Rok výroby:2007Typ motoru:1,9 TDiStav km při koupi:3 kmStav km nyní:11 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?9 měsícůPrůměrná spotřeba:6,3 l/100 kmVloženo:10. 10. 2008
Permanentne dochádza ku chybovým hláseniam airbagu
Hodnocení a zkušenosti s autem
Automobil sa vyberal ako náhrada za dosluhujúceho brata VW GOLF IV. ktorého recenzia je tu taktiež uverejnená. Ku designu sa vyjadrovať nebudem, pretože toto kritérium je čisto subjektívne, preto dovolte, aby som sa zaoberal jeho podstatnými vlastnosťami.
Vnútorný priestor- samotný interiér je veľmi účelne a a funkčne pojatý, veľký rozsah nastavenie volantu ako aj v pozdĺžnom smere, tak aj výškovo. Sedadlá vodiča a spolujazdca ponúkajú slušné bočné vedenie s nastaviteľnou bedernou opierkou, orientované sú však skôr na komfort, no môžem povedať, že aj po 600 kilometrovej ceste sa človek necíti vôbec unavene, v rámci triedy a ich pojatia im patrí jednoznačne primát. V porovnaná s predchádzajúcou generáciou je na zadných sedadlách podstatne viac miesta na nohy, nie je problém, aby si osoba s výškou 185 cm sadla sama za seba, nechýba ani dostatok priestoru nad hlavou, kde výrane pri výbere strácala Honda Civic, ktorá bola jedným z adeptov. Prístrojový panel je pojatý hľavne funkčne, prístroje sú ľahko čitateľné, veľmi príjemne je modré podsvietenie, praktickou súčasťou výbavy je taktiez automatická clona na vnútornom spätnom zrkadle, tej nemôžem nič vytknúť, je to skutočne užitočná drobnosť.
Na tomto mieste si ale neodpustím kritiku- fádnosť interiéru sa súdruhovia snažili osviežiť kvazi kolennými držadlami, resp. madlami vybiehajúcimi spod spodnej časti hlavného panelu. Problém je v tom, že už po 3000 kilometroch sa začalo miesto ich stretu ozývať a v súčasnosti sú pazvyku vychádzajúce z tejto časti skutočne neznesiteľné, taktiez sa k nim pridali aj neidentifikované zvuky spod stropného čalúnenia v priestore spolujazdcovho držiaka bezpečnostného pásu. Celkovo však konštrukcia častí pôsobí masívnym dojmom, pre ľudí vyznávajúcich fetiš mäkčeného platu ja palubovka vyslovene raj.
Motor- mal som možnosť vyskúčat skutočne širokú ponuku motorov a dlho som váhal nad motorizáciou, ktorú zvoliť. vzhľadom na nie najvačší ročný nábeh, ktorý sa občas blíži 20 tis. / rok som pôvodne ani nerozmýšľal nad nafťákom, numero uno bol 1,4 TSI s výkonom 122k, ale po konzultácií so známym mechanikom som dospal k záveru, že je to ešte nový motor a je tam vzhľadom na jeho konštrukčnú zložitosť zvýšené riziko, že sa bude kaziť. klasická 1,6 sa ukázala ako nedostatočná a v meste smädná, 1,6 FSI nebola citeľne silnejšia, tak som stál pred dilemou, čo zobrať. nakoniec som pristúpil na klasický koncernový chrochták-1,9 TDI, 105 koní...jediné, čoho som sa bál , bol jeho zvukový prejav...v tejto oblasti sa z časti potvrdili moje obavy, ale z druhej strany som bol aj jeho prejavom milo prekvapený. Zvukový prejav je citeľný hľavne pri mestskom popochadzaní, ale nie je to nič strašné, pravdaže pre človeka, ktorý prešiel z relativne kultivovaného benziňáku na diesel je to z prvu šok. motor ma masívny záťah od približne 1900/2000 otáčok, poľavuje okolo 4000, kde ho nema význam ani vytáčať. Už spomínaný pozitívny dojem je myslený pri jazde po okreských,pri rýchlosti 90-120 km/hod ho skutočne nepočuť a v aute bez pusteného rádia si človek užíva relatívne ticho. motor nemá rád extrémne nizke otáčky a pomerne dlho sa z nich zbiera, ale predbiehanie pri 90tke na 5-ťke nie je problém. spotreba sa drží na dlhodobom priemere 6,3 litra , do toho je zarátaná aj premávka po meste a taktiež pomerne pravidelné dlhšie cesty každý týžden cca. 600 kilometrov, kde sa spotreba pri dynamickejšom štýle jazdy udržuje na úrovni 5,3 litra. Paradoxne som zistil, ze je spotreba nižšia pri 140 ako pri 130, kedy motor točí okolo 2800ot/min. bol som upozornený na spotrebu oleja, ale zatiaľ sa drží na úrovni približne 0,75 litra od začiatku prevádzaky, čo je veĺmi príjemné zistenie.
