Daewoo Lublin

>> zpět na Daewoo
Daewoo

Auta značky Daewoo:

  • Tacuma
  • Aranos
  • Arcadia
  • Chairman
  • Evanda
  • FSO Truck
  • Korando
  • Lacetti
  • Musso
  • Nubira Wagon
  • Racer
  • Rezzo
  • Tico

Daewoo Lublin - historie značky auta

Daewoo Lublin logo značky Daewoo Lublin je užitkový automobil vyráběný polskou automobilkou Lublin od roku 1993, a později od roku 1995 do roku 2007 automobilkou Daewoo. Daewoo Lublin se vyráběl jako nástupce automobilu FSC Żuk. Původně automobil vyráběla automobilka FS Lublin ((Fabryka Samochodów Ciężarowych) v polském Lublinu. Do roku 1995 byl automobil známý jako FS Lublin 33. V roce 1995 polskou automobilku koupila jihokorejská společnost Daewoo, která Lublin 33 přejmenovala na Daewoo Lublin II. Daewoo Lublin bylo na různých trzích možno zakoupit také pod označením Intrall Lublin. Přímými konkurenty Daewoo Lublin byl Ford Transit aVolkswagen Transporter. V letech 1998–2000 probíhala v rámci kooperace s automobilkou Daewoo montáž modelů Lublin II v letňanské Avii z dodávaných dílů. Tato spolupráce ustala roku 2000 kdy byla představená modernizovaná verze Lublin 3 a v Avii se přešlo na výrobu nového nákladního automobilu řady D (první Daewoo Lublin 3 byl vyrobený v roce 1999). Nová generace Daewoo Lublin 3 prošla četnými úpravami, a v rámci modernizace došlo celkem k 300 kontrukčním změnám. Automobilka také opustila od označování generací římskými číslicemi, a přešla na klasická arabská čísla. »  Daewoo Lublin - historie značky auta (dokončení článku)  »

Daewoo Lublin - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Autosalony a autobazary Daewoo:

Daewoo Lublin - historie značky auta (dokončení článku)

Nové Daewoo Lublin třetí generace získalo integrovaná směrová světla zasahující až do blatníků, nový nárazník, upravená okna a kapotu. Ke zlepšení aktivní bezpečnosti došlo použitím třetího brzdového světla na všechny modifikace, dále byla zpřehledněna a upravena ergonomie interiéru, zvýšilo se odhlučnění kabiny i motoru. Mimoto došlo k vylepšení antikorozní ochrany díky pozinkování 36% náhradních dílů. Zachovaný a beze změn zůstal vznětový čtyřválcový motor Andoria v atmosférické a přeplňované verzi. Používaný motor se vyráběl v polském závodu WCW Andrychow v licenci firmy Leyland. Celkem 2.4 litrový motor, má v atmosférické verzi (4S90) 70 koní a v přeplňované turbodmychadlem (4SE90) 87 koní. Atmosférická varianta se používá pouze na lehčí verze Lublinu do celkové hmotnosti 2,9 tun. Silnější motor na ostatní modifikace včetně lehkých, ovšem zde za příplatek. Vozidlo je osazeno standardně pětistupňovou mechanickou převodovkou, která se dodává z Jižní Koreje. Vozidlo je klasické koncepce – tedy s motorem podélně vpředu a pohonem zadních kol. Standardně s třímístnou kabinou, odpruženou podélnými listovými péry. Zákazníci si u třetí generace Lublinu mohli vybrat ze dvou váhových variant - do 2,9 tun a do 3,5 tun na dvou rozvorech o délkách 2900 a 3440 mm. Nejoblíbenější z výrobního programu je uzavřený skříňový automobil. Úložný prostor takového vozu na kratším rozvoru dosahuje celkem 6,8 krychlových metrů. Rok 2006 byl ve znamení faceliftu, který se prodával s výrobním označením Lublin 3 Mi. Aktualizovaný model se vyráběl a prodával do roku 2007. Daewoo Lublin je cenově dostupný užikový automobil s jednoduchou mechanikou a levnými náhradními díly. Rozhodně to není designový kousek, ale potěší svou účelností. Nevýhodou je nepříliš velký jízdní komfort a navzdory opatřením velká náchylnost ke korozi.

Autorecenze.cz
  • Uživatelské recenze a auto testy Daewoo Lublin

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 0 inzerátů vozidel značky Daewoo Lublin.