Honda Civic

>> zpět na Honda
Honda

Auta značky Honda:

  • Accord
  • CBR
  • CR-V
  • CRX
  • Civic
  • HR-V
  • Jazz
  • Prelude
  • 599
  • 919
  • ANF Innova
  • Aerodeck
  • Ape
  • Benly
  • Big Red
  • CB
  • CBF
  • CR-Z
  • CRB
  • CRF
  • City
  • Concerto
  • Deauville
  • Dio Cesta
  • Dominator
  • Dream
  • Dylan
  • Element
  • Elite
  • FMX 650
  • FR-V
  • Fit
  • Foresight
  • Forza
  • FourTrax
  • Gold Wing
  • Gorilla
  • Gyro Canopy
  • Helix
  • Hornet
  • Insight
  • Integra
  • Lead
  • Legend
  • Logo
  • Metropolitan
  • Monkey
  • NSR
  • NSX
  • NX
  • Odyssey
  • PS
  • Pan European
  • Pantheon
  • Pilot
  • Rebel
  • Reflex
  • Ridgeline
  • Ruckus
  • S 2000
  • SH
  • SLR 650
  • SP
  • Shadow
  • Shuttle
  • Silver Wing
  • Sky
  • Smart Dio
  • Steed
  • Stream
  • Super Cub
  • TRX
  • Today
  • Transalp Travel
  • V65 Magna
  • VFR
  • VLX
  • VT
  • VTR
  • VTX
  • Valkyrie
  • Varadero
  • Vigor
  • XL
  • Zoomer

Honda Civic - historie značky auta

Honda Civic logo značky Honda Civic je řada kompaktních automobilů nižší střední třídy, kterou vyvinula a vyrábí společnost Honda. Předchůdcem Hondy Civic byly modely Honda N360, Honda Z600.
Honda Civic měla společné prvky a vlastnosti s vozy Acura EL, Acura CSX, Honda Civic Hybrid, Honda Civic GX, Honda Civic Type R, Honda Civic Gti, Honda Civic SiR, Honda City, Honda Civic Vti, Honda Civic Vi-Rs a Honda Civic Vi.
V Severní Americe, je Honda Civic druhým nejdéle soustavně vyráběným a prodávaným modelem japonského výrobce (pouze Toyota Corolla, která byla zavedena do výroby v roce 1968 je vyráběná déle).
Honda Civic byla představena veřejnosti v červenci roku 1972 jako dvou-dveřové kupé. V září pak následoval tří-dveřový hatchback. Ovšem Honda Civic se do prodeje dostala až o rok později. Později se přidal také pěti-dveřový hatchback a kombi.
S příčně umístěným motorem o objemu 1169 ccm s pohonem na přední kola model disponoval přes celkově malé vnější prostory slušným vnitřním prostorem. První modely měly celkem skromnou základní výbavu. Její součástí například bylo rádio, topení, ozdobné plastové lišty, nebo cyklovač stěračů.
První generace Hondy Civic byla navržena tak, aby mohla soupeřit s americkými kompaktními vozidly a proto brzo nabízela funkce, jako jsou přední kotoučové brzdy, polohovatelná vinylová sedadla a palubní desku v imitaci dřeva.
Během let se staly dostupné prvky jako klimatizace, centrální zamykání, elektrické ovládání oken, kožené čalounění, satelitní navigace, šesti-rychlostní manuální převodovka, apod. »  Honda Civic - historie značky auta (dokončení článku)  »

Honda Civic - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Honda Civic 1.4 i-VTEC, Automatická klima Honda Civic 1.4 i-VTEC, Automatická klima

ABS, AirBag 1x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace digitální, Kontrola tlaku v pneu, Palubní počítač, Pohon přední, Protisk

180 000,- Kč

Honda Civic 2.2 i-DTEC, ČR,2.maj Honda Civic 2.2 i-DTEC, ČR,2.maj

ABS, AirBag 8x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace digitální, Kontrola tlaku v pneu, Palubní počítač, Pohon přední, Protisk

180 000,- Kč

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo, ČR,1.maj Honda Civic 1.0 VTEC Turbo, ČR,1.maj

