BMW 316

>> zpět na BMW
BMW

Auta značky BMW:

  • 328
  • 335
  • 350
  • 4
  • 420
  • 428
  • 435
  • 518
  • 524
  • 530
  • 533
  • 540
  • 545
  • 550
  • 6
  • 630
  • 633
  • 635
  • 640
  • 650
  • 725
  • 728
  • 732
  • 733
  • 735
  • 740
  • 745
  • 760
  • 8
  • 840
  • 850
  • F 650
  • F 800
  • HP2 Enduro
  • HP2 Megamoto
  • HP2 Sport
  • K
  • K 1200
  • L7
  • M
  • M4
  • M6
  • Moto
  • R
  • R 100
  • R 1100
  • R 1150
  • R 1200
  • R 45
  • R 65
  • R 80
  • R 850
  • X
  • X1
  • X2
  • X4
  • X7
  • Z
  • Z1
  • Z2
  • Z8
  • i
  • i3
  • i4
  • i7
  • i8
  • iX

BMW 316/316i - historie značky auta

BMW 316 logo značky BMW 316 je kompaktní automobil střední třídy vyráběný německou automobilkou BMW (Bayerische Motoren Werke AG). Model BMW 316 je součástí BMW řady 3 (nebo anglicky BMW 3 series). První auto této modelové řady představila mnichovská automobilka už v roce 1975, v současnosti se vyrábí už pátá generace vozu.
Označení model; BMW řady 3 se rozlišuje více méně podle objemu dodávaných motorů. Pro model BMW 316 se tak počítá s motorem o obsahu okolo 1,6 l, zatímco například model BMW 320 má motor o objemu 2,0 litru.
První generace modelu BMW 316 (typ E21) se vyráběla mezi lety 1975 až 1983, jako součást první generace řady 3. Auto mělo obsah 1,8 litru (!) a bylo k dispozici jako dvoudvéřové kupé nebo kabriolet. Model byl náhradou za předtím vyráběné BMW 2002. První veřejné představení auta proběhlo v červenci 1975 na Olympijském stadiónu v Mnichově.
BMW 316 měl výrazný klínovitý tvar, na přední mřížce byl umístěný typický poznávací znak vozů BMW ledvinovitého tvaru. Vzhled vozidla byl podobný jako v té době vyráběné BMW řady 5 (typ E12).
BMW řady 3 první generace (typ E21) byly k dispozici jako modely 316 (1,8 l; 67 kW), 318 (1,8 l; 73 kW) a 320 (2,0 l; 81 kW), které se navzájem lišily různým obsahem a výkonem čtyřválcového motoru BMW M10. Kromě toho model 320 měl dva páry předních světlometů, zatímco 316 a 318 měly jenom jeden pár předních světel.
Na Mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu v roce 1977 představila automobilka BMW nové varianty vozů E21, u modelu 320/6 byl původní čtyřválcový motor nahražen novým šestiválcem. Jednalo se o motor BMW M20, do jehož vývoje firma investovala částku 110 milionu měmeckých marek. Šestiválcovým motorem byl vybavený také nový výkonější model 323i. Během modelového roku 1979/80 se dočkaly úpravy také modely 316 a 318i, jejich čtyřválcové motory byly v té době vyladěny na vyšší výkon.
Druhá generace modelu BMW 316 se vyráběla od roku 1982 do roku 1992 (typ E30). Exteriér auta byl velmi podobný předchozímu typu E21 a nový model se vzhledově lišil jenom v detailech. Mezi hlavní změny tak patří úprava interiéru auta a lepší odpružení, jenž zároveň přineslo i snížení přetáčivosti (které bylo u první generace BMW 316 kritizováno).
Model 316 používal 1,8 l motor BMW M10 s karburátorem o výkonu 66 kW (90 PS, 89 kW). 316-ka představovala levný základní model a ačkoliv dražší verze BMW 318i měla stejný motor, díky systému vstříkování paliva Jetronic, dosahovala výkonu 77 kW (105 PS, 103 koní) a měla také nižší spotřebu paliva.
