Autorecenze Volkswagen Golf AKL - Má smysl si ho koupit v dněšní době? Ano. - hodnocení, spolehlivost, silné a slabé stránky, závady, zkušenosti, komentáře - recenze Volkswagen Golf
 
 

Recenze Volkswagen Golf IV 1.6 SR
“Má smysl si ho koupit v dněšní době? Ano. ”

Autor recenze: Tazman ,
Kraj Vysočina
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1998 Typ motoru:AKL Stav km při koupi:140 000 km Stav km nyní:160 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 7,5 l/100 km Vloženo: 18. 3. 2013

Hodnocení inzerátu: 18 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.8

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Volkswagen Golf III 1.4 CL rv.93 Volkswagen Golf III 1.4i rv.97

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

kvalitní karoserie
snadno opravitelný
relativně spolehlivý
velmi dobré držení stopy
perfektní reakce auta při krizovém brždění

Slabé stránky

v dnešní době má na svůj objem velkou spotřebu
interiér velmi snadno podléhá opotřebení
motor 1.6 SR má své mouchy (klapka apod.)
sehnat dobrý kousek bude pracnější

Závady a opravy na autě

Při koupi (aneb o čem jsem věděl):
- výfuk v horším stavu, hlavně pak středová část.
- drobné šrámy na karoserii
- škrábance na plastových dílech interiéru
- zadní brzdy v horším stavu (to bylo vyřešeno ještě před koupí)

Co přišlo časem:
- po cca 2 měsících .. "podpálený" ventil na jednom z válců (velmi hrubý chod motoru, spotřeba oleje). Co opravdu nepotěšilo, že už jsem měl v té době udělané nové rozvody a celé to bylo k ničemu (5000Kč). Musela se rozebrat hlava, vyměnit poškozené části a pak to celé zase hezky složit. Pravda, že když jsem auto kupoval, nic nedávalo znát, žeby něco takového mělo přijít (12000Kč)...
- po půl roce bylo potřeba vyměnit tyčky řízení
- do budoucna to bude chtít udělat spojku


Hodnocení a zkušenosti s autem

Po velmi dobré zkušenosti s "trojkovým" golfem jsem se rozhodnul přejít na čtvrtou generaci. Ne proto, že by snad "trojka" přestala sloužit, jako spíš, že jsem chtěl vyměnit třídvířko za dveří pět...

Nabízela se celá řada alternativ, co se motorů týče. Byl jsem přesvědčený, že chci benzín. Dojíždím do práce jen pár kilometrů a s benzínovým motorem jsem měl dobré zkušenosti... a taky jsem chtěl střešní okno, pro to mám slabost :D

Rozhodl jsem se pro 1.6 SR. Osmiventilová technika se sice dnes už moc nenosí, ale co se spolehlivosti týče a cen oprav, měla lepší reputaci než novější 1.6 16V.
1.6 SR má oproti 1.6 16V vyšší akceleraci, tišší chod, lépe a hlavně levněji se opravuje.. na stranu druhou, 1.6 16V má vyšší maximální rychlost a o cca 0.2 litru menší spotřebu... za 74kW (101 koní) se ani v dnešní době člověk rozhodně nemusí stydět. Se spotřebou je to horší.. průměrně 7 - 8 litrů. Při sportovnější jízdě 9-10. A při snaze ušetřit na delších štrekách 6,5...

Oproti předchozí generaci mě překvapil prostor vpředu. Na šířce golfík nakynul. Pohodlnější posezení a střešní okno ještě větší. Všechny čudlíky na známých místech a člověk se cítil jako doma - tedy jen o něco vyspělejší... téměř vše posunuté o krok vpřed.. tedy.. téměř všechno..

Odhlučnění a pohodlí oproti předchozí generaci výrazně lepší.. ale jestli mě něco vadí, tak kvalita plastů. Všechno oškrábané a poryté.. Nejdřív jsem si myslel, že je to jen zacházením předchozí majitelky, ale po shlédnutí ostatních aut na internetu, je tohle běžná věc (ano, u oktávky první generace to bude úplně stejné).. nejvíc trpí plasty okolo čudlíků na stahování oken a pak středový panel...

Na silnici je golfík sebejistý, drží stopu, zbytečně se nenaklání.. ale cenou je tuhé nastavení podvozku a na rozmlácených cestách bude svezení pohodlné asi jako v kontejneru s plastem. Žádné zbytečné rány, žádné vrzání interiéru, ale Vaše zadnice si decentně zahopsá -)

Auto velmi pěkně akceleruje na nějakých 130km. Tedy rozhodně slušně na na 1.6tku z devadesátých let.. na 140.. 150.. 160 jde ochotně, ale rozhodně už né tak svižně. Na 160ti ručička téměř zastaví a pak už jde o týrání... ano, maximální uvedená rychlost je sice 188, ale.. nemáme náhodou na dálnicích max. 130? :D Prostě na každodenní ježdění a na předjetí kamionů vám tento motor bohatě postačí... motor je dynamický a poddajně reaguje a přidání plynu, ale na rize sportovní jízdu musíte šáhnout po nějaké té ostřejší verzi..

Tak jak hezky jede - ještě líp brzdí. Vzadu totiž najdete taky kotoučové brzdy a za podpory ABS zachráníte v noci nejednu srnku :D

Moje vlastní SRko bylo 14let vlastněné jednou ženou. Poté si auto koupil pán, který ho tak moc chtěl pro svou ženu, že si půjčil a pak nemohl splácet. Auto měl proto jen půl roku a moc toho u něj nenajezdilo... Auto mám se vší servisní historií (serviska), s originálními 14ti palcovými disky (včetně poklic - wow :D), ale auto jsem koupil posazené na 16tkách od AEZ... což přeci jen golfíku přidalo něco málo na kráse a ještě víc na stabilitě a držení stopy...

Ať už přišel jakýkoliv problém, vždycky se do servisu dostalo "po svých"...

...nuže. Má smysl si koupit takové auto v dnešní době? Vždyť francouz bude měkčí na svezení, škodovka(oktávka)zas za lidovější cenu a nabídne totéž,... a tak ... ano, myslím že pořád má.

Pro mě osobně bylo malinko zklamáním, že v některých ohledech je čtyřka kvalitou za trojkovým golfem, ale jinak ano, auto můžu doporučit. Jsou i levnější alternativy u konkurence a v případě golfu si zaplatíte za "značku".. ale tak už to chodí. Ten má rád to a ten zas tohle -)



Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 18


Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Golf

Vložit komentář

golf IV

Tiež som mal 4-kového golfika s tymto motorom ale v automate.Spotreba bola tak 9 - 9,5 mesto a na dlhsich cestach po okreskach byvala pod 7 na gumach 225/45 r 17.Absolutne zle na dialnicu ak to niekto mate zo štvorstupnovym automatom,vtedy sa spotreba lahko dostava aj nad 10 litrov,lebo motor treba velmi vytáčať

02.10.2013 | 10:50:06 | pat_a_mat  | 172.16.49.* Reagovat