Rok výroby:2008Typ motoru:1.6 HDIStav km při koupi:0 kmStav km nyní:16 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?9 měsícůPrůměrná spotřeba:5 l/100 kmVloženo:19. 2. 2009
C4 je zaujmavé auto, so slušným vnútorným priestorom. Má slušnú výbavu, tempomat s obmedzovačom rýchlosti (tomu som prišiel na chuť až po zavedení 50 v meste), centrál, 6airbagov, dvojzonovú automatickú kliímu,ABS,elektické okná vpredu (v zadu su klasické švihadlá), čomu dosť dobre nerozumiem pretože popri napr. automat. klíme sú elektické okna za groš. Auto dobre sedi v zákrutách (ale iba na ceste s dobrým povrchom,inak je zadok dosť nervozny).Niekedy sa pri prejazde nerovností ozve slúšna rana od zadnej nápravy. Motor 1.6 HDI 66kW je celkom úsporný ,dá sa jazdiť od 3,7 až 6,5 l(mesto -zima) na 100km. Mám dojem , že C4 vzhľadom na image športovca pasujú silnejšie motory. Naprílkad 2.0HDI so 100kW alebo nový benzím 1,6 VTI s 88kw.Cesta do Chorvátska cca 840km som spravil s priemernou spotrebou 5,3 l.Po dialnici na tempomate 145 km/h a po obyčajných cestach 100. Zatial som najazdil 16000km bez poruchy a aj nehody. Pri velkych vzdialenostiach necítim unavu aj ked sedačky sú pre mňa mäkké. S autom som spokojný, aj ked mi k nemu pasuje viac motor 2.0HDI so 100kW. Na záver : auto sa veľmi páči mojej polovičke a to je velké plus. Prajem všetkým vela kilometrov bez nehody.
Teraz mam najazdenych cca 30 000km .. Auto funguje dobre brzdy , radienie a riadenie OK avšak s motorom mam menšie patalie.Nie vsak s funkčnosťou ale s netesnostou, už som raz bol v servise lebo mi tiekol z motora olej a po 3 týždňoch opäť kvap, kvap ... tentoraz je to z olejovej vane.... Auto mam otestovane aj na nemeckej dialnici ,aj nekonečnou jazdou po meste ,dovolenku s "truhlou" na streche ... motor HDI je velmi usporny - cez 6l na 100km som sa za poslednych 15-20 tisic km nedostal.Nemecko 160km/h cez Rakusko 145km/h - 6l,Chorvatsko - podla predpisov - 5,7, mesto cca 5-5,5l na 100km. Len keby to vo vnutri občas nevrzgalo.
Tak pani a je to tu ! Dnes mi v sevise vymenili sklo ZADARMO ! Sice to trvalo cca. 2mesiace ale nakoniec sme sa dohodli.... Stačilo napisať na kompetentné miesta a upozorniť na porušenie zakonov .Nebáť sa domáhať svojich práv! Samozrejme som to musel tlačiť, ale nakoniec som dostal kontakt na technika ,ktorý to má v BA na starosti.Dohodli sme si stretnutie a bolo to.Sice mi to neuznali ako reklamáciu ale vymenili mi sklo v rámci akéhosi obchodného gesta - dobré vzťahy atd... Takže som spokojný.Len sa mi zdá že to sklo má inú farbu ... Dúfam že to neni nejaka lacnejšia verzia !?(Bez tých vlastnosí čo malo to originálne sklo.) To si zistým u dodavatela skiel ,lebo jedna pobočka je aj v SR.
Súhlasím , že to s tým sklom ide aj inak. Len to ma dosť nas... že sa ma snažia odbyť takým hlúpim spôsobom a to analýzou z fotografie . Ja som neni blondínka . Havarijnú poistku samozrejme mam .Po daľšie : Tá pracovníčka z cenrály Citroenu v BA nám odporučila aby sme skúsili reklamovať to sklo v inom servise !? Tam nám to možno uznajú. Čo sme v Kocúrkove ? To svedčí o tom ,že reklamácie zamietajú zakaždým a to zásadne. Ja si myslím že menší vietor (pokutka) zo strany SOI im nezaškodí .Dúfam že ludia sa budú domáhať svojich práv trošku vehementnejšie, tvrdšie. Ja si na každú korunu (euro) musím poctivo zamakať. a tak sa o ňu aj "porvu" ! Přelez přeskoč ale nepodlez. Pokúsim sa túto prekažku zdolať(ešte chvíľu).Tak zdar.
