Rok výroby:2004Typ motoru:2,5Tdi 128kwStav km při koupi:0 kmStav km nyní:160 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:10,2 l/100 kmVloženo:3. 3. 2007
Praskající vzpěry stabilizátoru + další opakující se "křupání" na podvozku.
Vodní pumpa.
Spojka klimatizace.
Nezávislé topení - teplovzdušné - již třetí a stejně zase nefunguje - prý něco se software.
Odpadávající plasty uvnitř - opět na hodně místech.
Špatně se sklápějící boční zrcátka.
Špatně funkční CD+navigace.
A řada dalších "drobností".
Hodnocení a zkušenosti s autem
Neskutečné množství poruch odpovídá dle mého neodladění T5 při spuštění do prodeje. Nikdy jsem neslyšel téměř žádnou stížnost na T4. Jinak velmi prostrorný a pohodlný, vhodný pro rodinu i práci.
Na svojí hmotnost a velikost velmi dobré jízdní vlastnosti. Motor dobrý, po chiptuningu lepší (cca. 200PS), na suchu bych snesl i další koně navíc (např. při tahání vleku), na mokro svítí na plný plyn EPS i na trojku. Pokud si ho znovu koupím, pak jedině 4motion.
Zkušenosti se značkovým servisem strašné - ISR Průhonice hrůza, stejně jako Jarov, průměr Tukas. Po skončení garance chodím ke kamarádovi, kde je (což se dalo ovšem předpokládat) přístup zcela jiný.
Mimo jiné garance je nedostačující, uvažuji o nějakém Japonci nabízejí 3-5let (asi SUV nebo off-road - nevím, že by někdo kromě MB Vito/Viano dělal adekvátní vůz T5 - tj. Japonci i ostatní).
Poslední dobou musím říct, že čím novější koncernové auto tak tím nedomyšlenější. Prodal jsem T4 a koupil T5. Jistě, že je daleko luxusnější, rychlejší atd. To se předpokládá u nového auta. Nechci se rozepisovat o poruchovosti, ale o nedomyšlenostech, které se v žádném testu nedovíte. Proč auto za cca. 1,2 mil. není dotáhnuté do konce? Pouze z místa řidiče: 1) Při zařazené pětce nevidíte na displej klimatizace a tlačítka. 2) Proč jsou tlačítka, které používáte v podstatě pořád (výstražné blinkry, deaktivace par. senzorů) jsou u spolujezdce? 3) Vyhřívání zrcátek musíte manuálně vypínat - samozřejmě, že na to zapomínám... 4) Vyhřívaní sedadel řešené "kolečkem". Opět musíte pořád zapínat a vypínat. 5) Nastavování volantu. U tohoto auta naprosto nesmyslné, protože funkční polohu má pouze jednu. 6) Bederní opěrka nastavitelná pouze v jedné rovině. Pokud se nedá opěrka nastavit vertikálně tak to moc užitku nepřinese. 7) Ovládání tempomatu na volantu. K ergonomice a logice to má taktéž dost daleko. 8) Ovládání pal. počítače titěrnými tlačítky. 9) Nastavení opěrek. Nahoru bez problému, ale dolů musíte opět hledat přiblblé tlačítko. Při jízdě opravdu žůžo. 10) Ventilace jako celek je kapitola sama pro sebe. Odmlžit sklo je umění a boční okna nereálné. Auto má tři topení a jet v -10°C po dálnici tak neděláte nic jiného než že si stále hrajete s klimatizací, ventilátorem a topením.
A mohl bych pokračovat dále. Kdybych neveděl, že se tyto banality dají vyřešit úplně jinak a funkčně taky bych tady nepsal. A rozhodně se nejedná o dražší řešení, ale spíše o selský rozum. Koncernové auta jsou mi (bohužel) stále více nesympatické. Po nasednutí všechno svítí, bliká a tváří se to hogo fogo, ale když s autem začnete jezdit tak zjistíte, že to všechno je jenom pozlátko.
I tak doufám, že T5 jednou budu prodávat s najetými 400 000 km a se slzou u oka.
Tak jak si čtu Váš příspěvek přijde mě že máte štěstí na vydařený kus. Co se týká mého předešlého vozu T4, byl jsem nad míru spokojen s kvalitou, ale horší to bylo s komfortem ( v zásadě spokojen). Moc jsem se těšil tedy na nového Multivana. Když jsem ho přebíral byl jsem spokojen cca. prvních 5tis.Km, pak nastaly problémy. Takto to pokračovalo až do 190tis. dále už jsem to nevydržel a krabici prodal. Není přeci možné, abych neujel od / do výměny oleje bez nějakého problému. Nejvíc mě zarážel fakt že pokaždé se pokazilo něco jiného. Např. kvůli reklamaci žhavení jsem musel navštívit autoriz. servis 3x, neboť na záruku není možné vyměnit všechny žhaviče najednou.Dále nevím kam chodíte na spotřebu, já měl problém jezdit pod 10,5l ( 128Kw ) a co se týká řízení, jet s tím autem nad 140Km/h znamenalo přetahovat se z volantem a držet ho křečovitě obouma rukama. Můj názor berte jako objektivní a nevycházím jen z mé zkušenosti, ale i z okruhu známých, kteří si taky čekali krok dopředu a né nekonečnou pokladničku. Co do třídy tu jsem neopustil jen značku a teď můžu zodpovědně říct že MB VIANO má o sto procent navrch jak po stránce komfortu a jízdních vlastností ale také pro mě zásadní spolehlivostí !!!, Netvrdím že jsem zastáncem MB, ale už se konečně nebojím jet s rodinou na dovolenou, abych se bál zda dojedu.
