Rok výroby:2005Typ motoru:1,6 HDIStav km při koupi:80 000 kmStav km nyní:90 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?12 měsícůPrůměrná spotřeba:5,7 l/100 kmVloženo:17. 6. 2011
projevené poruchy během 10tkm nefunkční stahování okna řidiče, nefunkční palubní počítač, nezobrazuje spotřeby, problematické dálkové ovládání otevírání dveří, jemné vibrace volantu při 130km/h, úniky oleje zpod víka motoru
Hodnocení a zkušenosti s autem
Moje zkušenosti jsou skrze pozitivní a vzhledově se mi auto líbí. V interiéru je nepřehlédnutelný volant s pevným středem i ohromná kaplička s ukazateli rychlosti uprostřed palubní desky, na obojí se dá velice rychle zvyknout. Jen vzbuzují pozornost a úsměvné dotazy neznalých pasažérů , Pohodlí a prostor je při mých 175cm dostatečné, auto má pohodlné sedačky , škoda jen s velmi měkkými kraji a tudíž s minimální bočním vedením. Jízdní vlastnosti jsou silně závislé na stavu vozovky, na kvalitní silnici jsou vynikající,i co se týká průjezdů zatáček. Co se týká velice špatného povrchu vozovky je to, úplně jiný zážitek, svižnějším průjezdem zatáčky se auto odmění pokaždé jiným a těžko předvídatelným zhoupnutím i když na bezpečnosti to neubírá, prostě pevná vlečená zadní náprava má své slabiny. Občas se slušnou ránou od zadu ozývají příčné nerovnosti, vysvětlitelné je, že se zimními pneumatikami se projevuje mnohem více něž s letními . Co se týká motoru, moje 1,6HDI s 80kW je pro mě naprosto vyhovují, tento motor má velice slušný zátah od 1700 ot/min, kultivovaný průběh kroutícího momentu i minimální turbo efekt, není stavěný na závodění, ale dokáže táhnout a jet velice svižně. Dlouhodobá sledovaná spotřeba 5,7l/100km (pečlivě sledováno cca 8tkm) je taky naprosto akceptovatelná, když uvážím drtivý provoz zejména město a okolí. Tento motor využívá výdobytky naší doby, techniku přímého vstřikování typ. common-rail, variabilní turbodmychadlo, dvouhmotový setrvačník, filtr pevných částic FAP A markantní je , ne jen tohoto motoru, dodržovat veškeré provozní údržby a prevenci. a) Toto variabilní turbodmychadlo je mazáno olejovým potrubím , kde v prvním „holenrdu“ je „šikovné“ sítko, které se při nedodržení intervalů výměn oleje odmění zanesením a přicpání přívodu oleje do TBD, a pak už je to jednoduché..a končí to hledáním repasovaných turbodmychadel. Osobně jsem sítko odstranil, což nechávám na uvážení každého, obligátně nedoporučuji, ale mě během 10tkm po odstranění žádný problém nenastal. Osobně také nevěřím na long life oleje a doporučuji dodržet i méně , něž předepsané intervaly, v tomto případě max.15tkm a každých 100tkm shodit a vyčistit sítko a vanu od karbonu. b) tento motor je háklivý i na používanou naftu, neváhám požívat aditiva, kvalitní palivové filtry, kvalitní naftu c) dvouhmotový setrvačník také má svá pravidla jak se k němu chovat, což mnozí neznají d) co se týká FAP, nemám žádné potíže Rozepsal jsem se jen z toho důvodů, že během mého provozu motor ani jednou neškytnul, nebo zazlobil.
Co je smutná věc, a to je 5-ti stupňová manuální převodovka, je „gumová“, „nepřesná“ , dlouhé dráhy. Za rok provozu jsem si pořád nezvykl. Doporučená je 6-ti stupňovou manuální, prý je úplně z jiného těsta, osobně jsem však neměl ji čest vyzkoušet. Auto klidně doporučím komukoliv, kdo hledá něco jiného. Pro mě je vyhovující až na malichernosti viz. Závady, které přikládám. Spoustu těchto el. závad také přikládám již slabé baterii,výměna ukáže.
