Rok výroby:1997Typ motoru:1.8 20vStav km při koupi:185 000 kmStav km nyní:205 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:9-10 l/100 kmVloženo:21. 11. 2010
Při koupi se auto jevilo, že je v dobré kondici pouze nefungovalo centrální zamykání na dveřích u spolujezdce a byly špatné zadní brzdy. Při cestě domů od prodejce jsem také zjistil, že při brždění z velké rychlosti klepe dost volant.:(
Při počátku nastávajícího zimního období praskl chladič. Jeho výměna za nový byla hračka. Po zimě odešla baterie, takže jsem pořídil novou kvalitní.
Po ujetí cca 2000km se začalo ozývat bouchání z přední pravé strany při přejezdu nerovností. ...Bylo mi jasné, že se začal na choulostivé přední nápravě Passatu ke všemu osazeného 17" koly s 225/45 pneu podepisovat špatný stav našich silnic. Bouchající nápravu doprovázelo i klepání volantu při brždění z velké rychlosti což jsem si před koupí nevyzkoušel. A někdy se při mírném sešlápnutí brzdy ozývalo klepání z pravé strany.
Takže k problému s centrálem, který jsem neřešil se přidal problém další a to nekolikanásobně dražší. To nebylo vše, protože se objevily další drobné problémy jako zadrhnuté stěrače, nefunkční el. otevírání nádrže a podivné podsvětlení palubní desky, které se někdy rozsvítí okamžitě a někdy mu to trvá pár sekund né-li minut.
Říkal jsem si "ještě že ten motor je v pořádku" ...Jakoby to slyšel. Po 7000km začal být při volnoběhu neklidný a kolísaly po prošlápnutí plynu otáčky. Napadlo mě, že problém bude v přívodu vzduchu jelikož předchozí majitel motor osadil sport. filtrem K&N. Ten šel hned do popelnice a nahradil ho originál "airbox". Dále jsem pročistil i škrtící klapku a problém s kolísáním otáček byl vyřešen.
Mezitím odešlo centrální zamykání i na dveřích u řidiče, od té doby odemykám auto přez zámek na víku kufru, který jako jediný funguje. ...zjištění tohoto problému bylo velmi nemilé jelikož auto stálo cca 3 týdny na parkovišti (o tom proč napíši níže) a vybila se baterie. Asi kvůli zesilovači na repro, takže jediná cesta do auta vedla přez víko kufru a zklopení sedaček z prostoru kufru byl celkem oříšek.
Proč auto stálo? Protože se objevil další problém opět s motorem. Po úspěšném vyřešení kolísání otáček nastalo škubaní při akceleraci a snížený výkon, po nejaké době doprovázený opět kolísaním otáček. K tomuto problému přibylo tekoucí servo takže jeho výměna byla nevyhnutelná ...auto bralo vic servooleje než benzínu :-D.
Diagnostika ukázala špatnou váhu vzduchu. Po její výměně auto jede zase jako nové a po výměně serva opět zatáčí jako nové, ale kolísání přetrvává, takže se chystám opět na pročíštění škrtící klapky. Po jejím vyčištění musí následovat nastavení její polohy ve VAGu, což jsem předtím neudělal a proto se problém objevil znovu.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Mé zkušenosti diky výčtu chyb jsou velmi špatné a být na mém místě někdo jiný, tak už se auto válí v troskách pod nejbližší skálou, ze které by ho svrhl.
Problémy a průběh jejich řešení a jejich návaznosti jsem nepopsal dopodrobna, takže to bylo ve skutečnosti ještě horší.
Ale na druhou stranu abych jen nekritizoval je toto auto pohodlné, prostorné, tiché a v těchto směrech pro mě dokonalé.To diky pocitu bezpečí a dostatku prostoru pro všechny cestující a hlavně posez řidiče, plně přizpůsobitelný díky polohovatelnému volantu a sedačce, takže si své místo najde úplně každý. U mě chybí pouze loketní opěrka.
Zkušenosti s motorem 1.8 20v jsou takové, že výkon je nic moc, není to na žádné závodení, ale to take od passata nikdo nečeka je to totiž limuzína. Ale na druhou stranu se v něm může pokazit jen pár drahých vecí narozdíl od přeplňované verze (u mě jak naschvál odešly skoro všechny). To že je motor slabý a auto těžké znamená spotřebu kolem 9-10l ... z této zkušenosti je pro takový vůz nejlepší volba V6 benzín.
Na závěr diky těmto zkušenostem můžu říct, že je stav vozu velmi ovlivněn předchozím majitelem a nebo je to jen výjimka a můj kus je horší než ostatní. Proto také nebudu tuto značku zavrhovat kvůli jedné špatné zkušenosti. Koupě jakéhokoli ojetého vozu v sobě skrývá rizika. Takže s tím každý musí počítat.
