Honda CRX
>> zpět na HondaAuta značky Honda:
- Accord
- CBR
- CR-V
- CRX
- Civic
- HR-V
- Jazz
- Prelude
- 599
- 919
- ANF Innova
- Aerodeck
- Ape
- Benly
- Big Red
- CB
- CBF
- CR-Z
- CRB
- CRF
- City
- Concerto
- Deauville
- Dio Cesta
- Dominator
- Dream
- Dylan
- Element
- Elite
- FMX 650
- FR-V
- Fit
- Foresight
- Forza
- FourTrax
- Gold Wing
- Gorilla
- Gyro Canopy
- Helix
- Hornet
- Insight
- Integra
- Lead
- Legend
- Logo
- Metropolitan
- Monkey
- NSR
- NSX
- NX
- Odyssey
- PS
- Pan European
- Pantheon
- Pilot
- Rebel
- Reflex
- Ridgeline
- Ruckus
- S 2000
- SH
- SLR 650
- SP
- Shadow
- Shuttle
- Silver Wing
- Sky
- Smart Dio
- Steed
- Stream
- Super Cub
- TRX
- Today
- Transalp Travel
- V65 Magna
- VFR
- VLX
- VT
- VTR
- VTX
- Valkyrie
- Varadero
- Vigor
- XL
- Zoomer
Honda CRX - historie značky auta
Honda CR-X je sportovní kompaktní auto s pohonem předních kol, vyráběno společností Honda v letech 1983-1991, a poté nahrazeno modelem Honda CR-X del Sol.
Evropský model auta byl vybaven motorem ZC o síle 130 hp (97 kW) a 2+2 uspořádáním sedadel. Auto prošlo úpravou v roce 1988, a během své historie bylo populární pro svůj výkon, hbitou manipulaci a dobrou spotřebu paliva. V roce 1988 byl CR-X Si jmenován jedním z 10 nejlepších vozů všech dob.
První generace
- Výroba: 1983-1987
- Podvozek: EC1 AF AE532
- Typ karoserie: 3 -dveřový hatchback
- Powertrain
- Motor:
- 1.3 L 58 hp I4
- 1.3 L 60 hp EV1 I4 (1984-1986)
- 1,5 L 58-76 hp EW1/D15A2 I4 (1984-1985)
- 1.5 L 91 hp EW3/4 I4 (1985-1987)
CR-X první generace byla v některých oblastech mimo Japonsko prodávána jako Honda Civic CRX. Původní 1,3 l auto (kód podvozku AE532) dosáhlo podle EPA spotřeby přibližně 3,4 l na 100 kilometrů, a v roce 1984 bylo při příznivých jízdních podmínkách dosaženo ještě lepšího výsledku.
Druhá generace
- Výroba: 1987-1991
- Powertrain
- Rozvor: 2301 mm
- Délka: 3759 mm / 3754 mm
- Šířka: 1674 mm / 1669 mm
- Výška: 1273 mm / 1270 mm
Podvozek auta byl výrazně změněn v roce 1988. Mnohé motory byly vybaveny vstřikováním paliva jako standard. VTEC motor používající proměnného časování ventilů zajišťuje lepší výkon při vysokém rozsahu otáček, a přitom zachovává nízkou spotřebu paliva. Modely auta vybavené motorem VTEC také obdržel několik předělávek, jako aktualizované nárazníky, světla, kapoty, brzdy či tlumiče, a nový design palubní desky. Některé z těchto konstrukčních změn byly přidány i do souběžných modelů neobsahujících motor VTEC.
» Honda CRX - historie značky auta (dokončení článku) »
Honda CRX - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:
Autosalony a autobazary Honda:
Acura s.r.o.
prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, výkup za hotové,
www.acura.cz | Chomutov 1, Vinohradská 5647FEDERAL CARS Hodkovická, s.r.o.
Autorizovaný dealer Honda a Mazda Autobazar a servis všech značek. Prověřená vozidla se zárukou. Výhodné financování a pojištění vozidel. Stálý př
www.federalcars.cz | Liberec, Hodkovická 449Honda CRX - historie značky auta (dokončení článku)
Jednou z možností pro auto CR-X určené pro japonský domácí trh byla skleněná střecha, čili pevná skleněná deska, navazující na horní část čelního skla.
Druhá generace CR-X dávala v USA na výběr mezi třemi různými úrovněmi výbavy:
- - standardní (někdy označená "DX") s 16 - ventilovým "D15B2" motorem a Dual-Point Fuel Injection (DPFI)
- - HF ("vysoká účinnost paliva"), což je model s 8-ventilovým "D15B6" motorem a vícebodovým vstřikováním (MPFI)
- - Si model s 16-ventilovým "D16A6" motorem a MPFI (vícebodovým vstřikováním)
Modely "DX" byly k dispozici s automatickou převodovkou, všechny ostatní modely měly pětistupňovou manuální převodovku. Modely "Si" byly vybaveny posuvným střešnín oknem. Úprava byla na všech vozech druhé generace provedena na zadní části auta s tím, že na horní polovině zadní části vozidla byl instalován skleněný panel, který napomáhal v lepší zadní viditelnosti.
V roce 1992 Honda nahradila CR-X novým modelem s názvem Honda Civic del Sol. Del Sol je obecně považován za třetí generaci CR-X, ačkoli je to velmi odlišné auto. Ve Spojených státech del Sol přišel ve třech stupních výbavy: S, Si a VTEC. Modely z let 1994 až 1997 představily 160 hp (120 kW) DOHC VTEC motor. Výroba del Sol skončila v roce 1997, a třináct let po ukončení výroby CR-X, tedy v roce 2010, Honda vydala auto CRZ považované za nástupce CRX.
Auto má dobré hodnocení bezpečnosti ve výsledcích NHTSA Crash testů na US NCAP 1997.Stejně jako Civic, vzhledem k široké dostupnosti náhradních dílů, bylo auto CR-X populární pro použití v motorsportu. V dnešní době se auto používá pro autokros a silniční závody.
-
Uživatelské recenze a auto testy Honda CRX
-
Honda CRX 1,6i (r.v. 1987)
-
Honda CRX del Sol ESi (r.v. 1994)
-
Honda CRX ED9 (r.v. 1992)
-
Honda CRX 1,6 16V (r.v. 1991)
-
Honda CRX 1.6,16V,91 kw (r.v. 1990)
Na závěr pár statistických údajů
V naší databázi je celkem 0
inzerátů vozidel značky Honda CRX.