Musím reagovat na některé Vaše poznámky. Co se týče keců o gumové a nepřesné převodovce , bylo psáno v uvozovkách, jako přirovnání, míněno jako porovnání řažení s ostaními auty co jsem řídil. Nic o tom že je převodovka z gumy. Nicméně řadící řetězec obsahuje několik přužných částí, lanovody, oka lanovodů, uložení ř. páky atd. Tohle je prostě u C4 měkké. Kdo to má rád má, kdo nemá nemá. Co se týče údržby, výměny olejů, filtrů, doporučení čištění van, já si tyto práce provádím sám, člověk ví co tam lije, kolik toho lije , kdy to lije , jaký filtry používá, člověka to udržuje ve "střehu", pozná své auto a hlavně mě to baví, přínosem je i úspora za servis, kde se nedá dá všem servisům věřit, (pozn.používám předepsaný Olej Total Ineo 5l za 800,-kČ, filtry Mann ). Děkuji za radu o vyvážení kol, bohužel to není tak jednoduchý, hliníkové:převáženo-kmitá, přohozeno zadní přední-kmitá, odzkoušeny nové zimní pneu+nové plechové disky-kmitá, čepy dle STK ok, nová geometrie v Citroenu napoví :-). C4 mám rád, doporučuji ji, klidně vyzkoušejte.
Kolesa najčastejšie kmitajú, keď sa zvlnia kotúče po prudkom ochladení
počas dažďa, teda, ak sa vylúčia všetky ostatné možnosti. Pneu nové, vyvážené, náprava OK, čapa OK..., pri takom malom nábehu ešte musia byť silentbloky v poriadku. Ak chcete zpresniť radenie, tak medziplyn, ak chcete, aby vydržal 2-hm.zotrvák, tak pokojné zrýchľovanie, alebo až vo vyšších rýchlostiach dupať na plyn.
A to jsem četl a slyšel že v C4 je převodovka až nevídaně přesná ,na to že to je Citroen.Ale vím že u té 406stky ,jsou docela dlouhý dráhy řazení,první týden jsem asi 2x dal místo 2 tak 4.Automaticky ,jsem po hmatu dával 2jku ,jako u čehokoliv jiného a bum:D byla to 4.Ale po týdnu to člověk vychytá.
Tie kecy o gumovej prevodovke som už počul od pisálkov. No fakt neviem ,
či niekomu šibe, ale už ste videli prevodovku z GUMY?! Ja ešte nie. A tá rada, zhadzovať veko ol. vane a čistiť, to som tiež niekde čítal, asi v autoojetinách..., rada ako poď ma tr..ť.
NIKDY som nečistil, jazdil na hocijakú naftu, podotýkam, že HDi, a ani po 400.000 km žiaden problém
P.S. Ak je prevodovka nepresná, OK, ale nie gumová. Mimochodom, ak chcete hladko radiť... tak medziplynom amáte zotrvák VEČNY..:))
RE:Tie kecy o gumovej prevodovke som už počul od pisálkov. No fakt neviem ,
Už jsi viděl za posledních 30 let, aby ta tyč, která vyčuhuje z pod podlahy a nazývala se řadičkou byla rovnou výstupek ze skříně, tedy převodového ústrojí? Říká ti něco mechanický přenos řazení pomocí táhel? plastové pouzdýrka gumové serepetičky, které dávají takovou vůli už od výroby až to hezké není. Dvouhmotový setrvák se nedá prodlužovat, má životnost jako spojka, podle jízdních vlastností nebo 2x tolik, ale pak se má měnit zároveň se spojkou. Když je vadný, tak třepe volant v neutrálu, a nejen volant, ale celá palubní deska vrže. Tak to už je třeba vyměnit. :D Měl jsem auto s vyjetým setrvákem, ten byl tak odrovnaný a zkroucený, že měl čidlo otáček a to nedávalo dobré informace řídící jednotce. U tak nízkého obsahu bych se neobával časté výměny setrváku. To není 2.5litr :D Jednoduchý setrvák vydrží co celé auto.
