Rok výroby:1993Typ motoru:1400Stav km při koupi:106 000 kmStav km nyní:113 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:6. 9. 2007
- zlobilo startování - decentně prokluzovala spojka - běžné opotřebení
Jinak mělo spíše jen kosmetické vady.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Konečně přišla ta chvíle a já nešetřil pár peněz na první auto. Neměl jsem konkrétní představu o tom co hledám. Pouze jsem hledal vůz, se kterým bych získal pár zkušeností a po nějakém čase zjistil jaký vůz by byl pro mě ideální. 50.000Kč bylo na hromádce a já začal po večerech serfovat po internetu a vybírat nějakou tu "popelnici" na který bych se vyjezdil.
Po pár týdnech hledání a telefonování stál konečně před mým domem třídvéřový volkswagen golf. Získal jsem ho za 37.000Kč. Auto na dálku moc dobře, ale bližší průzkum dával tušit, že to nebude zas takové dělo. Můj golfík měl vpředu jakýsi rádoby spoiler, ze kterého přetékal ležérně přestříkaný kit, fialové fólie na zadních sklech a zpod zadního pseudospoileru trčely dvě nerezové masivní roury, které měly zřejmě napodobovat sportovní výfuk. Lak měl v sobě místy malé ďolíčky, protože jeden z předchozích majitelů ho asi při přebarvování zapomněl řádně odmastit. Celé auto pak "sedělo na zadku", protože zadní tlumiče odešli do věčných lovišť. Co se týče vnitřku, ten byl zachovalý a bylo vidět, že to byla jedna z mála věcí, kterou předchozí majitel nezmršil. Jediný problém byl, že nefungovalo podsvícení ovládačů pro topení a u přihrádka u spolujezdce nešla otevřít kvůli ulomené páčce. Celý dojem "tunerské" bestie (pozn. rádoby bestie :) pak kazilo tažné zařízení a poklice, které snad dneska už ani neseženete...za 37.000? No neberte to? :-))
Jízdní vlastnosti? Po otočení klíčku Vás přivítal dunivý zvuk, již výše zmiňovaného výfuku. Parádní machrovinka do města, ale na delších cestách už to taková machrovinka nebyla. Zvlášť když starší rádio frekvenci rozvybrovaného auta striktně odmítalo :-) Moc rád bych teď napsal, že je svižné, ale není svižné jako svižné a dneska už o autech něco málo vím, takže můžu říct jen to, že motor 1.4 stačí k tomu aby se auto rozjelo, aby jelo a aby nezdržovalo v provozu ostatní (teda pokud nejedou 160km/h, to už s golfíkem zůstanete vzadu). Auto v zatáčkách klouzalo kvůli sjetým pneumatikám a člověk musel plánovat, kde zastaví, protože účinnek brzd se vytratil z časem...
Byly to dny štěstí a euforie. Připadal jsem si jako král a blbnul co to šlo, ostatně jako většina kluků s prvním autem. Mezi 120tkama a felíciema z našeho města jsem byl král a to přeci šlo :-)) Jenže, člověk se začal o auta začínat trochu víc, zmoudřel, zjistil že už relativně umí řídit a co teď?
Před domem není tunerský auto, ale pseudoupravená liná potvora, která je díky pár nedostatkům časovanou bombou...Tak a dost, nechceme přeci někoho zmrzačit a už vůbec nechceme patřit do kategorie smradů se zmršenejma autama. Háček byl v tom, že se mi golfík zamlouval a nechtěl jsem ho dát z ruky. Většinou jsem jezdil sám, a když bylo třeba, pohodlně se do něj vešlo pět lidí. Kufr byl velkej dost a spotřeba byla malá. Když opomenu závodění, tak to auto nemělo chybu. Nač nový auto, když můžu pod tou špínou najít pravýho trojkovýho golfa?
