Honda CRX

>> zpět na Honda
Honda

Auta značky Honda:

  • Accord
  • CBR
  • CR-V
  • CRX
  • Civic
  • HR-V
  • Jazz
  • Prelude
  • 599
  • 919
  • ANF Innova
  • Aerodeck
  • Ape
  • Benly
  • Big Red
  • CB
  • CBF
  • CR-Z
  • CRB
  • CRF
  • City
  • Concerto
  • Deauville
  • Dio Cesta
  • Dominator
  • Dream
  • Dylan
  • Element
  • Elite
  • FMX 650
  • FR-V
  • Fit
  • Foresight
  • Forza
  • FourTrax
  • Gold Wing
  • Gorilla
  • Gyro Canopy
  • Helix
  • Hornet
  • Insight
  • Integra
  • Lead
  • Legend
  • Logo
  • Metropolitan
  • Monkey
  • NSR
  • NSX
  • NX
  • Odyssey
  • PS
  • Pan European
  • Pantheon
  • Pilot
  • Rebel
  • Reflex
  • Ridgeline
  • Ruckus
  • S 2000
  • SH
  • SLR 650
  • SP
  • Shadow
  • Shuttle
  • Silver Wing
  • Sky
  • Smart Dio
  • Steed
  • Stream
  • Super Cub
  • TRX
  • Today
  • Transalp Travel
  • V65 Magna
  • VFR
  • VLX
  • VT
  • VTR
  • VTX
  • Valkyrie
  • Varadero
  • Vigor
  • XL
  • Zoomer

Honda CRX - historie značky auta

Honda CRX logo značky Honda CR-X je sportovní kompaktní auto s pohonem předních kol, vyráběno společností Honda v letech 1983-1991, a poté nahrazeno modelem Honda CR-X del Sol. Evropský model auta byl vybaven motorem ZC o síle 130 hp (97 kW) a 2+2 uspořádáním sedadel. Auto prošlo úpravou v roce 1988, a během své historie bylo populární pro svůj výkon, hbitou manipulaci a dobrou spotřebu paliva. V roce 1988 byl CR-X Si jmenován jedním z 10 nejlepších vozů všech dob.
První generace

  • Výroba: 1983-1987
  • Podvozek: EC1 AF AE532
  • Typ karoserie: 3 -dveřový hatchback
  • Powertrain
  • Motor:
  • 1.3 L 58 hp I4
  • 1.3 L 60 hp EV1 I4 (1984-1986)
  • 1,5 L 58-76 hp EW1/D15A2 I4 (1984-1985)
  • 1.5 L 91 hp EW3/4 I4 (1985-1987)


CR-X první generace byla v některých oblastech mimo Japonsko prodávána jako Honda Civic CRX. Původní 1,3 l auto (kód podvozku AE532) dosáhlo podle EPA spotřeby přibližně 3,4 l na 100 kilometrů, a v roce 1984 bylo při příznivých jízdních podmínkách dosaženo ještě lepšího výsledku.
Druhá generace

  • Výroba: 1987-1991
  • Powertrain
  • Rozvor: 2301 mm
  • Délka: 3759 mm / 3754 mm
  • Šířka: 1674 mm / 1669 mm
  • Výška: 1273 mm / 1270 mm


Podvozek auta byl výrazně změněn v roce 1988. Mnohé motory byly vybaveny vstřikováním paliva jako standard. VTEC motor používající proměnného časování ventilů zajišťuje lepší výkon při vysokém rozsahu otáček, a přitom zachovává nízkou spotřebu paliva. Modely auta vybavené motorem VTEC také obdržel několik předělávek, jako aktualizované nárazníky, světla, kapoty, brzdy či tlumiče, a nový design palubní desky. Některé z těchto konstrukčních změn byly přidány i do souběžných modelů neobsahujících motor VTEC. »  Honda CRX - historie značky auta (dokončení článku)  »

Honda CRX - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Autosalony a autobazary Honda:

Acura s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, výkup za hotové,

www.acura.cz | Chomutov 1, Vinohradská 5647

FEDERAL CARS Hodkovická, s.r.o.

Autorizovaný dealer Honda a Mazda Autobazar a servis všech značek. Prověřená vozidla se zárukou. Výhodné financování a pojištění vozidel. Stálý př

www.federalcars.cz | Liberec, Hodkovická 449

Honda CRX - historie značky auta (dokončení článku)


Jednou z možností pro auto CR-X určené pro japonský domácí trh byla skleněná střecha, čili pevná skleněná deska, navazující na horní část čelního skla. Druhá generace CR-X dávala v USA na výběr mezi třemi různými úrovněmi výbavy:

  • - standardní (někdy označená "DX") s 16 - ventilovým "D15B2" motorem a Dual-Point Fuel Injection (DPFI)
  • - HF ("vysoká účinnost paliva"), což je model s 8-ventilovým "D15B6" motorem a vícebodovým vstřikováním (MPFI)
  • - Si model s 16-ventilovým "D16A6" motorem a MPFI (vícebodovým vstřikováním)


Modely "DX" byly k dispozici s automatickou převodovkou, všechny ostatní modely měly pětistupňovou manuální převodovku. Modely "Si" byly vybaveny posuvným střešnín oknem. Úprava byla na všech vozech druhé generace provedena na zadní části auta s tím, že na horní polovině zadní části vozidla byl instalován skleněný panel, který napomáhal v lepší zadní viditelnosti.
V roce 1992 Honda nahradila CR-X novým modelem s názvem Honda Civic del Sol. Del Sol je obecně považován za třetí generaci CR-X, ačkoli je to velmi odlišné auto. Ve Spojených státech del Sol přišel ve třech stupních výbavy: S, Si a VTEC. Modely z let 1994 až 1997 představily 160 hp (120 kW) DOHC VTEC motor. Výroba del Sol skončila v roce 1997, a třináct let po ukončení výroby CR-X, tedy v roce 2010, Honda vydala auto CRZ považované za nástupce CRX.
Auto má dobré hodnocení bezpečnosti ve výsledcích NHTSA Crash testů na US NCAP 1997.Stejně jako Civic, vzhledem k široké dostupnosti náhradních dílů, bylo auto CR-X populární pro použití v motorsportu. V dnešní době se auto používá pro autokros a silniční závody.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 0 inzerátů vozidel značky Honda CRX.