Jinak k autorovi, pokud třepe volant ve 130km, tak máte nevyvážené kola,pneu, vyměnit svůj pneuservis. :D A k tomu oleji, nevím jak se vám v plné syntetice vytvoří karbon. No asi to bude těmi sr..kami co tam lijete. A vypouštění olejové vany pomocí výpustného šroubku asi není možné bez tak kvůli ztrhnutému závitu, nebo beztak nesehnání speciálního torxu či imbusu, kterým jsou frantíci proslulí nebo se mýlím a vy si měníte sám olej a sundáváte olejovou vanu a zpátky to tam našmrndláte jen silikonem? Takové parádní auto a nedáváte to měnit do servisu, když existují akce, výměna zdarma? Nebo máte olej někde pod rukou? třeba zjistit, jak je možné že se to zanese...
RE:RE:Tie kecy o gumovej prevodovke som už počul od pisálkov. No fakt neviem ,
Oprava s tím olejem omlouvám se. Nevšiml jsem si, to s tou olejovou vanou, že se má sundávat co 100tkm. Ohledně setrváku, tak ještě mě napadlo, nejvíc se opotřebovává nejen přeřazováním, ale taky dlouhým a velmi častým startováním. Takže je to zařízení, které plní mnohem více funkcí. O prodloužení žívotnosti není možné se zabývat. Když člověk startuje co 5 km a někdy dlouho. Dále auto pokud má nepravidelný chod, to ten setrvák trpí celou dobu na plný obrátky. Těch možných problémů je tam tolik, že to nelze určit, co mu prodlouží životnost. To by se člověk musel chovat k autu tak, aby chtěl prodloužit životnost všem prvkům...
Automat,patří maximálně do luxusních aut kam se to hodí.Nejhorší co snad je když se vyrobí jako by závodní model od určité značky a je to automat.Dle mě když vidím třeba v bazaru pěkný auto ,a má automat tak pro mě ztrácí na hodnotě ,a mohl by to být kde jaký Mercedes nebo BMW za miliony.
Manuál patří do Afriky ,to jo už jen ta pointa je naprostá blbost.S autometem ,bez urážky umí jezdit každej blbec.S manuálem je to o něčem jiným trochu.Šlápnout na plyn a na brzdu zvládne 5letý kluk v motokáře.Dokázat ovládat spojku trochu něco jiného.A když to vezmeš tak Afrika je více jednoduchá jako zbytek světa.Takže to nedává ani smysl co ty jsi řekl.Dokážu to pochopit dejme tomu u holky,ale i tak pak sedne do auta kde je manuál a nebude se ani umět rozjet ,takže bych doporučoval se naučit jezdit s manuálem ,a pak jak si vezme automat.A pokud to to přijde ,jako obtížnost ,tak asi neumíš jezdit.
Už jsem předeslal jinde, že jezdím s Ventem SDI a přikoupil C3 HDI zánovní, z bazaru. Ohledně řazení nemám žádný jiný pocit, než u Venta. Snad jsou dráhy o trochu delší, což mi nijak nevadí a jedinkrát jsem nezařadil tzv.vedle, nevím taky proč, řadím lehce a s citem a jsem "starší" škola, tak zautomatizovaně s meziplynem. Motor HDI imponuje měkkostí chodu i přirlzenou pružností.Proto nová.C4 je pro blízké per futurum v mém hledáčku. Navíc oproti VW Vento je sezení i v malém C3 pohodlnější /natož asi ve větším C4/ než ve VW. Po delší cestě nebolí bederní páteř ani zadek. Někdy se prostě ujme fáma a všichni ji opakují. Vše je i zvyk.Já neměl problém s řazením ani u Trabanta,ani u Š100, ani u Moskviče/pozor,tam bylo moc dobré,oproti Škodovce zpatečka šla zcela hladce!!/. Ani u Renaultů, natož u Venta a C3. C4 se mi líbí a na české rozbité a nerovné silnice je lepší měkké odpružení než tvrdotiny od VW a ještě hrůznější u filiálky VW - Searu. To už dostáváte pěkné rány na každé nerovnosti. Díky za tip na C4, líbí se mě moc. jiří Fuchs
05.02.2012 | 01:02:28 | Jiří Fuchs
| 85.163.150.*Reagovat
RE:
Automaty se stanou samozřejmostí, podobně, jako další technologie - parkovací asistenty a pod. - ať si o tom myslíš, co chceš. Auto je normální pomocník a výbava, která byla před časem jen v luxusních autech se stává stále běžnější u u levnějších. Prostě to tak je a bude. Tvoje argumentace je stejně hloupá, jako by před "x" lety někdo tvrdil, že synchronizace převodovky je jen pro úplné blbce, co neumí řadit s meziplynem nebo, že posilovač je jen pro ženský a že s tím umí jezdit každej blbec, ale pořádnej chlap jezdí jen bez posilovače řízení a pod. Dřív to měly taky jen dražší auta, dnes je to samozřejmost. Časem budou samozřejmostí stále lepší výbavy včetně těch řadících automatů a dalších různých asistentů. Proč by se někdo měl namáhat s řazením, když zlepšující se technologie a elektronika to zvládne lépe a efektivněji než člověk?
