Rok výroby:2007Typ motoru:1600/ HDIStav km při koupi:6 kmStav km nyní:5 500 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:6,9 l/100 kmVloženo:26. 9. 2007
Auto je bez poruch. Za jeden a půl měsíce u nového auta bych byl poruchami opravdu zklamán.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto si nemohu vynachválit. Motor, byť pouze o objemu 1,6 litru, si s tak velkým autem obdivuhodmě poradí. Nečekejte samozřejmě akcelerační zázraky, ale konzervativního řidiče zceka uspokojí. Motorizovaná 6-tistupňová převodovka je moc prima.
Jezdím už jenom v režimu AUTO a je-li potřeba, tak si přeřadím pádly pod volantem. Automat volí rychlosti překvapivě intuitivně. Když sešlápnete pedál trochu drsněji, tak nechá motor pěkně vytočit a přeřadí až ve vysokých otáčkách a pokud to jen tak "šudláte" tak přeřazuje už třeba ve dvou tis. ot. Jízda je tak opravdu pohoda, protože v pražských zácpách Vás nebere křeč ve spojkové noze a na dálnicích zapnu tempomat a vezu se jak pán.
Sedačky perfektní, výhled z vozu bezkonkurenční - obří prosklená plocha - podzimní rosení ventilace zvládá a jsem zvědav na zimní námrazy a škrábání namrzlých oken :-). Variabilita interiéru nemá chybu. Samostatná sedadla ve druhé a třetí řadě Vám dávají mnoho možností. Jezdíme občas všichni, tj, 2+2+dvě babičky a pes (jezevčík) a to je důvod proč jsem vybral tohle auto.
Nevýhody? Nemáte kam dát tlustý A4 atlas, nelze připojit ext. MP3 přehrávač, nechuť autorizovaného servisu jakkoli zasahovat do elektroinstalace vozu pevným připojením zdroje dobíječky mobilu a navigace.
Stovka na krku :-) a pořád veselo. Tak bych charakterizoval téměř čtyři roky provozu s C4 Grand Picasso. Závady zatím žádné dramatické. Při 60 000km výměna obložení brzd, jinak pouze standadní pravidelný servis s výměnou provozních náplní. Při 95 tis. neplánovanýá výměna čidla směsi výfukových plynů (?). Pravděpodobně bude výhledově nutná výměna spojky (občas pri pozvolném rozjeznu se auto lehce rozhoupe - jako škubání). Nicméně v servisu mne ujistili, že se jedná o neobvyklou - vyjímečnou závadu, protože spojku na C4 G.Picasso tam ještě nedělali. Jinak mne stále trápí (a trápit bude) nedostatečná schopnost stěračů a ostřikovačů udržet čistou střední část předního okna při jízdě po dálnici za zimní plýskanice. Spotřeba se během celého roku pohybuje mezi 6,8 až 7,3 l/100km, jen při dovolené Rakousko-Chorvatsko 2010 s obsazeností 2+2 a na střeše 4 kola byla spotřeba 8,8 l/100km. I to však považuji za velmi slušnou. Závěrem tedy stále doporučuji a chválím :-).
S tou spojkou to tak neobvyklé nebude, mám najeto cca 80 t. a při rozjezdech to pocukávání mám také.Zdechla mi také bluetooth jednotka na vestavěné handsfre od parrot a stojí 10 000 kč,což je velmi předražený díl,kašlu tedy na něj za ty peníze.Odešla mi váha vzduchu a každý měsíc mi praskne jedna až dvě halogenky.Už mi tam dali něco proti přepětí ale není to nic platné.Rozlámal se bok sedačky řidiče a když vidím někde stejné auto mají to všechny.Tímto jsem se pomalu loučím se značkou Citroen a jdu zpátky do embéčka.Asi to bude Superb.Jinak s se s autem jezdí báječně,spotřeba do 7 litrů,robotizovaná převodovka je velmi pohodlná a auto je vzhledově moc pěkné.Škoda.
Tak spojka je jasna, robi to nejake pritlacne lozisko a urcite ste neni sami. Momentalne mam 105 kkm a tiez uz ju treba menit. Ze vraj nejake neodolne lozisko ktore casom nahradili lepsim, takze by sa to malo tykat prvych rokov vyroby. Inak Picasso az na ziarovky (za co moze alternator a automaticke rozsvecovanie) je velmi spolahlive. S motorom absolutne ziadny problem, prevodovka radi, vsetka elektronika funguje. Rozlamanu sedacku urcite nemam a totalne nechapem, ako clvoek musi nasadat/sediet, ked ju rozlame. Auto sa nesetrim, robim na nom 200 km 2x tyzdenne s plnym autom (5 ludi + plny kufor) s cestovnym priemerom cca 85 km/h za 7 litrov. (50 km dialnica, zvysok okresky- cize mu fakt nakladam). Auto zacina zrat pri vyssich rychlostiach nad cca 115 km/h.. Ale to je dane jeho rozmermi. Inak podvozkovo sa nemozem nejak stazovat. Zadok uskakuje, je to dane, ako bolo pisane, 7 miestnou verziou kde je zadok moc lahky na take perovanie bez zatazenia.
