Recenze Volkswagen Passat B5 1.8T
“Super sportovně laděná limuzínka”

Autor recenze: Rosťa Prchlík (22 let),
Zlínský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1999 Typ motoru:1.8T 20V Stav km při koupi:90 000 km Stav km nyní:156 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 10 let Průměrná spotřeba: 9,4 l/100 km Vloženo: 8. 2. 2010

Hodnocení inzerátu: 10 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.2

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Focus focus C-max Hyundai Accent sport Fiat Punto vw golf II Opel Vectra Škoda 120

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

120 000 km - umřelo turbo a váha vzduchu, projevy popíšu
níže, opravu také
156 000 km - v současnosti je nejspíše potřeba vyměnit zadní
tlumiče


Hodnocení a zkušenosti s autem

"Pašíka" jsme s otcem koupili od mého bratrance, je to rodinný miláček. Super auto, se super motorem a vynikajícími jízdními vlastnostmi i při hodně ostřejší jízdě.
Při cca 120 000 km vzalo Turbo za své. Projevy byly celkem jednoznačné - při nutné akceleraci se (bez výkonu) za autem "vyvalil" bílý mrak kouře a i zápach byl velmi charakteristický - něco jako když se střílí z CZ 75. Opravy jsem se hodně obával, nicméně repasované turbo (staré šlo na protiúčet a na repas záruka 2 roky!!!) vyšlo včetně výměny váhy vzduchu i s prací na nějakých 13 000 kč, což vzhledem k vyhlídkám, jaké byly, není nejhorší. Horší byly následky jízd s touto závadou - turbo začne spotřebovávat olej, ten se "upraží" v kanálcích a je potřeba toto vyčistit! (otázka dalších 10 000kč - nicméně včetně výměny rozvodů).
Mimo tenhle nedostatek, který se prostě může stát, auto nemělo absolutně žádný problém. Pokud se časově rozvrhne údržba a výměna běžných funkčních částí (destičky, náplně, ramena, klouby, baterka... - pokaždé vč. výměny oleje a cena tak kolem 3500 - což zhruba jednou za 3/4 roku není problém), je auto naprosto spolehlivé, razantní, komfortní a věřte nebo ne i vhodné pro sportovní jízdu. Spotřeba město 9,4 - 10,0 ; dálnice - 7,9 - 8,2 ; kombi 8,9 - 9,3 , což při motoru o tomhle výkonu není žádná hrůza a výkonostně se vyrovná šestiválci BMW 328 (vlastní zkušenost - společná jízda)!!!
V současnosti má najeto nějakých 156 000 km (servisní knížka) a asi bude nutné vyměnit zadní tlumiče, protože se místy houpe.
"Pašík" bez problémů zvládnul cestu na jih Francie, v létě na Ukrajinu a na Ukrajinu se taky v létě 2010 vrátí na návštěvu. Cesty tam jsou MNOHEM horší než česká D1 a i tak nebyl žádný problém.
Toto auto s tímto motorem mohu doporučit.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 10


Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Passat

Vložit komentář

Tak to jsi asi v BMW328 (142 kw) nikdy nejel, nebo mu nedal pořádně napít!

24.02.2017 | 13:20:28 | Fantomas  | 213.68.144.* Reagovat

Legend

musím se přidat ke chvále Hondy Legend KA7 ,je to můj šestý vůz a musím říct že spousty lidí kteří rozumí autům mi tvrdili že jsem koupil mrtvý vrak.Auto mělo najeto 350tisíc km ,nyní má 450tisíc a jedinné co měním je olej a filtry :) jednou ! jsem vyměnil destičky a kotouče po 100tis. km a to jezdím agresivní jízdu a nebojím se tomu šlápnout na podlahu.životnost dílů je astronomická a toto 17let staré auto má větší výdrž než otcovo 3 roky stará fábie do které už kupoval nový motor - mel najeto pouze 70tis. km a odešel.myslím si že fábie po 17ti letech provozu bude hromádka ničeho a pokud se potká pojízdná tak to bude opravdu vzácnost :D

