Rok výroby:1998Typ motoru:1,6 16vStav km při koupi:177 600 kmStav km nyní:0 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:9,5 l/100 kmVloženo:27. 10. 2008
Katalyzátor - odešel při nějakých 180 000 km, nevím o tom, že bych přelel olej nebo čepoval nějaky špatný benzín, takže dávám vinu opotřebení.
vodní pumpa, zadní tlumiče.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Do Golfa IV jsem šel celkem zaslepeně, chtěl jsem plný servis (podotýkám, že auto je kupované v Anglii, kde ztáčení tachometru není národním sportem) a chtěl jsem se vyvarovat 1,4 (o které vím ze zkušenosti s 1,4 v III. , že na tak těžké auto, tak malý motor nestačí), volba stokoňové 1,6 mi přišla vhodná. Výkon motoru stačí auto svižně popohnat ve vyších otáčkách (což ma velký dopad na spotřebu).
Jezdil jsem hlavně po městě a pod 9l na 100 km, jsem se dostal málokdy a při vyších rychlostech na dálnici (beru 140 km/h a výš) se mi zdálo že snad ten benzín rozlévám. S autem jsem najezdil něco málo přes 20 000 km a během této doby mě potkali dvě velké poruchy. Již zmiňovaný katalyzátor a vodní pumpa. Na opravu v Anglii nic levného.
Požitek z jízdy považuji za dostačující, ale není to nic mimořádného, oceňuji dobrou muziku (všechno u Golfa záleží na výbavě) a kvalitní zpracování interiéru. Nedostatkem je malý prostor na zadních sedačkách (menší než u trojky) a malý zavazadlový prostor. Závěrem bych napsal, že Golfa IV nepovažuji za žádné bezchybné auto, hlavně první modely, jako ten můj měli těch much víc než dost.
Momentálně jezdím ve 2,0 octavii slxi z 1999 a hodně prvků je s Golfem identických a všechno za stejnou muziku, chapu že octavie je v Česku hodně otřelá, ale já osobně považuji Octavii lepší než golfa IV. Protože co se týča Golfa IV hodně se platí za image, stejně jako u A3. Ale tak trochu o image ten ruch okolo Golfu vlastně celý je
Mám velký problém nemůžu sehnat opěradlo hřidele (šlapka) na golfa iv 1.6 16v už jsem z toho zofalej a kupot novej motor fakt nechci ,když by někdo věděl jak to sehnat děkuju.
Neviem,možno sa mýlim,ale do Golfov III sa montovali motory 1.4 8v z výkonom 44kW. a do Golfov IV sa montovali uz 1.4 16v s výkonom 55kW.ten starší motor 8-ventil vo štvorke nenajdeš.
Išiel som v každom jednom a rozdiely tam su. A3 jednoznačne najlepší pocit zo spracovania a celkovo napríklad odhlučnenie oproti Octave alebo Golfu podstatne na vyššej urovni.
můj Golf byl v Anglii prodaný v říjnu 1999 a měl jsem tam pod kapotou 1,6 16v, takže nevím kde bereš ty informace, že se v 1999 nedělali, když se na ostrovech i prodavali. Ale diky za komentář
Image u Golfa? vždyt to tu vypadá jak na golfovém hřišti. Má to každej- je to sice poměrně kvalitní auto ale tak strašně drahý, že vůbec nechápu že si ho někdo koupí ( to nemyslim ve zlém) vzhledově je supr.... ale hodně okoukanej. To bych radši volil tu octavii i když je taky hodně drahá.
a kukni si ceny v amerike, ci nove alebo ojazdene - mercedes S klada full vybava je skoro o 3/4 melona lacnejsia ako u nas... a s cenami pohonnych latok takisto, len pre nas sa to neoplati - prevoz + clo atd a je to to iste... kurvy kapitalisticke :D
Co se týče ceny, proti Octavii, tak se omlouvám, protože žiji v UK a ceny octávek, jsou tady mnohem nižší, Angličani ještě pořád dělají hodně vtípků o škodovkách a to je ovlivňeno cenou, ja jsem koupil v červnu Octávii combi 1999 slxi ve 2,0 benzínu, po prvním majiteli se servisem, najeto 80 000 km, v přepočtu na naše za 55 000 kč, v takových cenách se tady golfi nepohybují, protože jsou tady do nich všichni mladí udělaní stejně jako do A3.
Já jsem koupil před dvěma lety Golfa IV v Německu r.v. 99 a octávky ve stejném r.v. byly asi o 20 až 30 tis. dražší. Nehledě na to že, němci nedaj do škodovky stejný prvky výbavy jako do domovské značky W. Škodovka je pro nás něco jako pro rumuny Logan, těm taky frantíci nedaj do ty jejich rakety to nej. A vo tom to je, nééé.
No podle mně je v Octavii akorád větší kufr, jinak je tachnicky identický, takže nechápu to nadšení, a to že odejde vodní pumpa , nebo katalizátor tak to je u staršího auta uplně normální a hodně záleží na štěstí jak poctivě bylo vozidlo servisováno.
