Rok výroby:2007Typ motoru:1.6i 16VStav km při koupi:124 850 kmStav km nyní:135 760 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?8 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7.4 l/100 kmVloženo:24. 3. 2013
Předchozí auto:Volkswagen Golf 1.6 DiFord Fiesta 1.25 16V
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Silné stránky
Design karoserie Design interiéru Celkem kvalitní materiály Spolehlivost Bezpečnost Výbava
Slabé stránky
Převodovka Kufr Brzdy
Závady a opravy na autě
Zatím bez závad. Ihned po zakoupení byly vyměněny rozvody (dělají ve 130 000KM), vodní pumpa, svíčky, tyčky řízení, olej, olejový filtr, byla seřízena geometrie a vůz byl napojen na diagnostiku, kde zjistili, že najeté kilometry jsou pravdivé. Tohle všechno stálo i včetně práce mechanika 11 998,- Kč.
Hodnocení a zkušenosti s autem
S autem jsem zatím velice spokojen. Chtěl jsem vůz do 150 000,- Kč a v plné výbavě. Měl jsem ještě v plánu Ford Focus r.v. 2005, motor 1.6 benzín, ale konkrétní model Ghia byl jen jeden v ČR a už byl rezervovaný. Myslím, že jsem neudělal chybu. Na autě se mi velice líbí design a to jak zvenku, tak i zevnitř, dále použité technologie a celkem kvalitní materiály. Sedačky jsou velice pohodlné-dobře podrží tělo a i po dlouhé jízdě nebolí záda. Dále oceňuji dvouzónovou klimatizaci, parkovací čidla, výborně hrající rádio, bezpečné jízdní vlastnosti a pohodlí. Motor má výkon 80kW čili 109 koní, což není žádný trhač asfaltu, ale na běžné ježdění to plně dostačuje. Při předjíždění se musí motor lehce vytáčet a tím pádem i stoupá spotřeba. Ve městě se jezdí za 9 litrů, na dálnici při 130 km/h motor točí kolem 4000 tisíc otáček za minutu (což je hodně) a tam je spotřeba kolem 10 litrů. Kombinovaná spotřeba při extrémně klidné jízdě a jen s řidičem je kolem 6,2 litru na 100km. Při jízdě na 17 palcových ráfcích se do vozu přenáší citelné rázy od nerovností-hlavně to je znát na zadní nápravě. Brzdy mají poněkud vlažný nástup brzdného účinku. Dále mi vadí ,,utopený,, ovladač ventilátoru klimatizace. Jinak je příjemné, že AC jde nastavovat po půl stupních Celsia. Objem zavazadlového prostoru taky zrovna neoslní-s čímž jsem počítal. Další věc, která mi znepříjemňuje jízdu, je převodovka-občas se musí sešlápnout dvakrát spojkový pedál, aby šla zpátečka zařadit. Hold je to francouz. Jinak naprostá spokojenost s vozem.
Tiez mam C4 1,6 16v benzin, rv. 2008, ale moja spotreba pri rychlosti 130 km/h, nie je 10 litrov, ale 7,6 a to pri zapnutej klimatizacii, ktora spotrebu zvysuje.Ten motor musel mat nejaky problem, 10 l, je prilis vysoka spotreba.
02.11.2019 | 10:37:47 | Peter Deak
| 91.141.1.*Reagovat
Servis
Auto bylo v servise-desinfekce klimatizace, nová náplň klimatizace, celková kontrola vozu a osazení žárovkami Osram Night breaker H7-cena 2800,- Kč. Dále výměna obou zadních vinutých pružin, protože pravá byla ve spodní části ulomená-cena i s prací 4000,- Kč-což mi přijde dost. A následně bylo zjištěno, že nefunguje klima-důvod byl prasklý chladič-jeho výměna+práce vyšla na 6800,-, což mi taky přijde, že je to hodně. Nevím, zda se nepoohlídnu po jiném servise. Jinak s autem spokojenost-výše uvedené závady jdou na vrub předchozího majitele, ne že je chyba v C4.
