Recenze Citroën C4 1.6 VTi 120 Seduction
“ponemčený francúz”

Autor recenze: peter (25 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2011 Typ motoru:1.6 VTi Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:500 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Průměrná spotřeba: 7.3 l/100 km Vloženo: 23. 5. 2011

Hodnocení inzerátu: 29 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? nevím

Závady a opravy na autě

nie


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto kúpené nové u predajcu v BA. Aj keď žijem v Prahe, trvalý pobyt mám stále v BA, takže z praktických (prihlásenie do evidencie), ale aj finančných (kurz EUR-CZK) dôvodov to nebolo v CZ. Rozdiel medzi benzínom (viac ako 15-20k km ročne nenajazdím, preto nie nafta) 1.4 a 1.6 bol nejakých 200 euro takže 1.6 bola jasná voľba, aj vzhladom na spotrebu - takmer žiadny velký rozdiel.

Cena: 14k EUR, 15.5k s metalízou, výbavou, PZP a havrijným poistením.

Plusy:

1.Komfort, luxus, pohoda:
v danej kategórii (tuším nižšia stredná trieda sa to volá?) nadpriemer podľa mňa, ale možno subjektívny pocit.. Aj keď masažne sedadlá, sledovanie mŕtveho uhla atp. (výbava Exclusive) typické pre túto kategóriu asi nie sú..

2. Motor
1.6 VTi síce nie je moderný preplňaný mikromotor s veľa koňmi a nízkou spotrebou ale zasa ak sa dá dokopy BMW a PSA, tak nejaký nezmysel asi len tak na cesty nepustia.
Zatiaľ nemám veľa najazdené, ale je cítiť, že auto je živé, a to aj pri nižších otáčkach. Btw. prvých 500 km (kombinácia diaľnica+mesto) bolo za 7.3l/100km, 130km na 5st. dáva pri 3800 otáčkach. Tá spotreba pôjde dúfam ešte po zábehu dolu.

3. Priestor
Vnútorný priestor je doslova luxusný, prehľadný a docela intuitívny. Všetko funguje jak má, použité materiály sú moderné a budia dojem drahšieho auta. Jediné na čo som zatiaľ neprišiel je ako funguje programovateľný tempomat :o) rýchlosti mam nastavené (5 rôznych) ale netuším zatím ako ich použiť v praxi. Kufor narástol na 408l (s plnohodnotnou rezervou pod podlahou), keby náhodou niekto kupoval v zahraničí, tak bez rezervy je to tuším až 480l.

Mínusy:

1.Prevodovka
Viacerí recenzenti maly problém s "nepresným radením a dlhými dráhami".. Aj keď neviem, čo presne to znamená, ja som uveril Autosalonu na Prime a moc to pri kúpe neriešil. V praxi sa mi prevodovka naopak páči a až na 1 "maličkosť" nemám výhrady.
"Maličkosť" = chýba 6. prevodový stupeň, na dlhších cestách po dialnici by docela pomohol znížiť spotrebu..

2.Výhľad
C4 ma skvelé predné sedačky (na zadných som ešte nesedel..) ale opierka hlavy u spolujazdca a aj u zadných sedačiek brani výhľadu do strán a do zadu. Mikrostierač na zadnom okne, tiež velkou oporou v tomto zmysle nebude.
Ak je vodič vysoký a zvyknutý sedieť vyššie, bude problem aj vnútorné spätné zrkadlo (určite odporúčam monochromatické vnútorné spätné zrkadlo)

Niekomu by mohli vadiť aj nedelené zadné sedáky (opierky delené su 2/3), ale ja moc neriešim, kedže jazdíme väčšinou len ja a priateľka a na zadných sedadlách sa vozí len kabelka :o) Mne viac vadí, že sa mi nedá zmeniť podsvietenie pristrojovej dosky, na ktoré som sa tešil, ale asi sa to bude týkať len vyšších výbav :o(

Nič dalšie ma zatiaľ nenapadá, možno som stále ovplyvňený nedávnym nákupom, ale určite u mňa prevláda spokojnosť..

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 29


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C4

Vložit komentář

Srovnání

Citroën jako značka v posledních 10 letech vyrábí perfektní a hlavně kvalitní vozidla , komentáře typu, že ŠKODOVKA NEBO OBECNĚ VOZI VW jsou opoznani lepší jsou nesmyslné, jediný rozdíl je v tom, že VW je neuvěřitelně předražené,jinak trpí úplně stejnými problémy jako každé jiné auta a kecy typu francouzská kvedlacka, to už není dávno pravda. Srovnávat mám s čím, vlastním Fabii, Citroën c4 a C5 + firemní octavia.
Tak že, lidi, kupte si to co se Vám líbí a z čeho máte hned od začátku dobrý pocit.
Nové auto bude vždy dobré a ojeté budete muset pečlivě vybírat ať už jde o škodovky nebo Citroëny.
Mějte se krásně.

23.06.2018 | 13:15:35 | David  | 194.228.20.* Reagovat

Tak předně je nutno to srovnávat s jinýma autama.Pokud člověk jezdí celej život ve francouzech a v jinejch autech neseděl tak pozná velký kulový.Obyčejná Octavia II má třeba dobrý řazení,VW,Ford atd.Páka jde lehce bez zbytečnejch vůlí,má krátký dáhy a přesně zapadá do rychlostí,tiše bez pazvuků.Stačí lehce přitlačit a ona tam rychlost sama zapadne,né žádná francouzká kvrdlačka.Peugeot se to do dneška nenaučil.Renault a Citroen jsou na tom líp,ale malý rozdíly tam pořád jsou.