31.03.2010 | 08:40:22 | HondaMaster Reagovat

For Svoro

Tak to je fakt že antikorozna úprava je asi najväčšou slabinou jap. áut. Ale aspoň nie sú jediný. Taký Ford vykvitne už po 5-6 rokoch, otcov Passat začal kvitnúť po dvanástich rokoch. Síce len lemy na blatníkoch, ale predsa. A motor musela byť jedna báseň to stopercentne verím. Japonská atmosféra s 200 PS musela byť bomba. Elektrika taktiež nieje v Jap. autách veľkým problémom. Takže možno raz, keď budem veľký a bohatý... :-P.

18.02.2010 | 08:19:41 | Matúš Reagovat

Ak sa o Legend postaráš, tak prežije aj Fábiu III, ktorá ešte nejestvuje. Tak vyvážený chod V6, to bolo niečo neskutočné, pri voľnobehu úplné ticho, len chod remeňov a keď si chytil hlavu (jednu alebo druhú), tak si naozaj cítil len slabučké mravčenie. Taký chod motora som dovtedy nevidel. Komplet elektronika aj po tých rokoch v perf. stave, všetko plne funkčné. Kasňa komplet OK, len tie zadné lemy pomaly ale isto (proste Japonec). Ale zase po tých rokoch, keď len to .... :-)

18.02.2010 | 06:45:11 | Svoro Reagovat

For Svoro

Honda Legend 93 je nádhera, samozrejme nájsť dobrý kúsok je zrejme problém aj pre Interpol, keďže týchto áut u nás veľa nejazdí a keď už, tak tých 5-10% majiteľov, ktorý majú vymaznané kúsky ju nepúšťa z ruky a zvyšných cca 90-95% majiteľov má vybehané šroty. A ak sa aj nájde zachovalý kus na predaj, tak jedine v cene okolo 5-6 tisíc euro a viac. A to je málokto ochotný investovať do 17 ročného auta. Aj keď môj názor je, že toto auto prežije aj trebárs 2-3 Fabie HTP, nie každý má rovnaký názor.

17.02.2010 | 10:20:34 | Matúš Reagovat

Tak, tak, r.v. 1993 verzia KA7, motor C32A2 151kW, 210koní, v aute všetko, na čo si spomenieš, úprava MUGEN, dovoz z Kanady. Dĺžka vyše 5 metrov a žene sa na tom otáčalo na ceste lepšie, ako s maličkým AX-som. Presne ako hovoríš, druhé auto treba, toto je naozaj len tak pre srandu alebo potom na dlhé trate, tam sa ustáli spotreba okolo 9-10l/100km a keď sa dostaneš z bodu A do bodu B, tak nechceš z auta vystúpiť, najradšej by si sa otočil a išiel nazad. To nie je vtip, proste to je auto. Nové sa nepáčia ani mne, totálne to s tým dizajnom posrali, ale tieto staré, to je dizajn ako povedzme Audi A8 r.v.1998, nezameniteľné, dokonalé.

17.02.2010 | 05:50:31 | Svoro Reagovat

To: Svoro: Áááách, Legend,

naozaj kus nádherného auta. Ale pre mňa by to bola ekonomická samovražda....Ale tak do 10-15.000 km/ročne by stála za hriech. Aj keď staršie sa mi viac páčili ako nová...:(
A možno na novej sa mi iba nepáči cena. Ak bola za 10.000 eur, tak by si s ňou jeden aj potykal...

16.02.2010 | 12:11:59 | ľuboš Reagovat

To: Matúš: Presne.

