Rok výroby:2009Typ motoru:Benzín 1.4 59 kwStav km při koupi:0 kmStav km nyní:25 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:5,5 l/100 kmVloženo:19. 7. 2010
VW Golf byl kupován jako zcela nové auto, zamýšlený pro jednoho cestujícího, pro více lidí jen zřídka, proto byla zvolena 3-dvéřová verze. Ne jen pro jednoduchost, ale také proto, že byl předpoklad, že se vzadu tu a tam svezou vnoučata, takže nebude nutné řešit dětskou pojistku.
Auto je celkem velké na to jak je malé - pro srovnání je dobré si uvědomit, že se jedná o kategorii Octavie, takže vnitřní prostor je slušný.
Vybaveno je poloautoamtickou klimatizací Climatic. Co si beudeme povídat, autoklima to není, ale funguje to, zvlášť v takto kompaktním vozidle je to dostatečné.
Originál rádio má slušný zvuk, ale zázrak to není, ovládání je dobré.
Motor je tichý, slabý, ale úsporný. 59kw je nic moc, ale byl kupován s tím, že na dojíždění do práce to stačí a že je tento agregát spolehlivý a očekává se od něj dlouhá životnost - žádné turbo, kompresor, tyhle nesmysly. Jízda ovšem může být maximálně klidná. Předjíždění - problematické. Musíte podřadit :-) Koukal jsem že v Hyundai I30 je srovnatelný motor snad o 15 kw výkonější.
Spotřeba je mezi 5 a 6 litry. Ale je to opravdu meziměsto po rovince, takže v průměru je nutné počítat spíš 6-7, těžko říct.
Převodovka manuální 5-stupňová. No na dálniční ježdění bych si tohle auto asi nepořizoval, ale na popojíždění z vesnice do města a zpátky je to OK.
Zpracování auta je fantastické. V době, kdy jsme Golfa vybírali jsem se byl podívat i na další auta: Seat Leon, Hyundai i30 a Citroen C4 a dokonce i Opel Corsa (byť by měl být Golf srovnán spíše s Astrou). Golf z nich byl nejlepší, byť musím říct, že třeba i30 na mě udělalo podobně dobrý dojem. Technokratický přístup VW ale zvítězil, vyhovuje tomu, kdo má rád čistou praktičnost a strohost designu.
Po zkušenostech s ostatníma levnýma autama na mě VW přece jen udělal nejlepší dojem, musím říct že na druhé místo bych dal Hyundai i30.
Jinak pořizovací cena byla 340 000,- v základní výbavě + packet look (zrcátka, nárazník). + metalíza + tažné zařízení. Nevím jak vypadají ceníky dnes :-) tehdy to bylo celkem OK, ve srovnani s konkurenci.
Zarazila mě dlouhá čekací doba. Na auto jsme z Německa čekali 3 měsíce.
Tak v 29000km a po roce a pul jsme absolovavli 1.garanční prohlídku, současně se udělal nový sfotware řídící jednotky v rámci svolávací akce a také upevnění ofuků dole, tak v rámci svolání. Jinak běžná garanční prohlídka - cena =5700 kč (včetně daně, v tom navíc 1 litr oleje do zásoby a 10% sleva na práci v rámci zákaznického programu Olfincaru). Auto OK.
Proč bych se utěšoval? to auto sem vybíral sám přesně podle toho, k čemu slouží, nic víc a nic míň, neznám nikoho ve svém okolí, kdo by při koupi auta nemusel řešit poměr cena/výkon.
To Kodl: Základní výbava=výhoda pro mě, má vše co potřebuji, takže cokoliv navíc je vyhození peněz buď teď nebo za budoucí servis, Nezajímavý desig=dle mého názoru naprosto perfektně funkční, Golf je etalon konzervativního vzhledu a tak to má být, Vyšší cena=ani ne,srovnával jsem pečlivě pro a proti, Ničím nepřekvapí=naštěstí :-) Golf=průměr, ano, přesně tak! a to je na něm skvělý, na BMW prostě nemám prachy - tak si koupím Golfa! :-)
Po roce a cca 20 000km: bez zavad a problemu. Spotreba mezi 5,5-6,5 litru, ted co se ochladilo na zimakach to slo nahoru. Jinak auto v pohode. Asi tenhle motor budete znat z Fabii a Octavii, takze pokud by to nekoho zajimalo: zavodit se s ním nedá :-)
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Golf
1.garancni
Tak v 29000km a po roce a pul jsme absolovavli 1.garanční prohlídku, současně se udělal nový sfotware řídící jednotky v rámci svolávací akce a také upevnění ofuků dole, tak v rámci svolání. Jinak běžná garanční prohlídka - cena =5700 kč (včetně daně, v tom navíc 1 litr oleje do zásoby a 10% sleva na práci v rámci zákaznického programu Olfincaru). Auto OK.
04.03.2011 | 18:50:56 | Honza Reagovat
to D.
Proč bych se utěšoval? to auto sem vybíral sám přesně podle toho, k čemu slouží, nic víc a nic míň, neznám nikoho ve svém okolí, kdo by při koupi auta nemusel řešit poměr cena/výkon.
27.01.2011 | 22:30:54 | Honza Reagovat
Průměrné auto je skvělé-tak to má být.Je zajímavé jak pisatel utěšuje sám sebe.
27.01.2011 | 20:50:18 | D Reagovat
Ready
Pak jste vybral správně.Přeji mnoho spokojených kilometrů.
27.01.2011 | 19:17:51 | kodl Reagovat
Honza
To Kodl: Základní výbava=výhoda pro mě, má vše co potřebuji, takže cokoliv navíc je vyhození peněz buď teď nebo za budoucí servis, Nezajímavý desig=dle mého názoru naprosto perfektně funkční, Golf je etalon konzervativního vzhledu a tak to má být, Vyšší cena=ani ne,srovnával jsem pečlivě pro a proti, Ničím nepřekvapí=naštěstí :-) Golf=průměr, ano, přesně tak! a to je na něm skvělý, na BMW prostě nemám prachy - tak si koupím Golfa! :-)
13.11.2010 | 21:46:03 | Reagovat
Žádná výbava,vyšší cena,nezajímavý design. Dokonce ani ničim nepřekvapí,
Golf = průměr.
09.11.2010 | 14:11:54 | kodl Reagovat
Honza
Na "závodění" si normální člověk auto nepořizuje a maloobjem už vůbec ne.
31.10.2010 | 14:17:56 | marne Reagovat
Golf po roce
Po roce a cca 20 000km: bez zavad a problemu. Spotreba mezi 5,5-6,5 litru, ted co se ochladilo na zimakach to slo nahoru. Jinak auto v pohode. Asi tenhle motor budete znat z Fabii a Octavii, takze pokud by to nekoho zajimalo: zavodit se s ním nedá :-)
31.10.2010 | 13:59:50 | Honza Reagovat