Rok výroby:1999Typ motoru:1,9 TD 100Stav km při koupi:161 000 kmStav km nyní:171 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6,2 l/100 kmVloženo:8. 5. 2009
S autem jezdím téměř 1 rok a za tu dobu se neobjevily žádné zásadní poruchy, pouze opotřebené čepy na přední nápravě. Také z neznámého důvodu nefunguje vyhřívání zadního okna a zadní stěrač, ale bez toho se dá obejít.
Hodnocení a zkušenosti s autem
- specifikace: motor 1,9 TD 74kW, el. okna a zrcátka, centrál, autorádio + 4 repro, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, nastavitelný volant
- po designové stránce je Bravo docela vydařené, to moje je bohužel navíc "vylepšené" všelijakými ťukanci a lehkou nehodou (náraz do zadní části), auto je sice opraveno ale pořád je to dost vidět, jako plus hodnotím to, že každé koncové světlo je složené ze 3 žárovek (do kruhu), což nejenom dobře vypadá, ale také když jedna žádovka praskne, další dvě pořád svítí
- na první pohled se to možná nezdá, ale Bravo je docela velké auto (na 3dv.) a uvnitř je určitě daleko víc místa než např. ve Fabii, auto má obrovské dveře, které se otevírají do velkého úhlu, takže se i dozadu nastupuje docela dobře oproti jiným 3dv., horší je to na parkovišti, když stojí vedle blízko auta, to se dopředu nastupuje hůř, protože jdou dveře otevřít jen málo
- jízda je celkem pohodlná, i když na české silnice by mohl být podvozek trochu měkčí (na hrbolech občas interiér povrzává), nejnepříjemnějším elementem je ale hlučnost motoru (mě osobně nevadí, řekl bych že je v běžných mezích, ale někteří zhýčkaní spolujezdci si stěžovali...)
- účinnost brzd je na výborné úrovni, brzdový pedál jde sešlápnout příjemně lehce
- motor je ve výborné kondici (je to ale Fiat, takže prosakuje olej, ale viditelně neubývá), má perfektní zátah, takže naložené auto a předjíždění není problém
- převodovka je poměrně dlouhá, což je výhoda na dálnici, kdy motor točí na pětku ve 130km/h 2500ot., občas zlobí synchrony na zpátečce a nechce se jí zapadnout
- spotřeba se při celkem svižné jízdě pohybuje mezi 6 - 6,5 l/100km, což je nádhera
- koroze se na autě projevuje jen na přední kapotě, ale zato pořádně, z venku sice není vidět, ale spodní část je totálně zežraná, takže je celá kapota zralá na výměnu
Shrnutí: Za cenu 25 000Kč jsem nečekal žádné zázraky, po vizuální stránce sice auto nevypadá nic moc, ale jezdí spolehlivě, úsporně a není to žádný courák. Nevýhodou je vysoké povinné ručení, které se pohybuje kolem 8 000Kč ročně.
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Bravo