30.11.2012 | 18:09:55 | Martin
| 178.41.161.*Reagovat
RE: Po ujetí 100 000 km
Kdyz se podivate do bazaru na Picassa všechny maji rozlamany bok sedačky ,je tam jakási plastová vyztuha ktera praskne uvnitř pod potahem na miste řidiče kde dosedate na okraj jelikoz auto je vysoké . Mel jsem dva autobazary vím o čem mluvím budete to mít také
Poté, co jsem manželce sešrotoval její zánovní P206, nadešel čas výběru dalšího auta k našemu cca tříletému Peugeotu 307SW dříve, než jsem předpokládal.
Už když jsem natěšeně zaparkoval našeho P307SW vedle "testovaného" C4 Grand Picasso SX 1.6 Hdi BMP6, zarazilo mě, o kolik vypadá v tomto přímém srovnání C4 Picasso větší (i když je podle papírů těžší jen o cca 100 kg).
Kdybych nepotřeboval auto, v němž budu tak z 80% jezdit sám a jen ze zbývajících cca 20 % se třemi dětmi a babičkou, byla by to paráda, ale takhle jsem si při následné projížďce připadal tak, jak bych se asi v tom autě cítil při sólových jízdách - tj. tak trochu jako řidič prázdného autobusu.
Při následné projížďce mi pak navíc došlo, že ani BMP6 asi nebude nic pro mě, neboť nejenže spotřeba C4 Picasso musí být se stejnou motorizaci o poznání vyšší už kvůli větší čelní ploše a o něco větší hmotnosti, ale navíc též kvůli tomu, že s BMP6 nelze ani v manuálním režimu nějak smysluplně podřazovat "přes neutrál" a využívat tak při dojíždění kinetickou energii auta, pročež jízda s neustále zařazenou rychlostí tak spotřebu ještě dále zvyšuje.
I tak jsem byl ale stále ještě na vážkách, neb za současné ceny pod 600 tisíc Kč by to byla lákavá volba - pokud by však tohle auto PSA nabízelo ve verzi s motorem 1.6 Hdi také s "šestikvaltem", jako má nový P308SW.
Jenže nenabízí - a protože je ona P308SW až na ten šestikvalt prostorově i designově "zmršeninou" P307SW, padla nakonec volba opět na P307SW, jejíž poslední vyrobené kusy se naštěstí ještě dají koupit (a to i se špičkovou výbavou) za výborné ceny.
I tak ale asi bude C4 Picasso za čtyři roky opět jedním z prvních zvažovaných nasledníků našich P307SW, neb tou dobou děti zase o kus povyrostou, takže P308SW už nebude připadat v úvahu vůbec, zatímco v C4 Picasso pro ně bude i nadále místa dost a navíc tam snad už tou dobou budou montovat nejen manuální "šestikvalt", ale také ještě nějak dále vylepšený diesel 1.6 HDi, který má zatím i nadále jen málo srovnatelných konkurentů.
Neboť již teď chybělo opravdu jen málo, abych sem psal recenzi na nově pořízené C4 Picasso, neboť ze všech testovaných aut (jako byla např. Zafira, Touran, Scénic nebo kombíky P308SW, Laguna III, Mégane Grandtour, Ceed SW či Octavia II) mi právě C4 Picasso vyšla jako jediná smysluplná alternativa P307SW...
Mám najeto s C4 Grand Picasso 2.0 diesel přes 30.000 km.
Závady: pouze výměny žárovek v předních světlometech a potvrdím vrzání brzd při pomalém couvání - to je stejné jako u Hokajda. Ještě u klíčku - který je takový vystřelovací nůž - praskla pružina a už nestřílí, jen vylejzá.
Předchozí auto - Opel Zafira - je jednodušší auto na ovládání - Picasso je potřeba se naučit - je tu přece jen hodně všelijakých vychytávek, které jsem v jiných autech neměl.
S Picassem jsem spokojen. Nejvíc si užívám převodovky - nikdy jsem automat neměl, ale automatický režim korigovaný v případě potřeby vlastní volbou pádly pod volantem mi maximálně vyhovuje. Při předjíždění s tím prostě zacházíte jako s manuálem - než vyrazíte k předjíždění, potřebně podřadíte, hodíte blinkr a to auto vystřelí a dál už zase odřadí automat, takže se při předjížděcím manévru soustředíte jen na zařazení zpátky do správného pruhu. Výborný volant, padne do ruky, dobře nastavený posilovač.
Na trasách kolem 800-900 km jezdím s Picassem o hodinu rychleji než se Zafirou, navíc se spotřebou o 1,5-2 l nižší. S Picassem jsem na průměrné spotřebě 8-8,2 l, v tom je provoz po městě denně.
Co je moc fajn - díky patronám do ventilačního systému to auto vevnitř krásně voní. Osvětlení interiéru, sedačky, odkládací prostory, stínící roletky, lednička,.. jen přispívají k opravdu dobrému dojmu z jízdy.
