Rok výroby:1999Typ motoru:1.6 MPIStav km při koupi:87 000 kmStav km nyní:105 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:7,2 l/100 kmVloženo:13. 1. 2009
Ano: 1_Spadla obě přední elektricky ovládaná okna, zatím neopraveno. Okna jsem zajistil v zavřeném stavu a hledám řešení po inzerátech nebo vrakovištích, protože oprava spočívá ve výměně celého systému zvedání (cca 3000Kč jeden). Zjistil jsem, že v obou případech praskl plastový pojezd, který drží spojená dvě lanka a tím napnutý celý lankový systém. 2_Objevil se (asi) zkrat v elektrice - zadní stěrač jede přerušovaně, zasekává se a je třeba ho znovu a znovu spouštět. Zajímavé je, že při zapnutí vyhřívání zadního okna se rovněž spustí i stěrač, který v tomto případě jede plynule. 3_Prasklá žárovka v zadní svítilně. Jsou tam ale 2 na každé straně, takže není nutno to ihned řešit.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Vůz jsem zakoupil v autobazaru v Třinci, dovezený po prvním majiteli z ITA. Tento model jsem si vybral jako zlatou střední cestu mezi malým-velkým autem. Před koupí jsem podnikl zkušební jízdu a prohlídku v servisu, která potvrdila dobrý (i vizulálně) stav vozu, o který předchozí majitel evidentně dobře pečoval. Provedl jsem preventivní výměny rozvodů, náplní a filtrů prakticky ihned po koupi. Při koupi najeto 87tis km. O pocity po roce a půl používání a téměř 20000 km se s vámi teď podělím. Ve 100tis km bylo nutno vyměnit kotouče a destičky vpředu, jelikož byly totálně sjeté - zřejmě původní. Další servis auto zatím nepotřebuje. Motor 1.6 55 kW není samozřejmě nic extra, ale zvykl jsem si jak s ním jeźdit a momentálně mi stačí. Neviděl jsem sice křivku kroutícího momentu, ale subjektivně na mě působí jako diesel, motor začíná tahat už při nízkých otáčkách a lze s ním takto i jezdit bez pocitu podtáčení. Relativně menšímu a lehčímu vozu i tak poskytne dostatečnou pružnost a zrychlení pro bezpečné předjetí. Spotřeba měřená za 1 rok v průměru 7,2 l, ve městě za 10l (za studena i víc), ve 130km/h plně naložený 6,5 až 7 l (v zimě s rakví do ITA a zpět za 8,3). Z jízdy s tímto vozem mám spíše dobrý pocit, i když je samozřejmě poznat, že sedíte v malém voze nižší třídy a porovnávat jízdní komfort s třeba Octávkou by nemělo smysl. Na vůz s motorem vepředu se mi auto zdá příliš lehké na přední nápravě, lehce nedotáčivé a velmi ochotné k protáčení kol při rozjezdu - při rozjíždění do prudšího kopce to bylo již velmi znatelné. Po zakoupení nových pneu se to zlepšilo. Při jízdě kolem 140km/h se již velmi zvyšuje hladina hluku (točí cca 4000 ot.). V interiéru nic nevrže, pokud můžu svou zkušenost takto zkonfrontovat s příspěvky z jiných recenzí, které jsem četl. Na dlouhých cestách jsem vydržel v sedadle řidiče poměrně svěží, co se týká místa na zadních sedadlech, člověk nad 180 cm už tolik pohodlí cítit nebude. Manuální klima funguje dobře, v létě spolehlivě chladí a zvyšuje spotřebu o cca 1 litr na sto. Z automatického stahování jsem se dlouho neradoval, více v infu o poruchách. Přístup do zavazadlového prostoru je v pořádku, jeho velikost odpovídá koncepci vozu, čili malého kombi - pro cestování ve 4 lidech bohatě postačuje, i když vůz sám o sobě lze těžko řadit do kategorie rodinných kombi na dlouhé vzdálenosti. Zvenčí auto i po takřka 10 letech provozu vypadá slušně, bez koroze, a to ani na podvozku, kde jsem za celou dobu rovněž nenašel ani stopy oleje na tlumičích, motoru, převodovce či kdekoliv jinde. S designem jsem spokojem, mě se prostě líbí. Celkově hodnotím jako povedené auto ve své době, které nenáročnému řidiči poslouží i dnes, pro rodinu s dvěma dětma dostačující. Jistě jsem zde nepopsal vše, proto se na mě v případě zájmu můžete obrátit e-mailem.