Srovnávat sklo se žárovkou, to opravdu sedí, zvláště cenově :-( Tak jako výrobce nemusí uznat (a neuzná) na reklamaci sklo, které je ťuklé, tak i pojišťovna nemusí uznat na povinné ručení sklo, které naopak ťuklé není.
Tak jsem to nemyslel, jen co se týká čelního skla. Je to jednodušší a rychlejší, a hlavně to vyjde nastejno - zadarmo. Ono mezi námi, je dost chytráků, kteří by reklamacemi čelních skel přivedli výrobce auta na buben. Víš kolik chytráků se snaží zneužít reklamaci na něco, co pokazili sami? Těch je mnohem víc než těch oprávněných. A reklamovat rozbité sklo je stejně vachrlaté, jako přepálenou žárovku. (To je jen srovnání, vím, že na žárovky se reklamace nevztahuje) Je to prostě křehká, velmi snadno rozbitelná část vozu. Samozřejmě co se týká motoru, elektroniky, brzd, atd... je správné nesklonit hlavu a reklamovat, třeba i se znalci a právníky. Ale to sklo je fakt extrém. Kdyby to jinak nešlo...
Tak presne o to ide ,dnes vas odpálkuju na poistku a potom vám povedia že to je nesprávny sposob jazdy ... Ale možeš si pripoistit aj turbo a aj čerpadlo a všeličo iné. A čo takto záruka! Budem kamarátov nahánať každý rok?! Tak to je trochu na nervy. My sme nikomu neposlali uplakany dopis! Poslali sme reklamaciu do centraly Citroenu v BA, kde nám potvrdili, že predajca porušil reklamačný postup. Uvedené sme nápísali aj konateľom, že ich dávame na Soiku keď nám reklamáciu nevybavia.Ked sa neozvú tak po napísaní sťažnosti na Soi a priložení stanoviska Citroenu Bratislava máme dosť veľkú šancu, že im Soika može dať slušnú pokutu, tuším do 2 mil SK. Môžme dať vždy dolu hlavy a hladať iné cestičky , budeme pre každého podnikatela dobrá destinácia pre hociaký tovar. Pretože my dáme vždy dolu hlavu a niečo vymyslíme!
Sklo už dnes nikdo neřeší. Buď je připojištěné, nebo se domluvím se známým, který jezdí služebákem a oba to ohlásíme pojišťovně na povinné ručení - jeden jako poškozený, jeden jako škodnou událost. U firemních aut je to celkem jedno a dělá se to tak roky. Nesmíte ovšem přiznat, že se znáte :-)
Pokud máš Milane připojištěné sklo v zákonné pojistce, tak nevím co řešíš a nechápu Tvůj postup jít tou nejsložitější cestou, přes pojišťovnu bys měl už dávno nové a taky zdarma, pokud chceš dokonce něco hnát přes SOIku, tak asi budeš člověk s přebytkem volného času.... Obávám se, že prasklé sklo by ti dneska neuznal nikdo, měl jsi reklamovat např. výrobní vadu karoserie (tuhost), jejímž důsledkem bylo to prasknutí - sklo totiž, pokud nedostalo ranu praská samo jen ojediněle - pnutím vnitřním či z důvodu nadměrného krutu karoserie (resp. její nízkou tuhostí) nebo výrobní vadou - to jsou ale věci, které se těžko prokazují. Dále, pokud je sklo již prasklé, tak bude praskat dál a dál.Pokud jste sepsali nějaký uplakaný dopis a ne reklamaci se vším co se k tomu sluší, tak Ti opravdu nikdo nemusí odpovídat.