Co chybí? Moc ne - trojblik - při ťuknutí do páčky blinkru některá auta (VW, Ford) třikrát bliknou, to u Picassa není. Potvrdím, že na nerovnostech v zatáčce ve vyšší rychlosti uskočí zadek. Nemá ani dojezdové rezervní kolo - jen soupravu na opravu.
A co přebývá je hrana předních dveří, vyčnívá tam takový nepraktický ostrý roh v úrovni spodní hrany oken - to se opravdu nepovedlo. A taky by se mohlo samo uklízet :-)
Po 35 000 km má spokojenost neklesá. Na provoz jsem si zvykl takže už všechny "vychytávky" považuji za samozřejmost. Stále jezdím bez závad, když nepočítám 2x výměna žárovky a vrání brzd při pomalém couvání. K poznámkám a dotazům na řazení BMP6: je třeba si zvyknout na "fylozofii" řazení. Jak je v různých diskuzích zmíněno, tak někdy elektronika řadí ve chvíli, kdy byste manuálně neřadili. Je to hlavně způsobeno tím, že elektronika "nevidí" kam jedete a například odbočení do kolné ulice s prudkým stoupáním podřadí až ve chvíli, kdy už to trojka neutáhne a vás (i posádku) to překvapí. Vy byste samozřejmě podřadili před nebo v zatáčce, abyste měli k dispozici výkon do stoupání, protože "vidíte" kam jedete. Podobná situace nastává, když chcete předjíždět, jedete na šestku 80 km/hod za náklaďákem. Když je ten správný moment vy sešlápnete plyn a auto místo vyražení vpřed nejdříve podřadí (je-li to do mírného kopce s protivětrem, tak až na čtyřku) a Vám najednou vylézají oči z důlků, jestli to ještě stihnete. Není nic jednodužšího, než si včas podřadit (možno i v režimu auto) tak jak jste zvyklí s klasickou převodovkou a jste v pohodě. Tedy je to jen si zvyknout, že automat (robot) je jen stroj a nechtít po něm zázraky. Vždy by se našli nějaké výtky, ale kdo hledá velkoprostorové, pohodlné, nenáročné a netuctové auto, tak všem doporučuji...
Mám záujem kúpiť C Grand Picasso 2.0 HDi s BMP6. Len po prečítaní mnohých recenzií sa neviem rozhodnúť medzi robotizovanou prevodovkou a klasickým automatom, kt. je toho času tiež v ponuke. Dočítal som sa, že BMP 6 trhavo radí a pomaly a zvlášť pri predbiehaní by to mohol byč problém. Prosím o Váš názor a skúsenosť. Ďakujem
měl bych dotaz, někdy se doču že řazení převodových stupňů doprovází v okamžiku přeřazení relativně delší dobu až to "překvapí"... jak se to projevuje? Díky
Auto máme 3/4 roku, zatím maximální spokojenost. Žádné závady a v servisu zatím max. vstřícnost. Trochu nám dělá problém poměrně těsný interiér, ale jinak určitě doporučuji koupit.
Dík Hokajdovi za průběžné referování; jak to tak čtu, tak mě stále více mrzí, že manželce na podzim ukradli naše druhé auto, které jsme museli obratem nahradit něčím levným (P206 1.4HDi), a tak namísto původně plánovaného nákupu C4Picassa SX po skončení leasingu naší 307SW počátkem roku 2009 teď budeme asi muset počkat až někdy do konce roku 2010, kdy nám skončí i leasing na onu P206 - a to už by zase měla mít za sebou dětské nemoci i nová P308SW...
Jinak srovnávání P307SW a C4Picasso mi nepřijde zase až tak od věci, neboť P307SW je takový "divný" hybrid mezi kombíkem a MPV, který mi podle mých jízdních dojmů při jeho srovnávání s VW Touranem a Opelem Zafirou (po zkušebních jízdách při koupi) přijde přeci jen bližší MPVčkům, než běžným kombíkům - a to nejen zvýšeným užitečným zatížením, vyšší hmotností, prodlouženým rozvorem a vysokým "posezem", ale také velkou čelní plochou a prosklením - z čehož všeho usuzuji, že 1.6HDi/80kW by měla být i pro C4Picasso dostatečná a velmi příjemná motorizace pro všechny ty, kdož preferují spíše klidnou jízdu.
Že přitom to 1.6HDi/80kW asi bude v C4Picassu papat vždycky více, než v P307SW, je ale holt skutečně dáno fyzikálními zákony - i když zase na druhé straně by to nemělo být při uvážlivém ručním řazení až tak výrazné díky šestikvaltu v C4 (P307SW se v této motorizaci se šestikvaltem bohužel nedodává, což je docela škoda, neb na dálnicích tam ta "šestka" fakt hodně chybí - pročež jsem zvědavý, jak to bude u P308SW).