s automat řazením.Dcera ho chce celkem moc,ale nejdřív si musí udělat rp a pak teprve dostane dárek a jedno vím jistě,nechce řadit manuálně.Manuál patří do asie či afriky.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C4
autor
Musím reagovat na některé Vaše poznámky. Co se týče keců o gumové a nepřesné převodovce , bylo psáno v uvozovkách, jako přirovnání, míněno jako porovnání řažení s ostaními auty co jsem řídil. Nic o tom že je převodovka z gumy. Nicméně řadící řetězec obsahuje několik přužných částí, lanovody, oka lanovodů, uložení ř. páky atd. Tohle je prostě u C4 měkké. Kdo to má rád má, kdo nemá nemá.
Co se týče údržby, výměny olejů, filtrů, doporučení čištění van, já si tyto práce provádím sám, člověk ví co tam lije, kolik toho lije , kdy to lije , jaký filtry používá, člověka to udržuje ve "střehu", pozná své auto a hlavně mě to baví, přínosem je i úspora za servis, kde se nedá dá všem servisům věřit, (pozn.používám předepsaný Olej Total Ineo 5l za 800,-kČ, filtry Mann ).
Děkuji za radu o vyvážení kol, bohužel to není tak jednoduchý, hliníkové:převáženo-kmitá, přohozeno zadní přední-kmitá, odzkoušeny nové zimní pneu+nové plechové disky-kmitá, čepy dle STK ok, nová geometrie v Citroenu napoví :-).
C4 mám rád, doporučuji ji, klidně vyzkoušejte.
08.08.2011 | 14:00:18 | freejack | 213.71.21.* Reagovat
Kolesa najčastejšie kmitajú, keď sa zvlnia kotúče po prudkom ochladení
počas dažďa, teda, ak sa vylúčia všetky ostatné možnosti. Pneu nové, vyvážené, náprava OK, čapa OK..., pri takom malom nábehu ešte musia byť silentbloky v poriadku.
Ak chcete zpresniť radenie, tak medziplyn, ak chcete, aby vydržal 2-hm.zotrvák, tak pokojné zrýchľovanie, alebo až vo vyšších rýchlostiach dupať na plyn.
08.08.2011 | 14:42:17 | ľuboľ | 213.151.218.* Reagovat
RE:Kolesa najčastejšie kmitajú, keď sa zvlnia kotúče po prudkom ochladení
čapy, spresniť, atď..., pardón za chyby.ľuboš
08.08.2011 | 16:05:29 | | 78.141.102.* Reagovat
A to jsem četl a slyšel že v C4 je převodovka až nevídaně přesná ,na to že to je Citroen.Ale vím že u té 406stky ,jsou docela dlouhý dráhy řazení,první týden jsem asi 2x dal místo 2 tak 4.Automaticky ,jsem po hmatu dával 2jku ,jako u čehokoliv jiného a bum:D byla to 4.Ale po týdnu to člověk vychytá.
08.08.2011 | 12:45:20 | luke20 | 78.45.72.* Reagovat
Tie kecy o gumovej prevodovke som už počul od pisálkov. No fakt neviem ,
či niekomu šibe, ale už ste videli prevodovku z GUMY?!
Ja ešte nie.
A tá rada, zhadzovať veko ol. vane a čistiť, to som tiež niekde čítal, asi v autoojetinách..., rada ako poď ma tr..ť.
