Rok výroby:2004Typ motoru:1,9Stav km při koupi:140 000 kmStav km nyní:155 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:8,8 l/100 kmVloženo:29. 7. 2008
Tesne po kúpe cievka airbagu vo volante. Stále nevymenené, cena dielu cca 11500 Sk. Snímač teploty chladiacej kvapaliny, cenu si už nepamatám. Nie veľa. Tlakový spínač klimatizácie. Ako pre mňa, 3000 Sk. Katalyzátor. Ešte neviem. Niečo klepne v zadnej časti auta keď idem do zákruty -taký ani nie silný zvuk. Vždy len raz. V kufri nič nevozím...
Hodnocení a zkušenosti s autem
Voľba tohto auta bola východiskom z núdze. Hľadali sme rodinné auto s veľkým kufrom. Rozmýšľali sme aj nad nečim novým, ale nakoniec sme náhodou našli v bazáre toto. Už v období hľadania som bol na toto auto upozornený, ale stálo vtedy veľa peňazí. Suma za ktorú sme kúpili toto bola prijateľná a v tom čase -pred rokom- dokonca veľmi dobrá. A auto bolo s automatom, čo bola moja podmienka a vo veľmi zachovalom stave.
Po kúpe som dal vymeniť rozvody, oleje a filtre. Túto položku nepovažujem za takú, ktorej sa treba venovať. Niekoľko dní po kúpe začalo na palubovke svietiť svelo airbagu. V originálnom servise mi ho vynulovali a zobrali 700 korún. Po kilometri začalo svietiť znova. Pri výmene olejov a všetkých tých vecí v neznačkovom sevise mi to vynulovali tentoraz zadarmo, ale svietilo to stále. Okrem toho mi aj povedali čo to je. Ako som písal vyššie, cena toho kusu je cez 11000, takže je momentálne v poradí. Auto sme kúpili na jeseň, cez zimu som mu dal nové pneumatiky, celú zimu s ním nebol žiadny problém. Dokonca som bol príjemne prekvapený brzdnými vlastnosťani na snehu. Pri zrýchľovaní niekedy zablikal ESP, inak v pohode. V lete s nástupom teplôt bol problém s klimatizáciou. Pri státí na križovatke začal fúkať teplý vzduch. Vraj tlakový spínač kímy. Zohnal som ho, dal vymeniť akurát že pred výmenou to žiadnu chybu nehlásilo. Tak či tak, je vymenený a zdá sa že to pomohlo. Teraz tesne pred výmenou oleja mi začal hrkotať katalyzátor.
Začnem z daleka:
Čo sa týka značky, nikdy som nepociťoval náklonnosť k nemeckým autám. Ale osud chcel, že som mal 2 BMW a teraz toto. Porovnávať sedmičkovú radu s passatom asi nemá zmysel. Aj keď čo sa týka priestoru, passat je zvnútra naozaj priestranný a blíži sa k predchádzajúcim vozom. VW mi ale nikdy sympatické nebolo, to je fakt ktorým sa nijako netajím. Ergonómia nedosahuje BMW, o komforte šoférovania a komforte jazdy sa to už vôbec nedá povedať. Auto je na môj vkus neskutočne tvdé, pri nerovnej ceste strašidelne búcha, oproti BMW mám pocit, že nechávam kus nápravy za sebou. Ale vraj to je tak ako má byť. Na rovnej a civilizovanej ceste a aj v zákrutách sa auto správa stabilne, jazdým vlastnostiam nemôžem nič vytknúť. Ak by som aj niečo chcel, je to dané tým, že som mal iba veľké limuzíny so zadným náhonom a toto je niečo iné. Jazda s týmto autom je až nudná. V prípade pokusu o zábavu sa niečo rozbliká, zapojí sa kopa automatiky a je po zábave. Na druhej strane to považujem za rodinné auto a tak sa to aj správa. Skrátka je to rodinné auto stredenj tiredy a presne toľko aj poskytuje. Nič viac ale ani nič menej. Neviem posúdiť, nakoľko sú poruchy pri danom stave závažné, nakoľko zodpovedajú veku a kilometrom.
Je tu ale jedna vec, ktorá ma čoraz viac rozčuľuje" spotreba. Vzhľadom na predchádzajúce 2tonové vozy s 3.5, resp. 3 litrovými benzínovými motormi beriem spotrebu a reči o nej s odstupom. Ale aj na týchto vozoch som dokázal jazdiť za nejakých 10-11 litrov. Na 90 litrovú nádrž v BMW som urobil takmer 900 km, takže jazdiť s ľahkou nohou viem. O to viac ma zaráža spotreba na passate. Podľa nejakých informácií to má brať v priemere okolo 6 litrov. V tom prípade neviem, kde sa mi podľa palubného počítača berie dlhodobý priemer 8,8 litra! Jazdím v pohode, často na tempomat, pohybujem sa cca 40% mimo mesta a 60% mesto. Pritom aktuálna spotreba pri plynulej rýchlosti sa mi nezdá vysoká, aj keď je ďaleko od dieselových nadšencov, ktorí mi rozprávajú o 5 a menej litroch! Pri 80 to píše 5,1l, pri 90 asi 6-6,5, pri 130 presne 7,5 litra. V meste pri 60 ide okolo 4,8-6. A to všetko na tempomate, čiže teoreticky najekonomickejšie. Čo sa týka štýlu jazdy -teraz som myslel ľahkú nohu a pohodovú jazdu-, nezdá sa mi nejako odlišný od minulosti. Neviem, ci to robí automat, alebo diesel... Ale na druhej strane, to boli autá čo mali 190 koní a toto má 130. Takže keď budem niekde počuť o tom, ako diesel nič nežerie, a že passat chodí za 4 litre na 100, asi mu ublížim. Záver? Auto rozhodne nie je hodné tej sumy, ktorú za neho pýtajú za novoty. Neviem ako je označený tento náš model, má to skoro všetko okrem kože a strešného okna. Podľa odhadu mohlo ako nové stáť asi 1 250 000.