Máte niekto nejakú skúsenosť s reklamovaním dielov na C4? Alebo reklamáciu u autorizovaného predajcu Citroenov? Ja už mám ! Jedného krásneho dna mi prasklo predné sklo ,len tak , v zime. A tak som sa vybral do servisu v Trnave ,je tu iba jeden na citoeny. Boli "ochotný" ,všekto nafotili s tým že to musia poslať do centráli v Bratislave. A že pre mňa je jednoduchšie si dať vymeniť sklo na zákonnú alebo havarijnú poistku .Bede to bez problémov. Nevydali mi žiadny doklad o reklamácii , to asi netreba .... Za dva dni mi sklo prasko opäť na inom mieste , a to od kraja smerom ku stredu skla. Bol som to opäť ukázať v našom úžasnom servise . Ten chyrtý chlapec (technik ) mi na to ,povedal že to je normálne lebo sklo je už prasknuté , atd .. A že nemieni poslať dalšiu fotku do centáli v BA . Za týždeň prišla odpved ( musel som tam niekoíko krát volať) , že reklamáciu zamietajú , sklo je vraj poškodené mechanicky . Ja som sa spýtal : A no to ako prišli ? Odpoved znela : Tam je vyškolené špecialista , čo to spozná aj z fotky (mimichodom rozlíšenie bolo 640X 3..) Takže moja manželka spýsala sťažnosť na postup autorizovaného servisu v Trnave a na spôsob akym analyzovali poškodenie skla. Odpoved sme nedostali do 30dni , na to je zákon o reklamaciach a o ochrane spotrebitela. Manželka tam volala a ta osoba pre kontakt s verejnosťou jej na otazku prečo nám neodpvedali do 30 (zakon ) odpovedala takto : Tento zákon platí pre štátnu správu a nie pre nich , oni sú súkromníci. A že ten servis je tiež súkromný a oni stým nič namajú. NEUVERITELNE ! Na toto sa nedá nič povedať ..... Kontaktujeme ešte konatelov servisu a celú vec postúpine SOI. Som velmi sklamaný ako sa celej veci stavia centáala Citroenu v Bratislave. Len jedno vám radím ludkovia. Na všetko si pýtajte doklad, budte vždy pri aute a hlavne sa nebojte sťažovať a písať a písať.
Kvalita "francúza" ma presvedčí až po viacerych rokoch používania.Ja som v podstate fanúšik "nemcov". Myslím si že autá z nemeckej produkcie sú lepšie spracované vo viacerych oblastiach ,napr.dopasovanie dielov,kvalita plastov ,radenie rýchlostí ... C4 má jednoduchú zadnú napravu oproti GolfuV alebo Focusu a to je veľké mínus. Zatial som spokojný že moje "Céčko drží".Moja stará kára mala 14rokov(180 000km) a vymenil som iba palivove čerpadlo (cca 5500sk). Nepočítam spotrebný matroš (oleje,platničky filtre ....) Auto mám stale v merku a je OK. Tak nech to IDE!
Tiež ma Citroen C4 ako auto velmi zaujalo, len sa trochu obávam tej povestnej "francúzskej kvality". Ale na druhú stranu aj u nás v práci je jeden chalan, čo ešte donedávna vyhlasoval citujem: "francúzske auto nebrať" a odkedy vymenil svojho starého šípa za nový C4 1.6 Hdi si ho iba pochvaluje ;) ...autorovi recenzie prajem veľa šťastných kilometrov bez nehody
je to vec pohľadu, skúseností a sympatii.. Taliani maju určite krasný neopozeraný dizajn, nemci zasa všeobecne známu kvalitu a spoľahlivosť.. C4 s motorom HDi za dnešné ceny je určite dobrá kúpa.
No by uz vw dopadol ak by kupil know how od fiatu.. :) Dizajn maju pekny, sa musi uznat, ale spolahlivost je oproti TDI a HDI teda nic moc.. Statistiky nepustia..
Jsem se díval na 1.6 TDi (konečně CR), ALE je zajímavé, že italský 1.6 JTD při stejném výkonu má od 40Nm vyšší kroutící moment (250Nm vs. 290Nm) s lepším průběhem (od 1.900ot vs. 1.500ot), který má zásadní vliv na jízdní vlastnosti. No, snad bude mít alespoň 4 válce... . Kdyby koncern si opět koupil italskou licenci, tak ušetří a ještě bude mít osvědčenou techniku.