Tak mám za sebou 15 000 km a jsem stále spokojen až nadšen. S vozem se již úplně sžil. Vesměs už všechny "vychytávky" beru jako samozřejmost a uvědomuji si je vždy, když někoho vezu (nebo jedu s jiným autem). Každý pasažér, který jede/se veze s tímto vozem prvně nepřestává kroutit hlavou, co to všechno umí. Výbava SX + paket parkování (zadní asistënt a při zpátečce se sklopí zrcátko k obrubníku) + paket zavazadelník (možnost otevírat jen zadní sklo a síťky a svislá roleta) + paket světlo (váce vnitřních lampiček, krásné noční přisvětlení interiéru oranžovými diodami, osvětlení všech přihrávek apod.) mi splňuje přesně to co jsem chtěl. Z výbavy si asi nejvíce užívám BMP6 převodovku: kromě toho,že nemusíte řadit (ale můžete) je taté mezi sedadly volné místo. Dále pak ovládání mnoho užitečného na volantu vč. tempomatu, prostornosti a variability. To fakt nemá chybu. A naopak nemám pocit, že jsem si v "Paketu" zaplatil něco, co bych nevyužil. Lubošova polemika o spotřebě a srovnání s 307 SW mi nepříjde příliš šťastné. C4 Picasso má velkou čelní plochu a větší i hmotnost, takže si myslím, že je nelze jednoduše srovnávat. Já stále jezdím za 6,5 - 7 L a nepovažuji to za problém. Ještě poznámku na zimní provoz. Škrábat namrzlá okna velikosti výlohy není žádná velká zábava, ale za ten výhled to stojí. Také vytopení tak velkého prostoru ve větším mrazu trvá o něco déle, než u malého benzíňáku. Závady jsem neměl žádné a servisní prohlídky po 30 tis. jsou fajn. Takže stále vřele doporučuji. Má-li někdo konkrétní dotazy, tak rád zodpovím.
Sice nemám C4 Picasso, ale Peugeot 307SW, nicméně vzhledem k tomu, že ty auta mají zjevně některé podobné rysy, bych k odpovědi Romanovi rád podotkl:
- poskočení "zadku" je zjevně daní za vysookou užitnou hmotnost/sedmimístnou homologaci, neboť pro případ maximálního naložení holt musí být zadní náprava "tvrdší" (řešením by asi bylo u C4 hydropneumatické odpružení, které je však dostupné - pokud se nemýlím - jen na přání u výbavy Exclusive, v P307SW není dostupné vůbec),
- 1.6 HDi mohu s TDI v Octavii (což bylo naše předchozí auto) srovnávat dle vlastní zkušenosti a co se týče zvuku motoru i dalších vlastností se mi 1.6HDi zamlouvá nesrovnatelně více,
- ve srovnání s TDI může 1.6HDi "žrát" mnohem více i o poznání méně, neb na rozdíl od TDI záleží mnohem více na stylu jízdy; při pečlivém využívání toho, že 1.6HDi má max. "krouťák" už kolem 1750 rpm, avšak "zabírat" začíná "až" (ve sovnání s TDI) nebo "už" (ve srovnání se staršími HDi) kolem 1400 rpm a tedy při ježdění s motorem vytočeným v rozmezí 1400 až 2000 rpm se s dím dá jezdit i o dost úsporněji, než údává výrobce (s P307SW i hluboko pod 4l/100 km); ovšem když se člověk nechá svést tím, že se ta 1.6HDi tak krásně "točí" dost přes 3000 rpm (kde už TDi začíná vadnout) nebo když se to nechá na automatice, jak píše autor recenze (sám posoudit nemohu), pak to holt "žere" - ale zase to pak tak kráááááásně jede...
Uvažujem kúpiť nový C4 Líder (1,6 alebo 1,4 benzín). Prosím o informáciu, kde sa dozviem o spoľahlivosti týchto áut, alebo ešte radšej info od majiteľov C4, ako sú s nimi spokojní.
Odpovídám Romanovi a uvádím více o jízdních vlastnostech i motoru. Obecně mě jízdní vlastnosti vyhovují přesto že je tu několik drobností:
přejetí příčných prahů rychleji je doprovázeno hlučným poskočením "zadku", takže doporučuji pomalu. Při přejíždění nerovností v rychlé táhlé zatáčce zadek zlehka uskakuje. Z toho usuzuji, že zadní náprava by zasloužila lepší odpružení. při projíždění zatáček se auto velmi málo naklání, můžete se pustit i do lehce sportovní jízdy. motor mi přijde "hlučný", tedy ten zvuk mi prostě dlouho vadil. výkon motoru mi vyhovuje, jen spotřeba je vyšší, než udává výrobce. Já jezdím mezi 6,5 - 7 l/100 km. V zásadě lze říci, že má Octavie asi lepší motor i jízdní vlastnosti, ale já jsem oktávku prostě nechtěl. Mě dá tohle auto více užitku a prostě se mi opravdu moc líbí.
