Kvalitní zpracování Kvalitní audio Nadčasový design Slušná spolehlivost, jednoduchý podvozek Pohodlí - minimálně vepředu ano
Slabé stránky
Málo místa v podelném směru U mého kusu řazení jedničky Vysoko položený kroutící moment Nevalná spotřeba Drahé motorové díly
Hodnocení a zkušenosti s autem
Felda už dosluhovala a tak přišla doba najít novější vůz. Navíc jsme teď rodina a tak to chce větší kufr a něco bezpečného.
V mém hledáčku nakonec zůstalo: Octavia I, Toledo II, Focus I, Astra G, Citroen Xsara a nakonec Golf IV. Motor benzín, i když nafta má své výhody. Najezdím tak 3000 ročně a na benzín jsem zvyklý a navíc ho mám radši. Hrozně se mi líbilo Toledo, ale kvůli špatnému přístupu do kufru vypadlo. U ostatních vozů se vždy objevilo něco, co mě odradilo, i když Focus už byl horký favorit. Nakonec zůstala klasika: oktávka nebo golf. A jelikož má oktávku skoro každý, tak to vyhrál golf. Jsem spíše individualista a navíc jeho design je prostě skvělý a nadčasový. Žádná divočina, ale ani úplně usedlý.
Motor v podstatě zbyl 1.6 16V. 1.4ka mi přišla slabá a 1.6 8V se v novějších ročnících už neobjevuje. Přečetl jsem si pár recenzí na tenhle motor a docela mě znepokojil nevalný zátah z nízkých otáček a ne moc ideální spotřeba. Jinak byl hodnocen dobře. Stejně ale byl ve všech vozech v mém hledáčku, tak jsem do něj šel.
Vozidlo je ve výbavě Basic, tedy základ, ale edice Ocean. Výbava je 4x airbag, manuální klima, okna v elektrice, výškově stavitelná přední sedla, palubní počítač + zámek zpátečky. Celkový stav je velice zachovalý i interiér. Jen mě mrzí docela dost škrábanců na karoserii. Časem nějak pořeším. Lak je jinak výborný.
První kilometry byly opravdu rozpačité. Motor není trhač asfaltu, ale golfu uděluje slušnou dynamiku na běžné ježdění a táhne plynule. Zlepšuje se to ve 2 až 3 tisících a od 4 pořádně zabere. Ve 4500 ot. je také největší krouťák. Ovšem kdo bude takhle jezdit, navíc s rapidním nárůstem spotřeby? Časem jsem se ale naučil sladit řazení s plynovým pedálem a zjistil jsem, že to není tak hrozné. Musí se prostě s tímhle motorem jinak pracovat. Navíc to chce novější ročníky, kde už je vychytaná většina chyb. Já mám kód motoru BCB (2003). Ovšem i tak se zde může vysypat převodovka v podobě ustřižených nýtů, i když se to týká spíše 8V motorů. Budu doufat, že mě nic takového nepotká. A benzín se doporučuje 98 (alternativa 95), což mě překvapilo. Ovšem koho znám, tak tam většinou lije tu 95.
Zatím sbírám s autem zkušenosti, tak uvidíme dále.
A spotřeba: běžná na 1.6ku své doby. Zatím sbírám zkušenosti, ale nyný v zimě po městě 9 (než se motor ohřeje i 11, 10), méně se dostanu po zahřátí na 8 a plynulé jízdě na 7,5. Mimo město i krásných 5,8 s lehkou nohou, jinak spíše 6,5. Uvidíme jak dál.
Ale jinak je tento motor kultivovaný, tichý, moderní a podle mého i spolehlivý. Neznám větší závadu, která by ho nějak výrazně postihovala. Klasika je např. zapalovací cívky nebo různá čidla. Asi jako u každého motoru. Takže pro všechny odpůrce tohoto 16 ventilu: není to tak zlé!
Co mě zklamalo, tak je řazení. Je sice přesné, dráhy nejsou moc dlouhé, ale je poměrně tuhé. A navíc mi jde někdy špatně zařadit jednička. Nechal jsem vyměnit převodový olej, vyčistit a promazat táhla. Zlepšení je poměrně dost znát, ale i tak se mi někdy stane, že řadím jedničku na více pokusů.