Mal som možnost vyslúšat spomínanú 1,6-ku a mal som z nej celkom slušný dojem. Je cítit, že jej chýba objem, ale na tych 66kW to nie je zlé.. Ocenujem hlavne celkom slusne jazdne vlastnosti C4-ky.Troška mi u nej chýbal ťah TDi-čka, ale to je len moj subjektívny pohlad. Tažko porovnavat 1,9 ci 2,0 s 1,6-kou.. Zaujmave by bolo porovnanie 1,6 HDI s novým motorom VW 1,6 TDI..
Súhlasím s názorom že motor 1.6HDI satčí na normálne jazdenie , ale to aj 1.2 12v tiež stačí. Len raz budeš neistý pri predbiehaní a zistíš ,že maš iba jednu možnosť riešiť situáciu a to pribrzdiť ... problém ... Lepšie je ked máš na výber dve možnosti, brzdiť alebo pridať. Netvrdím že 1.6HDi je slabučky (alebo nespoľahlivý ) alebo niečo podobné ... C4 je auto s image víťaza WRC a tak to akosi pýta niečo viac ako 1.6HDI alebo 1.4 16v.Je to iba môj názor,názor laika a človeka čo si jazdu v aute sem tam okorení nejakým svižnejším prejazdom zákrut .... k čomu ma C4 tak akosi láka.
Stary motor 2.0i uz potrebovel minimálne modifikaciu alebo výmenu. 1.6THP je zrejme trefa do čierneho ... Konkorencia nespí , napr.VW 1.4TSI je na trhu dlhšiu dobu. Malé objemy ,velké krútiaky a stáda koní ,napriek tomu výborná spotreba.To je dneskajší trend.
Je to dané pozíciou sedenia vodiča. V Picasse ako aj každom MPV sedíš vyššie a vidíš ako ti ubieha cesta pred očami. V C4 je skôr športový posed - viac dozadu a nižšie, preto sa zdá, že auto je pomalšie. Aj vďaka perfektnej stabilite v zákrutách a nízkym náklonom C4 nevytvára žiadnu drámu pokiaľ nejdete aspoň 200. Ja mám benzínový 2.0i. V súčasnosti bol nahradený turbomotorom 1.6 THP. Minimum pre auto by som odporúčal 1.6 Vti. 1.4 je slabá, ako každá iná. Diesle som neskúšal a ani ma nezaujímajú.
Mal som možnosť porovnať obe verzie 1.6 HDI ,66kW a 80kW v C4 5dverovej. Subjektívne tých pár kW navyše a aj krútiaku som necítil.Snád o málinko lepšie zrýchlenie do 100km/h. V dobe kúpi mojej C4 bol rozdiel medzi oboma motormi 25tis. sk. To bolo vela za 20 koníkov . V C4 Grand Picasso 1.6 HDI som nejazdil , vela zavisí aj od sprevodovania. Možno je rozdiel v prevodovke a to niekedy stačí aby sa jazda zdala dynamickejšia. C4 Picasso je fajn.
Jezdil jsem s C4 Grand Picasso s tímto motorem 1,6 HDi. Auto bylo určitě mnohem těžší než klasická C4, ale motor s ní utíkal hezky. Nepřipadal mi nijak slabý, navíc byl velmi kultivovaný. Závoďák to nebude, ale pro běžnou dopravu je uživatelsky velmi příjemný. A pilotovaná převodovčička k tomu - havaj!
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C4
Pískanie spätných zrkadiel C4
Pískajú niekomu z vás spätné zrkadlá pri rýchlosti od 80km/h.
V servise mi povedali že u novej C4 je to všade.
11.03.2014 | 11:14:02 | Quido | 212.57.39.* Reagovat
spotreba c4
xxx.cz/citroen/c4-2004/c4fakta.html
21.03.2011 | 18:35:06 | Reagovat
C4 skosenosti
Teraz mam najazdenych cca 30 000km ..