četl jsem vasi recenzi na VW Polo 1.6 MPi jkde hodnotíte vůz řekl bych velmi kladně - v současne dobe hledám náhradu za vůz škoda favorit, který jezdí do dnes spolehlive a zejména neskutečne levně s LPG. - ale koroze si vybíra svou daň. VW polo se mi jeví jako vůz obdobných vlastností - nehledám komfort ale spolehlivost a nizké provozní náklady.nechci diesel. mam vytipované 2 tyto vozy. oba jsou ve variante 1,6 MPi. první vůz má najeto cca 90 000km, r.v. 97 v LPG provedení(zatim nevím stáří lpg nádrže) - cena 45 000,- druhý vůz má nejato 124 000km, r.v 2000 benzín, cena 34500,- oba vozy vypadají z fotografii bez koroze v dobrem technickem stavu. určite bych opet rád auto v LPG - dnes 1/2 uspora v PHM - určite bych volil vuz co nejmladsí, tedy zainvestovat do montáže LPG - cena vozu by tak byla nekde na 55000,- zajimají me další případné nutné opravy - kolik vydrží rozvody či spojka. jak je to u techto vozu z korozí? bylo by to mé 2. auto. Favorita mam již 7 roků a chci opet neco spolehlivého za rozumné peníze. jakýkoliv komentář či názor mi pomůže. dekuji
25.06.2013 | 22:16:36 | Martin
| 90.183.139.*Reagovat
RE: mám zájem koupit VWPolo 1,6 MPi
zdravím, mé problémy byly vypsány již v recnzi, takže přidám odpovědi na Vaše dotazy. Po 14 letech je vůz bez koroze (kromě výfuku, ten je jednou vařený u tlumiče), spojka bez problémů (140tis.km), klima stále chladí, rozvody jsem dělal po koupi v 90 tis a v servisu mi dali nálepku na příští výměnu 160 tis., motoricky je vůz stále naprosto ok, olej ale měním co 2 roky, spotřeba benzinu je stále kolem 8 litrů kombinovaná, LPG nemám zkušenost. Momentálně je to mé auto č.2, kdybyste měl zájem mohl bych ho nabídnout (25000Kč, zimní sada kol v ceně). Pokud máte další dotazy, klidně pište.
Po delši době vážný problém. Auto nastartovalo a ihned chcíplo. Dignostikována závada imobilizéru a několik zkratů v elektroinstalaci (důsledek jiné chyby a zřejmě příčina problémů s imobilizerem). Problém vyřešen až deaktivací imobilizeru a nahráním nového SW do řídící jednotky. Mechanik údajně u tohoto modelu dělal tento úkon už 3x, nikdy nepřišel na přesnou příčinu. No snížil bych mírně hodnocení spolehlivosti tohoto vozu, protože podle tachometru ještě nemá ani 150K km, ačkoli 12 let je již nějaká doba.
