Recenze Tavria ZAZ 110206
“Za ty prachy práci udělá.”

Autor recenze: Marek (21 let),
Zlínský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1993 Typ motoru:1100 Stav km při koupi:40 000 km Stav km nyní:68 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 6 let Průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km Vloženo: 19. 2. 2007

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.0

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

7
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Fiat 128 850. combi VAZ 2101

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

1) Utržené obložení z brzdové destičky, byla to docela radost - cesta se musela dojet na ruční brzdě (brzdění kovem o kov, nebylo právě vhodné)

2) Přestalo to dobíjet (signalizace kontrolkou) - po šíleném laborování byl problém vyřešen výměnou relátka na alternátoru.

3) Upadl střední díl výfuku - problem vyřešen v rekordním čase cca 12ti hodin, kdy sem se s "upadeným" výfukem zavěšeným nouzově na kusu drátu vrátil domů, obstaral sem nový díl, přijel si pro něj, namontoval a vyrazil opět na cca 350km dlouhou cestu - již bez potíží.

4) Vůz neprošel na STK - přední brzdové hadičky, po absolvování "třepacího testu" na stolici (vůle řízení nezjištěny) přišla kontrola světel, než jsem vjel na STK šlo vše, pto tomto testu již však nešly brzdové světla, mlhovky, couvačky ani blinkry - připadal sem si jak kretén.

Vůz zavezen k elektrikáři, který vyčistil hloupě konstruované kontakty(kondenzuje tam voda) v zadních lampách a pojistky - vůz svítil. Přijel sem si pro něj já - vůz nesvítil - beze změn.
Nakonec mi řekl, že celá závada je způsobena spínačem světel, našel sem rezervní, byl vyměněn - vše v pořádku.

5) Vůz za jízdy občas cukl, až jednou při cestě do kopce, vůz "chípl" po nastartování ihned zdechal, po zběsilém pumpování benzínu plynovým pedálem se motor nepravidelně rozběhl, vůz byl opět zprovozněn - ale při puštění plynového pedálu ihned "chcípal"
Po vyčištění karburátoru a výměně svíček vůz vrčí jakoby na 3 válce a od té doby 1/2 roku stojí - trpělivost došla.


Hodnocení a zkušenosti s autem

"Jednoduchá záležitost."
Motor založen na základu "žiguláckého" byl přizpůsoben a vůz byl vybaven 5ti kvaltem (5ka k sobě vedle 4ky - klasika :o)) při seřízení na příjemný chod si motor bere kolem cca 10l a je schopen vyjet téměř za jakýchkoli klimatických podmínek a má problém projít legálně emisemi.

Při seřízení na "sporo" tak jako je to v našem případě, vůz za studena i se sytičem cuká a nemá zdaleka plný výkon. Průměrná spotřeba 5,5l, bezproblémové emise.

Karoserie je pohlednější favorit-felicie, na čapích nohách - je dost vysoká. Hnije zevnitř, náš vůz byl a je garážován a nejezděn v zimě, ale prahy se zevnitř rozpadají.

Podvozek mizerný, hlavně přední náprava se chová při sportovnější jízdě zcela "anomálně"

Brzdy jsou nepříjemné, pocit při brždění je takový jako by brzdový pedál tlačil přímo na roztočenou "gumu"

Jinak do rychlosti 80km/h bez potíží - při větší rychlosti se objevily silné rázy do volantu, nezmizelo ani při opakovaném vyvažování kol!!
Problém zcela náhodou odstraněn právě výměnou středního výfukového dílu, (spojitost mezi přední nápravou a výfukem mi uniká dodnes=)

Vůz má spoustu "unikátních" řešení viz. uchycení kol na třech šroubech - netradiční disky apod.

Pokud jezdí bez problémů jde o velmi levný dopravní prostředek, v případě potíží se většina běžných mechaniků křižuje a utíká.
V interiéru pouze tvrdé plasty, nic moc sedačky - hluboké, nepřirozený posez.

Cena v bazarech za vůz s najetými cca 60 000km, do 10t. Kč mluví za vše.