Auto funguje dobre brzdy , radienie a riadenie OK avšak s motorom mam menšie patalie.Nie vsak s funkčnosťou ale s netesnostou, už som raz bol v servise lebo mi tiekol z motora olej a po 3 týždňoch opäť kvap, kvap ... tentoraz je to z olejovej vane.... Auto mam otestovane aj na nemeckej dialnici ,aj nekonečnou jazdou po meste ,dovolenku s "truhlou" na streche ... motor HDI je velmi usporny - cez 6l na 100km som sa za poslednych 15-20 tisic km nedostal.Nemecko 160km/h cez Rakusko 145km/h - 6l,Chorvatsko - podla predpisov - 5,7, mesto cca 5-5,5l na 100km. Len keby to vo vnutri občas nevrzgalo.
26.10.2009 | 18:42:44 | milan Reagovat
Čelné sklo C4
Tak pani a je to tu !
Dnes mi v sevise vymenili sklo ZADARMO !
Sice to trvalo cca. 2mesiace ale nakoniec sme sa dohodli....
Stačilo napisať na kompetentné miesta a upozorniť na porušenie zakonov .Nebáť sa domáhať svojich práv!
Samozrejme som to musel tlačiť, ale nakoniec som dostal kontakt na technika ,ktorý to má v BA na starosti.Dohodli sme si stretnutie a bolo to.Sice mi to neuznali ako reklamáciu ale vymenili mi sklo v rámci akéhosi obchodného gesta - dobré vzťahy atd...
Takže som spokojný.Len sa mi zdá že to sklo má inú farbu ... Dúfam že to neni nejaka lacnejšia verzia !?(Bez tých vlastnosí čo malo to originálne sklo.)
To si zistým u dodavatela skiel ,lebo jedna pobočka je aj v SR.
12.05.2009 | 21:48:48 | Milan Reagovat
Sklo C4
Súhlasím , že to s tým sklom ide aj inak. Len to ma dosť nas... že sa ma snažia odbyť takým hlúpim spôsobom a to analýzou z fotografie . Ja som neni blondínka . Havarijnú poistku samozrejme mam .Po daľšie : Tá pracovníčka z cenrály Citroenu v BA nám odporučila aby sme skúsili reklamovať to sklo v inom servise !? Tam nám to možno uznajú. Čo sme v Kocúrkove ? To svedčí o tom ,že reklamácie zamietajú zakaždým a to zásadne. Ja si myslím že menší vietor (pokutka) zo strany SOI im nezaškodí .Dúfam že ludia sa budú domáhať svojich práv trošku vehementnejšie, tvrdšie. Ja si na každú korunu (euro) musím poctivo zamakať. a tak sa o ňu aj "porvu" ! Přelez přeskoč ale nepodlez. Pokúsim sa túto prekažku zdolať(ešte chvíľu).Tak zdar.
27.04.2009 | 21:45:19 | milan Reagovat
Anonym:
Srovnávat sklo se žárovkou, to opravdu sedí, zvláště cenově :-( Tak jako výrobce nemusí uznat (a neuzná) na reklamaci sklo, které je ťuklé, tak i pojišťovna nemusí uznat na povinné ručení sklo, které naopak ťuklé není.
26.04.2009 | 20:14:29 | Itall Reagovat
Milan
Tak jsem to nemyslel, jen co se týká čelního skla. Je to jednodušší a rychlejší, a hlavně to vyjde nastejno - zadarmo. Ono mezi námi, je dost chytráků, kteří by reklamacemi čelních skel přivedli výrobce auta na buben. Víš kolik chytráků se snaží zneužít reklamaci na něco, co pokazili sami? Těch je mnohem víc než těch oprávněných. A reklamovat rozbité sklo je stejně vachrlaté, jako přepálenou žárovku. (To je jen srovnání, vím, že na žárovky se reklamace nevztahuje) Je to prostě křehká, velmi snadno rozbitelná část vozu. Samozřejmě co se týká motoru, elektroniky, brzd, atd... je správné nesklonit hlavu a reklamovat, třeba i se znalci a právníky. Ale to sklo je fakt extrém. Kdyby to jinak nešlo...