S dieslom sa musí jazdť inak ako s "klasikou". Aj iné km. Rovnako to platí aj o turbe.
Ale ak sa diesel nepokazí , človek už trochu vie, čo môže očakávať a správa sa k autu "slušne" tak sa D oplatí skoro vždy.
Akurát, že diesel vo vyššom veku v TOP stave je prakticky problém nájsť. Resp. je taký drahý, že radšej ten benzín... .
Inak s tým servisom sa dosť straší, nie je až o toľko drahší, naftový filter je asi najdrahšia položka, každých cca 40.000 km, okolo 800-1.000 SKK, cca 200-250.000 km nejaké to čidlo za cca 5-6.000 SKK, inou kapitolou sú FAP, DPF filtre, najnovšie močovina v Q 7, Mazde 2,2 TD... a podobne..
Tam sa to môže o pár rokov sakra predražiť..

16.02.2010 | 12:06:08 | ľuboš Reagovat

For Ľuboš

To je fakt, otec jazdí tak 10 tis. km ročne, tak možno preto ho to toľko nestojí. Každopádne máš zrejme na mysli diesel, podľa tých 50 tis. km za rok, ktoré uvádzaš. A diesel má aj väčšie serv. náklady ako benzín a spotreba to "vykryje" až pri tých spomínaných 40-50 tisíc ročne a viac. Inak sa to neoplatí. Každopádne prerábajú Tí, ktorý si diesel kúpia na dajme tomu tých 10-15 tis. km. Otec nad tým tiež uvažoval, ale nakoniec si dal povedať a kúpil benzín. A ani apelovanie podaktorých majiteľov dies. motorov o spotrebe 5 litrov neobstojí. Do servisu strčia jednorázovo niekoľko tisíc a potom je to ešte horšie ako keby postupne priplácali na palivo. Je rozdiel dať 30 litrov za deň, alebo postupne, v priebehu roka. A čo sa týka pádu cien, tak je to obdobné. Tiež si niektorí "sedliaci", ktorý si potrpia na nové autá nedajú povedať a kupujú predražené low - endy. Milionárovi je jedno, či kúpi Bentley nové za 300 tis eur, alebo ročné za 270. Ale u nižších vrstiev to je problém.

15.02.2010 | 11:42:39 | Matúš Reagovat

Všetko záleží od km nájazdu

za rok. Ak nejakých 10-15.000 km, tak to ani nevyjde na prehliadku, druhým rokom ale bude o to viac...:)).
Ale zadarmo žiadne auto nejazdí. Ale ak sa navrká ročne okolo 50.000 a viac, tak to som ešte optimista a z lacného kraja...
Nezáleží od výrobcu. A aj preto potom ľudia, ktorí si kúpia auto, na ktoré "nedorástli" platovo, padajú dole....
Ak by sa bral čisto nový Passat, s cca 50.000 km/ročne, tak celkové náklady na 1 rok prevádzky, aj so stratou hodnoty sa za 3 roky vyšplhájú na úroveň okolo 350-400.000 Skk/ rok

15.02.2010 | 10:00:06 | ľuboš Reagovat

A ešte k recenzii...

Vynikajúce jazdné vlastnosti to nemá ani náhodou, hlavne za mokra je to aj na dobrých pneu o hubu a zákruty jazdíš maximálne 90 - 100 km/h, na suchu sa dá "vybrať" aj v 150 - 160 tacho ak máš skúsenosti, poznáš cestu a máš dobré pneu. Inak motor je dobrý, auto má dostatočný výkon a je spoľahlivé. Nebyť zastaralého podvozku, je to jedno z naj áut svojej doby a triedy. P.S. Toho šoféra čo bol v tom BMW by som chcel vidieť. Bavorák má, ak sa nemýlim, aspoň o 40 PS viac ako Passat, aj keď je fakt, že Passat má vďaka turbu dobrý kruťák už odspodu. Takže aj na rovinke pochybujem, nehovoriac o jazde v zákrutách, kde ak by si chcel s BMW držať krok, po pár zákrutách sa zabiješ.