jazdné vlastnosti- podvozok je naladený kompromisne s príklonom ku istote na ceste , pričom si zachováva pomerne komfortnú charakteristiku. Veľmi dobre tlmí nerovnosti, držanie stopy je príkladne, nemalú zásluhu na tom majú pravdaže aj kvalitné pneumatiky. riadenie je dosť nekomunikatívne, človek nevie presne, čo sa mu doslova deje pod kolesami, ale aj v extrémnych prípadoch dokáže ESP relatívne rýchlo zakročiť. auto drží spolahlivo stopu aj pri vysokých rýchlostiach, skutočne si podvozok neviem vynachváliť, netvrdím , že je najlepší, ale posun vďaka použitiu zadnej viacprvkovej nápravy je citeľný. Čo mi nedá ešte nespomenúť je len dojazdová rezerva, ktorá je vyslovene nepraktická, privítal by som radšej menší objem batožinového priestoru na úkor plnohodnotnej rezervy.
V nedávnom období sa prehúpol počet kilometrov nad číslo 70.000 a po rokoch skúsim pridať ešte zopár skúseností s týmto automobilom.
Auto aj po viac ako štyroch rokoch slúži bez problémov. Je to skutočne pracovný stroj, takže jeho povodnu farbu vidať len niekoľkokrát ročne. Druhá servisná prehliadka po 2rokoch/30000km vyšla na cca. 370 Eur. Menili sa iba obvykle veci, zatial su stale origo tlmice (co u predchadzajuceho Golfa IV. neplatilo), doštičky a iný spotrebák (ak nerátam klasické výmenné veci ako filtre a olej).
Motor sa mierne sltmil, je agilnejší a spotreba osciluje v meste okolo 6,7, mimo mesta 4,9 a kombinacia 5,1-5,3 (podla podielu dialnic).
Predbiehanie s autom nie je problem, motor plne postacuje na bezne aj dynamickejsie presuny. Aj napriek tomu, ze som cital viacero rezenzicii tohto motora, kde sa majitelia stazovali na odchadzanie turba, tento problem som doteraz nebol nuteny riesit, po dlhej jazde po dilanici pravidelne dochladzujem.
Co musim ocenit, je bytelne zostaveny interier, nikede nic nevrzga, materialy si drzia svoj odtien a na rozdiel od 4. generacie nedochadza (teda aspon doteraz) ku lupaniu nastrekov z madiel a sucasti interieru,
Jedna chybicka sa predsalen udiala, prestalo fungovat autoradio...v service ho chceli okamzite menit, cena 500 eur (RCD 500), nakoniec stacilo radio zverit elektrikarovi, autoradio opatovne bezi, akurat sa stava, ze po vypnuti motora sa autoradio vypne, aj ked toto sa stavalo az po vytiahnuti klucika zo sinacek skrinky.
Jazdne vlastnosti su az z pohladu aut novsich generacii plne konkurencieschopne, komfortne, velmi dobre tlmi nerovnostina vozovke a pritom zostava dostatocne iste. Z dovodu ulozenia tazkeho diesloveho motora nad prednu napravu je vsak v zatackach nedotacavy.
Nedavno som sa dostal ku clanku, ktory opisoval motory 5. generacie Golfu a s prekvapenim som zistil, ze motor 1,9 TDI 77 KW mal pri rychlosti 130km/hod spomedzi vsetkych motorizacii najnizsiu hlucnost (69 db)...Osobne musim poznamenat, ze hlucnost motora je skutocne relativne nizka, avsak subjektivne je to aj z dovodu hluku obtekajuceho vzduchu okolo patneho zrkadla a stredneho B stlpika.
Na margo podvodzku by som si este dovolil poznamenat, ze nemam skusenosti s jazdou nymi automobimi po nespevnenych plochach, ale prekvapilo ma, ze aj napriek standartnemu podvozku somnemal s golfom prejst aj relativne hrbolatu lesnu cestu.
Myslím, že jediné co by odpovídalo popsanému těžšímu přeřazení z 4 na 3 je vaqdný synchron mezi těmito stupni.Doufám,přeji vám aby to tak nebylo,ikdyž byste nebyl první z koncernu s touto závadou.