Uvnitř vozu vládne jednoduchost, přehlednost a kvalita. Použité materiály a slícování jsou hodně znát na celkovém dojmu. Páčky pod volantem vypadají i fungují výborně, jako i ovladače ventilace a její výdechy. V interiéru je prostě vidět zpracování VW a to se mi líbí. Přesto mi bohužel povrzává středová konzola při řazení. Jinak ale nic. Ani sedačka nebo jiné plasty. Sedadla jsou výborná a pohodlná – mám raději tvrdé. Správnou polohu za volantem najde snad každý díky rozmanitému nastavení volantu i sedadla. S tím jsem měl v jiných autech někdy problém. Prostornost je pro mne také výborná. Na šířku i na délku. Vzadu je to samozřejmě horší, jak známo. Např. dětská sedačka "vajíčko" se tam vejde akorát a řidič nebo spolujezdec vpředu se nesmí moc roztahovat.
Líbí se mi orientace palubní desky na řidiče i tvar kapličky s budíky, které mají skvělou grafiku a úžasné modré podsvícení.
Originální rádio je sice na kazety, ale je perfektní! Jak vzhledově, tak hlavně zvukově. Hraje opravdu výborně (nebo i použité repro). Poslech hudby v golfu je zážitek. Zatím nebudu měnit!
Celkový komfort je oproti feldě skvělý. Užívám si to. Jízda je tichá, auto se nenaklání, hezky sedí, působí bitelně a prostor kolem řidiče je dostačující.
Oproti oktávce má jinak golf pár detailů navíc. Třeba plynovou vzpěru kapoty, nebo plastové výplně schránek v kufru a ještě nějaké další věci. Jsou to detaily, ale je vidět, že se golf od oktávky prostě liší.
Doplnění recenze ze dne 12.04.2014
Stav km nyní: 148 000 km
Tak jsem trochu študoval tenhle motor 1.6 16V a zjistil jsem nějaké informace. Tak hlavně je tento motor dlouhozdvihový - zásadní rozdíl oproti 8V, což je vhodné pro lepší tah a průběh kroutícího momentu. To se píše všeobecně snad všude. A takyže tento motor má momentovou křivku velice dobrou, a i tah. Ale je bohužel naladěn spíše do vyšších otáček a proto pocitově méně táhne od spodu. Škoda, že to ve VW nějak lépe nevymysleli.
Palivo N98 je kvůli velkému kompresnímu poměru, který je 11,5! Běžně je tak 10, u přímovstřikových motorů cca 11. A N98 lépe odolává detonačnímu spalování, které při tak velkém tlaku může vznikat. Ale i při tankování N95 by se nic nemělo stát - čidlo klepání by si mělo poradit a upravit bod zážehu. Jen je o torochu snížen výkon motoru.
Už jsem si celkově na motor velice zvyknul a nemám s ním problém. Ani mi teď nepřijde tak slabý. Je to opravdu hlavně o zvyku. Před tím jsem jezdil s pružnou feldou a tam je to prostě jiné no.
Doplnění recenze ze dne 06.04.2023
Tak musím oznámit, že přesně po deseti letceh a najetých 60 tis. kilometrů letech šel golfík do světa.... Přeci jen už měl kluk jeden 20 let, plno věcí by bylo třeba udělat a chybělo i místo vzadu pro děti.
Jinak takové shrnutí po deseti letech zkušeností:
1. robustní kastle, pevné plechy a solidní zpracování. Ovšem materiály poměrně malé životnosti. Už při koupi (desetiletý vůz) bylo špatné slavné pogumování, výplně ve dveřích odchlíplé. Roleta v kufru se rozpadla (koupena funkční). Displej polodotu při vedrech nečitelný. Venkovní plasty hodně zešedlé. Jo a ventilátor mi nějakých osm let pohvizdoval s různou intenzitou.... :-)). Nechtělo se mi pouštět do výměny.
2. spolehlivost motoru výborná. Odešlo jen čidlo teploty, lambda a zapalovací cívky. Jinak ten motor nic nepotřeboval! Spotřeba s benzinem 98 hodně dobrá. Ano, město 8 - 9. Ale mimo klidně 6 litrů. Olej v podstatě vůbec.