15.02.2010 | 08:42:07 | Matúš Reagovat

For Ľuboš

50 litrov ročne do Passatu ? To snáď nemyslíš vážne ! Možno tak s nespoľahlivým 2.0 TDI, ale vrážať do toho ročne 50 litrov by asi 99% majiteľov prestalo baviť hneď po roku. Otec má Passata 1.8 T starého 12-13 rokov, ale ak by ho stál ročne 50 tisíc, šiel by kade ľahšie. Flint má pravdu, za trebárs 4 roky doňho strčíš také peniaze, že by si mohol mať ešte 2 ďalšie podobné Passaty. A čo sa týka životnosti HDi, tak plný súhlas. Pol mega zvládne aj slušný benzín, nie to ešte diesel. A záleží aj od konkrétneho kusu.

15.02.2010 | 07:55:21 | Matúš Reagovat

Ľuboš, sú autá, ktoré sa nezunujú. Napríklad taká Honda Legend 3,2 V6 - MUGEN. Na také niečo budeš spomínať ešte dva roky potom, ako si ju predal a možno ešte dlhšie :-)

15.02.2010 | 06:03:38 | Svoro Reagovat

Autá vydržia neskutočne veľa,

akurát sa nám zunujú... .
500 je tak akurát po lepšom zábehu. Bez Srandy. Ak dáš autu všetko čo potrebuje a má DOBRÝ MOTOR od výroby, šofer nie je hovädo, tak ani nespoznáš, keď ho stočím na 200.000 km...
P.S. Už so tu písal, v SM je 1,4 HDi v 206 s 986.000 km, 6 ročná. No, už teraz má cez 1 mil. km.
PôVODNY MOTOR...aj vstrekovače, turbo a podobne.
Ale pravdou je, že pasiem po 2,2 biturbe, skoro novej, nakoľko sa prestali 607 vyrábať a normálne vybehli ceny mierne nahor v DE a okolí práve s týmto motorom . Min. rok som zaspal dobu.

13.02.2010 | 21:25:31 | ľuboš Reagovat

Luboš

Jen málokteré auto vydrží půl míle, aby se dalo dále provozovat bez velkých nákladů. Nedejbože to nechat ještě dceři na ježdění.... Odvážné plány, tak ať ti vyjdou a dcerka je spokojená. Dnešní auto je spíš spotřebák samo o sobě, zlatá 90-tá léta. Tak hodně zdaru.

13.02.2010 | 21:07:06 | flint Reagovat

To: Fiat Marea: Výnimka potvrdzuje

pravidlo... ,
ale myslel som tak, ak by človek skutočne poctivo rátal VŠETKY náklady, okrem PHM, tak pri priemernom ročnom nábehu nie je problém ísť k sume udávanej poniže.
Môj prípad, tento rok:
Odtrhol som ručnú brzdu pri panickom brzdení..., neopraviteľné "iba tak", takže ...330 EUR, konečne nové letné gumy, 17, Michelinky, 780 EUR, výmena, vyváženie 36 eur, geometria 23 eur, voda-ostrekovač- cca 20 eur, diaľ.nálepka, asi 33 eur?, cestná daň 168 eur, PZP asi 200 eur, ... a to som ešte poriadne nejazdil, skôr som používal ženinu 206,
čaká ma tento rok: výmena rozvodov po 320.000 km, cca 150-250 eur, podľa toho, či dá mechanik aj vodnú pumpu, 340 -ďalšia prehliadka, v 360.000 km výmena repas. FAP filtra +aditívum...cca 350-400 eur,+ oleje a filtre, na leto nové stierače....to všetko za predpokladu, že sa nič NEVYs..ie.. .
Opraviť, vlastná chyba: ostrekovače svetlometov: netuším, nechal som zamrznúť vodu, po 18 rokoch sa mi to stalo 1 x... . Nejaké žiarovčičky na ovládačoch, osvetlenie špz, 1 hmlovka.
Brzdy, kotúče, tlmiče, čapy, stabilizátory boli menené minulý rok, ešte vymeniť chladiacu, prevodový olej, možno brzd. kvapalinu. A riadenie asi bude treba pozrieť...:((
Takže baj očko, ak urobím cca 60.000 km, tak okolo 2400-2500 eur... a to ešte musí jachať bez poruchy... .
P.S. Samozrejme, že ceny sú tak, že okrem výmeny FAP filtra, všetko u šikovného domáceho automechanika, inak cca + 50-70%.
A to všetko, aby som si mohol nohy pokojne rozvaliť a bachor vyvážať aj na budúci rok...v pokoji a bez strachu, že ma niekde nechá... ,
už viete, prečo spotreba nehrá rolu? Moja spotreba 5,8-5,9 nafty je sakra draho vykúpená .
Ale keďže 607 chcem nechať pre dcéru, až bude mať 18, nech sá ma na čom učiť jazdiť, tak musí do cca 480-500.000 km byť v TOP stave.
Tie 3 roky ujdú ako voda...:((
Niekedy radšej nerátať náklady, lebo sa pretočia panenky....

