s tím v Hřensku za pěknýho horka a přežila to, Tavrijka, ale modlil jsem se. Studená mi nechce na plyn startovat, nevím proč i když byla seřízená na pal testu. Často jela dobře na plyn a pak najednou na volnoběh chcípala, to jsem nechápal. Dal jsem pak víc plynu a zase se to pořádně nespalovalo, studená střílela do výfuku. Rozpáral jsem tlumič vejfuku, to byl řev a jak se hřála... Teď se ji snažíme zachránit, motor už neměl žádnou kompresi, vyměnili jsme ho a dali jiný. Ten zas měl vůli na klice a tak přišel zásah na soustruhu a uvidíme jak to bude šlapat. Slyšel jsem ho už nastartovaný ale nejeli jsme s tím. Taky táta experimentoval, dát tam startér z Favorita a udělat redukci. Zatím jsme to nedotáhli do konce, myslíš že by to mohlo fungovat?
Jinak jak asi říkáš, když jede, je to dělník, ale opravovat něco po těch rusech je za trest! Někdy na to nemám nervy. Taky je pravda, že pořád jede jede a pak najednou ráno přijdeš a ono nic a v servisu nemohou nic najít, prostě záhady a nevysvětlitelný jevy...

Tak dokud bude plyn fungovat, budu se snažit jezdit. Nevíš, jaký servis a na co dát pozor s tím plynem, aby to bezproblémů a v klidu fungovalo? Mám sys. Lovato.

Zdravím, Zdenek HK

13.04.2006 | 10:38:28 | Zdenek Reagovat