Toľko by som za neho rozhodne nedal. Auto ma ničím príjemne neprekvapilo, ničím nejako zvlášť nezarazilo. Napriek tomu, že passat je snom mnohých, môžem povedať, že je to absolútne priemerné auto za nadpriemernú cenu. Ťažko sa ale vyjadriť v stupnici, alebo v porovnaní s inými autami. Jazdil som už s veľa autami, začínal som na Tatre 613, pokračoval BMW 7-Reihe, medzitým nejaké služobné, požičané, odvezené.. ako každý. Z toho, čo sme videli pri hľadaní auta ale viem, a tak to aj bolo a je, že napriek ponuke nového Renaulta, Peugeota, Citroena, Fiata, Hondy, Fordu, Nissana, Toyoty a VW sme sa rozhodli pre 3 ročného Passata a rozhodne sme urobili najlepšie ako sa dalo. Išlo síce o nové autá, ale nižšej triedy. Vypracovanie, výbava a vôbec všetko bolo na nižšej úrovni ako je v passate. Ale ďalšieho passata by som už nechcel. Dôvod? Priemernosť. A tú ja neznášam. Ako som písal, autu sa nedá nič vytknúť, ľahko sa na neho zvyká, ale ničím, naozaj ničím to auto nevyniká a nezaujme. Ale možno to tak má byť. Neviem. Výrazné pozitívum dávam tiptronicu, je vynikajúco vyladený. Už nikdy nechcem auto bez automatu. Dobrého samozrejme, lebo jazdil som aj na Patrole s automatom, ale to bol len 4 stupňový a mizerne radil. 5 a viac stupňov je skrátka lahôdka. Nemôžem na ňu dopustiť. Sekvenčku som použil len zo zábavy, ale zistil som že vôbec nie je potrebná.
Úplne na záver mám 2 prosby: 1. Mohol by sa mi niekto vyjadriť k tej spotrebe? Niekto s vlastnými skúsenosťami, nie z počutia. 2. Nemám chuť čítať nezmysly honda vs. vw, ani osobné urážky.
Tak ja na mojom passate nemam problem so spotrebou, mimo mesto 3.8l a po meste 6l. Staci ist na nizsich otackach, 80km/h na 5-tke, 1600ot, jazdim uz takto vela rokov a nic. Ze trpi dvojhmotny zotrvacnik v spojke? Mne sa nezda, keby sa aj pokazil, kupim si jednohmotny z AUDI A4 a budem zasa jazdit usporne.
Spoľahlivosť: (1 = nespoľahlivé!, 10 = bez porúch!) 0/10 (1 je az prilis naivne cislo) Jazdné vlastnosti: (1 = neuspokojivé!, 10 = vynikajúce!) 7/10 (uz som sa vozil aj v lepsich autach, ale necham to tak) Komfort: (1 = neuspokojivé!, 10 = vynikajúce!) 4/10 (cim dalej tym viac mi ide na nervy ta ignoracia ergonomie, za radiom sa musim natahovat az neviem kam, skrinka pred spolujazdcom ma orvaranie tiez dalo od vodica, skrinka pod laktovou opierkou sa otvara nepohodlne a je mala, rucna brzda zavadzia priam ukazkovo) Prevádzkové vlastnosti: (1 = vysoké!, 10 = nízke!) 5/10 (neviem co sa tym mysli, ale od lacnej prevadzky to ma daleko) Náhradné diely: (1 = príliš drahé!, 10 = lacné!) 2/10 (das auto kompania je vzor v predrazenych suciastkach, hlavne tych co sa nedaju zohnat inde) Priemerná spotreba paliva: 8,8 l / 100km (ma to teda riadne daleko od tych slubovanych 5, ale je mi to jedno. stve ma iba to vecne klamanie) Predchádzajúce vozidlo: BMW 730 Kúpili by ste ďalšie auto od tohto výrobcu? NIKDY V ZIVOTE!!!!! Základné údaje o aute: Rok výroby: 2004 Typ motoru: 1,9 Stav tachometru pri kúpe auta: 140000 km Súčasný stav tachometru: 202000 km Spôsob radenia: automat Vozidlo: zakúpený ojazdený Ako dlho auto používate? 4 roky takmer
ako som pisal, som v servise kazde 2 mesiace. uplne bez srandy. sam neviem, preco ten kram este vlastnim, ale verim ze to uz nebude dlho trvat. aby som to zosumarizoval, aj ked mi zrejme nieco vypadne. postupne odisli dalsie snimace a ostatne elektricke veci. packa blinkra, regulator vzduchu v turbe, motor zadneho stieraca, zamok (ci presnejsie cidlo) v zamku zadnych dveri - hukalo ze je otvoreny kufor aj ked nebol, potom zas nehlasilo ze je otvoreny ked bol, nieco je vyskratovane lebo stale svietilo svetlo v kufri, musel som vybrat ziarovku, spinac brzdovych svetiel (sposoboval vypnutie abs a esp), znova packa blinkra, kolkokrat nesli parkovacie senzory ani nepocitam. pri istych otackach mi nieco rezonuje pri zadnom blatniku. niekedy nejde otvorit kufor, praskla mi hadica co ide do intercooleru z turba (pozdrav za 100 eur), neviem ci spom uz spominal vymenu snimaca tlaku v turbe, snimaca tlaku v klimatizacii a snimaca teploty chladiacejk vapaliny, to bolo uz davno. je to jednoznacne najhorise auto o akom som kedy pocul. cele das auto moze ist kosit vodu, kupujem na jar japonca! teda dufam ze uz na jar...