Po koupi nového velkého rodinného auta už Polem najezdím jen pár tisíck km ročně většinou po městě a okolí. Spotřeba se drží kolem 8-9 litrů. Momentálně pro zlevnění městského provozu zkouším varinatu E85 s Naturalem95 v poměru 5:2. Auto je bez jakýchkoli úprav na flexifuel, přesto provoz i starty bezproblémové a spotřeba se drží na uvedených hodnotách. Otestování asi na 3000km. Již několikátou zimu se projevují při teplotách -2°C a níže problémy se zamrzáním zámků předních dveří, kdy po odemknutí (bezproblémová funkce vzduchového kompresoru) jdou obě přední kliky naprázdno - zřejmě dochází uvnitř dveří k zamrznutí určitých funkčních dílů, které poté do sebe nezapadnou. Řešením by jistě byly nové zámky (nikoli vložky, ty jsou OK a fungují), ale do auta se vždy nouzově dostanu přes obě zadní dveře :-) Nyní má auto 14let a nějakých 140tkm. Při delším stání zatuhávají obě zadní bubnové brzdy, po demontování bubnu můžu identifikovat sjeté obložení a pokročilou korozi bubnu, tedy obě zralé na výměnu. Celkově jsem stále v hodnocení vozu pozitivní, neboť nenalézám stopy koroze, nikde nic nevrže, motor je maximálně spolehlivý a odolný a dokonce je na voze stále původní výfuk - který si pouze vyžádal provaření v oblasti připojení koncového tlumiče.
vezmu to na VAG, jinak čidlo teploty na přístrojovce ukazuje normálně, to znamená při zahřátém motru 85-90 °C, ale jestli je tam ještě další čidlo na teplotu nevím. Jsem laik.
132000KM: po návratu z dovolené naměřena spotřeba 7,5 litrů (90% dálnice, střešní box), celkově vše bez problému. Druhý den ráno ovšem nastartuju a auto chcípne, dokola a dokola. Při vytáčení motoru (za studena mi to přijde jako vražda) je po minutě schopen držet alespoň otáčky jako za tepla, zkrátka to vypadá, že vůbec nefunguje elektronický sytič.
Neporadí někdo co s tím? Resetovat říd. jednotku a jak? Díky za rady.
Nič v zlom, ale 127.000 km a už problémy s lambdou ? Veď to musí byť ako nové ! Ale to bude asi tým, že auto bolo zakúpené v bazári ako 9 ročné. Navyše dovoz z Talianska, kde sa s autami vraj veľmi neserú...Ale tak, na druhej strane, tento motor by toho mal vydržať celkom dosť, aj cez pol miliona km. Aj keď Boh vie, či ich nemá náhodou už teraz...
stav km 127000: auto celkem smrdělo a žralo už běžně přes 8 litrů. Na VAG zjištěna vadná lambda sonda+tryska prvního válce. Nechal jsem vyměnit lambdu, nyní spotřeba klesla o asi o litr, taky už to přestalo tak šíleně smrdět. Po 10 letech provozu vůz stále slouží jak má a i když rozrůstající se rodina bude potřebovat více prostoru, nehodlám se tohohle mazlíka vzdát, určitě zůstane doma jako č.2
Asi takhle, moje jízda po našem malém městě vypadá asi takto: ráno nastartuju, ujedu 3 km přes 5 křižovatek a 8 hodin stojím. Vím, asi to není ideální profil trasy pro posouzení spotřeby v městkém provozu. Na "okreskách" jezdí kolem 7 litrů. I tak je ale spotřeba ale zvýšená vlivem závad zjištěných na emisích, které jsem zatím neopravil. (Viz přízpěvky níže).
Když má ten motor tak skvělou momentovou charakteristiku, a navíc v relativně lehkém voze, jak může proboha brát ve městě v zimě 10 a víc litrů??? To jste jako spokojen? Vždyť to žere jako karburátorovej Moskvič z AZLK.
cau panove prosim vas poslal by jste mi nekdo momentovou charakteristiku a vsechny dalsi veci k tomuhle motoru na email jjakube@centrum.cz diky moc !!!!!