tak by som doplnil niekolko svojich postrehov po odjazdeni dalsich niekolkych tisicok kilometrov. uvedomuje si, ze nedotacavost je sposobena z velkej casti aj tazsicm dieselovym motorom, no aj tak ju vnimam v niektorych situaciach zjavne negativne, doslova sa auto sunie von zo zatacky. dalsia vec je nervozne poskakovanie nezatazeneho zadku pri brzneni v zatacke, co ma dost prekvapilo, stalo sa mi to uz dvakrat, aj ked musim uznat, ze do zatacky som *vhupol* vyssu rychlostou ako by sa na slusenho vodica patrilo.No aby som stale nehanil, tak aj plusy-spotreba na dialnici, tachometrovych 130 zvlada auto s priemerom 6,6 litra, co si myslim je super, paradoxne je vsak to, ze okolo 130tky mi prijde auto subjektivne hlucnejsie ako povedzem pri 150tke, kedy hluk motora je zatlacany aj aerodynamickym hlukom a svistanim okolo ramov okien, co pri mojom exemplari pozorujem uz od necelej 100ky. sedadla su super a presviedcam sa o tom pri dlhym jazdach zas a znva, v porovnani s golfom IV jednoznacny posun vpred, zasluhu treba pripisat aj nastavitelnej bedrovej opierke, ktoru by som ale privital nastavitelnejsiu vo vacsom rozsahu hlavne v smere ku chrbtu jazdca. vyborne fungujuca klimatiziacia, velmi prakticka stredova opierka medzi prednymi sedadlami, dostatok mietsa v interieri, to uz nemusim ani komentovat. co by som vsak vyzdvihol je malickost, ktora sa mi ale neskutocne paci, je nou osvetlenie stredu palubnej dosky a radiacej paky dvomi dieodami umiestnenymi na strope pri vypinaci vnutorneho osvetlenia...navodzuje v interieri pocas nocneho cestovania velmi prijemnu atosku, pretoze nie som nuteny pri hladani veci neustale spinat svetlo ako svetluska a vsetko si pohodlne najdem aj bez intenzivneho svetla. na tomto mieste by som mal ale otazku na majitelov, v poslednom case mi ide tuhsie prearadovanie rychlosti cez stredovu polohu, hlavne z 4 na 3, opacne paradoxne nie, pri inych stupnoch a to neprejavuje, mate s tym nejaku skusenost....inac auto stale bez poruch, mozem vrelo doporucit...s elegantnou farbou a vkusnymi diskami + chromove doplnky sa stava zo sedej mysky velmi elegantny spolocnik
Pokud máte spotřebu přes 6l, tak nemá diesel valný význam. To jste si mohl koupit benzin. Nezdil byste za totéž s 1,4 i s 1,6. Já jsem u dieselu zvyklý na spotřebu mezi 4,2 - 4,5. Pokud mj jednou za drahný čas, spíš v zimě, vylétne k 5l, tak už bádám, jak jsem to jel blbě, že jsem nad 4,5...Kdybych jezdil za 6, neviděl bych v naftě opodstatnění.
Toto snad nemyslite vazne ? Praveze nafta zerie podstatne menej v extremnej zatazi ako benzin, uz z principu motora (pri rovnakom vykone). A to pisem ako majitel benzinu 150 PS.
suhlasim, s jedinym zadnym cuvacie svetlom som mal chvilu aj ja problem hlavne s pocitovej stranky, ale pravda je, ze aj ja ked auto vychadza na parkovisku, radsej pozeram na jeho pohyba a predvidam , akoby som sa mal spoliehat len na jeho cuvacky...davam za pravdu aj so zrkadlami, objednavali sme ich , pretoze pri vjazde do garaze, ktory je velmi uzky, zostavalo bez ich sklopenia len nieco cez tri centimetre na kazdej strane, takto su to 4:), neefektivne, nedomyslene..keby som mal byt este hnidopich, tak ma niekedy celkom hnevaju utopene uvladace zrkadiel a okien , VI. generacia to ma vyrisene podstatne praktickejsie a su okamzite v zornom poli vodica...ale to su drobnosti, auto jazdi vyborne, spotreba osciluje okolo 5,3 aj v zime, len motor sa pridlho nahrieva, no to je dan za diesel
ktore povazujem za maly handicap Golfov. Zadne svetlo pri cuvani svieti iba 1 (prave). Citil by som sa bezpecnejsie, keby mi (hlavne v plnej premavke a na preplnenych parkoviskach), fungovali na oboch stranach. Mozno je to otazkou zvyku. Na co si ale zvyknut nedokazem, je moznost len "polovicneho" sklopenia spatnych zrkadiel oproti standardu, na aky som bol zvyknuty. Vdaka tomu ich v umyvacke radsej nesklapam vobec. Detaily, ale aj tak...
