Honda CR-V
>> zpět na HondaAuta značky Honda:
- Accord
- CBR
- CR-V
- CRX
- Civic
- HR-V
- Jazz
- Prelude
- 599
- 919
- ANF Innova
- Aerodeck
- Ape
- Benly
- Big Red
- CB
- CBF
- CR-Z
- CRB
- CRF
- City
- Concerto
- Deauville
- Dio Cesta
- Dominator
- Dream
- Dylan
- Element
- Elite
- FMX 650
- FR-V
- Fit
- Foresight
- Forza
- FourTrax
- Gold Wing
- Gorilla
- Gyro Canopy
- Helix
- Hornet
- Insight
- Integra
- Lead
- Legend
- Logo
- Metropolitan
- Monkey
- NSR
- NSX
- NX
- Odyssey
- PS
- Pan European
- Pantheon
- Pilot
- Rebel
- Reflex
- Ridgeline
- Ruckus
- S 2000
- SH
- SLR 650
- SP
- Shadow
- Shuttle
- Silver Wing
- Sky
- Smart Dio
- Steed
- Stream
- Super Cub
- TRX
- Today
- Transalp Travel
- V65 Magna
- VFR
- VLX
- VT
- VTR
- VTX
- Valkyrie
- Varadero
- Vigor
- XL
- Zoomer
Honda CR-V - historie značky auta
Honda CR-V je kompaktní čtyřdvéřový crossover SUV vyráběný Japonskou společností Honda od roku 1995.
Honda CR-V je odvozená od modelu Honda Civic, se kterou sdílí i platformu, aby tak uspokojila poptávku po sportovně užitkových vozech
značky Honda.
Mezi různými zdroji existují rozpory ve významu jména CR-V, ale nejznámnějším významem je "Civic Recreation Vehicle". Další překlady
jsou například "Compact Recreational Vehicle" - Kompaktní rekrační vozidlo.
Honda CR-V se vyrábí jak s pohonem předních kol, tak s pohonem všech čtyř kol, nicméně například Austrálie a Velká Británie má v nabídce
pouze pohon předních kol.
Honda CR-V se pro čínský trh vyrábí ve Wuhanu společností Dongfeng Honda Automobile Company. A od podzimu roku 2007 se Honda CR-V pro velký
zájem vyrábí také v Mexiku v Jaliscu.
Honda CR-V byla představena v roce 1995, a byla tak prvním SUV historie značky Honda. CR-V byla podceňovaná a údajně neměla potenciál,
aby se dobře prodávala. Nicméně brzy se toto auto stalo velmi úspěšným.
Původní Honda CR-V se vyráběla od roku 1995 do roku 2001. V době svého zavedení byla prodávána pouze v jedné výbavové verzi,
která byla později známá jako LX a byla vybavená 2,0 litrovým motorem B20Z o výkonu 126 koní (94 kW).
Zadní sedadla byla sklopitelná a v zadní části podlahové plochy byl uložen piknikový stůl. Typickým znakem této generace je plastové
obložení předního a zadního nárazníku a blatníků.
» Honda CR-V - historie značky auta (dokončení článku) »
Honda CR-V - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:
Honda CR-V 2.2i-DTEC 4X4 1.MAJITEL ČR
ABS, AirBag 8x, Alu kola, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. dálkově, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Klimatizace dig. dvouokruhová, Nav
129 999,- KčHonda CR-V 2.2 i CTDi, ČR
ABS, AirBag 2x, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace manuální, Pohon 4x4, Převodovka manuální, Rádio rádio/CD, Servo, Vola
99 000,- KčHonda CR-V 2.0 i-VTEC, Lifestyle, 4X4
ABS, AirBag 8x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace digitální, Kontrola tlaku v pneu, Palubní počítač, Pohon 4x4, Protiskluz
520 000,- KčHonda CR-V 1,6 I DTEC 4WD Automat,ČR,
ABS, AirBag 6x, Asistent-brzdový, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. dálkově, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, EDS, Elektrická okna, Handsf
335 000,- KčHonda CR-V 2.2 i-CTDi, 4X4, Serv.kniha
ABS, AirBag 4x, Alu kola, Asistent-parkovací, Centrální zam. klíčem, Klimatizace digitální, Palubní počítač, Pohon 4x4, Protiskluzový systém ASR, Rych
110 000,- KčHonda CR-V 1.5 VTEC Turbo, 4X4, Automat
ABS, AirBag 10x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace digitální, Kontrola tlaku v pneu, Navigace GPS, Palubní počítač, Pohon
600 000,- KčAutosalony a autobazary Honda:
Acura s.r.o.
prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, výkup za hotové,
www.acura.cz | Chomutov 1, Vinohradská 5647FEDERAL CARS Hodkovická, s.r.o.