Celkom pekne auticko,klasicke c4-ky trpeli extremnou nespolahlivostou tak hadam Vase auto sa tomu vyhne a budete jazdit bez starosti.Ale stale mi tu chybaju jazdne vlastnosti a dalsie veci,toto je len taky autosalonovy opis z ktoreho sa nikto nic nedozvie.Aj o motore by sa zislo nieco napisat.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C4
Po ujetí 100 000 km
Stovka na krku :-) a pořád veselo. Tak bych charakterizoval téměř čtyři roky provozu s C4 Grand Picasso. Závady zatím žádné dramatické. Při 60 000km výměna obložení brzd, jinak pouze standadní pravidelný servis s výměnou provozních náplní. Při 95 tis. neplánovanýá výměna čidla směsi výfukových plynů (?). Pravděpodobně bude výhledově nutná výměna spojky (občas pri pozvolném rozjeznu se auto lehce rozhoupe - jako škubání). Nicméně v servisu mne ujistili, že se jedná o neobvyklou - vyjímečnou závadu, protože spojku na C4 G.Picasso tam ještě nedělali. Jinak mne stále trápí (a trápit bude) nedostatečná schopnost stěračů a ostřikovačů udržet čistou střední část předního okna při jízdě po dálnici za zimní plýskanice. Spotřeba se během celého roku pohybuje mezi 6,8 až 7,3 l/100km, jen při dovolené Rakousko-Chorvatsko 2010 s obsazeností 2+2 a na střeše 4 kola byla spotřeba 8,8 l/100km. I to však považuji za velmi slušnou. Závěrem tedy stále doporučuji a chválím :-).
26.01.2011 | 10:43:56 | Hokajdo Reagovat
RE: Po ujetí 100 000 km
S tou spojkou to tak neobvyklé nebude, mám najeto cca 80 t. a při rozjezdech to pocukávání mám také.Zdechla mi také bluetooth jednotka
na vestavěné handsfre od parrot a stojí 10 000 kč,což je velmi předražený díl,kašlu tedy na něj za ty peníze.Odešla mi váha vzduchu a každý měsíc mi praskne jedna až dvě halogenky.Už mi tam dali něco proti přepětí ale není to nic platné.Rozlámal se bok sedačky řidiče a když vidím někde stejné auto mají to všechny.Tímto jsem se pomalu loučím se značkou Citroen a jdu zpátky do embéčka.Asi to bude Superb.Jinak s se s autem jezdí báječně,spotřeba do 7 litrů,robotizovaná převodovka je velmi pohodlná a auto je vzhledově moc pěkné.Škoda.
20.10.2011 | 22:20:42 | Fantomas | 94.113.116.* Reagovat
RE: Po ujetí 100 000 km
Tak spojka je jasna, robi to nejake pritlacne lozisko a urcite ste neni sami. Momentalne mam 105 kkm a tiez uz ju treba menit. Ze vraj nejake neodolne lozisko ktore casom nahradili lepsim, takze by sa to malo tykat prvych rokov vyroby. Inak Picasso az na ziarovky (za co moze alternator a automaticke rozsvecovanie) je velmi spolahlive. S motorom absolutne ziadny problem, prevodovka radi, vsetka elektronika funguje. Rozlamanu sedacku urcite nemam a totalne nechapem, ako clvoek musi nasadat/sediet, ked ju rozlame. Auto sa nesetrim, robim na nom 200 km 2x tyzdenne s plnym autom (5 ludi + plny kufor) s cestovnym priemerom cca 85 km/h za 7 litrov. (50 km dialnica, zvysok okresky- cize mu fakt nakladam). Auto zacina zrat pri vyssich rychlostiach nad cca 115 km/h.. Ale to je dane jeho rozmermi. Inak podvozkovo sa nemozem nejak stazovat. Zadok uskakuje, je to dane, ako bolo pisane, 7 miestnou verziou kde je zadok moc lahky na take perovanie bez zatazenia.
30.11.2012 | 18:09:55 | Martin | 178.41.161.* Reagovat
RE: Po ujetí 100 000 km
Kdyz se podivate do bazaru na Picassa všechny maji rozlamany bok sedačky ,je tam jakási plastová vyztuha ktera praskne uvnitř pod potahem na miste řidiče kde dosedate na okraj jelikoz auto je vysoké . Mel jsem dva autobazary vím o čem mluvím budete to mít také
28.01.2013 | 18:14:45 | | 89.176.214.* Reagovat
C4Picasso vs P307SW podruhé
Poté, co jsem manželce sešrotoval její zánovní P206, nadešel čas výběru dalšího auta k našemu cca tříletému Peugeotu 307SW dříve, než jsem předpokládal.
Už když jsem natěšeně zaparkoval našeho P307SW vedle "testovaného" C4 Grand Picasso SX 1.6 Hdi BMP6, zarazilo mě, o kolik vypadá v tomto přímém srovnání C4 Picasso větší (i když je podle papírů těžší jen o cca 100 kg).
Kdybych nepotřeboval auto, v němž budu tak z 80% jezdit sám a jen ze zbývajících cca 20 % se třemi dětmi a babičkou, byla by to paráda, ale takhle jsem si při následné projížďce připadal tak, jak bych se asi v tom autě cítil při sólových jízdách - tj. tak trochu jako řidič prázdného autobusu.