Edition Plus 1.9 TDI, r.v. 2008. Po 2500 km zatial uplna spokojnost! Skvele audio a decentne cerveno-modre podsvietenie panelu mi sedi ako rit na serbel! Lepsie to (aspon na moj vkus) uz ani byt nemohlo (teda oproti tym oranzovym, cierno-bielym, zelenym, cisto cervenym,... inym divokym kombinaciam od konkurencie). Sedenie pohodlne vpredu aj vzadu (v rodine nemame basketbalistov, vyskovo sme v pasme 170-180 cm, takze pohoda). Pruzenie vyborne (v tomto je Fabia skutocne "kostitras" ;-) ), podobne odhlucnenie (vo vnutri "tdi efekt" vobec nepocitujem), priemerna spotreba v meste stabilne na 6.3 - 6.4 l, este kratko po zabehu a na zimnych gumach. Ovladanie intuitivne, auto drzi stopu vyborne aj v zakrutach. Na permanentne "letne" svietenie (zapnutie stretavaciek uz po otoceni kluca v zap.) si stale zvykam, dufam, ze prilis netrapim bateriu pri starte (elektronika vsetko zariadi?). Neviem aku skusenost s tym maju ini, ale ja zvazujem, ze pri prvej servisnej dam tuto "pridanu hodnotu" radsej vypnut. Jedina malickost co mi asi zasadnejsie vadi (v porovnani s predchadzajucou Fabiou TDI) je "kratka" jednotka. Po rozbehu musim hned preradovat. U Fabie som plynule akceleroval na "dlhsej" jednotke (co vobec nemalo vyrazny negativny dopad na spotrebu) aj na 30 km/h bez nutnosti vytacat motor do vyssich otacok... Este by sa dalo spomenut snad obcasne nezaskocenie spiatocky na prvy sup, na 2. krat je to ok (za zavadu to nepovazujem, objavuje sa to zatial velmi zriedka, neskor uvidim).
Min. do noveho roka sa vypratavaju zo skladov stare V. modely. Ak t.c. hladate nove auto, dlho by som nerozmyslal, vzhladom na vyhodne cenove ponuky VW. "Faceliftovana" sestkova rada bude urcite v prvom polroku o 15-25 % drahsia pri porovnatelnej vybave...
Detstke chybicky sa pomaly vychytavaju...len ma momentalne viac hneva to, ze auto je magnetom na buracky, stala sa mi dalsia, opat naraz zozadu, nedobrzdenie vozidla iduceho za mnou...no tu musim povedat, ze je to solidne postavene auto, pretoze na to ako to so mnou heklo a tyzden som chodil s fixovanym krkom, tak auto ma len malu vypuklinu na spodnom zadnom spojleri, druhy dopadol asi trochu horsie... Inac niekolko technickych poznamok, spotreba sa mi ustalila na 5,1-3 litroch na 100 km pri pomerne sviznej jazde. moje vyhrady zacinaju smerovat skutocne len ku hlucnosti motora, s autom som sa uz vzil a zatial sluzi bez vaznych poruch, klop klop, teraz ma nieco cez 17 tis kilometrov. jednoznacne chvalim sedadla a podvozok, ten nema chyby.Bol som obzriet aj noveho Golfa VI. , asi to bude buduce auto:-) len sam neviem, kory motor by som don bral, dost vazne rozmyslam bud o 2,0 TDi alebo o 1,4 TSi v silnejsej verzii, len sa hrozim spotreby a dialnici...nemate s tymi motormi relevatne skusenosti?
Golf je pomerne solidne afto ale ako aj ine ma aj muchy napr elektronika v dnesnej dobe sa snazia automobilky nastrkat do aut systemi ktore su este len vo vyvoji a potom sa cudujeme preco sa dokaze pobabrat aj obycajny zamok na dverach jeho zivotnost je napr....d u vw pomerne neurcita skuste len zavriet dvere na japoncovy ale najhorsi su francuzi najma vozy vyssich tried ich spolahlivost je hrozna kopa elektriky a elektromechaniky ale nic neodskusane nepreverene casom nad timto by sa mali ludia ktory ich navrhuju zamysliet zbalit batoh a ist napr.... past kravy
To prirovnanie s Fabiou som samozrejme nemyslel tak, že Fabka má lepší podvozok. Na zlom povrchu Fabia poskakuje ako zdutá koza, ale v porovnaní s Golfom lepšie sedí v zákrute. Nemôžem si pomôcť, ale aspoň mne pripadá tak, že je v zákrutách lepšie ovládateľná ako Golf.
čo sa prístrojov týka, je to len môj subjektívny názor, nie som motoristický novinár, ale toto členenie číslovania mi vôbec neprekáža, obzvlášť keď jazdím prevažne v ČR, kde vizuálne markantne vyznačená 50 je výhodou, ale ako hovorím, je to o pocite a som si istý, že veĺa ľudí by s tebou súhlasilo.
ešte poznámka ku podvozku- tu si dovolím vyslovene nesúhlasiť s pojatím handlingu pri fabií a jej prirovnaniu ku Golfu, Golf už len svojou stavbou je masívnejší ale pretože som mal mažnosť jazdiť na našich východoslovenských tankodromoch aj vo fabke s identickým motorom, tak ich správanie je neporovnateľné, fabia je proti Golfu kostitras, na dlhých priečnych nerovnostiach poskakuje a podvozok značne znervóznie, Golf dáva o nerovnostiach tiez vedieť, ale skôr jemných žuchnutím ako výrazným otrasom, mam tam klasicke 195/65 a do zátačiek sa vrhá doslova s radosťou.
pri sedadlách sa prikláňam ku tvojmu názoru, je to skutočne obťažujúce z pohľadu masívnejších postáv, ja mam konfekčnú, preto som tento nedostatok nespomínal.
btw-včera som čírou náhodou zistil, že pravý tlmič je celý od oleja...po 11 tis. kilometroch začínam byť dosť znechutený, stále sa objavujú problémy s kontrolkou airbagu, bola deravá nádržka ostrekovača, po troch týždňoch mi ho nejake hovado nabralo na parkovisku, urobilo škodu za 40 tisíc a ušlo...začínam si myslieť, že je zakliate, budúce auto bude asi japonec..