3. ostatní spolehlivost dobrá, ale také nebyla bez chyby. Na podvozku se vyměnilo asi vše, třeba tyčky a uložení stabilizátoru dokonce dvakrát. Celou dobu jsem bojoval s řazením jedničky, ale po výměně silentbloku motoru se to hodně zlepšilo. Klimatizace celkem rychle unikala. Jednou i přetěsněno. Výkon také nic extra. A pak slavné vibrace kotoučů, které většinou vyřeší až výměna nábojů kol. U mně hodně pomohla nová ramena.
4. jízdní vlastnosti na svou dobu velice dobré, ale zatáčky se přeci jen hůře projížděly než s jinými vozy. Řekl bych, že zde byla silná nedotáčivost.
5. super byly skleněné světlomety. 20 let a stále jako nové. Žárovky v blinkrech a vzadu jsem neměnil snad ani jednou. V hlavních světlech často :-).
Píšete že jste zvyklí na benzín.Tuto hlášku nechápu i když od vás je to omluva za malí nájezd km.Takto mnohdy hovoří ortodoxní benzínáři i když s dieselem nikdy nejeli.Mám také vw diesel se 130 k a se stejně srovnatelným benzínem se to nedá srovnat.Jede to a veme si to 6,5l a to mám auto s váhou asi 1600 kg.
Tím, že jsem zvyklý na benzín myslím projev a chování benzinového motoru, nevím, co je na tom k nepochopení. Jezdil jsem i v dieslu a nejede špatně, to vůbec ne, jede výborně. Ještě aby ne, když má mnohem větší krouťák díky turbu. Ale prostě mi benzin sedí nějak víc.
Není to překlep. Opravdu najezdím tak málo, i když teď se to docela zvýšilo, co máme přírůstek v rodině a celkově očekávám, že se to zvedne. A auta mě jinak baví, takže i proto ho mám.
.. jestli starší 1.6 SR nebo novější 1.6 16V. Vsadil jsem na zachovalý starší kousek se vší historií a jako první věc, co mě potkala přišel podpálený ventil. Takže jako u koupi každé ojetiny, to bude hlavně o štěstí a možná že 16V je zatracováno trošku zbytečně...
Tento motor je docela drahý na údržbu, sice při vašem nájezdu nebude třeba tak často měnit rozvody a Lambda sondu, ta má životnost v tomto autě 80 tis jako rozvody a věřte že není z nejlacinějších, jak rozvody tak ta sonda. Při tak malém nájezdu u tohohle auta budou problémy z brzdama hlavně na zadku. Ale přeji Ať se vám to vyhne. Das Auto
Pro mě to až tak zajímavý pochod není... Co konkrétně na něm se Vám zdá zajímavého? Já prostě nemám moc rád, mít auto, které je na každém rohu. Golf a oktávka jsou sice technicky stejné, ale vzhledové snad jiné...
No, jsou mezi námi i tací řidiči, kteří toho opravdu mnoho nenajezdí. V tomto případě ale jde asi o překlep a správně bude asi 30.000 km.
Mimochodem, právě jsem spočítal svůj roční nájezd. Poté, co jsem se "osamostatnil" po rozvodu a výrazně omezil cestování s rodinou (s dětmi), tak ročně najedu kolem 4.600 km.
Auto už samozřejmě visí na inzerátech (R. Scénic 2.0i 8V). Pro mne fakt zbytečně nákladná zábava - i když mám tu káru moc rád.
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Golf
Výborný vůz
Vynikající auto,s Felicii 1,6 16V jsem byl taky spokojen
17.05.2023 | 20:33:52 | Dovejfu Kujsemhostrk Aldenně | 85.135.205.* Reagovat
Píšete že jste zvyklí na benzín.Tuto hlášku nechápu i když od vás je to omluva za malí nájezd km.Takto mnohdy hovoří ortodoxní benzínáři i když s dieselem nikdy nejeli.Mám také vw diesel se 130 k a se stejně srovnatelným benzínem se to nedá srovnat.Jede to a veme si to 6,5l a to mám auto s váhou asi 1600 kg.