Celkom ma zaujala spotreba, zdá sa mi trochu vysoká, rovnako aj otáčky na diaľnici. Pre porovnanie by som poprosil pána Sonka, či by vedel poskytnúť údaje o spotrebe a dynamike slabšej 1,4-ky
Dynamika 1,4 byla pochopitelně nižší než z motorem 1,6( ten jsem měl možnost taky řídit)ale pro běžnou jízdu dostačující.Docela to bralo i v nízkých ot.Spotřebu jsem nikdy neřešíl ale pokud si vzpomínám tak při ježdění kolem komína jsem většinou na nádrž-do rosvěcení rezervy tj.bylo tuším cca 48 l najel zhruba 640 km,jak kdy,dlouhodobě jsem to nehlídal,občas tam ukazovalo průměr 7,2.Spotřebu motoru 1,6 v některých testech kritizovali.Záleží ale určitě na stylu jízdy.Já jsem se s tím moc nemazlil ,spotřeba normální,možná jsem čekal i výší.Otáčky při 130 lezly na 4000.I přesto to nebylo hlučné a motor měl příjemný zvuk.Brzdy byly velmi dobré.V záruce mi měnili oba přední bezp.pásy-špatně se navinovaly,po čase to bylo ale to samé.Źárovky H7 odcházely z železnou pravidelností jako v podstatě u všech jiných aut s tímto osazením.Měl jsem nastavené automatické rozsvěcení potkávaček takže žárovky byly vždy v šupliku rezervní.Koroze žádná,kapota motoru je hliníková,přední blatníky plastové,vedení výfuku pěkně schované,spodek auta dost krytován plasty,tam se nic nedělo.Přední kotouče a desky vydržely cca 100 000km.Dost se šoupal potah sedadla řidiče.Původní pneu Michelin při 50% ojetí hlučné ,po vyměně za Bridgestone ER 300 -ok.po celou dobu.
Otacky na dialnici pri rychlosti 130 km/h sedia, motor skutocne toci 4000 otacok, ale spotreba nesedi, ten motor musel mat nejaky problem, mozno odchadzajuca lambda sonda, ta dokaze spotrebu teda poriadne zvysit.
02.11.2019 | 11:04:34 | Peter Deak
| 91.141.1.*Reagovat
Taky jsem byl majitelem tohoto auta.R.v.2006 1,4.kupované nové.Žádné velké poruchy se nekonaly(prodej při cca 134 OOO km).Auto bych si dovolil hodnotit jako průměrné,určitě né špatné.Zásadní problém u tohoto modelu je ale zadní náprava.Od novoty se při přejezdu větších nerovností(obzvláště při dírách a želez.přejezdech s ostrým přechodem)ozývaly rány jako když praštíš kladivem do traverzy.Nepomohla výměna tlumičů v záruce ,jen mírně se to zlepšilo po vlastní výměně za tlumiče Monroe senzatrac.Tento problém je zřejmě neřešitelný a mi to silně vadilo.Dělaly to všechny C4,i nové přímo z autosalónu.Vědělo se o tom ale servis za to nemohl,zřejmě konstrukční chyba v uložení nápravnice.Žádné auto před tím(snad jen Favorit) ani potom tak silně nebilo.Jednalo se spíše o zvukový projev než pocitový.Právě k vůli tomuto neduhu už bych si C4 nekoupil.Některými kritizovaný pevný střed volantu a velký digitální displej uprostřed palubovky mi hodně vyhohoval a u současného auta bych ho ihned měnil.Za mě, volant s pevným středem je výborná věc.Auto bylo relativně tiché,prostorné,na méně rozbitých cestách komfortní,pohodlné.Abych nezapoměl,kola 16 palc.na 17tkách ty rány musí být ještě výraznější.Žena si nedávno pořídila nového Hyu.i30.Na to že je to doposud opomíjený korejec dopručuji vyzkoušet .Se starou C 4 není co k srovnání,a u nové C4 která byla taky v hledáčku se problém podařilo vyřešit dle mého pocitu tak o 50%.To bubnování když jsem seděl vzadu tam furt bylo.Ve předu to není tak poznat.Nic ve zlém,C4 je pro nenáročného řidiče vcelku dobré auto a za dobrou cenu koupí ojetiny se až tak moc nic zlého nevyvedlo,já už vybíral jinde.(Samozřejmě při změně z feldy na citróna se bude každý cítit jak ve vatě.)Chce to vyzkoušet víc aut v této třídě,porovnat co je pro mě prioritou a pak možná i C4 může být ta pravá.Přeji provoz z minimem poruch jako jsem to měl já.
24.03.2013 | 17:03:00 | Pavel Sonek
| 90.180.75.*Reagovat
RE:
Měl bych dvě reakce na článek.Zpátečka není synchronzovaná tudíš řazení zpátečky je naprosto v normálu .Brzdy jestli jsou v pořádku mají rychlý energický a nevadnoucí projev i v celku z vyšších rychlostí- bez přípomínek.Má-li to někdo jinak je něco špatně.Jezdil jsem benzín i naftu a brzdy opravdu velmi dobré na obou motorizacích.