S pár vecami zrovna nesúhlasím. Čo sa týka čitateľnosti prístrojov, tak neprehľadnejšiu stupnicu rýchlomeru by som asi hľadal ťažko. Neviem, čo viedlo súdruhov k tomu, že museli očíslovať stupnicu po desiatkach kilometrov. Takto je rýchlomer doslova zasypaný číslami a dosť zle sa z neho odčítava. Ďalej to, že naladenie podvozku si pomenoval ako pomerne komfortné, je dosť zhovievavé. Aj na balónoch (195/65), ktoré mám obuté na aute v práci, to trasie a poskakuje, takže si neviem dosť dobre predstaviť, čo to musí robiť na pneumatikách s nižším profilovým číslom, ktoré sa k tomuto auto opticky hodia podstatne lepšie. Vďaka rozmeru pneumatík, ktoré na tomto aute mám, je držanie stopy dosť nevýrazné a dovolím si tvrdiť, že ovládateľnosť a handling je lepší vo Fabii prvej generácie, tiež obutej do pneumatík s vysokým profilom. Ešte by som mal výhrady k dvojzónovej klimatizácii, ktorá pacuje tak nejak Nemecky agresívne. Nevie vytvoriť takpovediac správnu atmosféru, ale dáva o sebe výrazne vedieť až moc vtieravým spôsobom. Prekáža mi ešte aj plast na sedadlách, ktorý sa nachádza pozdĺž sedadla a na spoji medzi sedákom a operadlom, pretože pri dlhšom sedení v aute ho vodič začína "cítiť". Ale pre menších a štíhlych ľudí to problém nebude.
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Golf
skúsenosti po 70.000 km
V nedávnom období sa prehúpol počet kilometrov nad číslo 70.000 a po rokoch skúsim pridať ešte zopár skúseností s týmto automobilom.
Auto aj po viac ako štyroch rokoch slúži bez problémov. Je to skutočne pracovný stroj, takže jeho povodnu farbu vidať len niekoľkokrát ročne. Druhá servisná prehliadka po 2rokoch/30000km vyšla na cca. 370 Eur. Menili sa iba obvykle veci, zatial su stale origo tlmice (co u predchadzajuceho Golfa IV. neplatilo), doštičky a iný spotrebák (ak nerátam klasické výmenné veci ako filtre a olej).
Motor sa mierne sltmil, je agilnejší a spotreba osciluje v meste okolo 6,7, mimo mesta 4,9 a kombinacia 5,1-5,3 (podla podielu dialnic).
Predbiehanie s autom nie je problem, motor plne postacuje na bezne aj dynamickejsie presuny. Aj napriek tomu, ze som cital viacero rezenzicii tohto motora, kde sa majitelia stazovali na odchadzanie turba, tento problem som doteraz nebol nuteny riesit, po dlhej jazde po dilanici pravidelne dochladzujem.
Co musim ocenit, je bytelne zostaveny interier, nikede nic nevrzga, materialy si drzia svoj odtien a na rozdiel od 4. generacie nedochadza (teda aspon doteraz) ku lupaniu nastrekov z madiel a sucasti interieru,
Jedna chybicka sa predsalen udiala, prestalo fungovat autoradio...v service ho chceli okamzite menit, cena 500 eur (RCD 500), nakoniec stacilo radio zverit elektrikarovi, autoradio opatovne bezi, akurat sa stava, ze po vypnuti motora sa autoradio vypne, aj ked toto sa stavalo az po vytiahnuti klucika zo sinacek skrinky.
Jazdne vlastnosti su az z pohladu aut novsich generacii plne konkurencieschopne, komfortne, velmi dobre tlmi nerovnostina vozovke a pritom zostava dostatocne iste. Z dovodu ulozenia tazkeho diesloveho motora nad prednu napravu je vsak v zatackach nedotacavy.
Nedavno som sa dostal ku clanku, ktory opisoval motory 5. generacie Golfu a s prekvapenim som zistil, ze motor 1,9 TDI 77 KW mal pri rychlosti 130km/hod spomedzi vsetkych motorizacii najnizsiu hlucnost (69 db)...Osobne musim poznamenat, ze hlucnost motora je skutocne relativne nizka, avsak subjektivne je to aj z dovodu hluku obtekajuceho vzduchu okolo patneho zrkadla a stredneho B stlpika.
Na margo podvodzku by som si este dovolil poznamenat, ze nemam skusenosti s jazdou nymi automobimi po nespevnenych plochach, ale prekvapilo ma, ze aj napriek standartnemu podvozku somnemal s golfom prejst aj relativne hrbolatu lesnu cestu.