A tak jsem objednal originální černé plastové nárazníky, koupil nové pneu a líbivější poklice. Nový čepy a pružiny, vychytat startování a podsvícení topeníčka. Ještě originální výfuk a voala - trojka byla na světě. Celková investice se vyhoupla k 60.000Kč. Za ty jsem získal robusní auto s příznivou spotřebou. Hlavně se mi líbilo, že se vedle opravdu dobře vytuněnýho auta nemusím cejtit jako idiot, ale jako "civil" s golfíkem :-) Za málo peněz hodně muziky. Golf na tom pořád není jako favorit, ale náhradní díly jsou za hubičku.
Pro dva lidi je uvnitř místa až až. Pakliže vezmete i další tři kámoše, nechá se to přežít (teda pokud Vás baví sklápění předních sedadel :) Golfík sedí a nijak extrémně se nehoupe, ale na vesnických silničkách se z něj stane taková malá hrkačka. Sedadla jsou dobře tvarovaná a tak se jízda po děravých českých silničkách nechá přežít, ale o konfortu nemůže být řeč. Starší třídvířka navíc trpí boucháním stažených okýnek a zadní, boční skla sebou taky docela pěkně mlátí. Jak se ale vymotáte z vesnických silniček na pořádnou silnici, tak je klid :-)) Motor 1.4 je pro mě ideální. Na cestu vesnice-město bohatě postačí a když je potřeba dojet nějak dál, zvládá to. Potřebuje na rozjezd trochu času a pakliže hodláte každý den dojíždět 50km, radši sáhěte po motoru 1.6 a výš. 1.4 je taková velká nákupní taška, maskující se za pořádný auto :-)) Design? No v dnešní době už žádná sláva. Můžete si pomoct tisícem doplňků, od světel, až po spoilery, ale jak vedle vás zastaví golfík čtyrkovej, pořád budete mít jenom trojku. Navíc plácat něco na 1.4ku by byl hřích :-))
Shrnutí - aneb jak to vidím já: (VW Golf III, 1.4, 1993, 44kW)
+ spolehlivost + cena + malá spotřeba + příznivá cena náhradních dílů + prostor (pakliže chcete takové malé Coupé :) + jednoduchý, přehledný, snadno opravitelný + silné topení
- bouchání oken - těžký vůz s malým výkonem - tuhý podvozek (sedí, ale drncá) - starší design
PS: Jestli jste dočetli až sem, pak máte můj respekt. A jestli těchto pár "stupidních" řádků pomůže s výběrem auta aspoň jednomu z Vás, pak splnili účel. Mýho golfíka teď čeká výměna spojky a dostane novej lak. Vypadá, že ještě pár let vydrží. Jako sekundární auto na zimu bude ideální. Proč? Protože golf je fakt línej a sporťáček na léto bude cool, ne? :-))
Ou Snap.. s tou váhou sorry, to byl opravdu víc než nechutný...ehm.. omyl :D Omlouvám se...
Jinak přišla krize, na krku hnízdo, samička,.... znáte to... na to, že mi je 24 docela záhul a 16ti letý golfík, ač dobře sloužící se ukázal jako nevyhovující (hlavně neměl posilovač a děvče by ho nepřepralo :D).