24.06.2011 | 14:58:58 | Jirka Reagovat

Vaskúšaj si 6.stupňovú prevodovku, tá sa užvyrovná aj W, na Hondu ešte nie, ale na A6 určite...

.

31.07.2011 | 20:46:58 | ľuboš  | 213.151.218.* Reagovat

RE: NA VŠE

příkladná oslí diskuze

10.05.2013 | 23:33:27 | jarov  | 109.81.252.* Reagovat

RE:

Peugeot se to nenaučil, citroen je na tom líp. Pán je opravdový odborník...ale asi jen na babetty. Protože když nevíš ani to, že peugeot a citroen jedno jest, tak nevím, proč se tady vůbec předvádíš.

23.06.2018 | 18:43:05 |   | 89.176.46.* Reagovat

za prve, nechapem co znamena "nepresne radenie", ja teda ziadny problem nevidim.. za mesiac mi vypadne, resp. nezaradi rychlost mozno raz-dvakrat, ale to asi aj otazka toho ci to clovek dotlaci az do konca tej drahy, by som povedal..
ak niekto vie povedat, co znamena "nepresne radenie", nech to napise, a potom sa mozme bavit :o)

24.06.2011 | 13:20:54 | peter Reagovat

RE:

To bych chtěl také jednou zjistit co to znamená vyloženě nepřesné řazení.Vzhledem k tomu že třeba ted jezdím i s novou Škodovkou.
Tak mě přijde spíše že má kratší dráhy..a tak trochu gumové.Podobné jako nová Ibiza nebo starší Cordoba.U té 406 jedině co mě sice nějak nevadí ,ale když bych to měl rozebrat.Tak má delší dráhu pro pátý stupen.Jinak řadím většinou že do páky klepnu 2 prsty.A padne tam vždy rychlost kterou potřebuji.Má o proti Škodovce jakoby vůli.Ale nikdy se mě nestalo že bych se netrefil...nebo mě to nějak zarazilo k zamyšlení že to má špatné řazení.Jen mě občas vyskočí stalo se to asi 3x zpátečka.Chce na to více zatlačit.Ale zase taky auto má už 11 let a co se na tom vše měnilo a je původní nemám zdání.:)

02.04.2012 | 22:39:13 | luke20  | 94.112.57.* Reagovat

chci se zeptat jak je to s řazením. ve SM píšou, že přesnost řazení je, jako když se míchaj brambory. je to skutečně tak zlé?

12.06.2011 | 20:22:02 | jens Reagovat

Jaroušek

Mohl by mě někdo vysvětlit co je nepřesné řazení.Mám 406stku a nepřijde mě nijak nepřesný.Před tím R19 a to samí.Tak nevím v čem je nepřesné:

08.06.2011 | 01:36:49 | luke20 Reagovat

C 4

Já teda nevím, ale motor 1,6 VTi zrovna nechválí, dost se jim to sype, selhávají rozvody. V nové C 4 jsem seděl, ale s místem vzadu je to do slova tragédie, takže s komentářem nesouhlasím. Stejně tak zoufalé řazení, vůbec nechápu, že může v roce 2011 někdo vyrobit tak nepřesné. Určitě jsou frantíci nejhorší na světě v přesnosti řazení, horší už bylo jen v prvních feliciích.

08.06.2011 | 01:31:38 | jaroušek Reagovat

RE: C 4

řešíte tu hovadiny každému vyhovuje něco jiného oktávka je hrkačka o proti c4 a výbava se taky nedá srovnat to co má c4 u oktávky se člověk nedoplatí každé auto je jiné

16.02.2018 | 20:31:12 | c4  | 93.99.198.* Reagovat

Mam Citroen C1 euro5,pri stotriceti tacho mi toci 3400ot.Mam jeste P107 euro 4 a ten toci 3600ot.Jedna se o jednolitry.Osobne me stve velke prodlouzeni rychlosti u C1 diky euro5.Napriklad 1.a2.jsou stejne jako u P107 ale 3.ma omezovac u 170km,bez legrace.Kdyz jedu padesat tak trojka toci 1900ot,omezovac zasahuje pri 6500ot.Sam bych nastavil dvojku do 90,trojku do 130 a ctyrku do 170km.

25.05.2011 | 09:52:58 | Anonym II Reagovat

Je to ok

Taky si myslím, že je to v pořádku. Honda Civic 1.6 točí při 130 km/h rovných 4000 ot/min.

25.05.2011 | 07:45:31 | Adam Reagovat

nepomylil sa

naozaj su tam take tocky ale prave mne sa to zda vcelku normalne na tuto triedu. Samozrejme, ze mohol ten motor tocit menej aspon 3500...HTP toci cez 4000

25.05.2011 | 07:08:48 | nstar Reagovat

Super nech sluzi, pocuj nepomylil si sa ? Pri 130 to naozaj toci 3800 ot. ? To je dost extremne cislo na objem 1,6.
Ty kokso ved tolko pomaly toci dosrane HTP. Pri tejto motorizacii by som teda cakal ine otacky, dost nemile prekvapenie.

25.05.2011 | 05:45:50 | visna Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Citroën C4