Rok výroby:2005Typ motoru:1400Stav km při koupi:0 kmStav km nyní:5 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?5 měsícůPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:6. 8. 2006
Je to klasické poctivé auto, nemá zatím žádnou velkou chybu, ale musím říct, že jsem měl asi přehnané očekávání a při první jízdě mě to dost uzemnilo.
Přesedlali jsme totiž s diselového peugeotu 307 (1.9, 66 Kw). A byl to pro mě šok. Při první jízdě jsem si myslel že jsem si sedl do felicie za víc jak 500 tisíc, která má sice plno airbagů a 2 zonovou klimatizaci, ale co se týče komfortu jízdy, velké zklamání.
První šok byl přechod z 1.9 tdi na zastaralý benzínový motor 1.4 55 Kw. Prostě málo síly a spousta řevu.
Ve městě, při nízkých rychlostech mě překvapilo, že benzínový motor dnes může být hlučný a přenášet vibrace i v rozmezí otáček 2200 až 3000.
Nevím, jednak to zklamání způsobyla oktávia 2.0 FSI, která je tak tichá, že jsem si myslel, že vychvalovaný golf, jako auto stejného koncernu, na tom bude ješte líp. Pravý opak.
I ve srovnáni se staršími auty ten hluk a vibrace jsou dost zarážející. K tomu síla motoru je opravdu tak pro nějakou manželku.
Další šok mi zpravil podvozek. Peugeot 307 je VYSOKÉ auto, má perfektně komfortní podvozek, přesto jistý a nenaklánějící se.
U golfu se dá říct pravý opak. Jednoduše vás z toho auta bolí zadek (prý to mám psát slušně) a auto působí vachrlatým dojmem (mírné naklánění při i velmi jemném zatáčení).
Celkem pozitivně se auto chová na dálnici. Podvozek je dobře odhlučněn a motor je ve vyšších otáčkách taky docela kulturní. Zde malý výkon motoru nevadí. Jedině snad, že auto je dost krátké, takže se projevuje menší poskakování. Těsnení kolem dveří není tak tiché jako u Oktávie. To jsou ale detaily.
- Protí oktávii i velmi slabé bedny a pouze v předu. Tuner je však velice citlivý a kvalitní.
+ Dvozónová klimatizace je super, velmi povedený otvor klimatizace ve středu palubní desky otočený směrem na čelní sklo (studený vzduch nefouká přímo na vás)
+ jinak auto působí, že je opět uděláno velmi poctivě
Mohlo by to vypadat, že tu píšu na golf samé nagativa.
Ne, je to určitě stále velmi povedené, poctivě dělané, bezpečné auto. Snad bude i spolehlivé. Jen jsem od něj čekal víc, ..více komfortu (proti Oktávce se to asi nedá srovnat..)
A motor 1.4 je velice nevhodná výběhovka - ten nejvíce dělá z toho auta dojem auta typu "Yaris" (a to ještě abych neurazil)
S rychlostma na dálnicích s tebou souhlasim (taky jezdim dálnice),a fakt hodně řidičů se ukáznilo,a i když jedu na tempomatu celou cestu 130km/hod,tak mě sice nějaký to auto předjede,ale už jenom tak lehce-jede třeba o 5-10km/hod rychleji-už to neni,že by mě předjel,jako kdybych stál... Ale myslim si,že u tý 1,4ky nejde tak o maximálku,ale spíš o sílu.Nakváknout do něho čtyči pořádný stokylový chlapy,a nějakou tu basu (soudeček) do kufru,tak to asi žádnej jízdní zázrak nebude...