...nuž neviem, ja som kúpil pred dvoma rokmi ojazdený, dovezený VW Passat Variant 1,9 TDI 130 PS a žiaden problém! Malo to 134.000km, po kúpe som ho dal skontrolovať do VW a vymenil som olej, filtre a pod. Spotrebu mám pri 3000 otáčok 7,5l a to už tachometer ukazuje 140 Km/h /mám 6 stupň.manuál/. Pod 3000 otáčok mám priemer 4,5 až 5,5. Mesto 6-8l. Chyba ani jedna-r.v.2003. Nič nebuchoce, nerezonuje. Tak neviem....možno zlý kus, resp.môj sa vydaril.
vymenil som olej, filtre a pre istotu aj vsetky zhavice (pisal som o nestartovani v zime). vlsetko sa tvarilo fantasticky az na to, ze auto prestalo tahat, neslo do otacok a priemerna spotreba vyletela nad 10 litrov. ako sa ukazalo, asi to bola zhoda nahod, ale na to ja uz v pripade tohto auta neverim. okrem toho odhnil kontakt na sulfidke nad spz-kou, takze tam svieti len jedna. kaslat na nu. kedze auto netahalo (nebol som schopny predbehnut ani 1.4ku), dal som vymenit EGR ventil. zial, nezabralo. neviem ci som vyhodil tych 200E do vzduchu, ale aspon mi to nepisla pri nastartovani. co bolo horsie, nic sa na jazdnych vlastnostiach nezmenilo. po skumani sa zistilo, ze je upchaty vyfuk. po celom trapeni s tymto kramom som mal hadam prvy raz stastie v nestasti, ze to neboli zadne tlmice, ale katalyzator (aj ked povedzme si, neviem ci je to stastie, za novy pyta vw okolo 40 000 sk). uvolnila sa vlozka katalyzatora a zasekla sa do vyfukoveho potruba tak, ze ho dokladne upchala. nastastie sa podarilo katalyzator vymlatit von vez rezania plasta. vykon stupol na povodnu uroven, aj spotreba klesla. nerozumiem ale, preco mam stale strasne vysoku spotrebu na volnobehu, resp. ked stojim. so zaradenou rychlostou a klimou to ide k 2 litorm / hod.. na neutrali bez klimy a vypnutymi svetlami je to pod 1 litrom. rozhodol som sa, ze sa tohto vozidla v najkratsom moznom case definitivne zbavim, ale neviem ci sa mi to podari.
este som zabudol: v zime na lyzovackach mi to po 2-3 dnoch statia neslo nastartovat, hadam az na 20ty raz. nastastie baterka vydrzala. neviem, ci odisli zhavice, zajtra idem menit olej a vsetko okolo, tak som kupil aj zhavice, dufam ze to bude len to.
ako som pisal, parkovaci senzor vytrvalo blbol celu zimu, ak som ho vybral, vycistil, vysledok je sporny. ked bol vonku, vsetko bolo ok, ked som ho dal za naraznik, tak blbol. islo to tak celu zimu, zase som ho musel vycistit carovnym sprejom na cistenie kontaktov. momentalne funguje, stiskam zadkom aby neprsalo, o umyvarke si mozem nechat snivat. vo februari odisiel EGR ventil. uz nemam sil to menit. ani nebudem, nech to robi co chce. v aprili mi prestala trubit truba, v nedelu zase zacala blbnut packa blinkra. posledne 2 veci som vyriesil cistiacim sprejom na na plosaky. okrem ineho prestalo svietit 1 stretavacie svetlo (to ked je ulomeny drziak), predpokladam ze ziarovka. neviem ci je normalne, ale bola tam asi 3/4 roka. neviem, ci sa mam smiat, alebo plakat. uz som sa vzdal nadeje na predaj za nejaku normalnu sumu, takze cakam, kam az tato bieda zajde. ale zas je pravda, ze odkedy som si povedal, ze mi na tom uz vobec nezalezi a ze do toho nedam ani cent, tak sa uz drahe veci nekazia... zatial....
olej: viem, menil som. cievka airbagu: neriesil som. spotreba: ako taka ma netrapi, bol som len sklamany oproti tym reciam co sa viedli. mam tusim avf, 1.9 pd 130k. k bmw: na tuto znacku nedam dopustit. mal som 2, dohromady asi 6 alebo 7 rokov, tie auta az na beznu udrzbu a par prkotin ma nestali nic len benzin co som do nich lial. absolutne spolahlive. nechcem tu rozduchavat vasne, ale vw na bmw nema, ani keby sa bmw otocilo a islo oproti. predosly majitel bol neviemkto, auto bol odovezene z francuzska, tam to bolo asi sluzobne. po motorickej stranke je v poriadku (zatial, uvidim co bude o 2 mesiace), skor mam problem ze odchadzaju spinace a elektornicke prkotiny. ozaj, nejde mi od zaciatku zamykanie otvarania okien... santit nechcem, asi sme sa nerozumeli. jazdne vlastnosti az na tu hroznu tvrdost (mal som zo zaciatku pocit, ze je nieco s naparavou) su v pohode. tie km nie su stastne. toto auto nemam rad, som z neho sklamany a nestastny. ale to uz som pisal inde. o embecke nechcem ani pocut. vobec uz nechcem mat nic spolocne s touto znackou. nemecka alebo ceska embecka, jeden cert. a velka chyba.
