Daewoo Leganza
>> zpět na DaewooAuta značky Daewoo:
Daewoo Leganza - historie značky auta
Daewoo Leganza je sedan střední velikosti vyráběný jihokorejskou automobilkou Daewoo mezi lety 1997 a 2002. Interní kódové označení modelu je V100, pod kterým je známá také platforma, na které je vůz postavený. Název Daewoo pochází z kombinace dvou italských slov - elegante (elegantní) a forza (síla). V době zavedení na trh byl Daewoo Leganza o něco delší než většina evropských a asijských automobilů kategorie střední velikosti. Daewoo Leganza bylo součástí snahy Daewoo nahradit modely vyráběné pod licencí GM. Sesterskými projekty k Daewoo V100 byly T100 Daewoo Lanos a J100 Daewoo Nubira. Styling Daewoo Leganza měl na svědomí známý italský designér Giorgetto Giugiaro z Italdesignu. Údajně se při tvorbě stylingu inspiroval konceptem Jaguar Kensington z roku 1999. Daewoo rapidně rozšířil svou výrobní síť a vyráběl své vozy pod licencemi i v okrajových továrnách v Polsku, Rumunsku, Ukrajině, Rusku a Uzbekistánu. Nicméně i přesto se všechny vozy Daewoo Leganza efektivně vyráběly pouze v jihokorejské továrně Bupyong. Zajímavé je, že Leganza se jako jedna zmála téměř celosvětově prodávala pouze pod jedním jménem. Vyjímkou bylo pouze označení Doninvest Kondor, které krátce prodávala ruská korporace Doninvest. » Daewoo Leganza - historie značky auta (dokončení článku) »
Daewoo Leganza - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:
Autosalony a autobazary Daewoo:
Daewoo Leganza - historie značky auta (dokončení článku)
Základní modelová varianta se nabízela s motorem 2.0L doplněným o pětistupňovou manuální převodovku, nebo čtyřstupňovou hydraulicky ovládanou převodovku, která ale byla označená za poruchovou. Kritici také špatně hodnotili komfort z jízdy, stejně jako odhlučnění motoru. V roce 1999 automobilka učinila příslušné kroky, a revidovala automobil. Hydraulická převodovka byla vyměnena za elektronickou, což zamezilo předchozím poruchám. Motor byl nahrazený vylepšeným čtyřválcem 2.2 L o výkonu 99 kW (135 PS; 133 hp), což navýšilo výkon, ale zároveň zapříčinilo vyšší spotřebu paliva. Do standardní výbavy Laganza také dostala patnáctipalcová litá kola, centrální zamykání a zabudovaný alarm. Zároveň došlo k vylepšení zavěšení kol. Rok 2001 přinesl další novinky, mezi které patřilo kožení čalounění, dřevěné obložení a elektricky ovládané sedadlo řidiče. Tyto prvky se řadily do výbavového balíčku s označením Limited Edition. Narozdíl od modelů Matiz a Nubira neprošla Leganza faceliftem, takže na trhu nebyl žádný model V150. Místo toho Daewoo rozšířil rozvor Leganzy o 30 mm a vytvořil tak nový model Daewoo Magnus (V200), který se na trhu objevil v roce 2000. Oba modely se společně prodávaly v Koreji, avšak mezinárodně byl Magnus na trh uvedený až v roce 2002, kdy došlo k ukončení výroby modelu Daewoo Leganza. V USA a Kanadě byl Daewoo nahrazen modelem Suzuki Verona a ve Velké Británii a Irsku pak nedošlo k nahrazení až do roku 2007, kdy byl na trhu zavedený model Daewoo Tosca pod označením Chevrolet Epica. Daewoo Laganza je cenově velmi dostupný sedan. Díky špatnému renomé značky a nezájmu zákazníků klesly ceny tak nízko, že si lze Daewoo Leganza pořídit prakticky za dva měsíční platy. Za tak nízkou cenu si pořídíte vůz s prostorným interiérem, který poskytuje dobrý jízdní komfort a zároveň má karoserii s dobrou odolností proti korozi.
-
Uživatelské recenze a auto testy Daewoo Leganza
-
Daewoo Leganza 2.0 (r.v. 1998)
-
Daewoo Leganza 2.0 CDX (r.v. 1999)
-
Daewoo Leganza 2.0 CDX (r.v. 1998)
-
Daewoo Leganza (r.v. 1999)
-
Daewoo Leganza 2.0i 16V (r.v. 1998)
Na závěr pár statistických údajů
V naší databázi je celkem 0
inzerátů vozidel značky Daewoo Leganza.