BMW řady 3 druhé generace se dočkalo v roce 1985 drobných úprav v exteriéru i interiéru auta a v září 1987 představila automobilka BMW významnou aktualizaci typu E30. Změnil se vzhled předního nárazníku, předních světlometů, zadních světel a spojleru. Karoserie auta také získala lepší ochranu proti korozi. Aktualizována byla také nabídka motorů. BMW 316 je kompaktní automobil střední třídy vyráběný německou automobilkou BMW (Bayerische Motoren Werke AG). Model BMW 316 je součástí BMW řady 3 (nebo anglicky BMW 3 series). První auto této modelové řady představila mnichovská automobilka už v roce 1975, v současnosti se vyrábí už pátá generace vozu.
Označení model; BMW řady 3 se rozlišuje více méně podle objemu dodávaných motorů. Pro model BMW 316 se tak počítá s motorem o obsahu okolo 1,6 l, zatímco například model BMW 320 má motor o objemu 2,0 litru.
První generace modelu BMW 316 (typ E21) se vyráběla mezi lety 1975 až 1983, jako součást první generace řady 3. Auto mělo obsah 1,8 litru (!) a bylo k dispozici jako dvoudvéřové kupé nebo kabriolet. Model byl náhradou za předtím vyráběné BMW 2002. První veřejné představení auta proběhlo v červenci 1975 na Olympijském stadiónu v Mnichově.
BMW 316 měl výrazný klínovitý tvar, na přední mřížce byl umístěný typický poznávací znak vozů BMW ledvinovitého tvaru. Vzhled vozidla byl podobný jako v té době vyráběné BMW řady 5 (typ E12).
BMW řady 3 první generace (typ E21) byly k dispozici jako modely 316 (1,8 l; 67 kW), 318 (1,8 l; 73 kW) a 320 (2,0 l; 81 kW), které se navzájem lišily různým obsahem a výkonem čtyřválcového motoru BMW M10. Kromě toho model 320 měl dva páry předních světlometů, zatímco 316 a 318 měly jenom jeden pár předních světel.
Na Mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu v roce 1977 představila automobilka BMW nové varianty vozů E21, u modelu 320/6 byl původní čtyřválcový motor nahražen novým šestiválcem. Jednalo se o motor BMW M20, do jehož vývoje firma investovala částku 110 milionu měmeckých marek. Šestiválcovým motorem byl vybavený také nový výkonější model 323i. Během modelového roku 1979/80 se dočkaly úpravy také modely 316 a 318i, jejich čtyřválcové motory byly v té době vyladěny na vyšší výkon.
Druhá generace modelu BMW 316 se vyráběla od roku 1982 do roku 1992 (typ E30). Exteriér auta byl velmi podobný předchozímu typu E21 a nový model se vzhledově lišil jenom v detailech. Mezi hlavní změny tak patří úprava interiéru auta a lepší odpružení, jenž zároveň přineslo i snížení přetáčivosti (které bylo u první generace BMW 316 kritizováno).
Model 316 používal 1,8 l motor BMW M10 s karburátorem o výkonu 66 kW (90 PS, 89 kW). 316-ka představovala levný základní model a ačkoliv dražší verze BMW 318i měla stejný motor, díky systému vstříkování paliva Jetronic, dosahovala výkonu 77 kW (105 PS, 103 koní) a měla také nižší spotřebu paliva.
BMW řady 3 druhé generace se dočkalo v roce 1985 drobných úprav v exteriéru i interiéru auta a v září 1987 představila automobilka BMW významnou aktualizaci typu E30. Změnil se vzhled předního nárazníku, předních světlometů, zadních světel a spojleru. Karoserie auta také získala lepší ochranu proti korozi. Aktualizována byla také nabídka motorů. »  BMW 316/316i - historie značky auta (dokončení článku)  »

BMW 316 - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

BMW 316 316 d, Automatická klima BMW 316 316 d, Automatická klima

ABS, AirBag 8x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace digitální, Palubní počítač, Pohon zadní, Protiskluzový systém ASR, Rychl

160 000,- Kč

BMW 316 e21 1.Generace REZERVACE BMW 316 e21 1.Generace REZERVACE

Opěrky hlav výsuvné, Převodovka manuální, Rádio přijímač, Sedadla podélně posuvná, Sedadla polohovací, Skla tónovaná, Volant nastavitelný