13.02.2010 | 20:59:07 | ľuboš Reagovat

To Luboš

To ale nemysíš vážně,podceňovanej Fiat Marea 1,9 JTD najeto 150.000 km, investice kovaná přední ramena cca 4.500 i s prací,žádný hlíníky ala Passat,jinak jenom filtry,kotouče a destičky a jedem , investice za poslední 4 roky odhaduji na cca do 12.000,-Kč,včetně oleje bez pohonných hmot.

13.02.2010 | 18:33:03 |  Reagovat

A ještě něco Luboši. Dát do passatu B5 za rok provozu 50 tis. znamená dát do něj polovinu jeho tržní hodnoty. Když budu mít prachy na toto, budu mít rozhodně i na zaplacení leasingu nového.

13.02.2010 | 12:47:00 | flint Reagovat

Klidně můžeš do nákladů na provoz počítat oleje, filtry, pneumatiky, gumičky do stěračů, ale to tak pro svoji účetní. To jsou věci, které dáváš do každého auta, akorát bys potom měl řešit, jestli to jsou 13 gumy nebo 17 sportovní, potom ale srovnáváš nesrovnatelné. Bavíme se o spolehlivosti a to jsou právě ty čepy, poloosy, turba, váhy vzduchu, tlumiče a pod. To bys potom musel řešit i palivo a to je blbost. Že auto žere benzín, ojíždí gumy, znečisťuje se mu filtr a olej je snad samozřejmost. Ale, že budu muset každou technickou řešit několik hliníkových ramen na nápravě Passata už úplně normální není. Občas známému Passata opravím, ale nechtěl bych to. Ta náprava zase takové svezení nazaručuje a je velmi nákladná, pokud použiješ kvalitní díly a já mám rád jistotu v zatáčkách a to Passat trošku postrádá. Stejně tak Superb, mám odzkoušen 2,5 tdi a je to docela svezení, pokud nepotkáš zatáčky. Platforma podvozku Passatu prodloužená o deset cm je znát, že si s dlouhým autem nedokáže poradit a tak se Superb hodí bez výhrad na dlouhé trasy po dálnicích. Asi podobně jako Passat. Na okrsky se tato auta nehodí. A já jezdím okrsky, takže tak a 50 tis. taky nenajedu. Ale i kdyby, tak ta oktávka bude vycházet lépe než passat.