Tento vůz jsem před týdnem kupoval zcela s vědomím o jeho přednostech i mouchách. Rozhodl jsem se tak bez nátlaku a dobrovolně:) Rok 1997, sedan. Včera jsem podniknul delší testovací jízdu cca 400km do hor a zpět. V druhé polovině cesty se začalo ozývat kolísání otáček při dojíždění při volnoběhu z 10 000 na 20 000 a pád zpět. Řízení se mi jeví OK, akorát jsem před Brnem už za tmy vymetl pár pěkných děr, až hliník zakvílel. Ale jelo to dál. Spotřeba při dodržování rychlosti asi 9 - 9,5 l/100, což jsem čekal víc, zvlášť v zavátých horských silnicích, kde si Passat počínal velmi dobře až na pár míst, kde lehčí zadek šel do smyku. Komfort jízdy mi vyhovuje, není to jen legenda, pro mě je cestování v Passatu příjemné. Parkrát jsem zkusil při zrychlení a předjíždění kondici turba, vedlo si perfektně, auta za mnou se vzdalovala. Ještě bych podotknul, že ojeté auto, kterému jeho 180 000km nevěřím ani v opilosti jsem koupil od automechanika, který Passat udržoval pro svou dceru. Určitě myslím lepší volba než vzít cokoli z autobazaru. No, uvidíme, ještě mohou přijít překvapení kladná i záporná:)
přece jen je Logan menší, i MCV je spíš natažené a nafouknuté a i když pořizovací cena je srovnatelná, přece jen jízdní vlastnosti a komfort jsou u Passata znatelně lepší i když srovnáváme ojetinu-nové auto. on ten Logan není levný zázrakem - prostě někde se ušetřit muselo. ostatně každý má na výběr, hlavně se mi ale zdá, že tohohle konkrétního passata tomáš koupil trochu neuváženě a bez důkladnější kontroly, tome, co ty na to? mě se žádné VW až takhle nekazí a to mám 2 jen o trochu novější a hodně jeté.
Emane, leda, že by sis nepotrpěl na výbavu, na jízdní vlastnosti, kvalitu interieru, hezký vzhled auta atd., pak jo. Pokud si na jednu z těchto věcí potrpíš, pak musíš sáhnout po něčem jiném než Dacii.
A nebylo by lepší koupit si místo této ojetiny dacii logan?
23.11.2010 | 14:41:57 | Eman PřiskřipsemsiřiťReagovat
Nemyslel jsem to zle s tím podsvícením, osobně se mi taky líbí, ale to je vše. Jinak to turbo vydrží i hrubě přes dvěstě tisíc, když dochlazuješ a případný repas není tak hrozný. Vrátí se ti to na výkonu a nižší spotřebě oproti atmosférickému dvacetiventilu. A závady se vyskytují u všech, máš recht, akorát u koncernu si to náležitě připlatíš při koupi předraženého vozu.
býval jsem blázen do VW, ale od doby, kdy jsem ho dostal služební a zároveň firma koupila 6 dalších, tak musím říct jedno. je to sráč. za ty prachy bohužel ano. aby u mého dva roky starého passatu začaly prosvítat tlačítka, to už je moc. to oplastování, nebo co to proboha je, to se loupe a omakává. tato chyba je u všech našich služebáků. motory jsou ok, ale dost zlobí elektronika a přední náprava. takže jsem tímto změnil názor. VW je něco jako Škoda. z průměrného auta si cenou hraje na víc.
Že jsem závady odpustil je jen kvůli tomu, že to je stroj a ne konkrétně VW stejné problémy může mít i BMW. Ano stejný motor v přeplňované verzi je určitě dostačující, ale zmínil jsem fakt, že je nákladnější právě kvůli turbu. A po chipnutí sme skoro na výkonu V6. Jinak najeté km jsem jen opsal :-D je mi jasné, že skutečnost bude minimálně o 100k km víc.
Je velmi úsměvné, jaké všemožné závady jsou ochotni majitelé VW svým miláčkům odpustit za to, že se jim po zapnutí světel rozsvítí přístrojovka modročerveně. Jinak nesouhlasím s tím, že do Pasatu patří V6. Bohatě stačí ten motor co máš, ale v přeplňované verzi nejlépe čipnuté na eresových132 kW. A na závěr ty kilometry co uvádíš jsou jen orientační. Přirovnal bych to k vozům BMW-když seženeš káru s najetýma km pod 200 tis., tak seš borec, ale palubovkou se neřiď. :-))))))
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Passat
WV Passat 1.8T
Tento vůz jsem před týdnem kupoval zcela s vědomím o jeho přednostech i mouchách. Rozhodl jsem se tak bez nátlaku a dobrovolně:) Rok 1997, sedan. Včera jsem podniknul delší testovací jízdu cca 400km do hor a zpět. V druhé polovině cesty se začalo ozývat kolísání otáček při dojíždění při volnoběhu z 10 000 na 20 000 a pád zpět. Řízení se mi jeví OK, akorát jsem před Brnem už za tmy vymetl pár pěkných děr, až hliník zakvílel. Ale jelo to dál. Spotřeba při dodržování rychlosti asi 9 - 9,5 l/100, což jsem čekal víc, zvlášť v zavátých horských silnicích, kde si Passat počínal velmi dobře až na pár míst, kde lehčí zadek šel do smyku. Komfort jízdy mi vyhovuje, není to jen legenda, pro mě je cestování v Passatu příjemné. Parkrát jsem zkusil při zrychlení a předjíždění kondici turba, vedlo si perfektně, auta za mnou se vzdalovala.
