Recenze Citroën C4 1.6i 16V Comfort
“Nádherné auto s bezpečnými jízdními vlastnostmi a s drobnými vadami na kráse.”

Autor recenze: dwain (28 let),
Olomoucký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2007 Typ motoru:1.6i 16V Stav km při koupi:124 850 km Stav km nyní:135 760 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 8 měsíců Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 7.4 l/100 km Vloženo: 24. 3. 2013

Hodnocení inzerátu: 21 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Volkswagen Golf 1.6 Di Ford Fiesta 1.25 16V

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Design karoserie
Design interiéru
Celkem kvalitní materiály
Spolehlivost
Bezpečnost
Výbava

Slabé stránky

Převodovka
Kufr
Brzdy

Závady a opravy na autě

Zatím bez závad. Ihned po zakoupení byly vyměněny rozvody (dělají ve 130 000KM), vodní pumpa, svíčky, tyčky řízení, olej, olejový filtr, byla seřízena geometrie a vůz byl napojen na diagnostiku, kde zjistili, že najeté kilometry jsou pravdivé. Tohle všechno stálo i včetně práce mechanika 11 998,- Kč.


Hodnocení a zkušenosti s autem

S autem jsem zatím velice spokojen. Chtěl jsem vůz do 150 000,- Kč a v plné výbavě. Měl jsem ještě v plánu Ford Focus r.v. 2005, motor 1.6 benzín, ale konkrétní model Ghia byl jen jeden v ČR a už byl rezervovaný. Myslím, že jsem neudělal chybu. Na autě se mi velice líbí design a to jak zvenku, tak i zevnitř, dále použité technologie a celkem kvalitní materiály. Sedačky jsou velice pohodlné-dobře podrží tělo a i po dlouhé jízdě nebolí záda. Dále oceňuji dvouzónovou klimatizaci, parkovací čidla, výborně hrající rádio, bezpečné jízdní vlastnosti a pohodlí.
Motor má výkon 80kW čili 109 koní, což není žádný trhač asfaltu, ale na běžné ježdění to plně dostačuje. Při předjíždění se musí motor lehce vytáčet a tím pádem i stoupá spotřeba. Ve městě se jezdí za 9 litrů, na dálnici při 130 km/h motor točí kolem 4000 tisíc otáček za minutu (což je hodně) a tam je spotřeba kolem 10 litrů. Kombinovaná spotřeba při extrémně klidné jízdě a jen s řidičem je kolem 6,2 litru na 100km.
Při jízdě na 17 palcových ráfcích se do vozu přenáší citelné rázy od nerovností-hlavně to je znát na zadní nápravě. Brzdy mají poněkud vlažný nástup brzdného účinku. Dále mi vadí ,,utopený,, ovladač ventilátoru klimatizace. Jinak je příjemné, že AC jde nastavovat po půl stupních Celsia.
Objem zavazadlového prostoru taky zrovna neoslní-s čímž jsem počítal.
Další věc, která mi znepříjemňuje jízdu, je převodovka-občas se musí sešlápnout dvakrát spojkový pedál, aby šla zpátečka zařadit. Hold je to francouz.
Jinak naprostá spokojenost s vozem.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 21


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C4

Vložit komentář

Spotreba.

Tiez mam C4 1,6 16v benzin, rv. 2008, ale moja spotreba pri rychlosti 130 km/h, nie je 10 litrov, ale 7,6 a to pri zapnutej klimatizacii, ktora spotrebu zvysuje.Ten motor musel mat nejaky problem, 10 l, je prilis vysoka spotreba.

02.11.2019 | 10:37:47 | Peter Deak  | 91.141.1.* Reagovat

Servis

Auto bylo v servise-desinfekce klimatizace, nová náplň klimatizace, celková kontrola vozu a osazení žárovkami Osram Night breaker H7-cena 2800,- Kč.
Dále výměna obou zadních vinutých pružin, protože pravá byla ve spodní části ulomená-cena i s prací 4000,- Kč-což mi přijde dost. A následně bylo zjištěno, že nefunguje klima-důvod byl prasklý chladič-jeho výměna+práce vyšla na 6800,-, což mi taky přijde, že je to hodně.
Nevím, zda se nepoohlídnu po jiném servise. Jinak s autem spokojenost-výše uvedené závady jdou na vrub předchozího majitele, ne že je chyba v C4.