Nyní mám najeto celkem 111000km. Na emisích jsem se nestačil divit: přístroje ukazovaly několikrát překročené limity. Údajně to bude nejspíš lambda sonda a katalyzátor, obojí prý zralé na výměnu. Jenže zatím to nepociťuji ani na spotřebě ani se neprojevuje jakékoliv cukání za jízdy, takže do toho nemám vrtat Na STK bez problému.
Máte dobrý postřeh. Motor se skutečně tváří podobně jako atmosferický diesel. Křivka točivého momentu je relativně plochá. Maxima toč. momentu-135Nm dosahuje motor při 3200ot. , ale už při pouhých 1500ot je k dispozici 120Nm. Momentová křivka pak klesá velmi pozvolně a prudčeji padá až těsně před hranici 4000ot. Maximální výkon 55Kw dává tento motor při 4600ot. Mám ho v Octavii, ale předpokládám, že "naladění" pro Polo se nebude moc lišit. Jinak moje dlouhodobá spotřeba je totožná s tou vaší. Za celý rok průměr 7,2l/100 , v první půlce roku ale nejezdila ve velkém obsazení, tak jsem byl v pohodě na hodnotě 6,8l/100. Přeju hodně šťastných Km bez nehod a poruch s 1,6MPi
Komentáře uživatelů k recenzi Volkswagen Polo
mám zájem koupit VWPolo 1,6 MPi
četl jsem vasi recenzi na VW Polo 1.6 MPi jkde hodnotíte vůz řekl bych velmi kladně - v současne dobe hledám náhradu za vůz škoda favorit, který jezdí do dnes spolehlive a zejména neskutečne levně s LPG. - ale koroze si vybíra svou daň. VW polo se mi jeví jako vůz obdobných vlastností - nehledám komfort ale spolehlivost a nizké provozní náklady.nechci diesel. mam vytipované 2 tyto vozy. oba jsou ve variante 1,6 MPi.
první vůz má najeto cca 90 000km, r.v. 97 v LPG provedení(zatim nevím stáří lpg nádrže) - cena 45 000,-
druhý vůz má nejato 124 000km, r.v 2000 benzín, cena 34500,-
oba vozy vypadají z fotografii bez koroze v dobrem technickem stavu.
určite bych opet rád auto v LPG - dnes 1/2 uspora v PHM - určite bych volil vuz co nejmladsí, tedy zainvestovat do montáže LPG - cena vozu by tak byla nekde na 55000,- zajimají me další případné nutné opravy - kolik vydrží rozvody či spojka. jak je to u techto vozu z korozí? bylo by to mé 2. auto. Favorita mam již 7 roků a chci opet neco spolehlivého za rozumné peníze.
jakýkoliv komentář či názor mi pomůže. dekuji
25.06.2013 | 22:16:36 | Martin | 90.183.139.* Reagovat
RE: mám zájem koupit VWPolo 1,6 MPi
zdravím,
mé problémy byly vypsány již v recnzi, takže přidám odpovědi na Vaše dotazy. Po 14 letech je vůz bez koroze (kromě výfuku, ten je jednou vařený u tlumiče), spojka bez problémů (140tis.km), klima stále chladí, rozvody jsem dělal po koupi v 90 tis a v servisu mi dali nálepku na příští výměnu 160 tis., motoricky je vůz stále naprosto ok, olej ale měním co 2 roky, spotřeba benzinu je stále kolem 8 litrů kombinovaná, LPG nemám zkušenost.
Momentálně je to mé auto č.2, kdybyste měl zájem mohl bych ho nabídnout (25000Kč, zimní sada kol v ceně).
Pokud máte další dotazy, klidně pište.