Při následné projížďce mi pak navíc došlo, že ani BMP6 asi nebude nic pro mě, neboť nejenže spotřeba C4 Picasso musí být se stejnou motorizaci o poznání vyšší už kvůli větší čelní ploše a o něco větší hmotnosti, ale navíc též kvůli tomu, že s BMP6 nelze ani v manuálním režimu nějak smysluplně podřazovat "přes neutrál" a využívat tak při dojíždění kinetickou energii auta, pročež jízda s neustále zařazenou rychlostí tak spotřebu ještě dále zvyšuje.
I tak jsem byl ale stále ještě na vážkách, neb za současné ceny pod 600 tisíc Kč by to byla lákavá volba - pokud by však tohle auto PSA nabízelo ve verzi s motorem 1.6 Hdi také s "šestikvaltem", jako má nový P308SW.
Jenže nenabízí - a protože je ona P308SW až na ten šestikvalt prostorově i designově "zmršeninou" P307SW, padla nakonec volba opět na P307SW, jejíž poslední vyrobené kusy se naštěstí ještě dají koupit (a to i se špičkovou výbavou) za výborné ceny.
I tak ale asi bude C4 Picasso za čtyři roky opět jedním z prvních zvažovaných nasledníků našich P307SW, neb tou dobou děti zase o kus povyrostou, takže P308SW už nebude připadat v úvahu vůbec, zatímco v C4 Picasso pro ně bude i nadále místa dost a navíc tam snad už tou dobou budou montovat nejen manuální "šestikvalt", ale také ještě nějak dále vylepšený diesel 1.6 HDi, který má zatím i nadále jen málo srovnatelných konkurentů.
Neboť již teď chybělo opravdu jen málo, abych sem psal recenzi na nově pořízené C4 Picasso, neboť ze všech testovaných aut (jako byla např. Zafira, Touran, Scénic nebo kombíky P308SW, Laguna III, Mégane Grandtour, Ceed SW či Octavia II) mi právě C4 Picasso vyšla jako jediná smysluplná alternativa P307SW...
16.12.2008 | 15:29:51 | Luboš Reagovat
po 30.000 km
Mám najeto s C4 Grand Picasso 2.0 diesel přes 30.000 km.
Závady: pouze výměny žárovek v předních světlometech a potvrdím vrzání brzd při pomalém couvání - to je stejné jako u Hokajda. Ještě u klíčku - který je takový vystřelovací nůž - praskla pružina a už nestřílí, jen vylejzá.
Předchozí auto - Opel Zafira - je jednodušší auto na ovládání - Picasso je potřeba se naučit - je tu přece jen hodně všelijakých vychytávek, které jsem v jiných autech neměl.
S Picassem jsem spokojen. Nejvíc si užívám převodovky - nikdy jsem automat neměl, ale automatický režim korigovaný v případě potřeby vlastní volbou pádly pod volantem mi maximálně vyhovuje. Při předjíždění s tím prostě zacházíte jako s manuálem - než vyrazíte k předjíždění, potřebně podřadíte, hodíte blinkr a to auto vystřelí a dál už zase odřadí automat, takže se při předjížděcím manévru soustředíte jen na zařazení zpátky do správného pruhu.
Výborný volant, padne do ruky, dobře nastavený posilovač.
Na trasách kolem 800-900 km jezdím s Picassem o hodinu rychleji než se Zafirou, navíc se spotřebou o 1,5-2 l nižší. S Picassem jsem na průměrné spotřebě 8-8,2 l, v tom je provoz po městě denně.
Co je moc fajn - díky patronám do ventilačního systému to auto vevnitř krásně voní. Osvětlení interiéru, sedačky, odkládací prostory, stínící roletky, lednička,.. jen přispívají k opravdu dobrému dojmu z jízdy.
Co chybí?
Moc ne - trojblik - při ťuknutí do páčky blinkru některá auta (VW, Ford) třikrát bliknou, to u Picassa není.
Potvrdím, že na nerovnostech v zatáčce ve vyšší rychlosti uskočí zadek.
Nemá ani dojezdové rezervní kolo - jen soupravu na opravu.
A co přebývá je hrana předních dveří, vyčnívá tam takový nepraktický ostrý roh v úrovni spodní hrany oken - to se opravdu nepovedlo.
A taky by se mohlo samo uklízet :-)
08.11.2008 | 09:44:49 | Jirka Reagovat
Po ujetí 35 000 km.
