Rok výroby:1996Typ motoru:1781 ccm, 66 kWStav km při koupi:113 000 kmStav km nyní:190 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:8. 11. 2008
Pořídil jsem si tento automobil jako svůj druhý vůz (před tím jsem provozoval Škodu 120 LS po rodičích - zůstala jako pracovní do roku 2007) v roce 2003, po prvním majiteli z Německa z bazaru. Nijak jsem si nový auto nevybíral (konkrétní značku nebo výbavu), vzal jsem to co bylo.
Co mě na něm zaujalo před koupí: - provedení kombi (75% prodejů této generace passatu byly kombíky) - z toho plyne velkej vnitřní prostor pro cestující a zavazadla (prostě auto na delší cesty) - objem motoru do 1850 ccm - obecné povědomí o spolehlivosti
Co jsem zjistil během používání: - jízda - solidní ovladatelnost, velký rejd, dobře nastavený hydraulický posilovač řízení (nefiltruje informace od kol přecházející na volant), velmi dobrý výhled z vozu, pocitově je to auto konstruované na delší cesty. - technika - motor: starší, ale spolehlivá 8ventilová konstrukce s jednobodovým vstřikováním motronic se zátahem od spodu (145 Nm při 2500 ot./min.) velmi dobře přístupný při opravách (to už se opravdu dnes u nových aut nevidí), nemá moc smysl jej vytáčet nad 4500 ot./min moc se tam už neděje, za to se v zimě na kluzkém povrchu lze bez problémů rozjet i na trojku - podvozek: jednoduchá kostrukce bez záludností - příslušenství auta: přední světlomety v provozu jako tlumené nemají dostatečný osvit ani při výměně za lepší žárovky (+ 30%), ventilace vozu nemá polohu čelní sklo+nohy, což vede k zamlžování oken nebo k chladu na nohy - karoserie: velmi dobrá antikorozní ochrana zejména dutin, minimum koroze při 13 letém stáří - interiér: sice účelně/účelově řešený ale poměrně dobře odolává používání 4člené rodiny - provozní náklady + opravy: spotřeba paliva se drží okolo 7 litrů, výměna oleje a filtru po cca 15 tis. km, výměna tlumičů předních i zadních + prasklých zadních pružin (nové mají větší průměr), výměna výfuku 2x zadní díl + 1x střední část, výměna čidla ABS, výměna horního ložiska volantové hřídele (vytvořila se protivná vůle), výměna brzdových válečků a obložení zadních kol, výměna rozvodů 2x (1x před koupí), výměna předních kotoučů 1x (před koupí) a brzdového obložení 2x, výměna svislých čepů a rejdových kloubů, výměna víka a palce rozdělovače, zapal. svíčky 2x, dosud nevyřešeny problémy s podtalkovým posilovačem brzd - auto brzdí normálně, ale v klidu při volnoběhu motoru a pohybu brzdového pedálu kolísají otáčky motoru (falešný vzduch) i po výměně za jiný, ale použitý posilovač (vyměněno i podtlakové potrubí se zpětným ventilem), asi to nebudu řešit dokud to brzdí, nový podtlak stojí 8,5 tis. což my nepřipadá jako rozumná investice.
Co dál: Vzhledem ke stáří a současné ceně už by to možná chtělo výměnu za novější automobil, ale zatím auto vyžaduje jen údržbu odpovídající najetým kilometrům, takže mi bude sloužit dál. Najet s tím 300 tis. km bez větších komplikací my připadá reálné. Dost mě ale vadí kvalita náhradních dílů v "replice" - koncový díl výfuku zn. Fehno vydržel asi 3,5 roku proti 9 rokům origálu, prostřední tlumič výfuku vydržel dokonce 12 let, prachovky kloubů přední nápravy zn. FebiBilstein nevydržely po výměně 4 měsíce letního provozu, kladka k rozvodům motoru zn. SKF vykazuje vůli už po 4 tis. ujetých km a to má vydržet 60 tis. na další výměnu!!!!