ABS, AirBag 8x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace digitální, Kontrola tlaku v pneu, Navigace GPS, Palubní počítač, Pohon p

340 000,- Kč

Honda Civic 1.5 VTEC, ČR,1.maj, Serv.kniha Honda Civic 1.5 VTEC, ČR,1.maj, Serv.kniha

ABS, AirBag 8x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace digitální, Kontrola tlaku v pneu, Navigace GPS, Palubní počítač, Pohon p

470 000,- Kč

Honda Civic 1.4 VTEC, ČR, klima Honda Civic 1.4 VTEC, ČR, klima

ABS, AirBag 8x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace digitální, Palubní poč

129 000,- Kč

Honda Civic 1.8 i-VTEC, Sport, Serv.kniha Honda Civic 1.8 i-VTEC, Sport, Serv.kniha

ABS, AirBag 8x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace digitální, Kontrola tlaku v pneu, Palubní počítač, Pohon přední, Protisk

220 000,- Kč

Autosalony a autobazary Honda:

Acura s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej autodoplňků, prodej originálních náhradních dílů, prodej nových autodílů, výkup za hotové,

www.acura.cz | Chomutov 1, Vinohradská 5647

FEDERAL CARS Hodkovická, s.r.o.

Autorizovaný dealer Honda a Mazda Autobazar a servis všech značek. Prověřená vozidla se zárukou. Výhodné financování a pojištění vozidel. Stálý př

www.federalcars.cz | Liberec, Hodkovická 449

Honda Civic - historie značky auta (dokončení článku)

