Rok výroby:2001Typ motoru:ALHStav km při koupi:270 000 kmStav km nyní:330 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:13. 2. 2012
Hned po koupi auto nechtělo jet, tak mechanik řešil proč. Katalyzátor šel ven, egr zaslepen, zkoušel se plynový pedál, turbo bylo venku ( bylo jak nové - asi to někdo v Rakousku řešil výměnou turba a když to nepomohlo tak ho prodal) Nakonec to bylo totálně zas.ané sání za Egr ventilem. Někde mám i foto. Takže doporučuji Egr zaslepit, od té doby auto jezdí jak drak.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto je opravdu vyjímečně spolehlivé , máme doma ještě passata B 5,5 tdi ( ten jde teď do světa ) a Passata B6 2,0 tdi 103 KW (máme ho 14 dní) Golf je z těchto aut jediné za které bych dal opravdu ruku do ohně. Má najeto 330 tis km a dnes při -27 C start na výbornou. Jen doplňuji že pokud je auto ohřáté tak ho opravdu nešetřím a ždímu z něj co to dá. A i při mém nešetrném zacházení auto jezdí bez nutných nákladných oprav. Kdo chce spolehlivé auto do kterého nebude muset sypat hromady peněz, mohu GIV vřele doporučit. Příští měsíc jde na výměnu vstřiků a chip, tak uvidíme zda i toto motor přežije, po úpravě by měl mít cca 110 KW , dalo by se zajít i dál, ale toho už se bojím. Prostě když přežije moje zacházení tak ho dokáže zničit málo kdo :-)
Doplnění recenze ze dne 11.02.2013
Stav km nyní: 339 000 km
Na jaře 2012 chip, vstřiky 764 sprint, sportovní filtr .... na brzdě 116 KW , po týdnu to nevydrželo sériové turbo. Dali jsme Turbo TSA 180 a od té doby vše v pořádku.
Zadrbané sanie za EGR má každý dízlák, čím viac najazdené (hlavne na krátke trasy po meste so studeným motorom) tým viac sadzí, karbonu. Raz za čas treba rozobrať a vyčistiť, alebo na teplo mu dávať plný kotol, pravidelne. Inak sa môže stať (tak ako mne), že na STK to vytočia na obmedzovač na 5200 otáčok, prúd vzduchu strhne krustu sadzí do valcov a ventily to zaklepú do sediel. Tlaky nebudú držať, ani nenaštartuješ. Hlava dolu, prebrúsiť sedlá, prebrúsiť hlavu, nazad aj s novým tesnením, a vyčistiť sanie. Mne presne sa toto stalo pred mesiacom, a to má auto len 100 000km poctivých, mám ho od nova.
Zaslepený egr nic neodrovná a na emise nemá vliv. Egr by měl podle mě přisávat výfukové plyny pouze na volnoběh ( pokud funguje jak má) ale mohu se mýlit.
Saze v sání jdou egr ventilem a olej který jde s turba a jde po stěně sání ty saze na sebe lepí, pokud to jde je lepší pro motor EGR zaslepit a máte klid.
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Golf
Sanie
Zadrbané sanie za EGR má každý dízlák, čím viac najazdené (hlavne na krátke trasy po meste so studeným motorom) tým viac sadzí, karbonu. Raz za čas treba rozobrať a vyčistiť, alebo na teplo mu dávať plný kotol, pravidelne. Inak sa môže stať (tak ako mne), že na STK to vytočia na obmedzovač na 5200 otáčok, prúd vzduchu strhne krustu sadzí do valcov a ventily to zaklepú do sediel. Tlaky nebudú držať, ani nenaštartuješ. Hlava dolu, prebrúsiť sedlá, prebrúsiť hlavu, nazad aj s novým tesnením, a vyčistiť sanie. Mne presne sa toto stalo pred mesiacom, a to má auto len 100 000km poctivých, mám ho od nova.
14.02.2013 | 09:11:28 | Toky | 85.159.107.* Reagovat
RE: Sanie
Zaslepený egr nic neodrovná a na emise nemá vliv. Egr by měl podle mě přisávat výfukové plyny pouze na volnoběh ( pokud funguje jak má) ale mohu se mýlit.
14.02.2013 | 12:21:43 | Fany | 93.91.49.* Reagovat
RE: Sanie
Saze v sání jdou egr ventilem a olej který jde s turba a jde po stěně sání ty saze na sebe lepí, pokud to jde je lepší pro motor EGR zaslepit a máte klid.
14.02.2013 | 12:39:12 | Bebe | 178.255.168.* Reagovat
Jak si zaslepil EGR?
Napiš mi to, pokud budeš chtít na martindz@seznam.cz. dík.
13.02.2013 | 18:47:04 | martin | 91.235.200.* Reagovat
RE: Jak si zaslepil EGR?
Dělali mi to v dílně, plíšek :-) najdu fotku a pošlu
13.02.2013 | 22:03:26 | Fany | 93.91.49.* Reagovat
RE: Jak si zaslepil EGR?
Místo těsněníčka si uděláš s třeba s pozink plechu, nebo drátěnýho klingeritu to samý těsnění, ale bez díry.
14.02.2013 | 12:42:01 | Bebe | 178.255.168.* Reagovat
RE: Jak si zaslepil EGR?
Na mail jsem Martinovi posílal nákres s rozměrama. Nerez 3-4 mm ( na materialu tolik nezalezi)
14.02.2013 | 13:01:36 | Fany | 93.91.49.* Reagovat