NIKDY som nečistil, jazdil na hocijakú naftu, podotýkam, že HDi, a ani po 400.000 km žiaden problém
P.S. Ak je prevodovka nepresná, OK, ale nie gumová. Mimochodom, ak chcete hladko radiť... tak medziplynom amáte zotrvák VEČNY..:))
08.08.2011 | 10:51:14 | ľuboš | 213.151.218.* Reagovat
RE:Tie kecy o gumovej prevodovke som už počul od pisálkov. No fakt neviem ,
Už jsi viděl za posledních 30 let, aby ta tyč, která vyčuhuje z pod podlahy a nazývala se řadičkou byla rovnou výstupek ze skříně, tedy převodového ústrojí?
Říká ti něco mechanický přenos řazení pomocí táhel?
plastové pouzdýrka gumové serepetičky, které dávají takovou vůli už od výroby až to hezké není.
Dvouhmotový setrvák se nedá prodlužovat, má životnost jako spojka, podle jízdních vlastností nebo 2x tolik, ale pak se má měnit zároveň se spojkou. Když je vadný, tak třepe volant v neutrálu, a nejen volant, ale celá palubní deska vrže. Tak to už je třeba vyměnit. :D Měl jsem auto s vyjetým setrvákem, ten byl tak odrovnaný a zkroucený, že měl čidlo otáček a to nedávalo dobré informace řídící jednotce.
U tak nízkého obsahu bych se neobával časté výměny setrváku. To není 2.5litr :D
Jednoduchý setrvák vydrží co celé auto.
Jinak k autorovi, pokud třepe volant ve 130km, tak máte nevyvážené kola,pneu, vyměnit svůj pneuservis. :D
A k tomu oleji, nevím jak se vám v plné syntetice vytvoří karbon. No asi to bude těmi sr..kami co tam lijete. A vypouštění olejové vany pomocí výpustného šroubku asi není možné bez tak kvůli ztrhnutému závitu, nebo beztak nesehnání speciálního torxu či imbusu, kterým jsou frantíci proslulí nebo se mýlím a vy si měníte sám olej a sundáváte olejovou vanu a zpátky to tam našmrndláte jen silikonem?
Takové parádní auto a nedáváte to měnit do servisu, když existují akce, výměna zdarma? Nebo máte olej někde pod rukou? třeba zjistit, jak je možné že se to zanese...
08.08.2011 | 11:48:45 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE:RE:Tie kecy o gumovej prevodovke som už počul od pisálkov. No fakt neviem ,
Oprava s tím olejem omlouvám se. Nevšiml jsem si, to s tou olejovou vanou, že se má sundávat co 100tkm.
Ohledně setrváku, tak ještě mě napadlo, nejvíc se opotřebovává nejen přeřazováním, ale taky dlouhým a velmi častým startováním. Takže je to zařízení, které plní mnohem více funkcí. O prodloužení žívotnosti není možné se zabývat. Když člověk startuje co 5 km a někdy dlouho. Dále auto pokud má nepravidelný chod, to ten setrvák trpí celou dobu na plný obrátky. Těch možných problémů je tam tolik, že to nelze určit, co mu prodlouží životnost. To by se člověk musel chovat k autu tak, aby chtěl prodloužit životnost všem prvkům...
08.08.2011 | 12:45:38 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
Automat,patří maximálně do luxusních aut kam se to hodí.Nejhorší co snad je když se vyrobí jako by závodní model od určité značky a je to automat.Dle mě když vidím třeba v bazaru pěkný auto ,a má automat tak pro mě ztrácí na hodnotě ,a mohl by to být kde jaký Mercedes nebo BMW za miliony.
07.08.2011 | 23:09:52 | luke20 | 78.45.72.* Reagovat
Manuál patří do Afriky ,to jo už jen ta pointa je naprostá blbost.S autometem ,bez urážky umí jezdit každej blbec.S manuálem je to o něčem jiným trochu.Šlápnout na plyn a na brzdu zvládne 5letý kluk v motokáře.Dokázat ovládat spojku trochu něco jiného.A když to vezmeš tak Afrika je více jednoduchá jako zbytek světa.Takže to nedává ani smysl co ty jsi řekl.Dokážu to pochopit dejme tomu u holky,ale i tak pak sedne do auta kde je manuál a nebude se ani umět rozjet ,takže bych doporučoval se naučit jezdit s manuálem ,a pak jak si vezme automat.A pokud to to přijde ,jako obtížnost ,tak asi neumíš jezdit.