13.02.2010 | 12:44:38 | flint Reagovat

Aj keď sa to nezdá,

35-50.000 Kč ročne do auta strednej triedy ako W Passat a spol. nie je veľa.
Ale keďže Flint do nákladov NEPOČiTA spotrebák, tak potom naozaj neviem... .
Pri priemernom nájazde cca 40-50.000 km/rok, treba rátať: ZP, 1 sada letných, tie lepšie sa pod 3.000/1 ks Kč nedostanú- strop je niekde v 8-10.000/1 ks......, zimné vydržia min. 3-4 sezóny, 2x výmenu oleja, filtrov, prehliadky, aspoň 1 x geometria, nastavenie svetiel a podobne.
Raz za 2 roky stierače, kotúče, brzdy, hydraulický olej, prevodový, nejaký ten čap, al. tyčka stabilizátora, váhe vzduchu, lamda sonde a podobé srandičky, žiarovky....
..to všetko za predpokladu, že sa jedná o MIMORIADNE spoľahlivé auto.. .
Nedajbože ak by trebalo riešiť turbo..., praskn. hlavu, poloosy, manžety, riadenie, klímu, ešte stále bez havar. poistenia..., diaľ. známky
A to ešte neberieme do úvahy STRATU ceny, cca 10-30% ročne, aj 50-60% som už videl..., jasné, podľa veku vozidla.
Toto platí viac-menej pre VŠETKY autá. Pre malé menej, pre väčšie treba rátať s ešte väčšími nákladmi.
Za 3.500 ročne, sa NEDA servisovať žiadne auto. Jedine, keď urobí nájazd 10-15.000 ročne.
Ale tá strata hodnoty bude aj tak bolieť....

12.02.2010 | 23:09:49 | ľuboš Reagovat

Kvalita Octavie 1,9 TDI

Dobrý večer.
Mám již druhou Octavii. Tu první, 1,9 TDI, mi ukradli v roce 2004, když měla necelých 5 let a najeto 150 tisíc. U ní jsem měnil ve 130 tis. turbo a el. ovládání otevírání zadního okna a jinak nebylo nutno nic opravovat. Kotouče, destičky, oleje, žárovky, to ano. Pojistná událost byla vyřešena. Dostal jsem nějaké peníze. Koupil jsem předváděcí vůz, Octavii 1,9 TDI. Měl 1800 km, dostal jsem slevu 200 tis. Vůz byl nadstandartně vybaven. Motor byl prodejcem laděn na brzdě VUT Brno včetně přečipování motoru. Nyní mám najeto 160 tis, asi polovina dálnice Německo, Polsko, Rakousko a polovina město a okresky. Závady: prasklé lanko v ovládání kličky u řidiče. Měnil jsem kotouče v 90 tis, rozvody ve 150 tis.Brzdové destičky mám druhé. Nyní řeším výměnu potahu opěradla řidiče, bok je prodřený, a protože mám boční arbagy, nechci dávat potahy. Na STK jezdím bez předchozí kontroly v servisu, vždy jsem prošel. Avšak na posledni STK nešel blinkr na blatníku:důvod - vodič byl hlodavcem překousán. Vzhledem k ladění motoru na brzdě, mám velmi nízkou spotřebu. Dojedu do Mnichova a zpět, v létě přes Rakousko, Vídni se vyhnu, za průměr 4l, při prům rychlosti 84 km. Kolegové tomu nevěřili, ale když se mnou absolvovali podobnou trasu, tak se sami přesvědčili. Nyní mám najeto 160 tis.Ani v těchto kilometrech není nutno dolévat olej. Asi ve 200 tis. auto prodám. Chci si koupit Passata, ale to co čtu o Passatech mě nenaplňuje optimismem. Možná by byl vhodný Superb ve vyšší výbavě, ale ta cena. Co mi vadí na tomto voze: mám mechanickou klimatizaci, to je hodně nepříjemné. Poznal jsem v jiných vozech přednosti automatické, dvouzonové klimatizace. Dále málo prostoru na zadních sedadlech. Poznámka: auto je pravidelně servisováno ve značkovém servise Škoda ACC, na ul. Hviezdoslavově, Brno. Přeji takovou Octavii každému zájemci.

