Recenze Tavria ZAZ 110206
“Není pro každého.”

Autor recenze: filckamen (23 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1993 Typ motoru:1,1 benzin Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:40 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 12 let Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 11. 9. 2005

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.2

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 110

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

- chlazení (občas mizející chladící kapalina, opraveno)

- přehřívání v létě (vadný termostat, vyměněn a ventilátor doplněn o samostaný

vypínač - možnost zapínat nezávisle na teplotě chladící kapaliny)

- dobíjení (přestala dobíjet - vada na kotvě alternatoru)

- alternátor (za jízdy se rozpadl - povolila se matice na hřídelce)

- dobíjení (od výroby blbě zapojené, takže nikdy nedobíjela - odepsané 3 baterky, pak na to jeden šikovný mechanik přišel, díky pane Rosecký, a zapojil správně)

- 1x vyměněný výfuk

- uvolněná ručička tachometru (neukazoval rychlost, opraveno)

- odešla spojka (ale předtím udělala hodně těžké práce)


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vzhled/design:
- žádná poslední móda, ale ani neurazí

Komfort/pohodlí:
- záleží na náročnosti uživatele, ale pro toho, kdo si jej koupi bude dostatečná

Zavazadlový prostor:
- v základu nic moc, ale po položení zadních sedaček vznikne krásně velká rovná plocha, omezená jen podběhy zadních kol

Výbava:
- co si kdo namontuje (já mám: rádio, alarm, střešní okno, mlhovky, přídavná dálková světla a tažné zařízení)

Účinnost brzd:
- v rámci možností vozu dostatečná

Výkon, hlučnost motoru, startování v zimě:
- na "jedenáctistovku" slušný, Favorita předjede (pokud to není ten 50Kw)
- motor je trochu hlučnější, ale dá se mu to odpustit, protože je živý
- v zimě naprosto bezproblémové starty i při -20°C

Tvrdost, hlučnost podvozku:
- podvozek je spíše měkčí, ale stopu docela drží
- hlučný je jen pokud jsou KO čepy a tlumiče, jinak v poho

Karoserie, koroze:
- auto mám už 12 let a na karoserii jsou jen kosmetické stopy koroze (tečky - drobné oděrky od kamínků)
Je ale pravda, že už jsem nechal 2x vystříkat dutiny a podvozek (jo jo, péče se vyplácí)

Jízdní vlastnosti:
- srovnatelné a v mnoha ohledech lepší než Favorit

Spolehlivost:
- to je trochu diskutabilní, ale pokud člověku nevadí občas se v tom trochu "pohrabat", není problém.

Spotřeba:
- dle stylu jízdy a nohy řidiče ( od 5 do 8 litrů)

Provozní náklady:
- jen benzin, olej a Stk :-)

Cena vozidla+kdy byl vůz zakoupen:
- zakoupen v roce 1993
- cena kolem 145 tis, včetně výbavy :-)


Přednosti vozu:

- levné díly
- leccos zkousne a odpustí (cca 5x uvařen-ten termostat :-/, bez stop poškození motoru). pozn.: používám vysoce kvalitní olej Castrol Formula RS, tak to možná bude tím :-)
- v zimě nepřekonatelné auto do sněhu (tam, kde se Ssang Yong Musso zahrabal, Tavruša projela s přehledem). Nemluvím o městském poprašku, ale o cca 40cm poctivého vysočinského sněhu!
- krásně topí (holt je to ukrajinec a tam mají pěknou kosu)
- neskutečný pracant - jednou vezla plně naloženy (spíš přeložený) vlek a ješte x materialu vzadu v autě, bohatě přes tunu nákladu a v pohodě projela i táhlá stoupání, byť se větrák nezastavil.
- i na dálnici se s ní dá jet a nebrzdí provoz (ve 2 lidech zvládá 150 s větrem v zádech, trvale 140)
- projede téměř všude, což jí mohou závidět i leckteré mnohonásobně dražší Off-roady
- na rusa ma i velice slušnou spotřebu (dosáhl jsem průmer 6L na dálku ve 4 lidech, bagáží a 40L "štenětem" v kufru.)
- zkousne téměř jakékoliv palivo (změní se sice trochu spotřeba, ale už jsem jel omylem i na směs Na 95 a nafty)

Co bych doporučil ostatním Tavriářům:

- měl jsem problémy s chlazením (termostat spínal ventilátor pozdě a tak auto mělo tendence vařit)

řešení:
ventilátor je elektrický - nátahnout dráty, do palubovky umístit spínač a v klidu tedy ovládat větrák bez ohledu na "zlobivý" termostat. Za optimální pro spuštění považuji teplotu okolo 80°C

- v zimě značně vyšší spotřeba (kvůli nízkým teplotám dlouho nutnost používat sytič)

řešení:
umístit něco, co by dočasně zabraňovalo proudění chladného vzduchu přes chladič (inspiroval jsem se moudrostí předků). Ti starší co měli Spartaka, nebo Octavii už ví, o čem je řeč, a instaloval "roletku" před chladič. V dnešních podmínkach je řešení poměrně jednoduché - jako roletku lze použít protisluneční roletku na zadní sklo (dá se koupit u benzinky) a následně natáhnout silonové vedení do kabiny... Řešení je to za pár korun a funguje velmi dobře.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Tavria

Vložit komentář

crashtest

To si kolega neplete, viděl jsem ten crashtest na videu, opravdu se predni kapota nezlomila ale pekne pronikla az do kabiny, nic moc..... I celkove poskozeni vozu nedopadlo moc dobre, proti tomu takovy Moskvic Sviatogor dopadl o poznani lip.... Je me to auto celkem sympaticky, ale bourat bych v tom nechtel....

14.12.2007 | 12:16:27 | Martin Dittrich Reagovat

Crashtest

To si kolego pletete..tuto funkci měly první kusy Škody Favorit,než se změnily panty kapoty

10.07.2007 | 21:55:52 | Kubik Reagovat

- co si kdo namontuje (já mám: rádio,
LOL snad se nebojíš, že nějakej zoufalec bude krást Tavrii :-)))

30.08.2006 | 19:28:06 |  Reagovat

crash test

Kdybyste zažil s tímto vozem čelní náraz, asi byste už tak spokojený nebyl, protože byste zřejmě ani nežil. Tento vůz měl nejhorší crash test na světě, protože pření kapota při nárazu má v kabině funkci jako gilotina.
Ale přeju vám jen ty štastné chvilky s tavriou za volantem at se sničim takovým nesetkáte.

24.01.2006 | 22:49:32 | Kamil Reagovat

Tavrija

Taky jsem měl Tavrii, byla zánovní (odlepoval jsem ze dveří označení firmy, kde jezdila), ale příjemný autíčko, sice design nebyl už moc IN, ale jezdila pěkně. Jen mi vadilo, že když byla zima a přimrzlo okno ve dveřích, tak když jsem zabral za kličku, kroutily se celý dveře... Ale topení bylo dobrý. Jinak za sedadlem bylo dost místa, vešla se tam velká televize. (Do Opela Corsy ne). Ale blbý to bylo s náhradníma dílama. Ukrajina přeci jen není standardní spolehlivá země. A ještě něco, pokud by se přetrhl rozvoďák, ventily se s pístama nepotkanjí.

09.01.2006 | 23:19:11 | Kocuro Pablo Reagovat