Som majitelom C4 1,6i 16v.Kupil som ho, ked mal najazdene 96 000 a som s nim velmi spokojny.Motor je velmi tichy a jeho zvuk, je prijemny.Ale neda sa povedat, ze by bol usporny.Pri normalnej jazde, sa neda ist pod 7 litrov a na dialnici, uz vobec nie.Pri 130 km/h, toci na 4 000 otackach, co je pomerne vela a preto ma aj vyssiu spotrebu.Vykon motora, je na nase cesty uplne dostacujuci.A co sa brzd tyka, tie su naozaj ostre, trvalo mi chvilu, kym som si na ne zvykol, pri nizkej rychlosti totiz staci jemne stlacit pedal, inak vas hodi dopredu a posobite, ako vodic zaciatocnik.
19.02.2017 | 10:59:37 | Peter
| 178.165.131.*Reagovat
RE: Motor
Neviem cim to je, mozno tymi 16.ventilmi, ale ked sedite v C4 1,6i 16v, zvuk motora pri nizkych otackach posobi, ako keby to bol diesel.
19.02.2017 | 11:05:58 | Peter
| 178.165.131.*Reagovat
RE: Motor
Dobrý den, určitě to nebude počtem ventilů :-) . Pravděpodobně se s Vámi loučí rozvodový řetěz.
Mylite sa pane.To iste, som si vsimol aj ja, ten motor ma vo volnobeznych otackach skutocne zvuk velmi podobny dieslu, ale v ziadnom propade to nie je luciacou sa rozvodovou retazou.Ja som si ten zvuk vsimol tiez a bol rovnaky aj pred vymenou, aj po vymene rozvodov.Zrejme to naozaj bude tymi 16. ventilmi.
02.11.2019 | 10:45:43 | Peter Deak
| 91.141.1.*Reagovat
RE: Motor
Mám 1.6 16V Ford C max(226tkm) a tenhle zvuk poslouchám už nejméně 100tkm, nicméně motor stále šlape, na nic to nemá vliv....
Tiez mam taku istu C4 a musim potvrdit, ze brzdy ma naozaj velmi ostre.Avsak, nesuhlasim s tym, ze nie je mozne jazdit pod 7 litrov.Veruze to mozne je a dokonca, aj na dialnici, len motor netreba vytacat na 4000 otacok, co je rychlost okolo 130 km/h, ale 3300 otacok pri rychlosti 110 km/h.C takom pripade spotreba klesne.Moja C4 pri 4000 otackach papka 7,6 litra, pri zapnutej klime, ktora spotrebu zvysuje.Pri 3300 otackach, som spotrebu este nemeral, ale zrejme bude vyrazne nizsia, kedze pri pohlade na stav nadrze hned jasne, ze spotreba pri 4000 a 3300 otackach, je dost rozdielna.
02.11.2019 | 10:57:47 | Peter Deak
| 91.141.1.*Reagovat
RE: C4 Brzdy.
Dneska ještě jezdí někdo po dálnici 110? To bývalo výsadou trabantistů a majitelů Š 105 :-) Dneska teda asi těch, co jim to ve 130 žere i trávu...
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C4
Spotreba.
Tiez mam C4 1,6 16v benzin, rv. 2008, ale moja spotreba pri rychlosti 130 km/h, nie je 10 litrov, ale 7,6 a to pri zapnutej klimatizacii, ktora spotrebu zvysuje.Ten motor musel mat nejaky problem, 10 l, je prilis vysoka spotreba.
02.11.2019 | 10:37:47 | Peter Deak | 91.141.1.* Reagovat
Servis
Auto bylo v servise-desinfekce klimatizace, nová náplň klimatizace, celková kontrola vozu a osazení žárovkami Osram Night breaker H7-cena 2800,- Kč.
Dále výměna obou zadních vinutých pružin, protože pravá byla ve spodní části ulomená-cena i s prací 4000,- Kč-což mi přijde dost. A následně bylo zjištěno, že nefunguje klima-důvod byl prasklý chladič-jeho výměna+práce vyšla na 6800,-, což mi taky přijde, že je to hodně.
Nevím, zda se nepoohlídnu po jiném servise. Jinak s autem spokojenost-výše uvedené závady jdou na vrub předchozího majitele, ne že je chyba v C4.