Po 35 000 km má spokojenost neklesá. Na provoz jsem si zvykl takže už všechny "vychytávky" považuji za samozřejmost. Stále jezdím bez závad, když nepočítám 2x výměna žárovky a vrání brzd při pomalém couvání. K poznámkám a dotazům na řazení BMP6: je třeba si zvyknout na "fylozofii" řazení. Jak je v různých diskuzích zmíněno, tak někdy elektronika řadí ve chvíli, kdy byste manuálně neřadili. Je to hlavně způsobeno tím, že elektronika "nevidí" kam jedete a například odbočení do kolné ulice s prudkým stoupáním podřadí až ve chvíli, kdy už to trojka neutáhne a vás (i posádku) to překvapí. Vy byste samozřejmě podřadili před nebo v zatáčce, abyste měli k dispozici výkon do stoupání, protože "vidíte" kam jedete. Podobná situace nastává, když chcete předjíždět, jedete na šestku 80 km/hod za náklaďákem. Když je ten správný moment vy sešlápnete plyn a auto místo vyražení vpřed
nejdříve podřadí (je-li to do mírného kopce s protivětrem, tak až na čtyřku) a Vám najednou vylézají oči z důlků, jestli to ještě stihnete. Není nic jednodužšího, než si včas podřadit (možno i v režimu auto) tak jak jste zvyklí s klasickou převodovkou a jste v pohodě. Tedy je to jen si zvyknout, že automat (robot) je jen stroj a nechtít po něm zázraky.
Vždy by se našli nějaké výtky, ale kdo hledá velkoprostorové, pohodlné, nenáročné a netuctové auto, tak všem doporučuji...
16.10.2008 | 20:24:20 | Hokajdo Reagovat
prevodovka
Mám záujem kúpiť C Grand Picasso 2.0 HDi s BMP6. Len po prečítaní mnohých recenzií sa neviem rozhodnúť medzi robotizovanou prevodovkou a klasickým automatom, kt. je toho času tiež v ponuke. Dočítal som sa, že BMP 6 trhavo radí a pomaly a zvlášť pri predbiehaní by to mohol byč problém. Prosím o Váš názor a skúsenosť. Ďakujem
05.08.2008 | 08:20:12 | martin Reagovat
převodovka
měl bych dotaz, někdy se doču že řazení převodových stupňů doprovází v okamžiku přeřazení relativně delší dobu až to "překvapí"... jak se to projevuje? Díky
29.04.2008 | 21:56:27 | rainman Reagovat
C4 Grand Picasso 1.8
Auto máme 3/4 roku, zatím maximální spokojenost. Žádné závady a v servisu zatím max. vstřícnost. Trochu nám dělá problém poměrně těsný interiér, ale jinak určitě doporučuji koupit.
26.03.2008 | 13:51:08 | martin Reagovat
C4Picasso vs P307SW
Dík Hokajdovi za průběžné referování; jak to tak čtu, tak mě stále více mrzí, že manželce na podzim ukradli naše druhé auto, které jsme museli obratem nahradit něčím levným (P206 1.4HDi), a tak namísto původně plánovaného nákupu C4Picassa SX po skončení leasingu naší 307SW počátkem roku 2009 teď budeme asi muset počkat až někdy do konce roku 2010, kdy nám skončí i leasing na onu P206 - a to už by zase měla mít za sebou dětské nemoci i nová P308SW...
Jinak srovnávání P307SW a C4Picasso mi nepřijde zase až tak od věci, neboť P307SW je takový "divný" hybrid mezi kombíkem a MPV, který mi podle mých jízdních dojmů při jeho srovnávání s VW Touranem a Opelem Zafirou (po zkušebních jízdách při koupi) přijde přeci jen bližší MPVčkům, než běžným kombíkům - a to nejen zvýšeným užitečným zatížením, vyšší hmotností, prodlouženým rozvorem a vysokým "posezem", ale také velkou čelní plochou a prosklením - z čehož všeho usuzuji, že 1.6HDi/80kW by měla být i pro C4Picasso dostatečná a velmi příjemná motorizace pro všechny ty, kdož preferují spíše klidnou jízdu.
Že přitom to 1.6HDi/80kW asi bude v C4Picassu papat vždycky více, než v P307SW, je ale holt skutečně dáno fyzikálními zákony - i když zase na druhé straně by to nemělo být při uvážlivém ručním řazení až tak výrazné díky šestikvaltu v C4 (P307SW se v této motorizaci se šestikvaltem bohužel nedodává, což je docela škoda, neb na dálnicích tam ta "šestka" fakt hodně chybí - pročež jsem zvědavý, jak to bude u P308SW).
11.03.2008 | 09:28:38 | Luboš Reagovat
Po ujetí 15 000 km.
Tak mám za sebou 15 000 km a jsem stále spokojen až nadšen. S vozem se již úplně sžil. Vesměs už všechny "vychytávky" beru jako samozřejmost a uvědomuji si je vždy, když někoho vezu (nebo jedu s jiným autem). Každý pasažér, který jede/se veze s tímto vozem prvně nepřestává kroutit hlavou, co to všechno umí. Výbava SX + paket parkování (zadní asistënt a při zpátečce se sklopí zrcátko k obrubníku) + paket zavazadelník (možnost otevírat jen zadní sklo a síťky a svislá roleta) + paket světlo (váce vnitřních lampiček, krásné noční přisvětlení interiéru oranžovými diodami, osvětlení všech přihrávek apod.) mi splňuje přesně to co jsem chtěl. Z výbavy si asi nejvíce užívám BMP6 převodovku: kromě toho,že nemusíte řadit (ale můžete) je taté mezi sedadly volné místo. Dále pak ovládání mnoho užitečného na volantu vč. tempomatu, prostornosti a variability. To fakt nemá chybu. A naopak nemám pocit, že jsem si v "Paketu" zaplatil něco, co bych nevyužil.