Hlučný motor? Hlučný motor? Výkon motoru jak pro nějakou manželku? No, nevím pane, kolik jezdíte po dálnici, ale naopak vím, že v dnešní době jede rychlostí nad 150 km/h maximálně 1, slovy jedno procento řidičů. Policisté totiž na dálnici hlídkují až příliš často, díky tomu, velkým pokutám a odebraným bodům se většina 6válcových a dalších rychlíků ukáznila a všiml jsem si, že v posledních letech je snad průměrná rchlost na naší dálnici opravdu kolem 130, zatímco ještě před pěti lety jezdil málokdo pod 160. Jezdím dlouhé dálniční úseky téměř denně, takže můžu porovnávat. Co jsem tím chtěl říct, chtěl jsem tím říct to, že 1.4 golf s maximálkou kolem 170 km/h bohatě dostačuje, 150 na dálnici dává s příznivou spotřebou a úplně v klidu, zrychlení je sice jalovější, ale dostačuje. O hluku motoru, který nejde v kabině slyšet, snad ani nemá smysl mluvit´. K čemu auto, které má výkon, odpich, maximálku 220, když to využijete jednou, dvakrát v životě, abyste si něco? dokázal. Akcelerace u 1.4 Golfu je solidní i v rychlostech nad 100 km/h, nikdy jsem neměl problémy s tím, že by předjíždění bylo riskantní, pomalé, či že bych brzdil provoz, zkušenosti z našich i zahraničních dálnic mám takové, že ani Audiny, či Bavoráky v 90% brutálně neakcelerují a drží si svoji rychlost, nejsou tedy při dnešních vysokých pokutách, bodových ztrát rychlá a výkonná auta přežitkem. Vždyť dostačující výkon, rychlost i akceleraci má dnes už téměř každý vůz
Také jsem se divil hlučnosti benzinového motoru u VW - nebyl to Golf, ale užitkový Caddy. Motor - abych nelhal - mohl být i 1,6 nebo tento zmíněný 1,4 - u půjčeného služebního auta jsem to tak nestudoval. Každopádně - zvuk jako diesel (tedy rozumějte - jiný diesel, než VW - jinak diesely VW jsou ještě hlučnější). A s Yarisem bych to nesrovnával, i tříválec v Yarisu má uvnitř zcela luxusní zvuk ve srovnání s tímto VW. Už jsem to tu někde psal, že jedna dáma do toho chtěla tankovat naftu - protože benzín a diesel rozlišuje asi jen podle zvuku :-)
to ze nieje moc zive,skor lenivsie auto to mas pravdu..ale neviem kde si nabral tie vibracie a hlucnost motora??ja mam golf IV, 1.4 16V presne tento isty motor,a ide praveze tichsie nez napr.Suzuki SX4 1.5 a uplne nove auto,tichsie nez peugeot 206 1.4..auto dokonca ani nekrici ak sa vytoci do vyssich otacok,a vibracie ziadne..v tom aute nevibruje nic,ani za jazdy ani za volnobehu..treba sa mrknut na stav motora..
To ještě dnes němci montují do nových aut motory, které mají při obsahu 1,4 jen 55 kW ? Myslel jsem že tyto šunty už cpou jen do našich škodovek! To jsou teda lídři automobilového průmyslu. Ještě pár let tímto směrem a budou se jezdit učit k Hyundayům...
ty magor ja mam 1,4 motor mam na nom uz 167000km a stale frci v pohode samozrejme pravidelne servisovany a motor skoro ani nepocujes tak o akom hluku to trepes??
chtěl jsem se Vás zeptat ohledně té 307 čky,doporučíte mi jí ?slyšl jsem,že má hodně problémy s eletrikou,měl jste s ní nějaké problémy ?děkuji za odpověď
Pro mě je teda spíš šok, že si někdo koupí Golfa, kterej váží asi 1200kg s takovym motůrkem a pak tady brečí, že má slabej motor. Tys v tom autě nejel, než sis ho koupil nebo co? Navíc na to ani snad člověk nepotřebuje v něm jezdit. Stačí se podívat do technickejch údajů a i průměrnej šimpanz snad pochopí, že to žádná raketa nebude...
folcvágny nejsou komfortní auta, je to dáno podvozkem, golf po silnici poskakuje jako koza. Pokud člověk neni nějakej střelec je lepší francouzský podvozek, protože dokáže jet téměř stejně dravě ale přitom hýčka posádku komfortem.
Zajímalo by mě, jestli máš názor jen z časopisů nebo si s jel jak v Peugeotu tak Golfu. Je to můj názor - při mém stylu jízdy. Přiznávám, že jezdím spíš normálně, rozhodně né sportovně. Je možné, že při brutální jízdě sedí víc golf, to já neposoudím.
Je pravdou, že přechod ze silnějšího motoru na slabší je opravdu znát - měl jsem R21 2.0 99kW ojetinu jelo to, ale pořád se to "kakalo", následně VW Polo 1.2 40kW, to byl ale rozdíl ve výkonu!! a konečně VW Golfa V se stejným motorem, tj. 1,4 55kW -> ten motor není vůbec špatný pro ty, co jezdí hlavně město, okresky a párkrát za rok delší trasu. Pokud znám svoje auto/motor, vím co si můžu dovolit, předjíždět, atd. Co se týká projíždění zatáček, mám úplně opačný názor a Golf je jistý hodně dlouho - v mezích fyz. zákonů, samozřejmě. Hodně by mu prospěly širší gumy a alespoň 16" kola. Mám Golfa od května zatím max. spokojenost
A) Pravě me vytočilo že 1.6 ky jsou až na dálnice úplně super a tahle 1.4 je totální chcípák. Návíc to odhlučnění vypovídá, že ten motor je tam vsazený jen tak na oko. B)Podvozek. Je jasné, že Francouzi jsou měcí. Ale v tom je ten paradox. Že Golf je tvrdý ( hlavně zadek) a ještě se v něm cítíte nejistě. U Peugeotu sem v rychlostech kolem 100 střihal zatáčky a měl dobrý pocit a komfort k tomu.