Lubos, dakujem za upokojenie. teda ak sa to dda tak nazvat. mimo mesta pri 90 to zere tak 6,5, dialnica asi 7,5, dlhodoby priemer medzi tankovanim je asi 8,5 l.
co sa tyka toho zelania: toto auto nesluzi a sklamalo na plnej ciare. jednoducho na zaklade tohto si uz nikdy ziadny vw nekupim. je to hadam to najhorsie auto, ake som kedy mal.
ak by sa dalo, zmenil by som hodnotenie spolahlivosti v tabulke. povodnych 9/10 bola este asi tazka euforia. teraz to nevidim na viac ako 3/10. nastastie motor a prevodovka funguju bezchybne, az na to startovanie vo velkej zime. mozno uz odisi aj zhavice, neviem.
no, uz som si myslel, ze stacilo, ale este som si to asi cele nebyzral. pravidelny interval, kedy na tomto vzore nemeckej techniky, spolahlivosti a komfortu nieco odide sa celkom presne rovna 2 mesiacom. aby som nezdrzoval. ako som pisal, pri vymene (pred letom) sa vyskytla prasknuta manzeta. po prazdninach som mal incident, ked si to odskakali zadne dvere a blatnik. aspon som sa dozvedel, ze vraj to uz rz bolo burane. pri tejto prilezitosti sa mi celkom rozpadla vlozka katalyzatora a pozvolne vypadava. nerisil som to, na vykone ani na spotrebe sa to neodrazilo a ak ano, tak som si to uz ani nevsimol. hrkotanie pozvolna ustava, takze to vyzera ze proces vymeny vlozky cez vyfuk sa blizi ku koncu. niekedy na jesen mi zacala blbnut packa blinkra. stale cvakal ten akusticky signal, rychlo a nepravidelne aj ked bola packa v strednej polohe. navsteva VW servisu bola viac nez zaujimava: nova packa cosi k 3500 sk (paradoxne nova dvojpacka - aj prava cast s ovladanim stieracov - na novsiu verziu stala 2200). doma som najskor rozobral cvakacie rele, ale nepomohlo. na druhy den som do spinaca packy vo volante nastriekal cistiaci sprej a zatial zabralo. pri vymene pneumatik bola zistena prasknuta manzeta na druhom prednom kolese. cenu si uz nepamatam. zistil som, ze ak vytocim volant do lava, tak pri rizbiehani ci si piska, ako keby remen. a nieco tak cudne rezonuje zo zadu z lava. uz neriesim. pri vymene ziaroviek sa nedala povolit halogenka na pravej strane (co za idiota to vymyslel dat hned za parabolu vzduchovy filter) a odlomilo sa vyskove nastavovanie a uchytenie paraboly stretavacieho svetla. opravil mi to znamy, zalepi sekundovym a nejako stiahol, vraj to vydrzi. pred 2 dnami mi asi odisli parko vacie senzory. pri zaradeni spiatocky do dlho pisti, ale potm uz su ticho. neviem cim to moze byt sposobene. z casu na cas mi to robilo po umyti auta. teraz bolo po zimnej dovolenke extremne spinave, uz to robilo vtedy, robi to aj po umyti na umyvarke a aj ked som to doma este umyl spongiou a cistou vodou.
neviem ako dalej. co vsetko sa este stane? bola to velka chyba a rozmyslam, za kolko sa to da co najrychlejsie predat a kupit si nieco naozaj spolahlive. to co som popisal sa stihlo stav v rozmedzi 1 a stvrt roka a 30 000 km. je to skratka katastrofa.
a reálnu spotrebu. Mimo mesta by ste sa dostali na 6,5-7 l/100 km, ľahkou nohou. 5 l na 1,9 TDi sa dá, ale nik nenapíše, že jazdí po rovine, alebo motýliou nohou, max 90-100, minimum jázd po meste...Nech Vám autíčko slúži.
NEZABUDNITE! Napriek tomu ze VW tvrdi, ze v Tiptronicu je dozivotna napln oleja, musi sa menit kazdych prvych 80 tis a potom kazdych 60 tis km. Vymena oleja a filtra v Tiptronicu stoji cca 7 tis aj s pracou, s tou istrou pracou a tym istym olejom v orig. VW service to stoji 12 tis.
- airbag si vies kupit za cca 2-3 tis, samozrejme pouzivany, ale vzhladom na usetrenie 10 tis by som to rozhodne bral - tempomat zerie viac a je to cena za komfort jazdy, na druhej strane preradzuje rychlosti tak ako je to tovarensky nastavene, ak niekto preradzuje na manuale do vyssieho stupna pri 1300 ot aby jazdil usporne, odrazi sa mu to na zivotnosti motora - s tempomatom sa treba naucit jazdit, tym ako narabate s plynovym pedalom urcujete tempomatu ake zrychlenie chcete a podla toho preradzuje pri nizsich alebo vyssich otackach, da sa to naucit za par tyzdnov - spotreba je vyssia, ale mam dojem, ze nie preto ze je to TDi ale preto ze motor (mas predpokladam AVF) je PD (pumpa diza) a to zvysuje spotrebu (a hlucnost). - ak ti je passat tvrdy, skus oktavku. porovnavat to s BMW nema vyznam, mohli by sme sa zas bavit o poruchovosti BMW - tvojich poruch mi je luto, ale vzdy sa nieco pokazi, zalezi ako sa staral predosly majitel, ak flakal povinne vymeny roznych kvapalin, tankoval zlu naftu atd... kazdopadne asi nie je vhodne na zaklade poruch jedneho auta posudzovat celu vyrbnu liniu - ak pri zrychlovani v zime zablika ESP ikonka, znamena to, ze zabera ASR, teda aby kolesa nepresmykovali - ak sa chces santit preco nevypnes ESP? mas predsa na to vypinac - to co klepe v zadnej casti, moze byt v skutocnosti z prednej casti, casto to po karoserii prejde zvuk dozadu, mal som presne ten problem a boli to nakoniec ramena vpredu vela stastnych km
pri vymene oleja bola zistena roztrhnuta manzeta na pravom prednom kolese. cena opravy vratane dielu 550 sk. len preto, ze mam diely za facku a opravu tiez. predpokladam ze vo vw by to neslo pod 1500.