26.04.2009 | 15:12:28 | Reagovat
Sklo C4
Tak presne o to ide ,dnes vas odpálkuju na poistku a potom vám povedia že to je nesprávny sposob jazdy ...
Ale možeš si pripoistit aj turbo a aj čerpadlo a všeličo iné.
A čo takto záruka! Budem kamarátov nahánať každý rok?!
Tak to je trochu na nervy.
My sme nikomu neposlali uplakany dopis! Poslali sme reklamaciu do centraly Citroenu v BA, kde nám potvrdili, že predajca porušil reklamačný postup. Uvedené sme nápísali aj konateľom, že ich dávame na Soiku keď nám reklamáciu nevybavia.Ked sa neozvú tak po napísaní sťažnosti na Soi a priložení stanoviska Citroenu Bratislava máme dosť veľkú šancu, že im Soika može dať slušnú pokutu, tuším do 2 mil SK.
Môžme dať vždy dolu hlavy a hladať iné cestičky , budeme pre každého podnikatela dobrá destinácia pre hociaký tovar.
Pretože my dáme vždy dolu hlavu a niečo vymyslíme!
26.04.2009 | 14:15:37 | milan Reagovat
Milan
Sklo už dnes nikdo neřeší. Buď je připojištěné, nebo se domluvím se známým, který jezdí služebákem a oba to ohlásíme pojišťovně na povinné ručení - jeden jako poškozený, jeden jako škodnou událost. U firemních aut je to celkem jedno a dělá se to tak roky. Nesmíte ovšem přiznat, že se znáte :-)
25.04.2009 | 19:05:18 | Reagovat
pro Milana
Pokud máš Milane připojištěné sklo v zákonné pojistce, tak nevím co řešíš a nechápu Tvůj postup jít tou nejsložitější cestou, přes pojišťovnu bys měl už dávno nové a taky zdarma, pokud chceš dokonce něco hnát přes SOIku, tak asi budeš člověk s přebytkem volného času.... Obávám se, že prasklé sklo by ti dneska neuznal nikdo, měl jsi reklamovat např. výrobní vadu karoserie (tuhost), jejímž důsledkem bylo to prasknutí - sklo totiž, pokud nedostalo ranu praská samo jen ojediněle - pnutím vnitřním či z důvodu nadměrného krutu karoserie (resp. její nízkou tuhostí) nebo výrobní vadou - to jsou ale věci, které se těžko prokazují. Dále, pokud je sklo již prasklé, tak bude praskat dál a dál.Pokud jste sepsali nějaký uplakaný dopis a ne reklamaci se vším co se k tomu sluší, tak Ti opravdu nikdo nemusí odpovídat.
25.04.2009 | 14:00:18 | moony Reagovat
Reklamácie
Máte niekto nejakú skúsenosť s reklamovaním dielov na C4? Alebo reklamáciu u autorizovaného predajcu Citroenov?
Ja už mám !
Jedného krásneho dna mi prasklo predné sklo ,len tak , v zime.
A tak som sa vybral do servisu v Trnave ,je tu iba jeden na citoeny. Boli "ochotný" ,všekto nafotili s tým že to musia poslať do centráli v Bratislave. A že pre mňa je jednoduchšie si dať vymeniť sklo na zákonnú alebo havarijnú poistku .Bede to bez problémov. Nevydali mi žiadny doklad o reklamácii , to asi netreba ....
Za dva dni mi sklo prasko opäť na inom mieste , a to od kraja smerom ku stredu skla. Bol som to opäť ukázať v našom úžasnom servise . Ten chyrtý chlapec (technik ) mi na to ,povedal že to je normálne lebo sklo je už prasknuté , atd .. A že nemieni poslať dalšiu fotku do centáli v BA . Za týždeň prišla odpved ( musel som tam niekoíko krát volať) , že reklamáciu zamietajú , sklo je vraj poškodené mechanicky . Ja som sa spýtal : A no to ako prišli ?
Odpoved znela : Tam je vyškolené špecialista , čo to spozná aj z fotky (mimichodom rozlíšenie bolo 640X 3..)