14.06.2013 | 16:21:27 | dwain | 37.188.226.* Reagovat
Spotreba
Celkom ma zaujala spotreba, zdá sa mi trochu vysoká, rovnako aj otáčky na diaľnici. Pre porovnanie by som poprosil pána Sonka, či by vedel poskytnúť údaje o spotrebe a dynamike slabšej 1,4-ky
25.03.2013 | 20:19:52 | Robo | 62.168.73.* Reagovat
RE: Spotreba
Dynamika 1,4 byla pochopitelně nižší než z motorem 1,6( ten jsem měl možnost taky řídit)ale pro běžnou jízdu dostačující.Docela to bralo i v nízkých ot.Spotřebu jsem nikdy neřešíl ale pokud si vzpomínám tak při ježdění kolem komína jsem většinou na nádrž-do rosvěcení rezervy tj.bylo tuším cca 48 l najel zhruba 640 km,jak kdy,dlouhodobě jsem to nehlídal,občas tam ukazovalo průměr 7,2.Spotřebu motoru 1,6 v některých testech kritizovali.Záleží ale určitě na stylu jízdy.Já jsem se s tím moc nemazlil ,spotřeba normální,možná jsem čekal i výší.Otáčky při 130 lezly na 4000.I přesto to nebylo hlučné a motor měl příjemný zvuk.Brzdy byly velmi dobré.V záruce mi měnili oba přední bezp.pásy-špatně se navinovaly,po čase to bylo ale to samé.Źárovky H7 odcházely z železnou pravidelností jako v podstatě u všech jiných aut s tímto osazením.Měl jsem nastavené automatické rozsvěcení potkávaček takže žárovky byly vždy v šupliku rezervní.Koroze žádná,kapota motoru je hliníková,přední blatníky plastové,vedení výfuku pěkně schované,spodek auta dost krytován plasty,tam se nic nedělo.Přední kotouče a desky vydržely cca 100 000km.Dost se šoupal potah sedadla řidiče.Původní pneu Michelin při 50% ojetí hlučné ,po vyměně za Bridgestone ER 300 -ok.po celou dobu.
25.03.2013 | 22:27:17 | Sonek | 90.180.75.* Reagovat
RE: Spotreba
Otacky na dialnici pri rychlosti 130 km/h sedia, motor skutocne toci 4000 otacok, ale spotreba nesedi, ten motor musel mat nejaky problem, mozno odchadzajuca lambda sonda, ta dokaze spotrebu teda poriadne zvysit.
02.11.2019 | 11:04:34 | Peter Deak | 91.141.1.* Reagovat
Taky jsem byl majitelem tohoto auta.R.v.2006 1,4.kupované nové.Žádné velké poruchy se nekonaly(prodej při cca 134 OOO km).Auto bych si dovolil hodnotit jako průměrné,určitě né špatné.Zásadní problém u tohoto modelu je ale zadní náprava.Od novoty se při přejezdu větších nerovností(obzvláště při dírách a želez.přejezdech s ostrým přechodem)ozývaly rány jako když praštíš kladivem do traverzy.Nepomohla výměna tlumičů v záruce ,jen mírně se to zlepšilo po vlastní výměně za tlumiče Monroe senzatrac.Tento problém je zřejmě neřešitelný a mi to silně vadilo.Dělaly to všechny C4,i nové přímo z autosalónu.Vědělo se o tom ale servis za to nemohl,zřejmě konstrukční chyba v uložení nápravnice.Žádné auto před tím(snad jen Favorit) ani potom tak silně nebilo.Jednalo se spíše o zvukový projev než pocitový.Právě k vůli tomuto neduhu už bych si C4 nekoupil.Některými kritizovaný pevný střed volantu a velký digitální displej uprostřed palubovky mi hodně vyhohoval a u současného auta bych ho ihned měnil.Za mě, volant s pevným středem je výborná věc.Auto bylo relativně tiché,prostorné,na méně rozbitých cestách komfortní,pohodlné.Abych nezapoměl,kola 16 palc.na 17tkách ty rány musí být ještě výraznější.Žena si nedávno pořídila nového Hyu.i30.Na to že je to doposud opomíjený korejec dopručuji vyzkoušet .Se starou C 4 není co k srovnání,a u nové C4 která byla taky v hledáčku se problém podařilo vyřešit dle mého pocitu tak o 50%.To bubnování když jsem seděl vzadu tam furt bylo.Ve předu to není tak poznat.Nic ve zlém,C4 je pro nenáročného řidiče vcelku dobré auto a za dobrou cenu koupí ojetiny se až tak moc nic zlého nevyvedlo,já už vybíral jinde.(Samozřejmě při změně z feldy na citróna se bude každý cítit jak ve vatě.)Chce to vyzkoušet víc aut v této třídě,porovnat co je pro mě prioritou a pak možná i C4 může být ta pravá.Přeji provoz z minimem poruch jako jsem to měl já.