Původně jsem si dělal zálusk na čtyřkového golfíka... jenže. Auto potřebuju jen na takové drncání po okolních vesničkách a tak... co za motor? Stokoňová 1.6ka (74kW) mi přišla jako zbytečně moc na ty moje popojezdy a zas 1.4ka (55kW) ve čtyřkovém golfu není žádný zázrak... a tak jsem zariskoval a modlil se ať mám štěstí na dobrý kousek a zadařilo se. Podařilo se mi trhnout opět trojkového golfíka, opět 1.4ku (44kW), ale z roku 1997 s takovými těmi, dnes už samozřejmými serepetičkami, jako je ABS, posilovač, střešní okno a čtyřbodové vstřikování ;-) Recenze dorazí jen co na něm odkroutím aspoň rok. Ale oproti předchůdci je tahle mrška podstatně živější, není tak hladová a hlavně podstatně pohodlnější... Můžete si teď klepat na čelo a říct si... no to je ale blb.... čtyřkový golf by byl jistě s 1.4kou lepší. Já osobně si myslím, že ne. Myslím si, že trojkový golfík a zvlášť pak ve třídvířku bude podstatně lehčí než čtyřka ;-) A menší váha, přináší přeci víc zábavi... i když na zábavu tu máme podstatně jinčí stroje a majitelům "tří-nulek a vejš" přeci nechceme křivdit ;-)
Říká se že dvakrát do jedné řeky nevstoupíš. Ale mě moje první kára podržela, naučila mě řídit a když jsem za 16let staré auto z roku 1993, bez výbavy, bez posilovače, bez ABS.. v roce 2009 dostal 32.000 kč.... můžu jen s klidem říct, že se vrátila větší část vynaložených investic ;-)
Nemůžu soudit jiné značky. Věřím že i japonec nebo francouz taky dobře poslouží - při troše té péče. Ale pro ty, kdo se pohybují ve světě ojetin je vw rozhodně dobrá volba a co se mě týče, já už na ono "fau-vé" nedám dopustit :D
Dobra recenze.Jenom mne zaujala veta v komentari : "Se svojí "jedenapůltunkou"...".Vzdyt tolik nevazi ani muj Passat B5 s motorem 1,8 T a vo full vybave :-).Trochu jsi se sekl.Ale jinak recenze je napsana pekne, drzim ti palce :-).
15 let staré auto. Psal se rok 1993 když jeho zánovní karosérii vytáhli z lázně s barvou a roce 1994 si ho koupil jeho první německý majitel. V roce 2001 se pak dostává do české republiky coby zánovní vůz. Zde s ním tři roky jezdí jeho druhá majitelka, která ho...no řekněme zruší a přesně už vím i kdy. Zásah můj golf dostal na předek, konkrétně levou stranu. Auto pak v roce 2003 putuje do Pardubic, kde je uvedeno do provozuschopného stavu a čtyři roky přicházím já......zelenáč hledající svojí první káru. Je zvláštní co všechno se nechá vyčíst z techničáku ;-) Vzhledem k tomu že auto otročilo převážně ve městech, svého času asi jen smutně postávalo v koutu bazaru coby vrak, bych najetému počtu současných 117.000km i věřil...Ostatně já sám za rok najezdím nějakých 6.000 - 7.000...auto jezdí prakticky každý den, ale jen z jedné strany města na druhou, občas do nějaké té okolní vesnice a tu ta tam na diskotéku....však to znáte. Překvapuje mě, jak tichounce přede motor. Ovšem, když člověk vyleze ven z auta a pečlivě naslouchá, drobný šelest z motoru slyšet je. Ještě aby ne, když je to 15 let stará kára...Leč slouží dobře a ve štychu mě zatím nenechala. Jen jednou, ale za to mohla vybitá baterie, páč jsem přez noc suveréně nechal puštěná světla, takže se to nepočítá :-) Po dalším roce tedy doplním pár informací: VW Golf III, 1.4 CL, 44kW je: Ideální auto do města, protože při lehké noze se s ním nechá jezdit i za 6litrů. Snadno opravitelný a náhradní díly nejsou nikterak drahé, co víc, dají se sehnat i na vrakovištích za směšnou