Honda Prelude

>> zpět na Honda
Honda

Auta značky Honda:

  • Accord
  • CBR
  • CR-V
  • CRX
  • Civic
  • HR-V
  • Jazz
  • Prelude
  • 599
  • 919
  • ANF Innova
  • Aerodeck
  • Ape
  • Benly
  • Big Red
  • CB
  • CBF
  • CR-Z
  • CRB
  • CRF
  • City
  • Concerto
  • Deauville
  • Dio Cesta
  • Dominator
  • Dream
  • Dylan
  • Element
  • Elite
  • FMX 650
  • FR-V
  • Fit
  • Foresight
  • Forza
  • FourTrax
  • Gold Wing
  • Gorilla
  • Gyro Canopy
  • Helix
  • Hornet
  • Insight
  • Integra
  • Lead
  • Legend
  • Logo
  • Metropolitan
  • Monkey
  • NSR
  • NSX
  • NX
  • Odyssey
  • PS
  • Pan European
  • Pantheon
  • Pilot
  • Rebel
  • Reflex
  • Ridgeline
  • Ruckus
  • S 2000
  • SH
  • SLR 650
  • SP
  • Shadow
  • Shuttle
  • Silver Wing
  • Sky
  • Smart Dio
  • Steed
  • Stream
  • Super Cub
  • TRX
  • Today
  • Transalp Travel
  • V65 Magna
  • VFR
  • VLX
  • VT
  • VTR
  • VTX
  • Valkyrie
  • Varadero
  • Vigor
  • XL
  • Zoomer

Honda Prelude - historie značky auta

Honda Prelude logo značky Honda Prelude je dvoudveřové sportovní kupé, které bylo vyráběné japonskou automobilkou Honda od roku 1978. Auto bylo volně odvozené od Hondy Accord, a během své historie, tedy do ukončení výroby v roce 2001, kdy byl zaveden model Honda Integra DC5, prošlo pěti generacemi. Prelude konkuruje vozům jako Toyota Celica, Nissan Silvia a Mitsubishi Eclipse. Název Prelude byl původně ochrannou známkou značky Toyota, ale byl "přátelsky předán" společnosti Honda k dalšímu použití. Montáž auta probíhala v Japonsku.
První generace Honda Prelude byla zahájena 24. listopadu 1978. Auto mělo poměrně nízký a široký profil (délka 4090 mm, šířka 1635 mm, výška 1290 mm), rozvor činil 2320 mm a pohotovostní hmotnost 900 kg. Převodovka zpočátku 2-stupňová automatická, později 3-stupňová automatická a 5-stupňová manuální.
Prelude byl (spolu s Accordem) první vůz do dvou litrů s posilovačem řízení a zároveň první model značky Honda nabízející elektricky ovládané střešní okno (tzv. moonroof) jako standardní vybavení. Počáteční názory na Prelude byly příznivé. Standardní motor v době zavedení byl SOHC 1602 ccm o síle 80 PS (59 kW) při 5000 otáčkách za minutu. V září 1978 byl motor vyměněn za výkonější, SOHC 1750 ccm, 90 PS (66 kW) při 5300 otáčkách za minutu. To platilo až do března 1979, kdy došlo ke zlepšení výkonu motoru a několika dalším úpravám, které celkově zlepšily jízdní vlastnosti auta. Prelude také dostal mírný facelift v roce 1981, a nabídl tak tónovaná skla či dálkové otevírání zavazadlového prostoru.
Honda Prelude druhé generace bylo uvedeno 25. listopadu 1982 nejprve v Japonsku, a na celém světě pak v roce 1983. Auto bylo k dispozici s motory 1,8L 105 hp (80 kW) I4 a 2,0L 110 hp (82 kW) I4. Jednalo se o první generaci Prelude s pop-up světlomety. Převodovka byla 4-stupňová automatická anebo 5-stupňová manuální. Vzhledem k poměrně nízké hmotnosti vozu (1025 kg) a vysokému výkonu (16-ventilový motor produkoval 160 PS nebo 118 kW) bylo toto auto poměrně svižné v porovnání s jeho konkurenty. Co se týče ostatních rozměrů, auto mělo 2451 mm velký rozvor, délku 4374 mm, šířku 1689 mm a vysoké bylo 1295 mm. »  Honda Prelude - historie značky auta (dokončení článku)  »

Honda Prelude - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Autosalony a autobazary Honda:

Acura s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, výkup za hotové,

www.acura.cz | Chomutov 1, Vinohradská 5647

FEDERAL CARS Hodkovická, s.r.o.

Autorizovaný dealer Honda a Mazda Autobazar a servis všech značek. Prověřená vozidla se zárukou. Výhodné financování a pojištění vozidel. Stálý př

www.federalcars.cz | Liberec, Hodkovická 449

Honda Prelude - historie značky auta (dokončení článku)

Honda Prelude třetí generace, která byla na Japonský trh uvedena v dubnu 1987, a na ostatní trhy o rok později, disponovala širokým výběrem motorů o objemu 2,0 nebo 2,1L (podle trhu, na kterém byl tento model prodáván). Stejně tak hmotnost auta závisela na daném modelu, tzn. rozsah pohotovostní hmotnosti činil 1060 - 1340 kg, délka 4460 mm (1988-1989) / 4511 mm (1990-1991), šířka 1694 mm (Japonsko) / 1709 mm (ostatní trhy), výška 1295 mm (1988-1989) / 1250 mm (1990-1991). Pouze rozvor byl stále stejný, a to 2565 mm. Převodovka auta byla 4-stupňová automatická anebo 5-stupňová manuální.
Čtvrtá generace vozu, uvedená na přelomu let 1991-1992 si zachovala stejné převodovky jako generace předchozí. Auto mělo rozložení hmotnosti na 58% na přední a 42% zadní nápravu. Systém řízení všech čtyř kol byl změněn na elektronickou verzi, kapacita motoru se zvýšila na 2,2L na základním modelu. Zadní část auta byla zaoblená a dosti vysoká ve srovnání s předchozím modelem. Pozdější modely (1994 a dále) představily průsvitné ručičky tachometru a otáčkoměru. Všechny modely obdržely kožený interiér. V Japonsku byl v palubní desce k dispozici televizor jako volitelné příslušenství. Rozměry auta se opět změnily a vypadaly následovně: rozvor 2550 mm, délka 4440 mm, šířka 1765 mm, výška 1290 mm a pohotovostní hmotnost 1288 kg. Prelude čtvrté generace také sdílí některé komponenty zavěšení s již pátou generací auta.
Pátá generace byla představena dne 7. listopadu 1996, a výrobce se snažil o návrat k více hranatému stylu třetí generace. Většina modelů páté generace Honda Prelude přišla na trh s 16-palcovými koly z hliníkové slitiny. Prodeje páté generace auta však byly díky konkurenci nejnižší ze všech, a tak byla v roce 2001 výroba auta ukončena.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 0 inzerátů vozidel značky Honda Prelude.