12.02.2010 | 21:52:21 | Mirek Reagovat

Chlapci, oktávu jsem měl tři roky a kromě destiček jsem nemusel nic měnit. Je fakt, že měla čerstvě po rozvodech předchozího majitele a taktéž kotouče byly měněné. Do nákladů nepočítám oleje, filtry, pneu a další spotřebák. Když jsem ji prodával, tak jsem udělal pro jistotu technickou, abych předešel reklamacím nového majitele a byla absolutně v pořádku, žádná vůle nic. Dá se říct, že o auto docela pečuji a kapotu mám otevřenou každý druhý den, ale to jenom hledím, kam co dolejt a jestli je vše v pořádku. Takže na údržbu si potrpím, takže oktávka byla krasavice i po 140 tis. a i motor dostal, co potřeboval-nešetřil jsem. Chci jen říct, že i s oktávou se dá jezdit a není tak náročná na servis a choulostivá na kvalitu silnic jako passat a to oktáva taky není kdoví co. Ať si nacpe do auta každej peněz kolik chce, třeba melcek ročně. Já se držím hesla, že ne zrovna drahé auto nebo drahé auto na servis musí být zákonitě lepší.

12.02.2010 | 19:54:57 | flint Reagovat

pokud meni ramena , klouby , baterku atd jak pise tak to spolu s ostatnim servisem za 3500 neporidi ale 35 az 50 000 rocne je nesmysl . co si predstavujete ze by jste tam kazdej rok za ty sumy menil , to si to nechate kazdej rok prestrikat , nebo co

11.02.2010 | 22:56:10 |  Reagovat

Flint

Na cca 3000 ročně vyjde i obhospodařování tak spolehlivého vozu, jakým je C1 - s polovičním motorem, poloviční délkou, poloviční spotřebou :-)) To jen pro odlehčení :-)) Opravdu to není moc. Je málo aut, u kterých by ses do takové ceny vešel. Pokud ovšem vůbec servisuješ. Levněji už vyjde jen údržba horského kola.

11.02.2010 | 21:01:37 | XY Reagovat

To: Flint: Tak teraz neviem,

asi si robíte srandu..., 3.500 Kč každých 3/4 roka sa Vám zdá veľa?!!!! .
Veď také auto ani NEEXISTUJE!!
To je totiž zadarmo. Iba ak by bolo odhlásené, stálo na špalkoch, tak vtedy možno by mohlo stáť ešte menej...
P.S. Máte vôbec auto? Ak auto používate denne, tak v tejto kategórii musíte počítať minimálne s 35-50.000 Kč ročne.
A tom som ešte z lacného kraja.
Tak aspoň netárajte.

11.02.2010 | 20:41:05 | ľuboš Reagovat

Turbo vydrží i víc. Kamarádova Octa 1,8T má přes 302 000Km a turbo je původní. Záleží na zacházení.

11.02.2010 | 20:08:28 | Jerry Reagovat

Měl jsem oktávku se stejnou motorizací a passata jsem vyzkoušel taky. Passat je měkčí, pohodlnější-oktávka lépe sedí. Turbo vydrží hravě i 200 tis., ale podmínkou je dochlazování před vypnutím motoru, zvlášť po ostřejší jízdě. To každej jouda neví a pak to tak dopadá. Další nevýhodou passatu je složitá přední náprava s drahou údržbou-nebrat. Váha vzduchu taky neodchází u benzínu tak, jako u nafty, ale stát se může. Kdybych měl dát každého 3/4 roku do auta 3500,- Kč, tak se ho rychle zbavím i kdyby to byl rodinný miláček, jak by chtěl. Kdo chce tuto motorizaci, tak radši v oktávce-provozní náklady jsou u ní ve srovnání s passatem nesrovnatelně menší. Navíc pátí dveře otevíratelné i s oknem jsou pro rodinu lepší než miniaturní průlez do kufru prasatu.

11.02.2010 | 19:42:02 | flint Reagovat

focus C-Max a potom starej Passat? Co to je za blbost?

11.02.2010 | 17:43:23 |  Reagovat

Ty vynikající jízdní vlastnosti jsou myšleny zřejmě na dálnici,protože na okreskách to je dost mizérie.

11.02.2010 | 16:13:44 | Plešatej kavan Reagovat

Turbo kaput v 120tis?docela brzo!!!

11.02.2010 | 15:23:29 | Anonym Reagovat