31.07.2013 | 09:04:58 | suly | 10.138.132.* Reagovat
porucha imobilizeru (ŘJ imoblizeru)
Po delši době vážný problém. Auto nastartovalo a ihned chcíplo. Dignostikována závada imobilizéru a několik zkratů v elektroinstalaci (důsledek jiné chyby a zřejmě příčina problémů s imobilizerem). Problém vyřešen až deaktivací imobilizeru a nahráním nového SW do řídící jednotky. Mechanik údajně u tohoto modelu dělal tento úkon už 3x, nikdy nepřišel na přesnou příčinu. No snížil bych mírně hodnocení spolehlivosti tohoto vozu, protože podle tachometru ještě nemá ani 150K km, ačkoli 12 let je již nějaká doba.
05.12.2011 | 19:18:49 | suly | 217.66.170.* Reagovat
další hodnocení
Po koupi nového velkého rodinného auta už Polem najezdím jen pár tisíck km ročně většinou po městě a okolí. Spotřeba se drží kolem 8-9 litrů. Momentálně pro zlevnění městského provozu zkouším varinatu E85 s Naturalem95 v poměru 5:2. Auto je bez jakýchkoli úprav na flexifuel, přesto provoz i starty bezproblémové a spotřeba se drží na uvedených hodnotách. Otestování asi na 3000km.
Již několikátou zimu se projevují při teplotách -2°C a níže problémy se zamrzáním zámků předních dveří, kdy po odemknutí (bezproblémová funkce vzduchového kompresoru) jdou obě přední kliky naprázdno - zřejmě dochází uvnitř dveří k zamrznutí určitých funkčních dílů, které poté do sebe nezapadnou. Řešením by jistě byly nové zámky (nikoli vložky, ty jsou OK a fungují), ale do auta se vždy nouzově dostanu přes obě zadní dveře :-)
Nyní má auto 14let a nějakých 140tkm. Při delším stání zatuhávají obě zadní bubnové brzdy, po demontování bubnu můžu identifikovat sjeté obložení a pokročilou korozi bubnu, tedy obě zralé na výměnu.
Celkově jsem stále v hodnocení vozu pozitivní, neboť nenalézám stopy koroze, nikde nic nevrže, motor je maximálně spolehlivý a odolný a dokonce je na voze stále původní výfuk - který si pouze vyžádal provaření v oblasti připojení koncového tlumiče.
04.03.2013 | 08:32:23 | suly | 217.6.244.* Reagovat
vadné čidlo
čidlo teploty chladící kapaliny! 180 Kč a jedeme dál.
05.10.2010 | 17:05:16 | Reagovat
na VAG bez chyby
na diagnostice nezjištěna chyba, co s tím dělat dál? Mechanik pokrčil rameny a začal mluvit o skryté závadě...Díky za každou radu co zkusit.
20.09.2010 | 07:21:24 | Reagovat
For Admin - Aliki
Už.
19.09.2010 | 15:42:30 | Matúš Reagovat
pro Matúše
můžeš mi napsat na aliki@autorecenze.cz ? dekuji
19.09.2010 | 13:41:25 | Admin - Aliki Reagovat
vezmu to na VAG, jinak čidlo teploty na přístrojovce ukazuje normálně, to znamená při zahřátém motru 85-90 °C, ale jestli je tam ještě další čidlo na teplotu nevím. Jsem laik.
19.09.2010 | 12:14:46 | Reagovat
???
Kde mám príspevok ?
18.09.2010 | 07:55:09 | Matúš Reagovat
na diagnostiku, ale myslím že to bude čidlo teploty chladící kapaliny
17.09.2010 | 22:22:16 | Jerry Reagovat
Nevhodný komentář
17.09.2010 | 17:05:01 | Matúš
chcípe za studena
132000KM: po návratu z dovolené naměřena spotřeba 7,5 litrů (90% dálnice, střešní box), celkově vše bez problému. Druhý den ráno ovšem nastartuju a auto chcípne, dokola a dokola. Při vytáčení motoru (za studena mi to přijde jako vražda) je po minutě schopen držet alespoň otáčky jako za tepla, zkrátka to vypadá, že vůbec nefunguje elektronický sytič.