Koupil jsem B4 v unoru 2007 a ted unor 2009 mám najeto 56 tis. km celkem má auto 191 tis. ale střízlivě připočítávám min.dalších 100 tis. který předešlý majitelé určitě smazali. Měním pouze spotřební zboží. Výměna oleje po 15 tis. km. žere ca 1 litr oleje na těch 15 tis km. Myslím si ale že je to hodně závislé od toho jak to kdo vytáčí. Jezdím max. 120 km/h, vyjímečně pak 140 km/h a nemám problém se spotřebou oleje. Jednou jsem ale nějak chvátal a hnal jsem ho asi 100km po dálnici pořád 160 až 180 km/h a to to sežralo asi 2 litry oleje. Od tí doby se tak rychle už neproběh. Taky dost často odcházejí ložiska v kolech. Za těch 56 tis co jsem najezdil za dva roky jsem vyměnil už tři. Přední světla také žádný zázrak nejsou a rozhodně se nedá říct že večer jedu jak vedne, když si rozsvítím. Nový výfuk, všechny 4 tlumiče (zadní péro bylo samozřejmě prasklé) a brzdové destičky - to je jinak všechno co jsem měnil - prostě pouze spotřební zboží.
to s tým brzdovým pedálom -to kolísanie otáčok,ale len velmi nepatrne kolísanie,to robí aj mne na mojej B4,a robí to aj kámošovi na 3 golfe,tak by som to nepovažoval za závadu,proste si posilovač cucá viac vzduchu a rozhádže to riadenie motoru,myslím pri volnobehu a našlapaní brzd.pedálu.Inač si vystihol vsetko čo je pravda,este by som dodal -sedadla bez dostatočnej bočnej opory,musim sa držať volantu pri prudsej zatáčke,skoro ako v žigulaku.inak super auto-myslím do spolahlivosti a pohodlia,spotreba pri 1,8 ako na fabii alebo felde,to mlženie okien-pozri kabinový filter-po výmene sa mi to výrazne zlepšilo,a manžety len origo,to sme riešili na wv foru,ine nevydrzia dlho,je to drahsie ale vydrži dlho,poznám B4 firemné čo boli na kadejakých úradoch,dokonce este ich zopár vidno,ktoré majú cez 400 tis.km a v pohode,inač vela potrebného najdeš tu : http://www.vw-club.cz/
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Passat
v kombíku je gůt
Koupil jsem B4 v unoru 2007 a ted unor 2009 mám najeto 56 tis. km celkem má auto 191 tis. ale střízlivě připočítávám min.dalších 100 tis. který předešlý majitelé určitě smazali.
Měním pouze spotřební zboží. Výměna oleje po 15 tis. km. žere ca 1 litr oleje na těch 15 tis km. Myslím si ale že je to hodně závislé od toho jak to kdo vytáčí. Jezdím max. 120 km/h, vyjímečně pak 140 km/h a nemám problém se spotřebou oleje. Jednou jsem ale nějak chvátal a hnal jsem ho asi 100km po dálnici pořád 160 až 180 km/h a to to sežralo asi 2 litry oleje. Od tí doby se tak rychle už neproběh. Taky dost často odcházejí ložiska v kolech. Za těch 56 tis co jsem najezdil za dva roky jsem vyměnil už tři. Přední světla také žádný zázrak nejsou a rozhodně se nedá říct že večer jedu jak vedne, když si rozsvítím. Nový výfuk, všechny 4 tlumiče (zadní péro bylo samozřejmě prasklé) a brzdové destičky - to je jinak všechno co jsem měnil - prostě pouze spotřební zboží.
25.02.2009 | 21:54:57 | Honza Reagovat
brzdy
to s tým brzdovým pedálom -to kolísanie otáčok,ale len velmi nepatrne kolísanie,to robí aj mne na mojej B4,a robí to aj kámošovi na 3 golfe,tak by som to nepovažoval za závadu,proste si posilovač cucá viac vzduchu a rozhádže to riadenie motoru,myslím pri volnobehu a našlapaní brzd.pedálu.Inač si vystihol vsetko čo je pravda,este by som dodal -sedadla bez dostatočnej bočnej opory,musim sa držať volantu pri prudsej zatáčke,skoro ako v žigulaku.inak super auto-myslím do spolahlivosti a pohodlia,spotreba pri 1,8 ako na fabii alebo felde,to mlženie okien-pozri kabinový filter-po výmene sa mi to výrazne zlepšilo,a manžety len origo,to sme riešili na wv foru,ine nevydrzia dlho,je to drahsie ale vydrži dlho,poznám B4 firemné čo boli na kadejakých úradoch,dokonce este ich zopár vidno,ktoré majú cez 400 tis.km a v pohode,inač vela potrebného najdeš tu : http://www.vw-club.cz/
10.11.2008 | 16:10:50 | bugy Reagovat