Mám už druhé auto v automatu(mitsubishi,Toyota) a je to rozhodně příčinou vyšší spotřeby.Obecně to bývá o 10 - 20 procent nahoru.Zmíněný motor jsem půl roku jezdil v Oct II s průměrnou 5,5,ani tou nejhorší jízdou jsem to nedostal přes 7,ovšem klasika manual.Rovněž tempomat mi zpravidla nepřijde jako úsporný,zejména dálnici,ve městě ho nepoužívám.Automat je rozhodně super věc,pokud funguje.Já měl u japonce štěstí,téměř 300 000 a je ok.V Evropě ale dost lidí automat dojebe tím,že tam cpou P ještě v pohybu a to dost zkracuje životnost
S tou spotrebou absolútne súhlasím.Mám tú istú skúsenosť a tiež niektorí známi.Hovoriť o spotrebe 5L u TDI je somarina,možno tak u 1,4!Aj keď možno ten pal.PC nehovorí pravdu,Treba to zmerať klasicky.Tankovať po hrdlo a po neakých km (nie po 20) znova po hrdlo je to presnejšie. U mna PC ukazoval 7,9 kombi 60 ku 30 dialnica-mesto a klasicky odmerané 7,1. Tá dialnica okolo 150km/hod.Takže niečo na tej "super nízkej spotrebe" asi bude! Čo na to ostatní???
no ona spotreba 5.5 opravdu u TDi je, ale do roku 1999 (od te doby takove naroky na emise apod. ze si to vyzadalo zvyseni spotreby), navic pokud ma nekdo krom tempomatu jeste navic i zplou klimu, radio, mlhovky apod. tak tezko dosahne takovych hodnot
Mam passata 1.9TDi PD (r.v.2004) manuala a jezdim kolem 6 (presneji 6.2 - pocitano dle cepovani, na budikach vidim 6.7). Zatim pouze bezne opravy (od koupe cca 20.000Kc -> rozvody, ovsechny oleje (motor uz po 2.), filtry, manzeta kloubu, napinak remene, apod.). Celkove se mi zda jako spolehlive auticko. Ja jsem spokojeny. Asi napisu svou recenzi (at se trochu zlepsi pohled na tyto auta).
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Passat
spotreba
Skusenosti Skoda Superb 1,9 tdi, automat. Prva generacia.
Dlhodoby priemer podla palubneho pocitaca 9,1 l/100 km.
Cca 3/4 jazda po meste.
13.09.2011 | 08:48:11 | kolecko | 92.245.0.* Reagovat
spotreba
Tak ja na mojom passate nemam problem so spotrebou, mimo mesto 3.8l a po meste 6l. Staci ist na nizsich otackach, 80km/h na 5-tke, 1600ot, jazdim uz takto vela rokov a nic.
Ze trpi dvojhmotny zotrvacnik v spojke? Mne sa nezda, keby sa aj pokazil, kupim si jednohmotny z AUDI A4 a budem zasa jazdit usporne.
02.04.2011 | 21:06:26 | WinDiesel Reagovat
nove hodnotenie
Spoľahlivosť:
(1 = nespoľahlivé!, 10 = bez porúch!)
0/10 (1 je az prilis naivne cislo)
Jazdné vlastnosti:
(1 = neuspokojivé!, 10 = vynikajúce!)
7/10 (uz som sa vozil aj v lepsich autach, ale necham to tak)
Komfort:
(1 = neuspokojivé!, 10 = vynikajúce!)
4/10 (cim dalej tym viac mi ide na nervy ta ignoracia ergonomie, za radiom sa musim natahovat az neviem kam, skrinka pred spolujazdcom ma orvaranie tiez dalo od vodica, skrinka pod laktovou opierkou sa otvara nepohodlne a je mala, rucna brzda zavadzia priam ukazkovo)
Prevádzkové vlastnosti:
(1 = vysoké!, 10 = nízke!)
5/10 (neviem co sa tym mysli, ale od lacnej prevadzky to ma daleko)
Náhradné diely:
(1 = príliš drahé!, 10 = lacné!)
2/10 (das auto kompania je vzor v predrazenych suciastkach, hlavne tych co sa nedaju zohnat inde)
Priemerná spotreba paliva: 8,8 l / 100km (ma to teda riadne daleko od tych slubovanych 5, ale je mi to jedno. stve ma iba to vecne klamanie)
Predchádzajúce vozidlo: BMW 730
Kúpili by ste ďalšie auto od tohto výrobcu? NIKDY V ZIVOTE!!!!!