Takže moja manželka spýsala sťažnosť na postup autorizovaného servisu v Trnave a na spôsob akym analyzovali poškodenie skla. Odpoved sme nedostali do 30dni , na to je zákon o reklamaciach a o ochrane spotrebitela.
Manželka tam volala a ta osoba pre kontakt s verejnosťou jej na otazku prečo nám neodpvedali do 30 (zakon ) odpovedala takto : Tento zákon platí pre štátnu správu a nie pre nich , oni sú súkromníci. A že ten servis je tiež súkromný a oni stým nič namajú.
NEUVERITELNE !
Na toto sa nedá nič povedať ..... Kontaktujeme ešte konatelov servisu a celú vec postúpine SOI.
Som velmi sklamaný ako sa celej veci stavia centáala Citroenu v Bratislave.
Len jedno vám radím ludkovia. Na všetko si pýtajte doklad, budte vždy pri aute a hlavne sa nebojte sťažovať a písať a písať.
24.04.2009 | 23:34:04 | milan Reagovat
Celne sklo
Kvalita "francúza" ma presvedčí až po viacerych rokoch používania.Ja som v podstate fanúšik "nemcov". Myslím si že autá z nemeckej produkcie sú lepšie spracované vo viacerych oblastiach ,napr.dopasovanie dielov,kvalita plastov ,radenie rýchlostí ...
C4 má jednoduchú zadnú napravu oproti GolfuV alebo Focusu a to je veľké mínus.
Zatial som spokojný že moje "Céčko drží".Moja stará kára mala 14rokov(180 000km) a vymenil som iba palivove čerpadlo (cca 5500sk). Nepočítam spotrebný matroš (oleje,platničky filtre ....)
Auto mám stale v merku a je OK.
Tak nech to IDE!
02.03.2009 | 20:18:39 | milan Reagovat
Celne sklo
Tiež ma Citroen C4 ako auto velmi zaujalo, len sa trochu obávam tej povestnej "francúzskej kvality". Ale na druhú stranu aj u nás v práci je jeden chalan, čo ešte donedávna vyhlasoval citujem: "francúzske auto nebrať" a odkedy vymenil svojho starého šípa za nový C4 1.6 Hdi si ho iba pochvaluje ;) ...autorovi recenzie prajem veľa šťastných kilometrov bez nehody
25.02.2009 | 10:53:59 | saurus Reagovat
uhol pohľadu
je to vec pohľadu, skúseností a sympatii.. Taliani maju určite krasný neopozeraný dizajn, nemci zasa všeobecne známu kvalitu a spoľahlivosť.. C4 s motorom HDi za dnešné ceny je určite dobrá kúpa.
24.02.2009 | 21:42:04 | inmotion Reagovat
Nebylo by to poprvé (TDi). JTD je velmi spolehlivý a špičkový motor. To je všeobecně známo.
24.02.2009 | 20:23:46 | Radek Reagovat
fiat
No by uz vw dopadol ak by kupil know how od fiatu.. :)
Dizajn maju pekny, sa musi uznat, ale spolahlivost je oproti TDI a HDI teda nic moc.. Statistiky nepustia..
24.02.2009 | 20:20:33 | inmotion Reagovat
inmotion
Sú 2 verzie 1.6 Hdi. Jedna má 66Kw a druhá 80kw
23.02.2009 | 22:55:18 | Angel_M Reagovat
Jsem se díval na 1.6 TDi (konečně CR), ALE je zajímavé, že italský 1.6 JTD při stejném výkonu má od 40Nm vyšší kroutící moment (250Nm vs. 290Nm) s lepším průběhem (od 1.900ot vs. 1.500ot), který má zásadní vliv na jízdní vlastnosti. No, snad bude mít alespoň 4 válce... . Kdyby koncern si opět koupil italskou licenci, tak ušetří a ještě bude mít osvědčenou techniku.