14.06.2013 | 16:21:27 | dwain  | 37.188.226.* Reagovat

Spotreba

Celkom ma zaujala spotreba, zdá sa mi trochu vysoká, rovnako aj otáčky na diaľnici. Pre porovnanie by som poprosil pána Sonka, či by vedel poskytnúť údaje o spotrebe a dynamike slabšej 1,4-ky

25.03.2013 | 20:19:52 | Robo  | 62.168.73.* Reagovat

RE: Spotreba

Dynamika 1,4 byla pochopitelně nižší než z motorem 1,6( ten jsem měl možnost taky řídit)ale pro běžnou jízdu dostačující.Docela to bralo i v nízkých ot.Spotřebu jsem nikdy neřešíl ale pokud si vzpomínám tak při ježdění kolem komína jsem většinou na nádrž-do rosvěcení rezervy tj.bylo tuším cca 48 l najel zhruba 640 km,jak kdy,dlouhodobě jsem to nehlídal,občas tam ukazovalo průměr 7,2.Spotřebu motoru 1,6 v některých testech kritizovali.Záleží ale určitě na stylu jízdy.Já jsem se s tím moc nemazlil ,spotřeba normální,možná jsem čekal i výší.Otáčky při 130 lezly na 4000.I přesto to nebylo hlučné a motor měl příjemný zvuk.Brzdy byly velmi dobré.V záruce mi měnili oba přední bezp.pásy-špatně se navinovaly,po čase to bylo ale to samé.Źárovky H7 odcházely z železnou pravidelností jako v podstatě u všech jiných aut s tímto osazením.Měl jsem nastavené automatické rozsvěcení potkávaček takže žárovky byly vždy v šupliku rezervní.Koroze žádná,kapota motoru je hliníková,přední blatníky plastové,vedení výfuku pěkně schované,spodek auta dost krytován plasty,tam se nic nedělo.Přední kotouče a desky vydržely cca 100 000km.Dost se šoupal potah sedadla řidiče.Původní pneu Michelin při 50% ojetí hlučné ,po vyměně za Bridgestone ER 300 -ok.po celou dobu.

25.03.2013 | 22:27:17 | Sonek  | 90.180.75.* Reagovat

RE: Spotreba

Otacky na dialnici pri rychlosti 130 km/h sedia, motor skutocne toci 4000 otacok, ale spotreba nesedi, ten motor musel mat nejaky problem, mozno odchadzajuca lambda sonda, ta dokaze spotrebu teda poriadne zvysit.

02.11.2019 | 11:04:34 | Peter Deak  | 91.141.1.* Reagovat

Taky jsem byl majitelem tohoto auta.R.v.2006 1,4.kupované nové.Žádné velké poruchy se nekonaly(prodej při cca 134 OOO km).Auto bych si dovolil hodnotit jako průměrné,určitě né špatné.Zásadní problém u tohoto modelu je ale zadní náprava.Od novoty se při přejezdu větších nerovností(obzvláště při dírách a želez.přejezdech s ostrým přechodem)ozývaly rány jako když praštíš kladivem do traverzy.Nepomohla výměna tlumičů v záruce ,jen mírně se to zlepšilo po vlastní výměně za tlumiče Monroe senzatrac.Tento problém je zřejmě neřešitelný a mi to silně vadilo.Dělaly to všechny C4,i nové přímo z autosalónu.Vědělo se o tom ale servis za to nemohl,zřejmě konstrukční chyba v uložení nápravnice.Žádné auto před tím(snad jen Favorit) ani potom tak silně nebilo.Jednalo se spíše o zvukový projev než pocitový.Právě k vůli tomuto neduhu už bych si C4 nekoupil.Některými kritizovaný pevný střed volantu a velký digitální displej uprostřed palubovky mi hodně vyhohoval a u současného auta bych ho ihned měnil.Za mě, volant s pevným středem je výborná věc.Auto bylo relativně tiché,prostorné,na méně rozbitých cestách komfortní,pohodlné.Abych nezapoměl,kola 16 palc.na 17tkách ty rány musí být ještě výraznější.Žena si nedávno pořídila nového Hyu.i30.Na to že je to doposud opomíjený korejec dopručuji vyzkoušet .Se starou C 4 není co k srovnání,a u nové C4 která byla taky v hledáčku se problém podařilo vyřešit dle mého pocitu tak o 50%.To bubnování když jsem seděl vzadu tam furt bylo.Ve předu to není tak poznat.Nic ve zlém,C4 je pro nenáročného řidiče vcelku dobré auto a za dobrou cenu koupí ojetiny se až tak moc nic zlého nevyvedlo,já už vybíral jinde.(Samozřejmě při změně z feldy na citróna se bude každý cítit jak ve vatě.)Chce to vyzkoušet víc aut v této třídě,porovnat co je pro mě prioritou a pak možná i C4 může být ta pravá.Přeji provoz z minimem poruch jako jsem to měl já.