03.08.2012 | 21:26:14 | Misiak | 95.102.147.* Reagovat
ohledně přeřazování.
Myslím, že jediné co by odpovídalo popsanému těžšímu přeřazení z 4 na 3 je vaqdný synchron mezi těmito stupni.Doufám,přeji vám aby to tak nebylo,ikdyž byste nebyl první z koncernu s touto závadou.
05.11.2010 | 09:35:00 | Kodl Reagovat
dalsie postrehy
tak by som doplnil niekolko svojich postrehov po odjazdeni dalsich niekolkych tisicok kilometrov. uvedomuje si, ze nedotacavost je sposobena z velkej casti aj tazsicm dieselovym motorom, no aj tak ju vnimam v niektorych situaciach zjavne negativne, doslova sa auto sunie von zo zatacky. dalsia vec je nervozne poskakovanie nezatazeneho zadku pri brzneni v zatacke, co ma dost prekvapilo, stalo sa mi to uz dvakrat, aj ked musim uznat, ze do zatacky som *vhupol* vyssu rychlostou ako by sa na slusenho vodica patrilo.No aby som stale nehanil, tak aj plusy-spotreba na dialnici, tachometrovych 130 zvlada auto s priemerom 6,6 litra, co si myslim je super, paradoxne je vsak to, ze okolo 130tky mi prijde auto subjektivne hlucnejsie ako povedzem pri 150tke, kedy hluk motora je zatlacany aj aerodynamickym hlukom a svistanim okolo ramov okien, co pri mojom exemplari pozorujem uz od necelej 100ky. sedadla su super a presviedcam sa o tom pri dlhym jazdach zas a znva, v porovnani s golfom IV jednoznacny posun vpred, zasluhu treba pripisat aj nastavitelnej bedrovej opierke, ktoru by som ale privital nastavitelnejsiu vo vacsom rozsahu hlavne v smere ku chrbtu jazdca. vyborne fungujuca klimatiziacia, velmi prakticka stredova opierka medzi prednymi sedadlami, dostatok mietsa v interieri, to uz nemusim ani komentovat. co by som vsak vyzdvihol je malickost, ktora sa mi ale neskutocne paci, je nou osvetlenie stredu palubnej dosky a radiacej paky dvomi dieodami umiestnenymi na strope pri vypinaci vnutorneho osvetlenia...navodzuje v interieri pocas nocneho cestovania velmi prijemnu atosku, pretoze nie som nuteny pri hladani veci neustale spinat svetlo ako svetluska a vsetko si pohodlne najdem aj bez intenzivneho svetla. na tomto mieste by som mal ale otazku na majitelov, v poslednom case mi ide tuhsie prearadovanie rychlosti cez stredovu polohu, hlavne z 4 na 3, opacne paradoxne nie, pri inych stupnoch a to neprejavuje, mate s tym nejaku skusenost....inac auto stale bez poruch, mozem vrelo doporucit...s elegantnou farbou a vkusnymi diskami + chromove doplnky sa stava zo sedej mysky velmi elegantny spolocnik
09.05.2009 | 23:46:51 | Misiak Reagovat
RE:dalsie postrehy
Pokud máte spotřebu přes 6l, tak nemá diesel valný význam. To jste si mohl koupit benzin. Nezdil byste za totéž s 1,4 i s 1,6. Já jsem u dieselu zvyklý na spotřebu mezi 4,2 - 4,5. Pokud mj jednou za drahný čas, spíš v zimě, vylétne k 5l, tak už bádám, jak jsem to jel blbě, že jsem nad 4,5...Kdybych jezdil za 6, neviděl bych v naftě opodstatnění.
26.09.2011 | 23:32:34 | Jiřì | 85.161.82.* Reagovat
RE:RE:dalsie postrehy
Toto snad nemyslite vazne ? Praveze nafta zerie podstatne menej v extremnej zatazi ako benzin, uz z principu motora (pri rovnakom vykone). A to pisem ako majitel benzinu 150 PS.
27.09.2011 | 13:10:05 | MickeyMon | 194.121.90.* Reagovat
RE:dalsie postrehy
Aké to máš auto,že dokážeš v reálnej premávke jazdiť za 4,2-4,5 litrov nafty? Toje naozaj super nízkaspotreba.
03.08.2012 | 22:52:58 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
Spotreba - update
Z oteplenim isla dole. Za marec priemer 6.1 l / 100 km (80 % mesto, 10 % dialnica, 10 % mimo mesta).