cenu a v tom nejhorším případě (což ale nedoporučuju), lze použít díly ze staré dobré félicíe. Červené třídvířko se všemy těmi masivními černými rámy kolem oken a decentními spoilery působí i v dnešní době nesmírně atraktivně. Auto se neztratí na rovných dlouhých cestách s mírným klesáním a stoupáním. Na svůj maličký výkon sedí stejně tak dobře v 90km/h jako při 140km/h. Roztáhnout se pak nechá na 160 a dost možná by si nechal dát říct i o trošku víc, ale pak už brečí ;-) Perfektně sedí, zbytečně se nenaklání a pakliže jste odvážní a věříte svému auto, neztrácíte v zatáčkách na rychlosti. Je to ideální vůz pro jednoho, dva lidi pro které je každodení styk s městem nevyhnutelný. Pro ně je ostatně i královsky prostorný. Karosérie je pak pevná a posádka je při nárazu vzhledem ke stáří vozu relativně v bezpečí... Golf ale není: rozhodně žádný sporťák (alespoň ne s tímhle motorem). Není to auto s akcelerací a na předjíždění kamiónů v prudkých kopcích raději zapomeňte. Se svojí "jedenapůltunkou" jste jako jeden z nich. Rozhodně to není auto pro náročné. Auto sedí ale šije sebou a v základu se chová jako motokára. Snižte si podvozek a na českých silničkách Vás čeká stejně pohodlné svezení jako v konteineru s plastem. Není ani nejlevnější. V současné době dobrý kousek koupíte za 30.000-50.000 a za tyhle peníze (a věřte nebo ne, při koupi auta to vážně nejsou žádné peníze) se dá koupit i lepší ojetina. ...jste z města a potřebujete spolehlivé auto na nákupy a zařizování, kvůli nedostatku času a nemáte zrovna desetitisíce na účtu? Pak je tahle mrška právě pro Vás...Budete mít tu největší a nejdrsněji vypadající nákupní tašku ve městě :-) A vy ostatní buď sáhněte po jiném motoru, a nebo rači dejte na kupu víc peněz a kupte něco novějšího. Trojkový golf se už na silnici dávno ztratil za konkurencí a dnes sice potěší...ale nenadchne :-) Můj golf do tří týdnů dostane čirou optiku, úžasné spoilery a v létě se dočká technické...v kombinaci s novým lakem pak bude vypadat opravdu dobře a díky decentnímu "faceliftu" si nedělám iluze, že pak půjde prodat za 40.000-50.000. Proč to všechno? No asi jen proto, aby ho pak za rok ještě někdo koupil a já mohl přesedlat to čtyrky :-)
To Diego:...máš recht, tomu tachometru fakt nevěřím. Češi jsou v tomhle směru opravdový mistři a odhad mého kámoše (automechanik) je tak 200.000 a vejš.
To ToJa:...jó dneska už vím, že jsem za ty peníze mohl mít mnohem lepší. A o tom tak trochu i ta recenze byla. O tom jak mladý rádoby-tuner rychle ztrácí iluze :-)) Taková pohádka s happy endem :-))
doufam, ze neveris tomu, ze auto z r.93 ma najeto neco malo pres 100 tis.km. Obvzlast kdyz ho pred tebou mel nejaky radoby maser. At zije oblibena a jiz tradicni ceska disciplina staceni tachometru! ;-) Ale koukam, ze za rok toho veru moc nenajezdis, tak by ti mohl par let vydret tak at slouzi.
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Golf
Tak nad ctverkou bych ja osobne nejak extra neuvazoval, jelikoz spolehlivost je ve srovnani se starsimi Golfy chaba...
05.09.2009 | 11:28:02 | jamieson Reagovat
960kg sorry ;-)
Ou Snap.. s tou váhou sorry, to byl opravdu víc než nechutný...ehm.. omyl :D Omlouvám se...
Jinak přišla krize, na krku hnízdo, samička,.... znáte to... na to, že mi je 24 docela záhul a 16ti letý golfík, ač dobře sloužící se ukázal jako nevyhovující (hlavně neměl posilovač a děvče by ho nepřepralo :D).