Autorizovaný dealer Honda a Mazda Autobazar a servis všech značek. Prověřená vozidla se zárukou. Výhodné financování a pojištění vozidel. Stálý př
www.federalcars.cz | Liberec, Hodkovická 449Honda CR-V - historie značky auta (dokončení článku)
Ve většině zemí měla Honda CR-V chromovanou mřížku, ale v USA byla mřížka ze stejného černého plastu jako obložení.
Hlavním rozdílem mezi výbavovými úrovněmi LX a EX, bylo to, že EX měla ABS a patnácti palcová litá kola, zatímco LX je neměla.
V nabídce byl pohon předních kol, nebo systém pohonu všech kol Real Time 4WD. Při použití brzd se pohon všech kol vypne, aby mohl fungovat
systém ABS. Pozdější modely CR-V byly vybaveny automatickými převodovkami.
Přestože se styling auta během první generace nezměnil, jako reakci na nedostatečný výkon motoru vzhledem k váze vozu – 1 500 kg byl v roce
1999 model mírně faceliftován.
Motor o objemu 2,0 l B20Z měl nyní výkon 146 hp (109 kW) a nižší spotřebu. Kromě technické stránky byl upraven také interiér auta, a vůz tak získal
mnohem komfortnější sedadla, které řidiči ocenili zejména při delších trasách. Také byl změněn potahový materiál.
Modely pro evropský, asijský a australský trh zaznamenaly drastičtější změny. Auto získalo nový přední nárazník, hladší zadní nárazník a menší
plastovou anténu na střeše. Byla upravena také nabídka laků a znak Hondy na mřížce.
V roce 2000 byla v Severní Americe představena speciální edice která měla barevné nárazníky a lišty, barevný pevný kryt rezervního kola,
kožené čalounění, zadní tónovaná skla a chromovanou mřížku.
Do roku 2001 byla Honda CR-V nejprodávanějším vozem ve své třídě, nicméně v tomto roce prodeje Fordu Escape a Mazdy Tribute překonaly i CR-V.
Vyšší výbavová úroveň v Austrálii se jmenovala Sport. Model měl také barevné nárazníky, zrcátka, kliky dveří a kryt náhradního kola. Model byl vybaven
litými koly, střešními ližinami a velkým střešním oknem. V roce 2000 se Honda CR-V stala nejprodávanějším SUV v Austrálii, a poprvé tak v prodejnosti
překonala Toyotu.
Druhá generace CR-V(kód RD4-RD7) byla založená na sedmé generaci Hondy Civic a byla vybavena motorem K24A1. Severoamerická verze měla motor
o výkonu 160 koní (120 kW). Kvůli regulacím SAE má stejný motor nyní výkon 156 koní (116 kW).
Model měl nyní vylepšené zavěšení, lepší ekonomičnost motorů a navýšený zavazadlový prostor na 2 000 l. Auto tak získalo ocenění Nejlepší Malé SUV
v letech 2002 a 2003 magazínu Car and Driver.
V letech 2002, 2003 a 2004 prošel model pouze drobnými kosmetickými změnami.
Díky úspěchu Hondy CR-V se značka rozhodla zavést model Honda Element. Na konci roku 2003 Honda zažalovala společnost Shuanghuan v Číně
za kopírování vzhledu exteriéru CR-V u jejich modelu Laibao SRV.
V roce 2005 byla Honda CR-V aktualizovaná. Získala nová šestnáctipalcová kola, nové světlomety s čirými čočkami, novou mřížku, přední nárazník
s kulatými mlhovými světly a nový zadní nárazník s delšími a užšími světly.
Změny se týkaly i exteriéru, který byl také mírně upraven, a technické stránky, mimo jiné vylepšení systému pohonu všech čtyř kol.
Modely pro americký trh byly nyní vybaveny pětistupňovou automatickou převodovkou, místo původní čtyřstupňové.
