Recenze Volkswagen Passat B2 1.6 TD syncro
“Super.”

Autor recenze: Kolda (34 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1988 Typ motoru:1.6 TD Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:390 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 6. 8. 2008

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.8

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

4
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Audi A3

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

U auta, které je takhle staré se nedá čekat, že je vše v pořádku. ;-).


Hodnocení a zkušenosti s autem

Tento Passat byl kdysi mým prvním autem a tak k němu cítím skoro "lásku". Když jsem jej viděl s cedulí " 20 000,- Kč " za oknem, tak nešlo odolat.
20 let starý vůz potřeboval menší údržbu. Soupis by se sem nevešel ale v kostce :

Karoserie: bylo potřeba vyvařit lemy blatníků, opravit prahy, rohy dveří, překytovat a nastříkat. Odstranil jsem hagusy, kolem kterých teklo do interiéru auta. Kolem čelního skla a kolem dveří jsem dával nová těsnění - stará byla od slunce rozparskaná a srazila se. Všechno jsem dělal svépomocí nebo s pomocí kamaráda - autolakýrníka. Auto je nyní krásně bílé a vypadá jak nové. Mezi přední tlumiče přišla rozpěra - auto se zřetelně méně kroutí.

Pohonné ústrojí: Motor prošel repasí v diesel servisu. Měnily se vstřiky, šály, 2 písty, kroužky. Turbo jsem vyčistil, vstřikovací čerpadlo zrepasovali v servisu. Přetěsnění motoru, převodovky a oprava elektroinstalace. Pohon 4x4 je v pořádku a stačila běžná údržba. Přední ramena jsem dával nová, ložiska také, 4x tlumiče. Nový výfuk. Nový protihlkový obklad kapoty a příčky mezi motorem a kabinou. Brzdy dostaly nové kotouče, destičky, bubny a pakny.

Interiér: byl v pořádku a udržovaný, bylo potřeba sehnat pouze originální kryt zavazadlového prostoru. Volant jsem vyměnil za volant z Golfa III. - lépe se drží a je menší.

Celkem mě opravy vyšly na 50 000,- Kč. Většina padla na servis motoru a lak. Ostatní věci jsem si dělal sám, a díly jsem sehnal na vrakovištích a část v itálii, kde se díly na B2 ještě dají sehnat.


Jak se autem jezdí po takové anabázi? Auto jsem si koupil pro radost a aby bylo v čem se "vrtat". Nečekal jsem že s ním budu jezdit každý den a rád. Sedí se nízko, auto je velice pohodlné. Výhled ven dokonalý, vzhledem k úzkým sloupkům není divu. Na palubě je všechno co člověk potřebuje vč. komletní elektriky - okna, zrcátka atd. chybí je klima ;) .
Motor má výkon 59 kW a je velice živý - auto je totiž lehčí než fabie a i na pětku jde hezky za plynem /ale bourat bych s tím nechtěl/. Syncro je geniální vynález - v zimě jsem neměl ani ten nejmenší problém /bydlím na Vysočině/, auto skvěle drží na silnici a spotřebu nijak zásadně nezvyšuje. Přítomnost syncra se projevuje jen při manévrování na místě ale žádná tragédie.
Auto dobře brzdí. Světla jsou v předu jen na ozdobu, moc nesvítí. Mlhovky jsou proti tomu silné až moc.

Provozní vlastnosti:

maximálka je cca 165 km/h - motor má sil dostatek, ale chybí mu šestka.

Spotřeba: osciluje zhruba okolo 7 litrů

spotřeba oleje: cca 0,5 l na 10 000 km, olej 5W - 40 Shell diesel

auto není do zhruba 120 km/h hlučné, pak se ozývá aerodynamika.

Zavazadlový prostor : takřka bezedný. Vejde se do něj naráz i válenda, 4 židle a rozložený stolek.

Kéž by se takové auto nechalo koupit jako nové! Hned bych ho bral.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Passat

Vložit komentář

Tohle auto je zlato

Ahoj, moc gratuluji k dobre praci... Kdysi jsme v rodine meli passatka take, kombi v 1.6D, bohuzel se kupovalo nove auto(polo combi tehdy 1997 uplne nove)... A nebyli penizky na akontaci, takze slo za 60 000 pryc... Bylo v nem ale nasypano nekolikrat vice penez... Nyni prodeje velice litujeme a s panem otcem shanime nejakeho diesloveho B2 combi... Pokud by nekdo nekdy o necem vedel, prosim napiste mi na tom.beran@seznam.cz ,budu Vam vdecny, tyhle auta nesmi byt zapomenuta... :-) sel bych i do spatneho a nasypal do nej hromadu penez, postupne behem roku bych ho zrepasoval a udelal z nej vonavku :-) tyhle passaty byli prudce nadcasovy :-) tak ahoj, uz mi pomalu ukapla slza :-)

02.11.2009 | 10:18:04 | Tomas yx Reagovat

Těsnění

Pěkná práce! Měl bych jeden dotaz. V recenzi je zmiňována výměna těsnění kolem dveřních oken, kde se dá proboha sehnat (nebo šlo o vrakovištní lup)?

Díky za info a ať to jezdí!

03.12.2008 | 17:20:44 |  Reagovat

miláček

Taky jsem pašáka podobně repasoval, vrazil jsem do toho skoro 40 tis, sehnal jsem si benzínovou krásnou karoserii a svého starého TD jsem implantoval. Motor-kompletní repase, Nechal jsem odstranit drobné závady, sehnal jiné páté dveře, vše kompletně natřel tlumexem, dutiny jsem vystříkal, prostě paráda. Jen jsem nesehnal zadní roletu.Také bílá barva, tonovaná skla do zelena, černé hagusy, Alu kola... v tomhle stavu jsem ho měl cca 1/2 roku, než mi jednoho dne nedal přednost jeden důchodce a bylo to... totálka :-( :-(
Kdybych narazil na nějakého v takovém stavu jako jsem ho měl, šel bych do něj znovu, nebo kdyby WV vyrobil retro sérii pro fajnšmekry:-)

02.12.2008 | 01:24:40 | NoPref Reagovat

V hlavě to v pořádku doopravdy nemám ;-). Ale mě se to auto líbí a jinak než takhle se pořídit nedá.... Jinak světlomety jsou takhle slabé z výroby - auto bylo prý navrženo tak, aby neoslňovalo protijedoucí řidiče. takže to prostě svítí málo.

08.08.2008 | 11:00:00 | kolda Reagovat