Původně jsem si dělal zálusk na čtyřkového golfíka... jenže. Auto potřebuju jen na takové drncání po okolních vesničkách a tak... co za motor? Stokoňová 1.6ka (74kW) mi přišla jako zbytečně moc na ty moje popojezdy a zas 1.4ka (55kW) ve čtyřkovém golfu není žádný zázrak... a tak jsem zariskoval a modlil se ať mám štěstí na dobrý kousek a zadařilo se. Podařilo se mi trhnout opět trojkového golfíka, opět 1.4ku (44kW), ale z roku 1997 s takovými těmi, dnes už samozřejmými serepetičkami, jako je ABS, posilovač, střešní okno a čtyřbodové vstřikování ;-) Recenze dorazí jen co na něm odkroutím aspoň rok. Ale oproti předchůdci je tahle mrška podstatně živější, není tak hladová a hlavně podstatně pohodlnější... Můžete si teď klepat na čelo a říct si... no to je ale blb.... čtyřkový golf by byl jistě s 1.4kou lepší. Já osobně si myslím, že ne. Myslím si, že trojkový golfík a zvlášť pak ve třídvířku bude podstatně lehčí než čtyřka ;-) A menší váha, přináší přeci víc zábavi... i když na zábavu tu máme podstatně jinčí stroje a majitelům "tří-nulek a vejš" přeci nechceme křivdit ;-)
Říká se že dvakrát do jedné řeky nevstoupíš. Ale mě moje první kára podržela, naučila mě řídit a když jsem za 16let staré auto z roku 1993, bez výbavy, bez posilovače, bez ABS.. v roce 2009 dostal 32.000 kč.... můžu jen s klidem říct, že se vrátila větší část vynaložených investic ;-)
Nemůžu soudit jiné značky. Věřím že i japonec nebo francouz taky dobře poslouží - při troše té péče. Ale pro ty, kdo se pohybují ve světě ojetin je vw rozhodně dobrá volba a co se mě týče, já už na ono "fau-vé" nedám dopustit :D
04.09.2009 | 23:44:01 | Tazman Reagovat
Dobra recenze.Jenom mne zaujala veta v komentari : "Se svojí "jedenapůltunkou"...".Vzdyt tolik nevazi ani muj Passat B5 s motorem 1,8 T a vo full vybave :-).Trochu jsi se sekl.Ale jinak recenze je napsana pekne, drzim ti palce :-).
31.05.2009 | 11:59:01 | jamieson Reagovat
Rok se s rokem sešel
15 let staré auto. Psal se rok 1993 když jeho zánovní karosérii vytáhli z lázně s barvou a roce 1994 si ho koupil jeho první německý majitel. V roce 2001 se pak dostává do české republiky coby zánovní vůz. Zde s ním tři roky jezdí jeho druhá majitelka, která ho...no řekněme zruší a přesně už vím i kdy. Zásah můj golf dostal na předek, konkrétně levou stranu. Auto pak v roce 2003 putuje do Pardubic, kde je uvedeno do provozuschopného stavu a čtyři roky přicházím já......zelenáč hledající svojí první káru. Je zvláštní co všechno se nechá vyčíst z techničáku ;-) Vzhledem k tomu že auto otročilo převážně ve městech, svého času asi jen smutně postávalo v koutu bazaru coby vrak, bych najetému počtu současných 117.000km i věřil...Ostatně já sám za rok najezdím nějakých 6.000 - 7.000...auto jezdí prakticky každý den, ale jen z jedné strany města na druhou, občas do nějaké té okolní vesnice a tu ta tam na diskotéku....však to znáte. Překvapuje mě, jak tichounce přede motor. Ovšem, když člověk vyleze ven z auta a pečlivě naslouchá, drobný šelest z motoru slyšet je. Ještě aby ne, když je to 15 let stará kára...Leč slouží dobře a ve štychu mě zatím nenechala. Jen jednou, ale za to mohla vybitá baterie, páč jsem přez noc suveréně nechal puštěná světla, takže se to nepočítá :-)
Po dalším roce tedy doplním pár informací:
VW Golf III, 1.4 CL, 44kW je: Ideální auto do města, protože při lehké noze se s ním nechá jezdit i za 6litrů. Snadno opravitelný a náhradní díly nejsou nikterak drahé, co víc, dají se sehnat i na vrakovištích za směšnou cenu a v tom nejhorším případě (což ale nedoporučuju), lze použít díly ze staré dobré félicíe. Červené třídvířko se všemy těmi masivními černými rámy kolem oken a decentními spoilery působí i v dnešní době nesmírně atraktivně. Auto se neztratí na rovných dlouhých cestách s mírným klesáním a stoupáním. Na svůj maličký výkon sedí stejně tak dobře v 90km/h jako při 140km/h. Roztáhnout se pak nechá na 160 a dost možná by si nechal dát říct i o trošku víc, ale pak už brečí ;-) Perfektně sedí, zbytečně se nenaklání a pakliže jste odvážní a věříte svému auto, neztrácíte v zatáčkách na rychlosti. Je to ideální vůz pro jednoho, dva lidi pro které je každodení styk s městem nevyhnutelný. Pro ně je ostatně i královsky prostorný. Karosérie je pak pevná a posádka je při nárazu vzhledem ke stáří vozu relativně v bezpečí...