24.03.2013 | 17:03:00 | Pavel Sonek  | 90.180.75.* Reagovat

RE:

Měl bych dvě reakce na článek.Zpátečka není synchronzovaná tudíš řazení zpátečky je naprosto v normálu .Brzdy jestli jsou v pořádku mají rychlý energický a nevadnoucí projev i v celku z vyšších rychlostí- bez přípomínek.Má-li to někdo jinak je něco špatně.Jezdil jsem benzín i naftu a brzdy opravdu velmi dobré na obou motorizacích.

25.03.2013 | 18:40:22 |   | 90.180.75.* Reagovat

RE: C4 Brzdy.

Som majitelom C4 1,6i 16v.Kupil som ho, ked mal najazdene 96 000 a som s nim velmi spokojny.Motor je velmi tichy a jeho zvuk, je prijemny.Ale neda sa povedat, ze by bol usporny.Pri normalnej jazde, sa neda ist pod 7 litrov a na dialnici, uz vobec nie.Pri 130 km/h, toci na 4 000 otackach, co je pomerne vela a preto ma aj vyssiu spotrebu.Vykon motora, je na nase cesty uplne dostacujuci.A co sa brzd tyka, tie su naozaj ostre, trvalo mi chvilu, kym som si na ne zvykol, pri nizkej rychlosti totiz staci jemne stlacit pedal, inak vas hodi dopredu a posobite, ako vodic zaciatocnik.

19.02.2017 | 10:59:37 | Peter  | 178.165.131.* Reagovat

RE: Motor

Neviem cim to je, mozno tymi 16.ventilmi, ale ked sedite v C4 1,6i 16v, zvuk motora pri nizkych otackach posobi, ako keby to bol diesel.

19.02.2017 | 11:05:58 | Peter  | 178.165.131.* Reagovat

RE: Motor

Dobrý den, určitě to nebude počtem ventilů :-) . Pravděpodobně se s Vámi loučí rozvodový řetěz.

28.04.2017 | 18:23:40 | mirek  | 185.19.0.* Reagovat

RE: Motor

Mylite sa pane.To iste, som si vsimol aj ja, ten motor ma vo volnobeznych otackach skutocne zvuk velmi podobny dieslu, ale v ziadnom propade to nie je luciacou sa rozvodovou retazou.Ja som si ten zvuk vsimol tiez a bol rovnaky aj pred vymenou, aj po vymene rozvodov.Zrejme to naozaj bude tymi 16. ventilmi.

02.11.2019 | 10:45:43 | Peter Deak  | 91.141.1.* Reagovat

RE: Motor

Mám 1.6 16V Ford C max(226tkm) a tenhle zvuk poslouchám už nejméně 100tkm, nicméně motor stále šlape, na nic to nemá vliv....

03.11.2019 | 11:19:24 | Vašek  | 194.228.76.* Reagovat

RE: C4 Brzdy.

Tiez mam taku istu C4 a musim potvrdit, ze brzdy ma naozaj velmi ostre.Avsak, nesuhlasim s tym, ze nie je mozne jazdit pod 7 litrov.Veruze to mozne je a dokonca, aj na dialnici, len motor netreba vytacat na 4000 otacok, co je rychlost okolo 130 km/h, ale 3300 otacok pri rychlosti 110 km/h.C takom pripade spotreba klesne.Moja C4 pri 4000 otackach papka 7,6 litra, pri zapnutej klime, ktora spotrebu zvysuje.Pri 3300 otackach, som spotrebu este nemeral, ale zrejme bude vyrazne nizsia, kedze pri pohlade na stav nadrze hned jasne, ze spotreba pri 4000 a 3300 otackach, je dost rozdielna.

02.11.2019 | 10:57:47 | Peter Deak  | 91.141.1.* Reagovat

RE: C4 Brzdy.

Dneska ještě jezdí někdo po dálnici 110? To bývalo výsadou trabantistů a majitelů Š 105 :-) Dneska teda asi těch, co jim to ve 130 žere i trávu...

02.11.2019 | 18:53:01 |   | 89.176.46.* Reagovat