Lubošova polemika o spotřebě a srovnání s 307 SW mi nepříjde příliš šťastné. C4 Picasso má velkou čelní plochu a větší i hmotnost, takže si myslím, že je nelze jednoduše srovnávat. Já stále jezdím za 6,5 - 7 L a nepovažuji to za problém.
Ještě poznámku na zimní provoz. Škrábat namrzlá okna velikosti výlohy není žádná velká zábava, ale za ten výhled to stojí. Také vytopení tak velkého prostoru ve větším mrazu trvá o něco déle, než u malého benzíňáku.
Závady jsem neměl žádné a servisní prohlídky po 30 tis. jsou fajn. Takže stále vřele doporučuji. Má-li někdo konkrétní dotazy, tak rád zodpovím.
08.03.2008 | 22:13:55 | Hokajdo Reagovat
Praktické poznámky
Sice nemám C4 Picasso, ale Peugeot 307SW, nicméně vzhledem k tomu, že ty auta mají zjevně některé podobné rysy, bych k odpovědi Romanovi rád podotkl:
- poskočení "zadku" je zjevně daní za vysookou užitnou hmotnost/sedmimístnou homologaci, neboť pro případ maximálního naložení holt musí být zadní náprava "tvrdší" (řešením by asi bylo u C4 hydropneumatické odpružení, které je však dostupné - pokud se nemýlím - jen na přání u výbavy Exclusive, v P307SW není dostupné vůbec),
- 1.6 HDi mohu s TDI v Octavii (což bylo naše předchozí auto) srovnávat dle vlastní zkušenosti a co se týče zvuku motoru i dalších vlastností se mi 1.6HDi zamlouvá nesrovnatelně více,
- ve srovnání s TDI může 1.6HDi "žrát" mnohem více i o poznání méně, neb na rozdíl od TDI záleží mnohem více na stylu jízdy; při pečlivém využívání toho, že 1.6HDi má max. "krouťák" už kolem 1750 rpm, avšak "zabírat" začíná "až" (ve sovnání s TDI) nebo "už" (ve srovnání se staršími HDi) kolem 1400 rpm a tedy při ježdění s motorem vytočeným v rozmezí 1400 až 2000 rpm se s dím dá jezdit i o dost úsporněji, než údává výrobce (s P307SW i hluboko pod 4l/100 km); ovšem když se člověk nechá svést tím, že se ta 1.6HDi tak krásně "točí" dost přes 3000 rpm (kde už TDi začíná vadnout) nebo když se to nechá na automatice, jak píše autor recenze (sám posoudit nemohu), pak to holt "žere" - ale zase to pak tak kráááááásně jede...
19.02.2008 | 13:16:37 | Luboš Reagovat
C4
Uvažujem kúpiť nový C4 Líder (1,6 alebo 1,4 benzín). Prosím o informáciu, kde sa dozviem o spoľahlivosti týchto áut, alebo ešte radšej info od majiteľov C4, ako sú s nimi spokojní.
21.01.2008 | 13:00:07 | Milan Reagovat
Více o C4 Picasso
Odpovídám Romanovi a uvádím více o jízdních vlastnostech i motoru. Obecně mě jízdní vlastnosti vyhovují přesto že je tu několik drobností:
přejetí příčných prahů rychleji je doprovázeno hlučným poskočením "zadku", takže doporučuji pomalu.
Při přejíždění nerovností v rychlé táhlé zatáčce zadek zlehka uskakuje. Z toho usuzuji, že zadní náprava by zasloužila lepší odpružení.
při projíždění zatáček se auto velmi málo naklání, můžete se pustit i do lehce sportovní jízdy.
motor mi přijde "hlučný", tedy ten zvuk mi prostě dlouho vadil.
výkon motoru mi vyhovuje, jen spotřeba je vyšší, než udává výrobce. Já jezdím mezi 6,5 - 7 l/100 km.
V zásadě lze říci, že má Octavie asi lepší motor i jízdní vlastnosti, ale já jsem oktávku prostě nechtěl. Mě dá tohle auto více užitku a prostě se mi opravdu moc líbí.
01.10.2007 | 17:55:15 | Hokajdo Reagovat
C4
Celkom pekne auticko,klasicke c4-ky trpeli extremnou nespolahlivostou tak hadam Vase auto sa tomu vyhne a budete jazdit bez starosti.Ale stale mi tu chybaju jazdne vlastnosti a dalsie veci,toto je len taky autosalonovy opis z ktoreho sa nikto nic nedozvie.Aj o motore by sa zislo nieco napisat.
27.09.2007 | 10:47:37 | Roman Reagovat
RE: C4
Na nerovnostech v zatáčkách uskakuje a stabilní tedy moc není.
20.10.2011 | 22:28:33 | fantomas | 94.113.116.* Reagovat