Rok výroby:2006Typ motoru:Stav km při koupi:65 000 kmStav km nyní:130 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:4,5 l/100 kmVloženo:4. 8. 2017
Brzdy Spojka Kabelový svazek k 5-dveřím Chladič klimatizace Prasklé péro předního kola
Hodnocení a zkušenosti s autem
Citroen byl mým vlastním prvním autem. Taky jsem si s ním pěkně naběhl na vidle. Koupil jsem ho za dost malý pěníz na tu dobu, a to byla taky chyba. Už při předváděcí jízdě mě původní majitel nepustil za volant, že prý to nemá rád a kdyby se něco stalo atd... Bohužel jsem mu na to skočil a platil. Nicméně auto se mi líbilo a koupil jsem ho. První problém byl se spojkou. Po výměně mi automechanik řekl, že ten, kdo to dělal před tím (spojka byla už jednou měněná) je pěkný prase a že spojka nebyla vycentrovaná a byla přidělaná jen na dva šrouby místo tří. Dobrou zprávou bylo, že tenhle typ, ačkoliv je to diesel nemá klasický dvouhmotnostní setrvačník. Tím pádem byla oprava o něco levnější. Mimochodem taky namá DPF (FAP) Další věc byly brzdy, které se musely všechny vyměnit. Tyhle opravy ale přisuzuji předchozímu špatnému servisu a mojí hlouposti, že jsme auto v takovém stavu vůbec koupil. Poslední věc, která nebyla na autě ok byl kabelový svazek k pátým dveřím. Pár drátů se přelomilo mezi kabinou a patými dveřmi. Nový stojí cca. 3000Kč + práce, tak jsem to tam zaletoval sám. Nevím, zda musejí inženýři šetřit i zde, ale měď, jaká je použitá do tak namáhaného místa je velmi tvrda a ani se moc nedivím, že to takhle dopadlo.
Tak to je asi to nejhorší, co mě za celou dobu s Citroenem potkalo. Musím také říct, že mě nikde na cestách nenechal ve štychu. Co se motoru týče, tak to bylo víc než na pohodu. Dále převažují už jsou jen pozitiva. Motor je velmi úsporný a na okresky přímo ideální. Spotřeba na okreskách je kolem litru na dálnicích pak o litr víc. Na dálnicích pak točí 3000rpm při 130kmh. Tady by se hodil šestý převodový stupěň.
Co se týče řazení, tak mi padlo do ruky. Ano, je jiné, než u koncernových vozů. Možná se dá nazvat i víc gumovým, ale rozhodně to není nic hrozného, jak se nám někteří motorističtí novináři snaží vnutit. Nikdy se mi nestalo, že bych zápasil při řazení jakéhokoliv převodového stupně. Jízdní dynamika je řekl bych přiměřená. Na nějaké sprinty to není. S autem jsem většinou jezdil sám a na to mělo síly dost. Pokud by bylo celé zatížené 4-členou rodinou + náklad, tak tam už by to bylo asi na hraně. Maximální rychlost, co jsem z toho kdy vymáčknul byla 199kmh a myslim si, že 200kmh to nebylo jen proto, že displej zobrazující rychlost prostě dvojku na začátku neumí. Tohle už byl ale nicméně hodně velký extrém a nedoporučuji to někomu zkoušet. Auto už plave a opravdu není na takové rychlosti stavěné. Pokud se hodně spěchá, tak 160kmh se dá zvládnout celkem rozumně. Pak točí něco málo přes 4000rpm. Řízení jde u Citroenu velmi zlehka a opravdu tady nečekejte žádnou zpětnou vazbu. Pokud někde vjedete na dálnici do vyjetých kolejí, tak to ani nepoznáte. Nadruhou tranu při manévrování ve městě budete moci točit volantem jen dvěma prsty.
Interiér
Interiér je u C4 kapitola sama pro sebe. Velký displej uprostřed palubní desky je opravdu super. Je vždy perfektně čitelný. A osobně ho hodnotím velmi pozitivně. Musí se na něj sice chvilku zvykat, ale pak je to už ok. Citroen C4 vlastně nemá žádnou přístrojovou kapličku a všechny informace kromě otáček jsou zobrazeny na tomto displeji. Displej je ze strany od předního skla otevřený, takže když svítí slunce, tak diplej je jím také prosvětlován. Naopak v noci si můžete jeho jas regulovat, aby vás neoslňoval. Je velmi milé, že u auta takové třídy se montuje tempomat. Ten se ovládá z volantu. a Umí buď limit anebou Cruise mód. A když mluvím o volantu, tak si nemůžu nechat odpustit poznámku k pevnému středu. Je to zajímavé řešení, dá se s tím jezdit, ale v některých situacích to trochu omezuje. Pokud zatáčím a chci stisknout zrovna nějaké tlačítko na volantu, ruce nejdou intuitivně, ale musím hledat, v jaké poloze mám ruce k pevnému středu volantu. Sedadla mají velmi slabé boční vedení. Jestli chcete řezat zatáčky tak se vám stané, že skončíte zadkem na středové konzoli. myslím, že Citroen montuje do C4 sportovnější sedadla, která podrží určitě lépe. Ostatní prvky výbavy a dílenské zpracování dle mého názoru nijak nevyčnívají v dané kategorii. Moc měkčných plastů tu nehledejte.
Exteriér
Design je asi pro každého velmi subjektivní věc. Za mě jsou oba Citroeny C4 jak hatchback tak coupe velmi povedené. Každému se to nemusí líbit. Je to prostě Francouz a ti jsou trochu jiní.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C4