Vůz ideální pro nenáročné kutily, ale na řadu typu Škoda 100, 105 to nespolehlivostí nemá a můžeme bez zardění mluvit a komfortnějším svezení.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Tavria

Vložit komentář

Podovozek

A totéž k podvozku - na tehdejší poměry dobrý, ve srovnání s domácím trhem lepší, ale není to vůz s kterým člověk může "letět" do zatáčky s tím, že ho podrží - tak jako to nemůže třeba s autobusem, ale já osobně mám rád vozy nesportovní, které se v zatáčce nepřevrátí přes boudu (viz. peugeot) ani jim neuletí náprava (viz.škoda favorit)
Tavria vydržela všechno to bláznění, které jsem jí kdy dopřál a za to si zaslouží body ale na normální ježdění bez "chujovin" je to vděčný vůz.
Ano, já potřebuju vůz i na "chujoviny" a proto jsem podvozek kritizoval, ale v celkovém porovnáním s konkurencí se hravě vejde do kategorie zvané "průměr" proto celkově 7/10

20.02.2007 | 09:43:39 | Marek Reagovat

Podvozek, sedačky

Bohužel na posuzování mám poněkud vyšší nároky, protože prodávám nová auta. Tudíž u již zmiňovaného fiatu 850 mě osobně sedačky vyhovují (jsou mi příjemné), ale pokud porovnávám daný vůz ze špičkou kterou si může běžný člověk pořídit, nemůžu mu dát víc než 6/10 s ohledem na současné vozy.
Tavria má sklopné nastavitelné sedačky, které jsou v porovnání se současně používanými mizerné, dostačující, lepší než škodovky té doby, lepší než u většiny vozů z té doby i starších.
1/10 by mohl mít nějaký Aero 500, Aero 1000 apod. - prostě vůz který má plechový sedák s vrstvou molitanu, žádné tlumiče a "jedno listové pero pro celý vůz"
10/10 by pak měl zřejmě některý současný Seat, protože jsou kupodivu stále o krok na napřed narozdíl od koncernových kolegů ve stejné třídě, nebo třeba Mercedes (1000 000+ tam už není co řešit).
Tudíž mě osobně sedačky z Tavrie nesedí, ale vím že ostatním mohou plně vyhovovat, tak jako vyhovují v dnešních vozech Peugeot, Citroen, Honda - které jsou k pláči , bolí mě z nich záda a v těchto případech bych pochopil i výměnu sedaček - což je u nového vozu potupa nad potupy.

20.02.2007 | 09:34:35 | Marek Reagovat

komfort 7/10

Podvozek mizerný, nic moc sedačky a komfotr 7/10. Docela by mě zajímalo, jak by muselo vypadat auto, kterýmu bys dal 1/10.

19.02.2007 | 22:33:01 |  Reagovat

RE: OMG

Auto jsem kupoval místo vozu fiat 850 resp. 128, model 850 nám sloužil 30let.
Zjišťoval jsem, jak dlouho jej skutečně mám - koupil jsme jej v roce 99 + v roce 01 další na rozebrání.....
Co z toho vyplývá?
V roce 99 se za ty prachy dal těžko sehnat jiný vůz po 1.majiteli s najetými prokázanými 40t. km stále garážováný (původní majitel měl ještě jiný vůz na běžné ježdění). Do roku 2006 jezdil vůz zcela bez problémů(výměna destiček a výfuku), a teprve poté se s odstupem měsíců "sralo" jedno po druhém.
Za vůz jsem dal 25 000Kč
A POZOR! V žádném případě toho nelituju! Kdybych v té době koupil za 25t. Kč Favorit, byl by to vrak, který by za 5,5l jezdil leda na plyn a investice za těch 7let by byly určitě vyšší než ty cca 2000,- Kč (desky, výfuk) "a vo tom to je "
Teď sem dostal (za přepis) na ježdění v zimních sračkách škodu 120, a za ty 4měsíce co ji mám se do ní investoval 7000kč (oprava prohnilé nápravy, brzdy, zaplacená STK aj.) Tudíž škodovka jde pryč, koupím starého Escorta, za který dám 1/5 toho co bych dal před 7mi lety a v létě vyrážím na dovolenou zřejmě do Asie - možná socka já radši investuju rozvážně

19.02.2007 | 18:12:49 | Marek Reagovat

OMG

Nechápu proč je u recenze takového verglu ikonka s úsměvem, zvlášť když majitel píše o všech těch poruchách a nelogické sovětské konstrukci všeho možného. Argument "za ty prachy" tedy fakt neobstojí. Myslím že se vyplatí trochu si připlatit a mít staré a slušné auto, třeba i toho favouše. Myslím že nikdo není taková socka, aby měl jen na auto do 10 000 (pokud to tedy nekupuje jen na náhradní díly nebo jako originální kurník pro slepice).

19.02.2007 | 16:32:45 | Vojta Reagovat