Základné údaje o aute:
Rok výroby: 2004
Typ motoru: 1,9
Stav tachometru pri kúpe auta: 140000 km
Súčasný stav tachometru: 202000 km
Spôsob radenia: automat
Vozidlo: zakúpený ojazdený
Ako dlho auto používate? 4 roky takmer
17.02.2011 | 11:29:26 | SittingBull Reagovat
trapenie pokracuje
ako som pisal, som v servise kazde 2 mesiace. uplne bez srandy. sam neviem, preco ten kram este vlastnim, ale verim ze to uz nebude dlho trvat.
aby som to zosumarizoval, aj ked mi zrejme nieco vypadne. postupne odisli dalsie snimace a ostatne elektricke veci. packa blinkra, regulator vzduchu v turbe, motor zadneho stieraca, zamok (ci presnejsie cidlo) v zamku zadnych dveri - hukalo ze je otvoreny kufor aj ked nebol, potom zas nehlasilo ze je otvoreny ked bol, nieco je vyskratovane lebo stale svietilo svetlo v kufri, musel som vybrat ziarovku, spinac brzdovych svetiel (sposoboval vypnutie abs a esp), znova packa blinkra, kolkokrat nesli parkovacie senzory ani nepocitam. pri istych otackach mi nieco rezonuje pri zadnom blatniku. niekedy nejde otvorit kufor, praskla mi hadica co ide do intercooleru z turba (pozdrav za 100 eur), neviem ci spom uz spominal vymenu snimaca tlaku v turbe, snimaca tlaku v klimatizacii a snimaca teploty chladiacejk vapaliny, to bolo uz davno.
je to jednoznacne najhorise auto o akom som kedy pocul. cele das auto moze ist kosit vodu, kupujem na jar japonca! teda dufam ze uz na jar...
17.02.2011 | 11:22:42 | SittingBull Reagovat
VW
...nuž neviem, ja som kúpil pred dvoma rokmi ojazdený, dovezený VW Passat Variant 1,9 TDI 130 PS a žiaden problém! Malo to 134.000km, po kúpe som ho dal skontrolovať do VW a vymenil som olej, filtre a pod. Spotrebu mám pri 3000 otáčok 7,5l a to už tachometer ukazuje 140 Km/h /mám 6 stupň.manuál/. Pod 3000 otáčok mám priemer 4,5 až 5,5. Mesto 6-8l. Chyba ani jedna-r.v.2003. Nič nebuchoce, nerezonuje. Tak neviem....možno zlý kus, resp.môj sa vydaril.
25.11.2009 | 19:52:48 | nesztor Reagovat
radsej ziadny nazov
vymenil som olej, filtre a pre istotu aj vsetky zhavice (pisal som o nestartovani v zime). vlsetko sa tvarilo fantasticky az na to, ze auto prestalo tahat, neslo do otacok a priemerna spotreba vyletela nad 10 litrov. ako sa ukazalo, asi to bola zhoda nahod, ale na to ja uz v pripade tohto auta neverim. okrem toho odhnil kontakt na sulfidke nad spz-kou, takze tam svieti len jedna. kaslat na nu. kedze auto netahalo (nebol som schopny predbehnut ani 1.4ku), dal som vymenit EGR ventil. zial, nezabralo. neviem ci som vyhodil tych 200E do vzduchu, ale aspon mi to nepisla pri nastartovani. co bolo horsie, nic sa na jazdnych vlastnostiach nezmenilo. po skumani sa zistilo, ze je upchaty vyfuk. po celom trapeni s tymto kramom som mal hadam prvy raz stastie v nestasti, ze to neboli zadne tlmice, ale katalyzator (aj ked povedzme si, neviem ci je to stastie, za novy pyta vw okolo 40 000 sk). uvolnila sa vlozka katalyzatora a zasekla sa do vyfukoveho potruba tak, ze ho dokladne upchala. nastastie sa podarilo katalyzator vymlatit von vez rezania plasta. vykon stupol na povodnu uroven, aj spotreba klesla. nerozumiem ale, preco mam stale strasne vysoku spotrebu na volnobehu, resp. ked stojim. so zaradenou rychlostou a klimou to ide k 2 litorm / hod.. na neutrali bez klimy a vypnutymi svetlami je to pod 1 litrom. rozhodol som sa, ze sa tohto vozidla v najkratsom moznom case definitivne zbavim, ale neviem ci sa mi to podari.
29.06.2009 | 12:30:57 | SittingBull Reagovat
este som zabudol: v zime na lyzovackach mi to po 2-3 dnoch statia neslo nastartovat, hadam az na 20ty raz. nastastie baterka vydrzala. neviem, ci odisli zhavice, zajtra idem menit olej a vsetko okolo, tak som kupil aj zhavice, dufam ze to bude len to.
09.06.2009 | 13:39:21 | SittingBull Reagovat
bieda pokracuje
ako som pisal, parkovaci senzor vytrvalo blbol celu zimu, ak som ho vybral, vycistil, vysledok je sporny. ked bol vonku, vsetko bolo ok, ked som ho dal za naraznik, tak blbol. islo to tak celu zimu, zase som ho musel vycistit carovnym sprejom na cistenie kontaktov. momentalne funguje, stiskam zadkom aby neprsalo, o umyvarke si mozem nechat snivat.
vo februari odisiel EGR ventil. uz nemam sil to menit. ani nebudem, nech to robi co chce. v aprili mi prestala trubit truba, v nedelu zase zacala blbnut packa blinkra. posledne 2 veci som vyriesil cistiacim sprejom na na plosaky. okrem ineho prestalo svietit 1 stretavacie svetlo (to ked je ulomeny drziak), predpokladam ze ziarovka. neviem ci je normalne, ale bola tam asi 3/4 roka.
neviem, ci sa mam smiat, alebo plakat. uz som sa vzdal nadeje na predaj za nejaku normalnu sumu, takze cakam, kam az tato bieda zajde. ale zas je pravda, ze odkedy som si povedal, ze mi na tom uz vobec nezalezi a ze do toho nedam ani cent, tak sa uz drahe veci nekazia... zatial....