Ještě bych podotknul, že ojeté auto, kterému jeho 180 000km nevěřím ani v opilosti jsem koupil od automechanika, který Passat udržoval pro svou dceru. Určitě myslím lepší volba než vzít cokoli z autobazaru. No, uvidíme, ještě mohou přijít překvapení kladná i záporná:)
14.12.2010 | 07:19:20 | Mr.Alarming Reagovat
No jo, moje Carvela je taky odflaknuta, 310 000 km a uz budu asi nekdy v budoucnu muset udelat spojku....
26.11.2010 | 12:37:01 | Honza Reagovat
Ano ano, znám jeden takový mainstream s odfláknutým motorem, co má najeto 487 000 bez větších potíží...
26.11.2010 | 12:13:29 | rolf fuchs Reagovat
VW
VW je ikona hlavne u nas ... inak je to predrazeny mainstream s odflaknutymi motormi (co sa spolahlivosti tyka), to uz pochopili aj na zapade ...
26.11.2010 | 11:00:24 | Mickey Reagovat
kolik Tě stál ten passat, tome?
23.11.2010 | 20:23:54 | honza Reagovat
přece jen je Logan menší, i MCV je spíš natažené a nafouknuté a i když pořizovací cena je srovnatelná, přece jen jízdní vlastnosti a komfort jsou u Passata znatelně lepší i když srovnáváme ojetinu-nové auto. on ten Logan není levný zázrakem - prostě někde se ušetřit muselo. ostatně každý má na výběr, hlavně se mi ale zdá, že tohohle konkrétního passata tomáš koupil trochu neuváženě a bez důkladnější kontroly, tome, co ty na to? mě se žádné VW až takhle nekazí a to mám 2 jen o trochu novější a hodně jeté.
23.11.2010 | 20:21:14 | Honza Reagovat
Emane, leda, že by sis nepotrpěl na výbavu, na jízdní vlastnosti, kvalitu interieru, hezký vzhled auta atd., pak jo. Pokud si na jednu z těchto věcí potrpíš, pak musíš sáhnout po něčem jiném než Dacii.
23.11.2010 | 20:05:45 | Radek Hulmihoukolen Reagovat
A nebylo by lepší koupit si místo této ojetiny dacii logan?
23.11.2010 | 14:41:57 | Eman Přiskřipsemsiřiť Reagovat
Nemyslel jsem to zle s tím podsvícením, osobně se mi taky líbí, ale to je vše. Jinak to turbo vydrží i hrubě přes dvěstě tisíc, když dochlazuješ a případný repas není tak hrozný. Vrátí se ti to na výkonu a nižší spotřebě oproti atmosférickému dvacetiventilu. A závady se vyskytují u všech, máš recht, akorát u koncernu si to náležitě připlatíš při koupi předraženého vozu.
22.11.2010 | 21:08:27 | Radek Hulmihoukolen Reagovat
už ne
býval jsem blázen do VW, ale od doby, kdy jsem ho dostal služební a zároveň firma koupila 6 dalších, tak musím říct jedno. je to sráč. za ty prachy bohužel ano. aby u mého dva roky starého passatu začaly prosvítat tlačítka, to už je moc. to oplastování, nebo co to proboha je, to se loupe a omakává. tato chyba je u všech našich služebáků. motory jsou ok, ale dost zlobí elektronika a přední náprava. takže jsem tímto změnil názor. VW je něco jako Škoda. z průměrného auta si cenou hraje na víc.
22.11.2010 | 19:25:10 | Reagovat
Že jsem závady odpustil je jen kvůli tomu, že to je stroj a ne konkrétně VW stejné problémy může mít i BMW. Ano stejný motor v přeplňované verzi je určitě dostačující, ale zmínil jsem fakt, že je nákladnější právě kvůli turbu. A po chipnutí sme skoro na výkonu V6. Jinak najeté km jsem jen opsal :-D je mi jasné, že skutečnost bude minimálně o 100k km víc.
22.11.2010 | 17:34:04 | Reagovat
Je velmi úsměvné, jaké všemožné závady jsou ochotni majitelé VW svým miláčkům odpustit za to, že se jim po zapnutí světel rozsvítí přístrojovka modročerveně. Jinak nesouhlasím s tím, že do Pasatu patří V6. Bohatě stačí ten motor co máš, ale v přeplňované verzi nejlépe čipnuté na eresových132 kW. A na závěr ty kilometry co uvádíš jsou jen orientační. Přirovnal bych to k vozům BMW-když seženeš káru s najetýma km pod 200 tis., tak seš borec, ale palubovkou se neřiď. :-))))))
22.11.2010 | 16:12:04 | Radek Hulmihoukolen Reagovat