23.02.2009 | 21:43:42 | Radek Reagovat
1,6 HDi
Mal som možnost vyslúšat spomínanú 1,6-ku a mal som z nej celkom slušný dojem. Je cítit, že jej chýba objem, ale na tych 66kW to nie je zlé.. Ocenujem hlavne celkom slusne jazdne vlastnosti C4-ky.Troška mi u nej chýbal ťah TDi-čka, ale to je len moj subjektívny pohlad. Tažko porovnavat 1,9 ci 2,0 s 1,6-kou.. Zaujmave by bolo porovnanie 1,6 HDI s novým motorom VW 1,6 TDI..
23.02.2009 | 21:21:48 | inmotion Reagovat
motor
Súhlasím s názorom že motor 1.6HDI satčí na normálne jazdenie , ale to aj 1.2 12v tiež stačí.
Len raz budeš neistý pri predbiehaní a zistíš ,že maš iba jednu možnosť riešiť situáciu a to pribrzdiť ... problém ...
Lepšie je ked máš na výber dve možnosti, brzdiť alebo pridať.
Netvrdím že 1.6HDi je slabučky (alebo nespoľahlivý ) alebo niečo podobné ...
C4 je auto s image víťaza WRC a tak to akosi pýta niečo viac ako 1.6HDI alebo 1.4 16v.Je to iba môj názor,názor laika a človeka čo si jazdu v aute sem tam okorení nejakým svižnejším prejazdom zákrut .... k čomu ma C4 tak akosi láka.
23.02.2009 | 19:51:45 | Milan Reagovat
motor
Už se v tom přestávam orientovat, ale myslim si, že motor 1,6HDI je jeden z nejlepších pro normální ježdění
22.02.2009 | 20:17:19 | Venca Reagovat
motorizácia
Stary motor 2.0i uz potrebovel minimálne modifikaciu alebo výmenu. 1.6THP je zrejme trefa do čierneho ...
Konkorencia nespí , napr.VW 1.4TSI je na trhu dlhšiu dobu.
Malé objemy ,velké krútiaky a stáda koní ,napriek tomu výborná spotreba.To je dneskajší trend.
22.02.2009 | 19:41:16 | Milan Reagovat
Angel
1,6 THP - to začíná smrdět ! Bacha, aby se z toho nevyvinulo HTP ! (Jen žertuji, samozřejmě)
21.02.2009 | 19:56:50 | Standa Reagovat
Je to dané pozíciou sedenia vodiča. V Picasse ako aj každom MPV sedíš vyššie a vidíš ako ti ubieha cesta pred očami. V C4 je skôr športový posed - viac dozadu a nižšie, preto sa zdá, že auto je pomalšie. Aj vďaka perfektnej stabilite v zákrutách a nízkym náklonom C4 nevytvára žiadnu drámu pokiaľ nejdete aspoň 200. Ja mám benzínový 2.0i. V súčasnosti bol nahradený turbomotorom 1.6 THP. Minimum pre auto by som odporúčal 1.6 Vti. 1.4 je slabá, ako každá iná. Diesle som neskúšal a ani ma nezaujímajú.
21.02.2009 | 19:07:36 | Angel_M Reagovat
1.6 HDI postačí ..
Mal som možnosť porovnať obe verzie 1.6 HDI ,66kW a 80kW v C4 5dverovej.
Subjektívne tých pár kW navyše a aj krútiaku som necítil.Snád o málinko lepšie zrýchlenie do 100km/h. V dobe kúpi mojej C4 bol rozdiel medzi oboma motormi 25tis. sk. To bolo vela za 20 koníkov .
V C4 Grand Picasso 1.6 HDI som nejazdil , vela zavisí aj od sprevodovania. Možno je rozdiel v prevodovke a to niekedy stačí aby sa jazda zdala dynamickejšia. C4 Picasso je fajn.
20.02.2009 | 22:17:04 | milan Reagovat
1,6 HDi postačí
Jezdil jsem s C4 Grand Picasso s tímto motorem 1,6 HDi. Auto bylo určitě mnohem těžší než klasická C4, ale motor s ní utíkal hezky. Nepřipadal mi nijak slabý, navíc byl velmi kultivovaný. Závoďák to nebude, ale pro běžnou dopravu je uživatelsky velmi příjemný. A pilotovaná převodovčička k tomu - havaj!
20.02.2009 | 20:08:59 | Standa Reagovat