Neporadí někdo co s tím? Resetovat říd. jednotku a jak?
Díky za rady.
17.09.2010 | 16:51:19 | suly Reagovat
For Suly
Nič v zlom, ale 127.000 km a už problémy s lambdou ? Veď to musí byť ako nové ! Ale to bude asi tým, že auto bolo zakúpené v bazári ako 9 ročné. Navyše dovoz z Talianska, kde sa s autami vraj veľmi neserú...Ale tak, na druhej strane, tento motor by toho mal vydržať celkom dosť, aj cez pol miliona km. Aj keď Boh vie, či ich nemá náhodou už teraz...
07.07.2010 | 08:42:22 | Matúš Reagovat
doplnění
stav km 127000: auto celkem smrdělo a žralo už běžně přes 8 litrů. Na VAG zjištěna vadná lambda sonda+tryska prvního válce. Nechal jsem vyměnit lambdu, nyní spotřeba klesla o asi o litr, taky už to přestalo tak šíleně smrdět.
Po 10 letech provozu vůz stále slouží jak má a i když rozrůstající se rodina bude potřebovat více prostoru, nehodlám se tohohle mazlíka vzdát, určitě zůstane doma jako č.2
06.07.2010 | 23:02:46 | suly Reagovat
Asi takhle, moje jízda po našem malém městě vypadá asi takto: ráno nastartuju, ujedu 3 km přes 5 křižovatek a 8 hodin stojím. Vím, asi to není ideální profil trasy pro posouzení spotřeby v městkém provozu. Na "okreskách" jezdí kolem 7 litrů.
I tak je ale spotřeba ale zvýšená vlivem závad zjištěných na emisích, které jsem zatím neopravil. (Viz přízpěvky níže).
20.03.2010 | 06:59:22 | suly Reagovat
Když má ten motor tak skvělou momentovou charakteristiku, a navíc v relativně lehkém voze, jak může proboha brát ve městě v zimě 10 a víc litrů??? To jste jako spokojen? Vždyť to žere jako karburátorovej Moskvič z AZLK.
25.02.2010 | 21:02:34 | Reagovat
bohužel nic k motoru nemám
25.02.2010 | 20:11:33 | Reagovat
momentová charakteristika
cau panove prosim vas poslal by jste mi nekdo momentovou charakteristiku a vsechny dalsi veci k tomuhle motoru na email jjakube@centrum.cz
diky moc !!!!!
03.12.2009 | 19:15:42 | Reagovat
lambda sonda
Nyní mám najeto celkem 111000km. Na emisích jsem se nestačil divit: přístroje ukazovaly několikrát překročené limity. Údajně to bude nejspíš lambda sonda a katalyzátor, obojí prý zralé na výměnu. Jenže zatím to nepociťuji ani na spotřebě ani se neprojevuje jakékoliv cukání za jízdy, takže do toho nemám vrtat
Na STK bez problému.
21.07.2009 | 17:09:54 | suly Reagovat
Charakteristika motoru
Máte dobrý postřeh. Motor se skutečně tváří podobně jako atmosferický diesel. Křivka točivého momentu je relativně plochá. Maxima toč. momentu-135Nm dosahuje motor při 3200ot. , ale už při pouhých 1500ot je k dispozici 120Nm. Momentová křivka pak klesá velmi pozvolně a prudčeji padá až těsně před hranici 4000ot. Maximální výkon 55Kw dává tento motor při 4600ot. Mám ho v Octavii, ale předpokládám, že "naladění" pro Polo se nebude moc lišit. Jinak moje dlouhodobá spotřeba je totožná s tou vaší. Za celý rok průměr 7,2l/100 , v první půlce roku ale nejezdila ve velkém obsazení, tak jsem byl v pohodě na hodnotě 6,8l/100. Přeju hodně šťastných Km bez nehod a poruch s 1,6MPi
16.01.2009 | 19:01:58 | Jerry Reagovat