299 900,- Kč

BMW 316 d bi-xenon, digi.klima BMW 316 d bi-xenon, digi.klima

ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. dálkově, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Imobilizér, Klimati

119 900,- Kč

BMW 316 d *AUTO.KLIMA* BMW 316 d *AUTO.KLIMA*

ABS, AirBag 8x, Alu kola, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace digitální, Palubní počítač, Protiskluzový systém ASR, Převo

136 364,- Kč

BMW 316 d 85kW KOMBI BMW 316 d 85kW KOMBI

ABS, AirBag 8x, Alu kola, Centrální zam. dálkově, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Klimatizace digitální, Kontrola tlaku v pneu, Palubní počíta

133 000,- Kč

Autosalony a autobazary BMW:

AutoPalace Vysočany

Prodej, servis - nové a ojeté vozy Autorizovaný partner Volvo, Volvo Selekt Volvo, Mercedes, Porsche

www.autopalace.cz | Praha 9, Poděbradská 1020/30

AUTOZDOVOZU

Auto z dovozu je prodejce specializovaný na dovoz a prodej kvalitních, prověřených zánovních vozidel značek Audi, BMW, Ford, Volvo, Volkswagen, Škoda,

www.autozdovozu.cz | Praha 6, Kamýcká 40/7

B&B Cars 4You s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, pojištění, leasing

www.bbcars.eu | Rokycany, Plzeňská 968

CAR1 Vysokov

Dovoz, prodej a servis zánovních vozů prémiových značek. Skladem více než 50 vozů. Na vozy poskytujeme garanci ujetých kilometrů a původu vozu.

www.car1.cz | Vysokov, Vysokov 63

G-car s.r.o. G-car s.r.o. - roční a nové vozy Audi, Škoda, VW

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, autodoprava, výk

www.g-car.cz | Boršov nad Vltavou, Poříčí 851

nova-auta.eu

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, dovoz na objednávku, pojištění, leasing

www.nova-auta.eu | Praha 4, Pod Višňovkou 1662/27

Rakar,spol.s.r.o.

nebo volejte na tel. +420732749152, Hynek Mayer

www.rakar.cz | Lužná, Panina Zahrádka 661

SilverCars

Rohanské Nábřeží 693/10, Praha 8 - RUSTONKA Údaje obsažené v těchto kartách mají informativní charakter. Tato indikativní nabídka není nabídkou ve

www.silvercars.cz | Praha 8 - Karlín (RUSTONKA), Rohanské Nábřeží 693/10

SIMIX motors

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, prodej použitých autodílů, dovoz na

www.simix.cz | Praha 8 - Karlín, Rohanské nábřeží 693/10 (budova Rustonka)

BMW 316/316i - historie značky auta (dokončení článku)