29.03.2009 | 19:46:16 | Vlado Reagovat
suhlasim, s jedinym zadnym cuvacie svetlom som mal chvilu aj ja problem hlavne s pocitovej stranky, ale pravda je, ze aj ja ked auto vychadza na parkovisku, radsej pozeram na jeho pohyba a predvidam , akoby som sa mal spoliehat len na jeho cuvacky...davam za pravdu aj so zrkadlami, objednavali sme ich , pretoze pri vjazde do garaze, ktory je velmi uzky, zostavalo bez ich sklopenia len nieco cez tri centimetre na kazdej strane, takto su to 4:), neefektivne, nedomyslene..keby som mal byt este hnidopich, tak ma niekedy celkom hnevaju utopene uvladace zrkadiel a okien , VI. generacia to ma vyrisene podstatne praktickejsie a su okamzite v zornom poli vodica...ale to su drobnosti, auto jazdi vyborne, spotreba osciluje okolo 5,3 aj v zime, len motor sa pridlho nahrieva, no to je dan za diesel
11.01.2009 | 18:58:41 | Misiak Reagovat
Este 2 drobne detaily
ktore povazujem za maly handicap Golfov. Zadne svetlo pri cuvani svieti iba 1 (prave). Citil by som sa bezpecnejsie, keby mi (hlavne v plnej premavke a na preplnenych parkoviskach), fungovali na oboch stranach. Mozno je to otazkou zvyku. Na co si ale zvyknut nedokazem, je moznost len "polovicneho" sklopenia spatnych zrkadiel oproti standardu, na aky som bol zvyknuty. Vdaka tomu ich v umyvacke radsej nesklapam vobec. Detaily, ale aj tak...
10.12.2008 | 15:13:44 | Vlado Reagovat
U mna zatial max. spokojnost
Edition Plus 1.9 TDI, r.v. 2008. Po 2500 km zatial uplna spokojnost! Skvele audio a decentne cerveno-modre podsvietenie panelu mi sedi ako rit na serbel! Lepsie to (aspon na moj vkus) uz ani byt nemohlo (teda oproti tym oranzovym, cierno-bielym, zelenym, cisto cervenym,... inym divokym kombinaciam od konkurencie). Sedenie pohodlne vpredu aj vzadu (v rodine nemame basketbalistov, vyskovo sme v pasme 170-180 cm, takze pohoda). Pruzenie vyborne (v tomto je Fabia skutocne "kostitras" ;-) ), podobne odhlucnenie (vo vnutri "tdi efekt" vobec nepocitujem), priemerna spotreba v meste stabilne na 6.3 - 6.4 l, este kratko po zabehu a na zimnych gumach. Ovladanie intuitivne, auto drzi stopu vyborne aj v zakrutach. Na permanentne "letne" svietenie (zapnutie stretavaciek uz po otoceni kluca v zap.) si stale zvykam, dufam, ze prilis netrapim bateriu pri starte (elektronika vsetko zariadi?). Neviem aku skusenost s tym maju ini, ale ja zvazujem, ze pri prvej servisnej dam tuto "pridanu hodnotu" radsej vypnut.
Jedina malickost co mi asi zasadnejsie vadi (v porovnani s predchadzajucou Fabiou TDI) je "kratka" jednotka. Po rozbehu musim hned preradovat. U Fabie som plynule akceleroval na "dlhsej" jednotke (co vobec nemalo vyrazny negativny dopad na spotrebu) aj na 30 km/h bez nutnosti vytacat motor do vyssich otacok...
Este by sa dalo spomenut snad obcasne nezaskocenie spiatocky na prvy sup, na 2. krat je to ok (za zavadu to nepovazujem, objavuje sa to zatial velmi zriedka, neskor uvidim).
Min. do noveho roka sa vypratavaju zo skladov stare V. modely. Ak t.c. hladate nove auto, dlho by som nerozmyslal, vzhladom na vyhodne cenove ponuky VW. "Faceliftovana" sestkova rada bude urcite v prvom polroku o 15-25 % drahsia pri porovnatelnej vybave...
07.12.2008 | 20:47:08 | Vlado Reagovat
Detstke chybicky sa pomaly vychytavaju...len ma momentalne viac hneva to, ze auto je magnetom na buracky, stala sa mi dalsia, opat naraz zozadu, nedobrzdenie vozidla iduceho za mnou...no tu musim povedat, ze je to solidne postavene auto, pretoze na to ako to so mnou heklo a tyzden som chodil s fixovanym krkom, tak auto ma len malu vypuklinu na spodnom zadnom spojleri, druhy dopadol asi trochu horsie... Inac niekolko technickych poznamok, spotreba sa mi ustalila na 5,1-3 litroch na 100 km pri pomerne sviznej jazde. moje vyhrady zacinaju smerovat skutocne len ku hlucnosti motora, s autom som sa uz vzil a zatial sluzi bez vaznych poruch, klop klop, teraz ma nieco cez 17 tis kilometrov. jednoznacne chvalim sedadla a podvozok, ten nema chyby.Bol som obzriet aj noveho Golfa VI. , asi to bude buduce auto:-) len sam neviem, kory motor by som don bral, dost vazne rozmyslam bud o 2,0 TDi alebo o 1,4 TSi v silnejsej verzii, len sa hrozim spotreby a dialnici...nemate s tymi motormi relevatne skusenosti?
28.11.2008 | 23:18:40 | Misiak Reagovat
quo vadis......