24.03.2013 | 17:03:00 | Pavel Sonek | 90.180.75.* Reagovat
RE:
Měl bych dvě reakce na článek.Zpátečka není synchronzovaná tudíš řazení zpátečky je naprosto v normálu .Brzdy jestli jsou v pořádku mají rychlý energický a nevadnoucí projev i v celku z vyšších rychlostí- bez přípomínek.Má-li to někdo jinak je něco špatně.Jezdil jsem benzín i naftu a brzdy opravdu velmi dobré na obou motorizacích.
25.03.2013 | 18:40:22 | | 90.180.75.* Reagovat
RE: C4 Brzdy.
Som majitelom C4 1,6i 16v.Kupil som ho, ked mal najazdene 96 000 a som s nim velmi spokojny.Motor je velmi tichy a jeho zvuk, je prijemny.Ale neda sa povedat, ze by bol usporny.Pri normalnej jazde, sa neda ist pod 7 litrov a na dialnici, uz vobec nie.Pri 130 km/h, toci na 4 000 otackach, co je pomerne vela a preto ma aj vyssiu spotrebu.Vykon motora, je na nase cesty uplne dostacujuci.A co sa brzd tyka, tie su naozaj ostre, trvalo mi chvilu, kym som si na ne zvykol, pri nizkej rychlosti totiz staci jemne stlacit pedal, inak vas hodi dopredu a posobite, ako vodic zaciatocnik.
19.02.2017 | 10:59:37 | Peter | 178.165.131.* Reagovat
RE: Motor
Neviem cim to je, mozno tymi 16.ventilmi, ale ked sedite v C4 1,6i 16v, zvuk motora pri nizkych otackach posobi, ako keby to bol diesel.
19.02.2017 | 11:05:58 | Peter | 178.165.131.* Reagovat
RE: Motor
Dobrý den, určitě to nebude počtem ventilů :-) . Pravděpodobně se s Vámi loučí rozvodový řetěz.
28.04.2017 | 18:23:40 | mirek | 185.19.0.* Reagovat
RE: Motor
Mylite sa pane.To iste, som si vsimol aj ja, ten motor ma vo volnobeznych otackach skutocne zvuk velmi podobny dieslu, ale v ziadnom propade to nie je luciacou sa rozvodovou retazou.Ja som si ten zvuk vsimol tiez a bol rovnaky aj pred vymenou, aj po vymene rozvodov.Zrejme to naozaj bude tymi 16. ventilmi.
02.11.2019 | 10:45:43 | Peter Deak | 91.141.1.* Reagovat
RE: Motor
Mám 1.6 16V Ford C max(226tkm) a tenhle zvuk poslouchám už nejméně 100tkm, nicméně motor stále šlape, na nic to nemá vliv....
03.11.2019 | 11:19:24 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE: C4 Brzdy.
Tiez mam taku istu C4 a musim potvrdit, ze brzdy ma naozaj velmi ostre.Avsak, nesuhlasim s tym, ze nie je mozne jazdit pod 7 litrov.Veruze to mozne je a dokonca, aj na dialnici, len motor netreba vytacat na 4000 otacok, co je rychlost okolo 130 km/h, ale 3300 otacok pri rychlosti 110 km/h.C takom pripade spotreba klesne.Moja C4 pri 4000 otackach papka 7,6 litra, pri zapnutej klime, ktora spotrebu zvysuje.Pri 3300 otackach, som spotrebu este nemeral, ale zrejme bude vyrazne nizsia, kedze pri pohlade na stav nadrze hned jasne, ze spotreba pri 4000 a 3300 otackach, je dost rozdielna.
02.11.2019 | 10:57:47 | Peter Deak | 91.141.1.* Reagovat
RE: C4 Brzdy.
Dneska ještě jezdí někdo po dálnici 110? To bývalo výsadou trabantistů a majitelů Š 105 :-) Dneska teda asi těch, co jim to ve 130 žere i trávu...
02.11.2019 | 18:53:01 | | 89.176.46.* Reagovat