Prečo práve ten motor. Aj vo Fábii je to katastrofa ne to v Golfe. V takom aute by som pod objem 1.6 nešiel. Ešte aj to je málo. Najlepšie su TDi, ale sú už dnes zastaralé a sakra hlučné. Na voľnobeh počuť klepanie aj do vnútra. Inak to s tým podvozkom je normálne že sa Vám zdá že je tvrdý. Peugeot a všetci francúzi sú totiž extrémne mäkký ale zato hodne komfortný,
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Golf
michel
S rychlostma na dálnicích s tebou souhlasim (taky jezdim dálnice),a fakt hodně řidičů se ukáznilo,a i když jedu na tempomatu celou cestu 130km/hod,tak mě sice nějaký to auto předjede,ale už jenom tak lehce-jede třeba o 5-10km/hod rychleji-už to neni,že by mě předjel,jako kdybych stál... Ale myslim si,že u tý 1,4ky nejde tak o maximálku,ale spíš o sílu.Nakváknout do něho čtyči pořádný stokylový chlapy,a nějakou tu basu (soudeček) do kufru,tak to asi žádnej jízdní zázrak nebude...
26.02.2010 | 10:05:37 | pozorovatel Reagovat
auto pro nějakou manželku
Hlučný motor? Hlučný motor? Výkon motoru jak pro nějakou manželku? No, nevím pane, kolik jezdíte po dálnici, ale naopak vím, že v dnešní době jede rychlostí nad 150 km/h maximálně 1, slovy jedno procento řidičů. Policisté totiž na dálnici hlídkují až příliš často, díky tomu, velkým pokutám a odebraným bodům se většina 6válcových a dalších rychlíků ukáznila a všiml jsem si, že v posledních letech je snad průměrná rchlost na naší dálnici opravdu kolem 130, zatímco ještě před pěti lety jezdil málokdo pod 160. Jezdím dlouhé dálniční úseky téměř denně, takže můžu porovnávat. Co jsem tím chtěl říct, chtěl jsem tím říct to, že 1.4 golf s maximálkou kolem 170 km/h bohatě dostačuje, 150 na dálnici dává s příznivou spotřebou a úplně v klidu, zrychlení je sice jalovější, ale dostačuje. O hluku motoru, který nejde v kabině slyšet, snad ani nemá smysl mluvit´. K čemu auto, které má výkon, odpich, maximálku 220, když to využijete jednou, dvakrát v životě, abyste si něco? dokázal. Akcelerace u 1.4 Golfu je solidní i v rychlostech nad 100 km/h, nikdy jsem neměl problémy s tím, že by předjíždění bylo riskantní, pomalé, či že bych brzdil provoz, zkušenosti z našich i zahraničních dálnic mám takové, že ani Audiny, či Bavoráky v 90% brutálně neakcelerují a drží si svoji rychlost, nejsou tedy při dnešních vysokých pokutách, bodových ztrát rychlá a výkonná auta přežitkem. Vždyť dostačující výkon, rychlost i akceleraci má dnes už téměř každý vůz
26.02.2010 | 09:14:43 | michel Reagovat
RE: auto pro nějakou manželku
souhlasim
11.02.2012 | 11:41:39 | | 88.103.221.* Reagovat
Také jsem se divil hlučnosti benzinového motoru u VW - nebyl to Golf, ale užitkový Caddy. Motor - abych nelhal - mohl být i 1,6 nebo tento zmíněný 1,4 - u půjčeného služebního auta jsem to tak nestudoval. Každopádně - zvuk jako diesel (tedy rozumějte - jiný diesel, než VW - jinak diesely VW jsou ještě hlučnější). A s Yarisem bych to nesrovnával, i tříválec v Yarisu má uvnitř zcela luxusní zvuk ve srovnání s tímto VW. Už jsem to tu někde psal, že jedna dáma do toho chtěla tankovat naftu - protože benzín a diesel rozlišuje asi jen podle zvuku :-)
15.09.2009 | 14:19:50 | Itall Reagovat
hlucne??
to ze nieje moc zive,skor lenivsie auto to mas pravdu..ale neviem kde si nabral tie vibracie a hlucnost motora??ja mam golf IV, 1.4 16V presne tento isty motor,a ide praveze tichsie nez napr.Suzuki SX4 1.5 a uplne nove auto,tichsie nez peugeot 206 1.4..auto dokonca ani nekrici ak sa vytoci do vyssich otacok,a vibracie ziadne..v tom aute nevibruje nic,ani za jazdy ani za volnobehu..treba sa mrknut na stav motora..
15.09.2009 | 14:02:35 | vlad Reagovat
Proboha !