Původní model 316 se čtyřválcovým motorem M10 byl v roce 1987 nahrazen novým modelem 316i s motorem BMW M40 se systémem vstřikování paliva Motronic. Motor měl obsah 1600 ccm o výkonu 75 kW (102 PS, 101 k). Přestože měl menší kroutivou sílu než původní 1,8 l motor M10, nabízel vynikající výkon. V Jižní Africe a na některých dalších trzích se starý model M10-316 prodával až do roku 1991.
Zároveň se BMW 3 Series začalo vyrábět také v provedení kombi (Touring).
Mezi lety 1992 až 1998 se vyráběla v pořádí již třetí generace BMW řady 3 (typ E36). Vývoj auta začal už v roce 1981 a vůz byl poprvé představený veřejnosti na konci roku 1990. Tento nástupce typu E30 zažil obrovský úspěch na trhu a položil tak pevné základy i pro další generace BMW Series 3 vyráběné v následujících letech.
Typ E36 také známý jako "Delfín" využíval zadní prostorovou nápravu "Z-Axle" (německy: Zentral Hinterzache Kinematik), která byla úspěšně použita u roadsteru Z1. Tato náprava zajišťovala příznivou kinematiku v celém rozsahu zdvihu kola. Karosářská varianta hatchback označovaná jako E36/5 nebo BMW Compact však kvůli zkrácené zadní části vozu používala zadní zavěšení ze staršího typu E30.
BMW 316 se prodávalo v karosářských variantách sedan – 316i, kupé – 316i, kombi (Touring) – 316i a hatchback (Compact) – 316i. Verze kabriolet se vyráběla teprve od modelu 318i.
Zmíněný hatchback (BMW Compact) byl v Evropě velice populární. V Severní Americe tomu bylo jinak, tam byl naopak velice neúspěšný. V USA se navíc vůbec neprodávala verze kombi (Touring), která se v Evropě objevila v nabídce od roku 1995.
Rok 1998 se zapsal do historie modelu BMW řady 3 tím, že automobilka uvedla na trh již jeho čtvrtou generaci (typ E46). Auto se začalo prodávat k provedení karoserie sedan, ale už následující rok byla na trh uvedena i varianta s karoserií typu kupé. V USA se sedan objevil současně s cupé v roce 1999.
O rok později, v roce 2000 pak přišly na trh BMW Series 3 v provedení kabriolet a hatchback. BMW 3 v provedení hatchback si mohli pořídit zákazníci v Evropě, Jižní Africe, Austrálii a na Novém Zélandu. V Severní Americe se z důvodů předpokládaných nízkých prodejů toto auto neprodávalo.
BMW řady 3 typ E46 zažilo obrovský úspěch na všech trzích, a bylo považováno za měřítko výkonu ve své třídě. Rekordní prodeje zažil tento model v roce 2002, kdy bylo celosvětově prodáno 561.249 kusů tohoto auta.
Model BMW 316 byl nejmenší dostupnou motorizací u typu E46, čtyřválcový 1,9 l motor BMW M43 poskytoval autu výkon 105 koní (78 kW). Tento model se vůbec neobjevil na trhu v Severní Americe. Základní motorizací v Kanadě byl šestiválcový model BMW 320 a v USA dokonce až model BMW 323.
V roce 2001 dostal model BMW 316 nový menší motor o obsahu 1,8 l, který měl ale oproti předchozí motorizaci vyšší výkon - 116 koní (87 kW).
Pátá generace modelu BMW řady 3, označovaná jako typ E90 nahradila předchozí typ E46 v březnu roku 2005. Kromě základního provedení karoserie sedan se auto vyrábělo také jako kombi neboli touring (E91), coupé (E92) a kabriolet (E93).
Auto se rychle stalo nejlépe celosvětově prodávaným modelem v rámci skupiny BMW. Do konce roku ho bylo prodáno celkem 229.900 vozů. Bylo to zdaleka nejprodávanější luxusní auto v Kanadě a USA ve třídě "entry-level" (základní cenová kategorie).
Model BMW 316i se vyráběl mezi lety 2007–2009. Auto mělo 1.6 l čtyřválcový motor o výkonu 122 PS (90 kW; 120 bhp), zrychlení z 0 na 100 km/h vůz dosahoval za 10.8 s.
V roce 2009 prošel sedan rozsáhlelším faceliftem. Kupé a kabriolet byly faceliftovány až v roce 2011.
Od roku 2009 se pak vyrábí model BMW 316d, s motorem o obsahu 2,0 l a výkonem 116 PS (85 kW; 114 bhp).
Šestá generace BMW řady 3 debutovala 14. října 2011 v Mnichově. Tento zatím poslední model by se v showroomech měl objevit v únoru 2012. Exteriér auta je ovlivněný aktuální generací BMW řady 7 a zejména BMW řady 5 typ F10.
BMW 316 je základním modelem BMW řady 3. Jedná se jistě o jedno z nejatraktivnějších aut ve své třídě. Uživatelé mohou - kromě designu - ocenit také jeho znamenité jízdní vlastnosti, příznivou spotřebu a dobrou bezpečnost.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 6 inzerátů vozidel značky BMW 316.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky BMW 316 v naší databázi je vozidlo BMW 316 e21 1.Generace REZERVACE, r.v. 1978. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 299 900,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky BMW 316 z naší nabídky, je inzerát na prodej auta BMW 316 316 i, po STK, r.v. 2003. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky BMW 316, tak toto auto může být vaše za 45 000,- Kč.