Rok výroby:1997Typ motoru:1900 TDi 81kWStav km při koupi:150 000 kmStav km nyní:175 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:5,3 l/100 kmVloženo:19. 3. 2006
Kompresor klimatizace zcela zničený, porucha servořízení, deformované kotouče předních brzd, vysypaný katalizátor, špatný startér, vadné žhavící svíčky, porucha dálkového ovládání centrálního zamykání, vadný zámek u řidiče, opotřebená spojka a začínající opotřebení přední nápravy, občas nefunkčí immobiliser.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem koupil z Německa od 1. majitele, nikdy nebylo havarované, vzhledově i funkčně ve výborném stavu. Po cca 14 dnech mi odešel do věčných lovišť kompesor klimy - roztrhaly se hliníkové pístky, jiný na vrakovišti stál 4000,- a další 2000,- za náplň a práci. Ačkoliv mě bylo řečeno, že rozvody byly měněny, raději jsem je nechal vyměnit, cca 10000,- vč. práce. Jako další v řadě přestalo fungovat dálkové ovládání v klíčku, nijak jsem to neřešil a otvíral jsem auto klíčkem. Asi na to auto nebylo zvyklé, neboť začal blbnout i zámek řidiče, občas vůbec nezamkl centrálně všechny dveře, ale jen právě ty řidičovi. Začala se ztrácet kapalina z nádobky pro servo - zjistil jsem to ohromným rachotem při vytočení do krajních pozic volantu, mechanik naznal-porucha servořízení, opět vrakáč a výměna řízení. Říkám si snad už nic a ejhle, při volnoběhu začal Pašík vydávat zvonivý zvuk, ale tak zvláštně, že nebylo vlastně poznat odkud, až prakticky náhodou jsem objevil, že to je z katalizátoru. Nechal jsem ho rozpárat, vysypat a opět zavařit. Zvuk zmizel a autu vážně zřetelně narostl výkon. Věci jako vadné žhaviče, po prudkém brždění ve vodě deformované přední kotoče, opořebovaná spojka a začínající vadná přední náprava - to je věc běžného provozu.
Passat TDi 81 kW je velmi pohodlný, rychlý a úsporný vůz, především vhodný na dlouhé cestování - např. cestu do Chorvatska jsem udělal v plném obsazení za 4.5l nafty na 100 km a běžně jsem po Česku na menší vzdálenosti jezdil do 6 litrů. Podotýkám, že rozhodně ne jako loudal! Méně vhodný se mi již zdá tento vůz, díky docela špatné zadní tuhé nápravě na sportovnější jízdu, prostě je to kočár na delší cesty se skvělým pohodlím pro 5 cestujících.
Ale myslím si, že co se týče německé kvality výroby je pověst vůči skutečnosti docela přehnaná.
Mám toho samýho 1997 1.9TDi 81kW najeto 330tkm a za 7 let nebyl žádnej problém až na takový ty věci co se dělat prostě musej + jednou měněný tlumiče musim teda říct, že je o auto dobře postaráno. Ale to co tady popisuješ ty vypadá že má auto stočenej tachák a to o dost. Po 150 000km musí bejt to auto v pořádku ikdyby se k němu předchozí majitel choval jak hovado.
31.03.2014 | 19:04:07 | Jakub
| 213.235.185.*Reagovat
Budu B5 kupovat
já s ním mám jen dobré zkušenosti. Budu kupovat B5 r.v. 97, 1,9 TDi, 100000 km, po výměně zavěšení přední nápravy. Historii vozu znám páč je to v rodině a těch 10 let bez problémů. Ale možná je to jen tím nízkým nájezdem.
Passat a tuhá zadní náprava?!?! Jo, namá víceprvkovou, má vlečný ramena, to je pravda... Ale čekat u jakehokoliv auta střední třídy z 90. let tuhou zadní nápravu - to je idiocie...
Musím vyjádřit upřímnou soustrast.Je vidět,že německá kvalita má svoje oprávněné důvody.Osobně,takhle se mi nesypala P205 po 250 000km a to je tzv žabožroutskej šunt,jak někteří,odborníci, z tohoto fóra frantíkům přezdívají.
Vážený pane, dost Vás lituji. Koupit německé auto v německu a ještě k tomu Volkswagen je poněkud nerozum. Mám s německými auty jenom ty nejhorší zkušenosti. Zkuste příště vozidlo které není montováno v cizí zemi než je zem původu. Výsledek je pak zcela jiný. Německá loby v čechách má stále své výsledky. U naftových Pasáků dost často praskají hlavy v důsledku přehřátí po závadě čerpadla nebo těsnění, pozor na to. Jediné co je u těchto vozidel spolehlivé je převodovka a sedačky. Jinak nic moc.
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Passat
330 000km jak nový
Mám toho samýho 1997 1.9TDi 81kW najeto 330tkm a za 7 let nebyl žádnej problém až na takový ty věci co se dělat prostě musej + jednou měněný tlumiče musim teda říct, že je o auto dobře postaráno. Ale to co tady popisuješ ty vypadá že má auto stočenej tachák a to o dost. Po 150 000km musí bejt to auto v pořádku ikdyby se k němu předchozí majitel choval jak hovado.
31.03.2014 | 19:04:07 | Jakub | 213.235.185.* Reagovat
Budu B5 kupovat
já s ním mám jen dobré zkušenosti. Budu kupovat B5 r.v. 97, 1,9 TDi, 100000 km, po výměně zavěšení přední nápravy. Historii vozu znám páč je to v rodině a těch 10 let bez problémů. Ale možná je to jen tím nízkým nájezdem.
30.01.2007 | 21:37:40 | powalec Reagovat
Hlupáčku
Passat a tuhá zadní náprava?!?! Jo, namá víceprvkovou, má vlečný ramena, to je pravda... Ale čekat u jakehokoliv auta střední třídy z 90. let tuhou zadní nápravu - to je idiocie...
03.04.2006 | 20:29:52 | Tom Reagovat
Překvápko
Musím vyjádřit upřímnou soustrast.Je vidět,že německá kvalita má svoje oprávněné důvody.Osobně,takhle se mi nesypala P205 po 250 000km a to je tzv žabožroutskej šunt,jak někteří,odborníci, z tohoto fóra frantíkům přezdívají.
20.03.2006 | 18:36:45 | Valdauf Reagovat
Kvalita ?
Vážený pane, dost Vás lituji. Koupit německé auto v německu a ještě k tomu Volkswagen je poněkud nerozum. Mám s německými auty jenom ty nejhorší zkušenosti. Zkuste příště vozidlo které není montováno v cizí zemi než je zem původu. Výsledek je pak zcela jiný. Německá loby v čechách má stále své výsledky. U naftových Pasáků dost často praskají hlavy v důsledku přehřátí po závadě čerpadla nebo těsnění, pozor na to. Jediné co je u těchto vozidel spolehlivé je převodovka a sedačky. Jinak nic moc.
20.03.2006 | 12:49:53 | Reagovat