To ještě dnes němci montují do nových aut motory, které mají při obsahu 1,4 jen 55 kW ? Myslel jsem že tyto šunty už cpou jen do našich škodovek! To jsou teda lídři automobilového průmyslu. Ještě pár let tímto směrem a budou se jezdit učit k Hyundayům...
12.02.2009 | 12:44:32 | Reagovat
ty magor ja mam 1,4 motor mam na nom uz 167000km a stale frci v pohode samozrejme pravidelne servisovany a motor skoro ani nepocujes tak o akom hluku to trepes??
12.02.2009 | 12:31:57 | Reagovat
RE : 307
Spolehlivost 307 radsi hodnotit nebudu, nebylo to zas tak dlouho co jsme s tím jezdili, ikdyz byl 5 let stary
20.06.2007 | 18:14:39 | Reagovat
Dotaz
chtěl jsem se Vás zeptat ohledně té 307 čky,doporučíte mi jí ?slyšl jsem,že má hodně problémy s eletrikou,měl jste s ní nějaké problémy ?děkuji za odpověď
07.03.2007 | 11:17:33 | honza Reagovat
Author
Já tu nebrečim, jen hodnotim a říkám, že na 1.4 je to slabota po všech stránkách.
23.10.2006 | 08:27:38 | Reagovat
šok?
Pro mě je teda spíš šok, že si někdo koupí Golfa, kterej váží asi 1200kg s takovym motůrkem a pak tady brečí, že má slabej motor.
Tys v tom autě nejel, než sis ho koupil nebo co? Navíc na to ani snad člověk nepotřebuje v něm jezdit. Stačí se podívat do technickejch údajů a i průměrnej šimpanz snad pochopí, že to žádná raketa nebude...
31.08.2006 | 19:26:16 | Reagovat
folcvágny nejsou komfortní auta, je to dáno podvozkem, golf po silnici poskakuje jako koza. Pokud člověk neni nějakej střelec je lepší francouzský podvozek, protože dokáže jet téměř stejně dravě ale přitom hýčka posádku komfortem.
29.08.2006 | 18:02:49 | Reagovat
RE: JVC
Zajímalo by mě, jestli máš názor jen z časopisů nebo si s jel jak v Peugeotu tak Golfu. Je to můj názor - při mém stylu jízdy. Přiznávám, že jezdím spíš normálně, rozhodně né sportovně. Je možné, že při brutální jízdě sedí víc golf, to já neposoudím.
28.08.2006 | 13:04:48 | author Reagovat
Golf
Jak muzes srovnavat tyhle podvozky?Golf ma jeden z nejlepsich podvozku ve sve tride.Vzpamatuj se a nepis tady pohadky....
18.08.2006 | 15:48:51 | JVC Reagovat
Je pravdou, že přechod ze silnějšího motoru na slabší je opravdu znát - měl jsem R21 2.0 99kW ojetinu jelo to, ale pořád se to "kakalo", následně VW Polo 1.2 40kW, to byl ale rozdíl ve výkonu!! a konečně VW Golfa V se stejným motorem, tj. 1,4 55kW -> ten motor není vůbec špatný pro ty, co jezdí hlavně město, okresky a párkrát za rok delší trasu. Pokud znám svoje auto/motor, vím co si můžu dovolit, předjíždět, atd. Co se týká projíždění zatáček, mám úplně opačný názor a Golf je jistý hodně dlouho - v mezích fyz. zákonů, samozřejmě. Hodně by mu prospěly širší gumy a alespoň 16" kola. Mám Golfa od května zatím max. spokojenost
17.08.2006 | 21:39:30 | petersoon Reagovat
author
A) Pravě me vytočilo že 1.6 ky jsou až na dálnice úplně super a tahle 1.4 je totální chcípák. Návíc to odhlučnění vypovídá, že ten motor je tam vsazený jen tak na oko.
B)Podvozek. Je jasné, že Francouzi jsou měcí. Ale v tom je ten paradox. Že Golf je tvrdý ( hlavně zadek) a ještě se v něm cítíte nejistě. U Peugeotu sem v rychlostech kolem 100 střihal zatáčky a měl dobrý pocit a komfort k tomu.
10.08.2006 | 10:01:21 | auhor Reagovat
Prečo práve ten motor. Aj vo Fábii je to katastrofa ne to v Golfe. V takom aute by som pod objem 1.6 nešiel. Ešte aj to je málo. Najlepšie su TDi, ale sú už dnes zastaralé a sakra hlučné. Na voľnobeh počuť klepanie aj do vnútra. Inak to s tým podvozkom je normálne že sa Vám zdá že je tvrdý. Peugeot a všetci francúzi sú totiž extrémne mäkký ale zato hodne komfortný,
07.08.2006 | 16:33:17 | Reagovat
RE:
Golf ostane Golfom...šedivý,ale ikona
08.07.2018 | 21:12:04 | 1,4 | 188.120.5.* Reagovat