27.06.2013 | 12:43:02 | | 78.156.49.* Reagovat
RE:
Tím, že jsem zvyklý na benzín myslím projev a chování benzinového motoru, nevím, co je na tom k nepochopení. Jezdil jsem i v dieslu a nejede špatně, to vůbec ne, jede výborně. Ještě aby ne, když má mnohem větší krouťák díky turbu. Ale prostě mi benzin sedí nějak víc.
28.08.2013 | 06:12:37 | Honza | Reagovat
Opravdu cca 3000 km!
Není to překlep. Opravdu najezdím tak málo, i když teď se to docela zvýšilo, co máme přírůstek v rodině a celkově očekávám, že se to zvedne. A auta mě jinak baví, takže i proto ho mám.
18.04.2013 | 12:41:47 | Honza | 172.16.128.* Reagovat
1.6 16V vs 1.6 8V
Slušně napsaná recenze (dobře, možná nesedí km). Tak jako autor jsem vážil
30.03.2013 | 18:45:46 | Tazman | 94.138.109.* Reagovat
RE: 1.6 16V vs 1.6 8V
.. jestli starší 1.6 SR nebo novější 1.6 16V. Vsadil jsem na zachovalý starší kousek se vší historií a jako první věc, co mě potkala přišel podpálený ventil. Takže jako u koupi každé ojetiny, to bude hlavně o štěstí a možná že 16V je zatracováno trošku zbytečně...
30.03.2013 | 18:55:36 | | 94.138.109.* Reagovat
1,6 16v
Tento motor je docela drahý na údržbu, sice při vašem nájezdu nebude třeba tak často měnit rozvody a Lambda sondu, ta má životnost v tomto autě 80 tis jako rozvody a věřte že není z nejlacinějších, jak rozvody tak ta sonda. Při tak malém nájezdu u tohohle auta budou problémy z brzdama hlavně na zadku. Ale přeji Ať se vám to vyhne. Das Auto
30.03.2013 | 11:58:37 | Bebe | 178.255.168.* Reagovat
RE: 1,6 16v
Ano, je docela drahý na údržbu.... Ty ceny součástek mě také překvapily :-(.Ale když se hledá, daj se najít i celkem rozumně.
18.04.2013 | 12:43:29 | Honza | 172.16.128.* Reagovat
"protože oktávku má každý, tak jsem si koupil golf" - zajímavý myšlenkový pochod...
30.03.2013 | 10:36:50 | | 89.102.162.* Reagovat
RE:
Pro mě to až tak zajímavý pochod není... Co konkrétně na něm se Vám zdá zajímavého? Já prostě nemám moc rád, mít auto, které je na každém rohu. Golf a oktávka jsou sice technicky stejné, ale vzhledové snad jiné...
18.04.2013 | 12:46:45 | Honza | 172.16.128.* Reagovat
RE:
Vzhľadovo iné, ale Golf má takisto každý .... hovoriť o individualizme v golfe - to už je silná káva (prajem veľa šťastných km)
14.04.2014 | 00:19:15 | | 178.143.8.* Reagovat
3000km
Ak jazdíte 3000km ročne, netreba vám auto. To lacnejšie vyjde taxi, pri všetkých poplatkoch - servis, palivo,poistky, pokuty.
30.03.2013 | 10:16:34 | Toky | 85.159.107.* Reagovat
Opravdu najedete 3000 kilometrů za rok nebo je to překlep (nedoklep) :-)
29.03.2013 | 17:39:27 | | 37.188.228.* Reagovat
RE:
No, jsou mezi námi i tací řidiči, kteří toho opravdu mnoho nenajezdí. V tomto případě ale jde asi o překlep a správně bude asi 30.000 km.
Mimochodem, právě jsem spočítal svůj roční nájezd. Poté, co jsem se "osamostatnil" po rozvodu a výrazně omezil cestování s rodinou (s dětmi), tak ročně najedu kolem 4.600 km.
Auto už samozřejmě visí na inzerátech (R. Scénic 2.0i 8V). Pro mne fakt zbytečně nákladná zábava - i když mám tu káru moc rád.
04.04.2013 | 10:58:03 | Raven | 192.168.1.* Reagovat
RE:
Jak jsem již psal - opravdu najezdím 3000km ( tři tisíce) za rok. V poslední době už jezdím víc, ale i tak to je cca 6000 km za rok :-).
11.04.2014 | 21:10:59 | Honza | 188.120.220.* Reagovat