V neposlední řadě došlo také k vylepšení bezpečnosti vozu přidáním ABS, bočních airbagů, kontroly trakce, ochrany proti převrácení auta a další.
Ve stejném roce byla také představena limitovaná edice Honda CR-V Limited Edition, která byla prvně představená na australském mezinárodním
autosalonu spolu s modelem Accord Limited Edition.
Do výbavových variant byla také přidána verze SE, která měla barevné nárazníky, lišty a kryt náhradního kola a také kožený interiér a kůží
potažený volant, vyhřívaná zrcátka a přední sedadla. V roce 2006 byla znovu rozšířena nabídka barev karoserie.
Pro modelový rok 2007 byla představená třetí generace Hondy CR-V, která byla vybavená nejnovější verzí motoru série K – čtyřválcem o objemu 2,4 l.
Tento motor je použitý také u současné generace Hondy Accord a Hondy Element.
Dieselový motor 2.2 L i-CTDI je nabízený pro evropský a asijský trh. Na evropském trhu je pak nabízen benzínový motor R20A 2.0 L založený
na motoru použitém u Hondy Civic.
Manuální převodovka byla po představení pětistupňové automatické převodovky stažená z nabídky.
Nová Honda CR-V již nemá rezervní kolo přidělané na zadní části vozu, má nižší podvozek a širší a kratší karoserii.
V nabídce na přání je například integrovaná navigace s hlasovou aktivací, rádio XM, slot pro PC kartu (PCMCIA), zadní kameru, iPod adaptér a další.
Honda CR-V se stala jedním z deseti nejprodávanějších vozů roku, kdy překonala rivaly jako RAV4, Escape, Tahoe a Ford Explorer, který držel titul
po patnáct let (1991–2006). V roce 2008 byla Honda CR-V dále jedním z nejprodávanějších vozů a nejprodávanějším SUV roku v USA. Od uvedení na trh
v roce 1997 bylo v Kanadě prodáno více než 215 000 kusů modelu CR-V.
Během crash testů NHTSA získala Honda CR-V pět hvězdiček za přední náraz a čtyři hvězdičky při převrácení auta.
Pro modelový rok 2010 prošla Honda CR-V změnami v motorizaci, vybavení a exteriéru a interiéru. Model získal novou mřížku, nárazníky a světlomery.
Pro modelové varianty EX a EX-L byly přidány sedmnáctipalcová kola.
V interiéru byly použity kvalitnější materiály a přidány širší loketní opěrky.
Výkon motoru byl navýšen ze 166 na 180 koní. Do nabídky byl přidán také dieselový motor 2,2 i-DTEC, který je kombinovatelný s automatickou převodovkou,
plní normu Euro 5 a má výkon 110 kW (150 koní).
Dieselový motor je nyní k dispozici nejen s 6-ti stupňovou manuální převodkou, ale nově také s 5-ti stupňovou automatickou převodovkou Honda,
převzatou z modelu Accord.
K lednu roku 2010 bylo od roku 2007 prodáno 3 260 prodaných vozů.
V roce 2010 také Honda CR-V získala druhé místo v britském průzkumu spokojenosti zákazníků J.D. Power v kategorii SUV.
Mezi kladné vlastnosti Hondy CR-V patří například úsporné motory, vynikající jízdní vlastnosti, prostorný a komfortní interiér, bohatá výbava a kvalitní
dílenské zpracování auta.
-
Uživatelské recenze a auto testy Honda CR-V
-
Honda CR-V 2.0 (r.v. 2008)
-
Honda CR-V 2.0 iVTEC Elegance (r.v. 2014)
-
Honda CR-V 2,2 (r.v. 2013)
-
Honda CR-V 2,0 l, 94kW (r.v. 1997)
-
Honda CR-V 2.2 CDTI (r.v. 2007)
Na závěr pár statistických údajů
V naší databázi je celkem 114
inzerátů vozidel značky Honda CR-V.
Pro zajímavost, nejdražší auto značky Honda CR-V v naší databázi je vozidlo Honda CR-V 2,0 e:HEV Advance/FC PREMIUM
, r.v. 2024.
Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 951 818,- Kč.
Nejnovějším inzerátem značky Honda CR-V z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Honda CR-V 2.2i-DTEC 4X4 1.MAJITEL ČR
,
r.v. 2008. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Honda CR-V, tak toto auto může být vaše za 129 999,- Kč.