Rok výroby:2006Typ motoru:19 TIDStav km při koupi:30 000 kmStav km nyní:80 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:zapůjčenýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:27. 3. 2009
Spotreba oleja na VW TDI motoroch je naozaj vysoká. Jazdím na VW Passat 1,9 TDI 77 kW a jedinou prednosťou motora je spotreba nafty, kombinovaná dlohdobo cca 6,5 l/100 km. Motor sa vyznačuje nekultivovaným chodom pri voľnobehu, "zavýjaním" pri radení z 2. do 3. prev. stupňa, až úbohým ťahom (navyše pokles ťahu už pri troch dospelých osobách) a vysokou spotrebou oleja (cca 1 liter na 7 000 km). Koncern to vyriešil "vkusnou kabelkou" so suchým zipsom na fľašu s olejom do kufra:-)))). Manželka má tiež Passat, 2,0 TDI. Ten je výkonovo lepší, no len porovnateľný s 1,9 TDCI 85 kW v Opel Vectra (ten však tiež žerie olej). Tiež žerie olej a hneď po 5000 km (nové auto) nás prekvapil poruchou vstrekovania (absolvovali sme cestu z BB do BA), ktorú elektronika vyriešila núdzovou prevádzkou - max. rýchlosť 80 km/h :-)). Predbiehali nás aj Avie... Samozrejme pri návšteve servisu motor fungoval, kým do núdzového režimu prešiel natrvalo, porucha sa zopakovala asi 20 x. Zvažujeme kúpu Mitsubishi Outlander, dosť som spozornel, keď som zistil, že TDI je od VW a predajca mi povedal, že každé TDI štandardne dostáva 1 l fľašu oleja do kufra... Moji 5 kolegovia, ktorí majú tiež VW Passat TDI, všetci dolievajú...
no je tam to turbo, to turbo točí ako prasa a toho sa aj bojím ;) Ale uvidíme o pár rokov. U benzínov sa nemám čoho báť. Myslím ford, mazda, honda, toyota,..
Jo, přímý vstřik u benzínů vypadá slibně. Spoří to asi 10% u 1.generace (VW) a asi 20% u 2.generace (BMW). Tam už je to zajímavé. A může pracovat s daleko nižším tlakem, než vstřik nafty (alespoň podle mě - laika), páč se nemusí vstřikovat do max. komprese. Kdyby někdo věděl, jak to je, tak by mě to zajímalo .
Na hodnoceni spolehlivosti TSI si budeme muset par let pockat, nicmene pokud se ukazou spolehlive, myslim, ze se vyrovna pomer mezi vyhodami-nevyhodami benzinovych a naftovych motoru. Hlavni prekazku u DIESLU nyni vidim v emisnich limitech, kdy neni sance bez FAP, DPF nebo jak tomu kdo rika. Tudiz nove generace TDI/HDI dostavaji dalsi slozity prvek do jiz tak dost slozite konstrukce (nazor laika).
Mam G4 TDi 96Kw 210tis najeto a nedolevam ani deci,přitelkyně G3 Tdi 66kw a to same,od vyměny do vyměny...Předtim jsem měl Peugeota 306 Hdi 66Kw a s motorem byl věčny problem,elektronika,z něčeho unikala nafta,pak odešlo čerpadlo v nadrži,hlučna řemenice kliky a nakonec odešel jeden vstřik,pak jsem to prodal.Kamarad ma 406Hdi a taky ho to zlobi..
Mám Audi A4 TDI pri výmene oleja (4 l belenie) nalievam 3,5l a zhruba po 5 až 6 tisíc zvyšok z balenia (0,5l) a toto vydrží až po výmenu cca 10 až 12 tisíc keďže jazdím kradšie traťe takže extrém to určite nieje aj keď poznám autá kďe netreba dolievať ale bez turba a pod.
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Passat
TSi
no je tam to turbo, to turbo točí ako prasa a toho sa aj bojím ;)
Ale uvidíme o pár rokov. U benzínov sa nemám čoho báť. Myslím ford, mazda, honda, toyota,..
05.04.2009 | 15:12:08 | OVCA Reagovat
TSI motory sú super, iný benzín ako preplňovaný by som už nechcel.
31.03.2009 | 23:58:47 | Angel_M Reagovat
Jo, přímý vstřik u benzínů vypadá slibně. Spoří to asi 10% u 1.generace (VW) a asi 20% u 2.generace (BMW). Tam už je to zajímavé. A může pracovat s daleko nižším tlakem, než vstřik nafty (alespoň podle mě - laika), páč se nemusí vstřikovat do max. komprese. Kdyby někdo věděl, jak to je, tak by mě to zajímalo .
30.03.2009 | 16:30:40 | Itall Reagovat
TSI
Na hodnoceni spolehlivosti TSI si budeme muset par let pockat, nicmene pokud se ukazou spolehlive, myslim, ze se vyrovna pomer mezi vyhodami-nevyhodami benzinovych a naftovych motoru. Hlavni prekazku u DIESLU nyni vidim v emisnich limitech, kdy neni sance bez FAP, DPF nebo jak tomu kdo rika. Tudiz nove generace TDI/HDI dostavaji dalsi slozity prvek do jiz tak dost slozite konstrukce (nazor laika).
30.03.2009 | 12:20:13 | Honza Reagovat
Chcete istotu ?
Tak benzín samozrejme bez turba ;) TSi neviem ako sú na tom.
Mal som vždy benzí a také problémy ako sa pri diesloch popisujú nepoznám a pri mojej ročnej jazde do 50 tis km, rozdiel voči dieslu nie ej moc vysoký.
29.03.2009 | 23:44:03 | OVCA Reagovat
Mam G4 TDi 96Kw 210tis najeto a nedolevam ani deci,přitelkyně G3 Tdi 66kw a to same,od vyměny do vyměny...Předtim jsem měl Peugeota 306 Hdi 66Kw a s motorem byl věčny problem,elektronika,z něčeho unikala nafta,pak odešlo čerpadlo v nadrži,hlučna řemenice kliky a nakonec odešel jeden vstřik,pak jsem to prodal.Kamarad ma 406Hdi a taky ho to zlobi..
29.03.2009 | 20:48:42 | Reagovat
Vlastná skúsenosť
Moje auto 1,9 TDI, 150 hp, 6 stup.man.prev.Olej mením po 15.000 km.Medzi výmenami nie je potreba dolievať olej.
29.03.2009 | 13:21:31 | mike Reagovat
Neviem ci je to normalne ze vam to zere tolko oleja, ja na mojej astre nedolievam vobec nic od vymeny k vymene...
29.03.2009 | 11:32:23 | miso Reagovat
ísto Outlanderu kup Citroen C-crooser, stejnej pohon všech kol , stejná velikost, ale to hlavní je že tam je motor HDI a ten je nezničitelnej.
27.03.2009 | 17:33:01 | Reagovat
Kupte si HDI a nebudete dolívat žádný olej. A turbo na HDI spíná od 1.300 ot.
27.03.2009 | 17:31:35 | Reagovat
olej
Mám Audi A4 TDI pri výmene oleja (4 l belenie) nalievam 3,5l a zhruba po 5 až 6 tisíc zvyšok z balenia (0,5l) a toto vydrží až po výmenu cca 10 až 12 tisíc keďže jazdím kradšie traťe takže extrém to určite nieje aj keď poznám autá kďe netreba dolievať ale bez turba a pod.
27.03.2009 | 16:56:55 | hero Reagovat