07.08.2011 | 23:00:31 | luke20 | 78.45.72.* Reagovat
Gumové řazenì
Už jsem předeslal jinde, že jezdím s Ventem SDI a přikoupil C3 HDI zánovní, z bazaru. Ohledně řazení nemám žádný jiný pocit, než u Venta. Snad jsou dráhy o trochu delší, což mi nijak nevadí a jedinkrát jsem nezařadil tzv.vedle, nevím taky proč, řadím lehce a s citem a jsem "starší" škola, tak zautomatizovaně s meziplynem. Motor HDI imponuje měkkostí chodu i přirlzenou pružností.Proto nová.C4 je pro blízké per futurum v mém hledáčku. Navíc oproti VW Vento je sezení i v malém C3 pohodlnější /natož asi ve větším C4/ než ve VW. Po delší cestě nebolí bederní páteř ani zadek. Někdy se prostě ujme fáma a všichni ji opakují. Vše je i zvyk.Já neměl problém s řazením ani u Trabanta,ani u Š100, ani u Moskviče/pozor,tam bylo moc dobré,oproti Škodovce zpatečka šla zcela hladce!!/. Ani u Renaultů, natož u Venta a C3. C4 se mi líbí a na české rozbité a nerovné silnice je lepší měkké odpružení než tvrdotiny od VW a ještě hrůznější u filiálky VW - Searu. To už dostáváte pěkné rány na každé nerovnosti. Díky za tip na C4, líbí se mě moc. jiří Fuchs
05.02.2012 | 01:02:28 | Jiří Fuchs | 85.163.150.* Reagovat
RE:
Automaty se stanou samozřejmostí, podobně, jako další technologie - parkovací asistenty a pod. - ať si o tom myslíš, co chceš. Auto je normální pomocník a výbava, která byla před časem jen v luxusních autech se stává stále běžnější u u levnějších. Prostě to tak je a bude. Tvoje argumentace je stejně hloupá, jako by před "x" lety někdo tvrdil, že synchronizace převodovky je jen pro úplné blbce, co neumí řadit s meziplynem nebo, že posilovač je jen pro ženský a že s tím umí jezdit každej blbec, ale pořádnej chlap jezdí jen bez posilovače řízení a pod. Dřív to měly taky jen dražší auta, dnes je to samozřejmost. Časem budou samozřejmostí stále lepší výbavy včetně těch řadících automatů a dalších různých asistentů. Proč by se někdo měl namáhat s řazením, když zlepšující se technologie a elektronika to zvládne lépe a efektivněji než člověk?
19.07.2012 | 22:34:46 | Škeřík | 89.190.90.* Reagovat
Já bych tohle auto bral
s automat řazením.Dcera ho chce celkem moc,ale nejdřív si musí udělat rp a pak teprve dostane dárek a jedno vím jistě,nechce řadit manuálně.Manuál patří do asie či afriky.
23.06.2011 | 21:05:33 | Pepa Reagovat
RE:Já bych tohle auto bral
Ak manuál patrí do Afriky, tak Ty patríš do Sovietskeho zväzu.
Ak nevieš naučiť dcéru šoférovať, tak to je Tvoja vizitka.
R.Crusoe
07.08.2011 | 21:29:43 | Crusoe | 176.61.203.* Reagovat
RE:Já bych tohle auto bral
V dnesnich zapchach v mestach je automaz to najlepsie co clovek vymyslel!Ja som profesionalny vodic od 18 rokou a mam 38 viem co hovorim chlape.
08.10.2011 | 07:12:04 | Eddi | 87.244.220.* Reagovat
RE:Já bych tohle auto bral
a co je tvoje vizitka? Nejspíš hloupost :-)
19.07.2012 | 22:38:40 | jaro | 89.190.90.* Reagovat