09.06.2009 | 13:35:29 | SittingBull Reagovat
5. prosince 2008 | 14:21 | Anonym
olej: viem, menil som.
cievka airbagu: neriesil som.
spotreba: ako taka ma netrapi, bol som len sklamany oproti tym reciam co sa viedli. mam tusim avf, 1.9 pd 130k.
k bmw: na tuto znacku nedam dopustit. mal som 2, dohromady asi 6 alebo 7 rokov, tie auta az na beznu udrzbu a par prkotin ma nestali nic len benzin co som do nich lial. absolutne spolahlive. nechcem tu rozduchavat vasne, ale vw na bmw nema, ani keby sa bmw otocilo a islo oproti.
predosly majitel bol neviemkto, auto bol odovezene z francuzska, tam to bolo asi sluzobne. po motorickej stranke je v poriadku (zatial, uvidim co bude o 2 mesiace), skor mam problem ze odchadzaju spinace a elektornicke prkotiny. ozaj, nejde mi od zaciatku zamykanie otvarania okien...
santit nechcem, asi sme sa nerozumeli. jazdne vlastnosti az na tu hroznu tvrdost (mal som zo zaciatku pocit, ze je nieco s naparavou) su v pohode.
tie km nie su stastne. toto auto nemam rad, som z neho sklamany a nestastny. ale to uz som pisal inde.
o embecke nechcem ani pocut. vobec uz nechcem mat nic spolocne s touto znackou. nemecka alebo ceska embecka, jeden cert. a velka chyba.
21.01.2009 | 10:33:32 | SittingBull Reagovat
5. prosince 2008 | 15:44 | ľuboš
Lubos, dakujem za upokojenie. teda ak sa to dda tak nazvat. mimo mesta pri 90 to zere tak 6,5, dialnica asi 7,5, dlhodoby priemer medzi tankovanim je asi 8,5 l.
co sa tyka toho zelania: toto auto nesluzi a sklamalo na plnej ciare. jednoducho na zaklade tohto si uz nikdy ziadny vw nekupim. je to hadam to najhorsie auto, ake som kedy mal.
21.01.2009 | 10:21:51 | SittingBull Reagovat
Spolahlivost
ak by sa dalo, zmenil by som hodnotenie spolahlivosti v tabulke. povodnych 9/10 bola este asi tazka euforia. teraz to nevidim na viac ako 3/10. nastastie motor a prevodovka funguju bezchybne, az na to startovanie vo velkej zime. mozno uz odisi aj zhavice, neviem.
21.01.2009 | 10:11:45 | SittingBull Reagovat
novinky
no, uz som si myslel, ze stacilo, ale este som si to asi cele nebyzral.
pravidelny interval, kedy na tomto vzore nemeckej techniky, spolahlivosti a komfortu nieco odide sa celkom presne rovna 2 mesiacom.
aby som nezdrzoval. ako som pisal, pri vymene (pred letom) sa vyskytla prasknuta manzeta.
po prazdninach som mal incident, ked si to odskakali zadne dvere a blatnik. aspon som sa dozvedel, ze vraj to uz rz bolo burane. pri tejto prilezitosti sa mi celkom rozpadla vlozka katalyzatora a pozvolne vypadava. nerisil som to, na vykone ani na spotrebe sa to neodrazilo a ak ano, tak som si to uz ani nevsimol. hrkotanie pozvolna ustava, takze to vyzera ze proces vymeny vlozky cez vyfuk sa blizi ku koncu.
niekedy na jesen mi zacala blbnut packa blinkra. stale cvakal ten akusticky signal, rychlo a nepravidelne aj ked bola packa v strednej polohe. navsteva VW servisu bola viac nez zaujimava: nova packa cosi k 3500 sk (paradoxne nova dvojpacka - aj prava cast s ovladanim stieracov - na novsiu verziu stala 2200). doma som najskor rozobral cvakacie rele, ale nepomohlo. na druhy den som do spinaca packy vo volante nastriekal cistiaci sprej a zatial zabralo.
pri vymene pneumatik bola zistena prasknuta manzeta na druhom prednom kolese. cenu si uz nepamatam.
zistil som, ze ak vytocim volant do lava, tak pri rizbiehani ci si piska, ako keby remen. a nieco tak cudne rezonuje zo zadu z lava. uz neriesim.
pri vymene ziaroviek sa nedala povolit halogenka na pravej strane (co za idiota to vymyslel dat hned za parabolu vzduchovy filter) a odlomilo sa vyskove nastavovanie a uchytenie paraboly stretavacieho svetla. opravil mi to znamy, zalepi sekundovym a nejako stiahol, vraj to vydrzi.
pred 2 dnami mi asi odisli parko vacie senzory. pri zaradeni spiatocky do dlho pisti, ale potm uz su ticho. neviem cim to moze byt sposobene. z casu na cas mi to robilo po umyti auta. teraz bolo po zimnej dovolenke extremne spinave, uz to robilo vtedy, robi to aj po umyti na umyvarke a aj ked som to doma este umyl spongiou a cistou vodou.
neviem ako dalej. co vsetko sa este stane? bola to velka chyba a rozmyslam, za kolko sa to da co najrychlejsie predat a kupit si nieco naozaj spolahlive. to co som popisal sa stihlo stav v rozmedzi 1 a stvrt roka a 30 000 km. je to skratka katastrofa.
21.01.2009 | 10:08:16 | SittingBull Reagovat
spotřeba
mam zkusenost s passatem 1,9tdi 55kw a spotreba se po meste nedaladostat pod 7 litru a mimo mesto kolem 6 litru 5 litru ani omylem
09.01.2009 | 16:48:01 | Reagovat
ta spotreba je divna
mame tes passat variant ale 2.0 tdi dsg .... ale spotreba sa drzi okolo 6.6 a jazdi cisto v meste a normalna jazda nie prilis setrna...........