Zpočátku měla Honda Civic hlavně pověst spolehlivého, úsporného a k životnímu prostředí šetrného auta, později se ale model Civic stal známý také pro dobrý výkon a sportovní jízdní vlastnosti, a to zejména u typů Civic Type-R, Civic GTi a Civic SiR.
Vzhledem k ropné krizi v roce 1973, byla vysoká poptávka spotřebitelů po vozidlech s nízkou spotřebou a efektivním spalováním paliva.
Platforma vozu Honda Civic také později sloužila jako základ pro kompaktní sportovní model - CR-X, kabriolet - CR-X del Sol Targa a kompaktní SUV - CR-V.
První generace tohoto auta byla vybavena čtyřválcovým motorem o objemu 1169 ccm. V roce 1975 debutoval motor CVCC, s ještě efektivnějším spalováním paliva, který nevyžadoval katalyzátor nebo bezolovnaté palivo aby splňoval emisní normy. V Kalifornii byl kvůli přísnějším emisním normám dostupný pouze motor CVCC.
První generace Hondy Civic byla notoricky známá pro vysokou náchylnost ke korozi, ke které docházelo už do tří let od nákupu, a to zejména při použití soli v zimě.
Dovozce v USA, americká Honda Motor Company, proto nakonec podepsala souhlas s vyhláškou Federální obchodní komise, že majitelé vozů z let 1975-1978 mají v případě zrezivělých blatníků nárok na vyměnění nebo peněžní náhradu. Hondy byly tak citlivé na korozi, že americký úřad National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) rovněž k tomuto bodu vydala své bezpečnostní upozornění.
Celkem 936 774 vozidel postavených mezi 1. 9. 1972 a 1. 8. 1979 bylo předmětem rozsáhlých oprav. Honda musela nahradit některé poškozené součástky, nebo v případě vážné koroze odkoupit zpět celé auto.
Druhá generace Hondy Civic byla představena v roce 1980.
Měla větší rozměry, hranatější tvar a zvýšený výkon motoru. Všechny motory Hondy Civic nyní používají design motoru CVCC, se kterým je přidán třetí ventil na válec, základní motor měl objem 1335 ccm a výkon 55 koní (41 kW), volitelný motor o objemu 1488 ccm měl výkon 67 koní (50 kW).
V nabídce byly motory doplněny o tři převodovky: čtyř-rychlostní manuální (u základních modelů), pěti-rychlostní manuální a dvou-rychlostní semi-automatickou, jejíž technické řešení bylo v té době unikátní.
Třetí generace Hondy Civic byla uvedena na trh v roce 1984. Samostatné varianty pěti-dveřový hatchback a kombi byly sloučeny do čtyř-dveřové karoserie Hondou nazývané "shuttle wagon". Jednalo se o předchůdce dnešních vozů MPV.
Dále bylo představeno dvou-dvousedadlové kupé s označením CRX, které je známé pro své kompaktní rozměry a nízkou hmotnost.
Třetí generace Hondy Civic byla první u které byly zavedeny čtyř-válcové motory série D, včetně nového 1,5 l CVCC motoru.
V roce 1984 byl také uveden na japonský trh sportovní model Si, ve kterém je použit motor o objemu 1,6 l ZC DOHC s výkonem 130 PS. Modely Si byly nabízeny také v USA ve verzi tří-dvéřový hatchback a CRX Si varianta s výkonem 91 koní (68 kW) se vstřikováním paliva SOHC a dvanácti ventily.
Vyráběl se také model s pohonem 4x4, který byl poprvé představen v roce 1984, a později v roce 1987 prošlo toto auto faceliftem.
V roce 1988 byla Honda Civic přepracováná, došlo ke zvýšení rozměrů a snížení podvozku. Pro různé trhy na celém světě byla nabízena široká škála modelů a úrovní vybavenosti.
Mezi ně patří například SiR pro japonský trh, VTi pro evropský trh (oba modely byly doplněny o nový motor B16A DOHC VTEC), pro Velkou Británii a evropský trh 1,6i-16 (motor DOHC D16A9) a pro Nový Zéland GTi (s koženým interiérem a naladěnou verzí úspěšného motoru SOHC D16A7).
Všechny americké modely byly doplněny o elektronické vstřikování paliva, na jiných trzích byly k dispozici karburátorové motory.
Ve čtvrté generaci bylo zavedeno zcela nezávislé zavěšení zadních kol u celé modelové řady.
V letech 1991-92 byla zavedena pátá generace Hondy Civic, které měla opět větší rozměry, stejně jako více aerodynamický styl. Byla to první generace modelu Honda Civic, která se oficiálně prodávala v Československu.
Starý model HF byl znovuzaveden do výroby a přejmenován na VX. Díky své nízké spotřebě paliva to byl nejúspornější model Hondy této doby.
V roce 1994 se Honda vrátila ke sportovní image GTi a prodává několik podobně vybavených variant páté generace vozu s označením Civic SiR v Japonsku, Asii a Evropě.
Šestá generace Hondy Civic byla v roce 1996 představena s aktualizovaným, i když méně radikálním stylem. Ve své kategorii nabízel velmi prostorný interiér.
Zavěšení a nabídky motorů byly podobné jako u předchozích generací, ale bylo představeno několik nových variant, včetně dvou odlišných modelů auta – Orthia – který je založený na standardní Hondě Civic prodávané na japonském trhu a Domani, prodávané na evropském trhu.
Došlo také k zavedení verze Acura 1,6EL, představené na kanadském trhu. Žádný z těchto modelů však nebyl nabízen v USA.