Golf je pomerne solidne afto ale ako aj ine ma aj muchy napr elektronika v dnesnej dobe sa snazia automobilky nastrkat do aut systemi ktore su este len vo vyvoji a potom sa cudujeme preco sa dokaze pobabrat aj obycajny zamok na dverach jeho zivotnost je napr....d u vw pomerne neurcita skuste len zavriet dvere na japoncovy ale najhorsi su francuzi najma vozy vyssich tried ich spolahlivost je hrozna kopa elektriky a elektromechaniky ale nic neodskusane nepreverene casom nad timto by sa mali ludia ktory ich navrhuju zamysliet zbalit batoh a ist napr.... past kravy
16.11.2008 | 00:15:04 | stefi Reagovat
Auta od VW jsou super,ale tak jako všechny auta,občas maji s něčim problem.
16.10.2008 | 19:34:23 | Reagovat
RE:
Hahaha
04.08.2012 | 00:04:07 | | 89.102.164.* Reagovat
Vysrat sa s takým Golfom.
16.10.2008 | 18:36:26 | Peter T. Reagovat
To prirovnanie s Fabiou som samozrejme nemyslel tak, že Fabka má lepší podvozok. Na zlom povrchu Fabia poskakuje ako zdutá koza, ale v porovnaní s Golfom lepšie sedí v zákrute. Nemôžem si pomôcť, ale aspoň mne pripadá tak, že je v zákrutách lepšie ovládateľná ako Golf.
12.10.2008 | 20:48:45 | Petrík Reagovat
čo sa prístrojov týka, je to len môj subjektívny názor, nie som motoristický novinár, ale toto členenie číslovania mi vôbec neprekáža, obzvlášť keď jazdím prevažne v ČR, kde vizuálne markantne vyznačená 50 je výhodou, ale ako hovorím, je to o pocite a som si istý, že veĺa ľudí by s tebou súhlasilo.
ešte poznámka ku podvozku- tu si dovolím vyslovene nesúhlasiť s pojatím handlingu pri fabií a jej prirovnaniu ku Golfu, Golf už len svojou stavbou je masívnejší ale pretože som mal mažnosť jazdiť na našich východoslovenských tankodromoch aj vo fabke s identickým motorom, tak ich správanie je neporovnateľné, fabia je proti Golfu kostitras, na dlhých priečnych nerovnostiach poskakuje a podvozok značne znervóznie, Golf dáva o nerovnostiach tiez vedieť, ale skôr jemných žuchnutím ako výrazným otrasom, mam tam klasicke 195/65 a do zátačiek sa vrhá doslova s radosťou.
pri sedadlách sa prikláňam ku tvojmu názoru, je to skutočne obťažujúce z pohľadu masívnejších postáv, ja mam konfekčnú, preto som tento nedostatok nespomínal.
btw-včera som čírou náhodou zistil, že pravý tlmič je celý od oleja...po 11 tis. kilometroch začínam byť dosť znechutený, stále sa objavujú problémy s kontrolkou airbagu, bola deravá nádržka ostrekovača, po troch týždňoch mi ho nejake hovado nabralo na parkovisku, urobilo škodu za 40 tisíc a ušlo...začínam si myslieť, že je zakliate, budúce auto bude asi japonec..
11.10.2008 | 17:01:24 | Misiak Reagovat
S pár vecami zrovna nesúhlasím. Čo sa týka čitateľnosti prístrojov, tak neprehľadnejšiu stupnicu rýchlomeru by som asi hľadal ťažko. Neviem, čo viedlo súdruhov k tomu, že museli očíslovať stupnicu po desiatkach kilometrov. Takto je rýchlomer doslova zasypaný číslami a dosť zle sa z neho odčítava. Ďalej to, že naladenie podvozku si pomenoval ako pomerne komfortné, je dosť zhovievavé. Aj na balónoch (195/65), ktoré mám obuté na aute v práci, to trasie a poskakuje, takže si neviem dosť dobre predstaviť, čo to musí robiť na pneumatikách s nižším profilovým číslom, ktoré sa k tomuto auto opticky hodia podstatne lepšie. Vďaka rozmeru pneumatík, ktoré na tomto aute mám, je držanie stopy dosť nevýrazné a dovolím si tvrdiť, že ovládateľnosť a handling je lepší vo Fabii prvej generácie, tiež obutej do pneumatík s vysokým profilom.
Ešte by som mal výhrady k dvojzónovej klimatizácii, ktorá pacuje tak nejak Nemecky agresívne. Nevie vytvoriť takpovediac správnu atmosféru, ale dáva o sebe výrazne vedieť až moc vtieravým spôsobom.
Prekáža mi ešte aj plast na sedadlách, ktorý sa nachádza pozdĺž sedadla a na spoji medzi sedákom a operadlom, pretože pri dlhšom sedení v aute ho vodič začína "cítiť". Ale pre menších a štíhlych ľudí to problém nebude.
11.10.2008 | 12:20:29 | Petrík Reagovat