Golf ale není: rozhodně žádný sporťák (alespoň ne s tímhle motorem). Není to auto s akcelerací a na předjíždění kamiónů v prudkých kopcích raději zapomeňte. Se svojí "jedenapůltunkou" jste jako jeden z nich. Rozhodně to není auto pro náročné. Auto sedí ale šije sebou a v základu se chová jako motokára. Snižte si podvozek a na českých silničkách Vás čeká stejně pohodlné svezení jako v konteineru s plastem. Není ani nejlevnější. V současné době dobrý kousek koupíte za 30.000-50.000 a za tyhle peníze (a věřte nebo ne, při koupi auta to vážně nejsou žádné peníze) se dá koupit i lepší ojetina.
...jste z města a potřebujete spolehlivé auto na nákupy a zařizování, kvůli nedostatku času a nemáte zrovna desetitisíce na účtu? Pak je tahle mrška právě pro Vás...Budete mít tu největší a nejdrsněji vypadající nákupní tašku ve městě :-) A vy ostatní buď sáhněte po jiném motoru, a nebo rači dejte na kupu víc peněz a kupte něco novějšího. Trojkový golf se už na silnici dávno ztratil za konkurencí a dnes sice potěší...ale nenadchne :-)
Můj golf do tří týdnů dostane čirou optiku, úžasné spoilery a v létě se dočká technické...v kombinaci s novým lakem pak bude vypadat opravdu dobře a díky decentnímu "faceliftu" si nedělám iluze, že pak půjde prodat za 40.000-50.000. Proč to všechno? No asi jen proto, aby ho pak za rok ještě někdo koupil a já mohl přesedlat to čtyrky :-)
31.01.2008 | 10:02:59 | Tazman Reagovat
pěkně napsáno,tak ať slouží
09.09.2007 | 00:40:48 | Loser Reagovat
To Diego:...máš recht, tomu tachometru fakt nevěřím. Češi jsou v tomhle směru opravdový mistři a odhad mého kámoše (automechanik) je tak 200.000 a vejš.
To ToJa:...jó dneska už vím, že jsem za ty peníze mohl mít mnohem lepší. A o tom tak trochu i ta recenze byla. O tom jak mladý rádoby-tuner rychle ztrácí iluze :-)) Taková pohádka s happy endem :-))
06.09.2007 | 20:23:01 | Tazman Reagovat
doufam, ze neveris tomu, ze auto z r.93 ma najeto neco malo pres 100 tis.km. Obvzlast kdyz ho pred tebou mel nejaky radoby maser. At zije oblibena a jiz tradicni ceska disciplina staceni tachometru! ;-) Ale koukam, ze za rok toho veru moc nenajezdis, tak by ti mohl par let vydret tak at slouzi.
06.09.2007 | 19:55:47 | diego Reagovat
Pekna recenze,ale za ty penizky ste mohl mit jine peknejsi auti ja mam Lagunu za 45000 a je OK:-)
06.09.2007 | 19:41:51 | ToJa Reagovat