V návaznosti na úspěch na japonském trhu byly poprvé nabízeny modely SiR a Type-R model v Asii a Evropě.
U Hondy Civic Type-R došlo k významnému snížení hmotnosti, lepšímu výkonu motoru a přidání řady dalších změn a doplňků určených k jeho zlepšení.
Na severoamerickém trhu došlo k zavedení modernizované Hondy Civic Si (SiR v Kanadě) se silnějším motorem o objemu 1,6Ll VTEC.
V roce 1998 ve Spojených státech Honda představila svůj první Civic s pohonem na zemní plyn – Honda Civic GX.
V letech 1996-2000 byly vyráběny varianty EX, DX, LX, HX, CX, Si.
První kupé Civic Si EM1 bylo představeno v roce 1999.
Sedmá generace byla uvedena na trh v roce 2001.
Zatímco vnější rozměry si sedmá generace zachovávala po předchozí generaci, vnější prostor byl navýšen a Honda Civic se tak dostala do segmentu kompaktních vozidel. Přední zavěšení bylo změněno z dvojitých lichoběžníkových na vzpěry MacPherson, s cílem snížit náklady, jakož i umožnit větší motorový prostor pro nově zavedený motor Honda K- series. Také došlo k navýšení výbavy.
V severní Americe byly dostupné karosářské varianty kupé a sedan, s výjimkou Si (SiR v Kanadě), která byla nabízena pouze jako tři-dvéřový hatchback. Ve zbytku světa byla dostupná tří-dvéřová a pěti-dvéřová varianta.
Type-R byl přepracován do verze tří-dvéřový hatchback a tentokrát používal silnější motor i-VTEC.
U této generace Honda představila svůj první Civic Hybrid, poháněný 1,3 litrovým motorem.
Osmá generace vozu Honda Civic se prodává od roku 2005. Tato generace Hondy byla rozdělena na modely s dvěmi různými platformami, jedna byla určena především pro domácí trh a Severní Ameriku a další pro evropský trh s využitím jednoduššího zadního zavěšení z Honda Fit a více agresivního stylu.
Modely se liší v exteriéru, ale mechanicky zůstávají víceméně stejné. Evropský model je k dispozici jako tří a pěti-dveřový hatchback, zatímco japonský/severoamerický model je k dispozici buď jako sedan nebo kupé.
Futuristický tvar Hondy Civic zvýrazňují pásy světlometů vzadu i vpředu, v jejichž středu je umístěný znak automobilky. Pod pásem světlometů se nacházejí mlhovky originálního trojúhelníkového tvaru. V zadní části auta jsou na tom samém místě umístěny výfuky stejného trojúhelníkového tvaru jako mlhovky). V důsledu výrazné podobnosti přední a zadní části auta vyvolává Honda Civic v některých lidech dojem, jako kdyby měla dvě přední (popř. zadní) části.
V nabídce jsou motory o objemech 1,4 l VTEC, 1,8 l VTEC, 2,0 l (Type-R) a silný a úsporný 2,2 l i-CTDi N22A diesel. K dispozici je také verze Hybrid.
V roce 2009 Honda Civic prošla menším faceliftem, včetně mírného redesignu přední a zadní části vozu.
Vnější změny zahrnovaly novou masku chladiče, upravená kola, chromové lišty a další. Interiérové změny zahrnovaly bluetooth a volitelný kůží potažený volant v modelu LX. U sportovnějšího modelu byl přidán také spoiler, chromová koncovka výfuku a černá sportovní sedadla.
Mezi lety 1972 až 1974 byla Honda Civic oceněna jako Japonské auto roku, mimoto však během své historie Honda Civic získala také mnoho dalších ocenění. V roce 2008 byla Honda Civic již 11 let jedním z nejlépe prodávaných aut v Kanadě. Kvůli vysokým cenám benzínu a slabé ekonomice se v červnu roku 2008 stal v USA nejlépe prodávaným modelem tohoto měsíce Ford F-Series a nahradil tak Hondu Civic.
Honda Civic se také účastnila automobilových závodů a to například British Touring Car Championship (BTCC), European Touring Car Championship (ETCC) a World Touring Car Championship (WTCC). Za volant vozu usedli Kim Wolfkill, Lee Niffenegger, Chad Gilsinger, Sage Marie, John Sherk, Rich Hays, Andrew Frame, Matt Staal a Tony Swan.
Toto auto sehrálo také důležitou roli v původním televizním seriálu Nemocnice na kraji města. Pro doktora Blažeje, jednu z hlavních postav, představuje vysněný luxusní vůz.
Honda Civic se stala během let velmi oblíbenou. Nejnovější generace které je dodnes prodávána se vyznačuje futuristickým designem, pohodlným interiérem, výkonnými a zároveň úspornými pohonnými jednotkami a poměrně dobrou bezpečností, která však u minulých generací byla spolu s častou korozí slabší stránkou auta.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 46 inzerátů vozidel značky Honda Civic.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Honda Civic v naší databázi je vozidlo Honda Civic 2,0 e:HEV Advance/ FC PREMIUM, r.v. 2024. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 735 455,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Honda Civic z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Honda Civic 1.4 i-VTEC, Automatická klima, r.v. 2012. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Honda Civic, tak toto auto může být vaše za 180 000,- Kč.