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Multivan
Jsou veci které nechápu
Poslední dobou musím říct, že čím novější koncernové auto tak tím nedomyšlenější.
Prodal jsem T4 a koupil T5. Jistě, že je daleko luxusnější, rychlejší atd. To se předpokládá u nového auta. Nechci se rozepisovat o poruchovosti, ale o nedomyšlenostech, které se v žádném testu nedovíte. Proč auto za cca. 1,2 mil. není dotáhnuté do konce?
Pouze z místa řidiče:
1) Při zařazené pětce nevidíte na displej klimatizace a tlačítka.
2) Proč jsou tlačítka, které používáte v podstatě pořád (výstražné blinkry, deaktivace par. senzorů) jsou u spolujezdce?
3) Vyhřívání zrcátek musíte manuálně vypínat - samozřejmě, že na to zapomínám...
4) Vyhřívaní sedadel řešené "kolečkem". Opět musíte pořád zapínat a vypínat.
5) Nastavování volantu. U tohoto auta naprosto nesmyslné, protože funkční polohu má pouze jednu.
6) Bederní opěrka nastavitelná pouze v jedné rovině. Pokud se nedá opěrka nastavit vertikálně tak to moc užitku nepřinese.
7) Ovládání tempomatu na volantu. K ergonomice a logice to má taktéž dost daleko.
8) Ovládání pal. počítače titěrnými tlačítky.
9) Nastavení opěrek. Nahoru bez problému, ale dolů musíte opět hledat přiblblé tlačítko. Při jízdě opravdu žůžo.
10) Ventilace jako celek je kapitola sama pro sebe. Odmlžit sklo je umění a boční okna nereálné. Auto má tři topení a jet v -10°C po dálnici tak neděláte nic jiného než že si stále hrajete s klimatizací, ventilátorem a topením.
A mohl bych pokračovat dále. Kdybych neveděl, že se tyto banality dají vyřešit úplně jinak a funkčně taky bych tady nepsal. A rozhodně se nejedná o dražší řešení, ale spíše o selský rozum. Koncernové auta jsou mi (bohužel) stále více nesympatické. Po nasednutí všechno svítí, bliká a tváří se to hogo fogo, ale když s autem začnete jezdit tak zjistíte, že to všechno je jenom pozlátko.
I tak doufám, že T5 jednou budu prodávat s najetými 400 000 km a se slzou u oka.
16.01.2011 | 21:04:19 | MP Reagovat
Stejný názor
Tak jak si čtu Váš příspěvek přijde mě že máte štěstí na vydařený kus. Co se týká mého předešlého vozu T4, byl jsem nad míru spokojen s kvalitou, ale horší to bylo s komfortem ( v zásadě spokojen). Moc jsem se těšil tedy na nového Multivana. Když jsem ho přebíral byl jsem spokojen cca. prvních 5tis.Km, pak nastaly problémy. Takto to pokračovalo až do 190tis. dále už jsem to nevydržel a krabici prodal. Není přeci možné, abych neujel od / do výměny oleje bez nějakého problému. Nejvíc mě zarážel fakt že pokaždé se pokazilo něco jiného. Např. kvůli reklamaci žhavení jsem musel navštívit autoriz. servis 3x, neboť na záruku není možné vyměnit všechny žhaviče najednou.Dále nevím kam chodíte na spotřebu, já měl problém jezdit pod 10,5l ( 128Kw ) a co se týká řízení, jet s tím autem nad 140Km/h znamenalo přetahovat se z volantem a držet ho křečovitě obouma rukama. Můj názor berte jako objektivní a nevycházím jen z mé zkušenosti, ale i z okruhu známých, kteří si taky čekali krok dopředu a né nekonečnou pokladničku. Co do třídy tu jsem neopustil jen značku a teď můžu zodpovědně říct že MB VIANO má o sto procent navrch jak po stránce komfortu a jízdních vlastností ale také pro mě zásadní spolehlivostí !!!, Netvrdím že jsem zastáncem MB, ale už se konečně nebojím jet s rodinou na dovolenou, abych se bál zda dojedu.
23.06.2009 | 12:19:54 | Reagovat