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Golf
Opěradlo hřídele
Mám velký problém nemůžu sehnat opěradlo hřidele (šlapka) na golfa iv 1.6 16v už jsem z toho zofalej a kupot novej motor fakt nechci ,když by někdo věděl jak to sehnat děkuju.
31.03.2016 | 20:01:52 | Staněk | 77.59.249.* Reagovat
vykon 1.4
Neviem,možno sa mýlim,ale do Golfov III sa montovali motory 1.4 8v z výkonom 44kW. a do Golfov IV sa montovali uz 1.4 16v s výkonom 55kW.ten starší motor 8-ventil vo štvorke nenajdeš.
10.11.2008 | 12:18:33 | vlad Reagovat
Ale je rozdiel
Išiel som v každom jednom a rozdiely tam su. A3 jednoznačne najlepší pocit zo spracovania a celkovo napríklad odhlučnenie oproti Octave alebo Golfu podstatne na vyššej urovni.
01.11.2008 | 19:35:35 | Reagovat
SR
1,6 8v SR-74KW,100hp
01.11.2008 | 12:49:35 | Reagovat
SR 1,6 8v
anonyme mas pravdu zkontroloval jsem si to je to 8smi ventilovy a ma to 100 koniku, diky za opravu Karlos
01.11.2008 | 00:08:43 | Reagovat
1.6 8v nema 74kw
31.10.2008 | 20:26:57 | Reagovat
upřesnění II
1,6SR není 16V, ale 8V a má 74kW. 1,6 16V má 77 kW a do golfa IV se dával až od února roku 2000.Takže 1998 ani 1999 1,6 16V určitě ne.
31.10.2008 | 20:19:56 | Reagovat
Karlos chyba
udělal jsem tam chybu v roce byla to 1998 a ne 1999 a měla motor 1,6 SR, tedy 1,6 16v
31.10.2008 | 19:59:13 | Reagovat
upřesnění k upřesnění
můj Golf byl v Anglii prodaný v říjnu 1999 a měl jsem tam pod kapotou 1,6 16v, takže nevím kde bereš ty informace, že se v 1999 nedělali, když se na ostrovech i prodavali. Ale diky za komentář
31.10.2008 | 19:56:33 | Reagovat
jinak recenzi máš dobrou. Auta prodávám, takže je znám dobře. Naprosto s tebou souhlasím.
31.10.2008 | 13:38:24 | Salam Reagovat
Image u Golfa? vždyt to tu vypadá jak na golfovém hřišti. Má to každej- je to sice poměrně kvalitní auto ale tak strašně drahý, že vůbec nechápu že si ho někdo koupí ( to nemyslim ve zlém) vzhledově je supr.... ale hodně okoukanej. To bych radši volil tu octavii i když je taky hodně drahá.
31.10.2008 | 13:37:18 | Salam Reagovat
upresneni
stokonovka 1,6(74kW) neni 16V ale osmiventil. 1,6 16V melo 105hp a v roce 1998 se nedelalo
31.10.2008 | 12:15:46 | Reagovat
tomu ver
a kukni si ceny v amerike, ci nove alebo ojazdene - mercedes S klada full vybava je skoro o 3/4 melona lacnejsia ako u nas... a s cenami pohonnych latok takisto, len pre nas sa to neoplati - prevoz + clo atd a je to to iste... kurvy kapitalisticke :D
31.10.2008 | 11:26:33 | Reagovat
sialene
Tak to je celkom brutal ta cena. U nas (svk, cz) sa za takuto cenu predavaju este pomaly zachovane favority. Tak nech sa ti octafka menej serie.
31.10.2008 | 09:11:15 | wodoga Reagovat
Berte v úvahu že žiji v UK
Co se týče ceny, proti Octavii, tak se omlouvám, protože žiji v UK a ceny octávek, jsou tady mnohem nižší, Angličani ještě pořád dělají hodně vtípků o škodovkách a to je ovlivňeno cenou, ja jsem koupil v červnu Octávii combi 1999 slxi ve 2,0 benzínu, po prvním majiteli se servisem, najeto 80 000 km, v přepočtu na naše za 55 000 kč, v takových cenách se tady golfi nepohybují, protože jsou tady do nich všichni mladí udělaní stejně jako do A3.
30.10.2008 | 20:07:06 | Reagovat
octavia
Já jsem koupil před dvěma lety Golfa IV v Německu r.v. 99 a octávky ve stejném r.v. byly asi o 20 až 30 tis. dražší. Nehledě na to že, němci nedaj do škodovky stejný prvky výbavy jako do domovské značky W. Škodovka je pro nás něco jako pro rumuny Logan, těm taky frantíci nedaj do ty jejich rakety to nej. A vo tom to je, nééé.
29.10.2008 | 22:33:56 | Bobeš Reagovat
No podle mně je v Octavii akorád větší kufr, jinak je tachnicky identický, takže nechápu to nadšení, a to že odejde vodní pumpa , nebo katalizátor tak to je u staršího auta uplně normální a hodně záleží na štěstí jak poctivě bylo vozidlo servisováno.
29.10.2008 | 20:52:18 | Bebe Reagovat