09.01.2009 | 16:06:35 | rich Reagovat
Na automat máte dobrú
a reálnu spotrebu. Mimo mesta by ste sa dostali na 6,5-7 l/100 km, ľahkou nohou. 5 l na 1,9 TDi sa dá, ale nik nenapíše, že jazdí po rovine, alebo motýliou nohou, max 90-100, minimum jázd po meste...Nech Vám autíčko slúži.
05.12.2008 | 15:44:38 | ľuboš Reagovat
NEZABUDNITE! Napriek tomu ze VW tvrdi, ze v Tiptronicu je dozivotna napln oleja, musi sa menit kazdych prvych 80 tis a potom kazdych 60 tis km.
Vymena oleja a filtra v Tiptronicu stoji cca 7 tis aj s pracou, s tou istrou pracou a tym istym olejom v orig. VW service to stoji 12 tis.
05.12.2008 | 14:45:04 | Reagovat
- airbag si vies kupit za cca 2-3 tis, samozrejme pouzivany, ale vzhladom na usetrenie 10 tis by som to rozhodne bral
- tempomat zerie viac a je to cena za komfort jazdy, na druhej strane preradzuje rychlosti tak ako je to tovarensky nastavene, ak niekto preradzuje na manuale do vyssieho stupna pri 1300 ot aby jazdil usporne, odrazi sa mu to na zivotnosti motora
- s tempomatom sa treba naucit jazdit, tym ako narabate s plynovym pedalom urcujete tempomatu ake zrychlenie chcete a podla toho preradzuje pri nizsich alebo vyssich otackach, da sa to naucit za par tyzdnov
- spotreba je vyssia, ale mam dojem, ze nie preto ze je to TDi ale preto ze motor (mas predpokladam AVF) je PD (pumpa diza) a to zvysuje spotrebu (a hlucnost).
- ak ti je passat tvrdy, skus oktavku. porovnavat to s BMW nema vyznam, mohli by sme sa zas bavit o poruchovosti BMW
- tvojich poruch mi je luto, ale vzdy sa nieco pokazi, zalezi ako sa staral predosly majitel, ak flakal povinne vymeny roznych kvapalin, tankoval zlu naftu atd... kazdopadne asi nie je vhodne na zaklade poruch jedneho auta posudzovat celu vyrbnu liniu
- ak pri zrychlovani v zime zablika ESP ikonka, znamena to, ze zabera ASR, teda aby kolesa nepresmykovali
- ak sa chces santit preco nevypnes ESP? mas predsa na to vypinac
- to co klepe v zadnej casti, moze byt v skutocnosti z prednej casti, casto to po karoserii prejde zvuk dozadu, mal som presne ten problem a boli to nakoniec ramena vpredu
vela stastnych km
05.12.2008 | 14:21:46 | Reagovat
Manzeta
pri vymene oleja bola zistena roztrhnuta manzeta na pravom prednom kolese. cena opravy vratane dielu 550 sk. len preto, ze mam diely za facku a opravu tiez. predpokladam ze vo vw by to neslo pod 1500.
31.07.2008 | 10:16:38 | SittingBull Reagovat
automat
Mám už druhé auto v automatu(mitsubishi,Toyota) a je to rozhodně příčinou vyšší spotřeby.Obecně to bývá o 10 - 20 procent nahoru.Zmíněný motor jsem půl roku jezdil v Oct II s průměrnou 5,5,ani tou nejhorší jízdou jsem to nedostal přes 7,ovšem klasika manual.Rovněž tempomat mi zpravidla nepřijde jako úsporný,zejména dálnici,ve městě ho nepoužívám.Automat je rozhodně super věc,pokud funguje.Já měl u japonce štěstí,téměř 300 000 a je ok.V Evropě ale dost lidí automat dojebe tím,že tam cpou P ještě v pohybu a to dost zkracuje životnost
30.07.2008 | 22:18:34 | plzenak Reagovat
Možem len súhlasiť
S tou spotrebou absolútne súhlasím.Mám tú istú skúsenosť a tiež niektorí známi.Hovoriť o spotrebe 5L u TDI je somarina,možno tak u 1,4!Aj keď možno ten pal.PC nehovorí pravdu,Treba to zmerať klasicky.Tankovať po hrdlo a po neakých km (nie po 20) znova po hrdlo je to presnejšie. U mna PC ukazoval 7,9 kombi 60 ku 30 dialnica-mesto a klasicky odmerané 7,1. Tá dialnica okolo 150km/hod.Takže niečo na tej "super nízkej spotrebe" asi bude! Čo na to ostatní???
29.07.2008 | 22:22:55 | gogo Reagovat
RE: Možem len súhlasiť
no ona spotreba 5.5 opravdu u TDi je, ale do roku 1999 (od te doby takove naroky na emise apod. ze si to vyzadalo zvyseni spotreby), navic pokud ma nekdo krom tempomatu jeste navic i zplou klimu, radio, mlhovky apod. tak tezko dosahne takovych hodnot
Mam passata 1.9TDi PD (r.v.2004) manuala a jezdim kolem 6 (presneji 6.2 - pocitano dle cepovani, na budikach vidim 6.7). Zatim pouze bezne opravy (od koupe cca 20.000Kc -> rozvody, ovsechny oleje (motor uz po 2.), filtry, manzeta kloubu, napinak remene, apod.). Celkove se mi zda jako spolehlive auticko. Ja jsem spokojeny. Asi napisu svou recenzi (at se trochu zlepsi pohled na tyto auta).
11.09.2012 | 12:46:45 | vasa | 89.29.108.* Reagovat